Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvem er overgangsvinner før sesongen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Muppetkokken View Post
    Hvorfor det, er da spørsmålet mitt. S-Ulf har riktignok henta en ving ved navn Rubio, men han ble vel slakta av en på forumet (var det deg?).
    Tenkte ikke bare på Rubio, og jeg har aldri slaktet han? Tenkte også på Kent Håvard Eriksen, Malaury Martin og Emil Johansson som solide signeringer, ihvertfall for en klubb som Sandnes Ulf. På Viking sin side har de hentet 3 utrolig spennende spillere i Joackim Jørgensen, Ingason og Sverrisson.

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
      Til nå så ser det ut til at Enga har vært vinnere. Vidar, Herman og Sivert er super signeringer så langt. Nå får vi håpe dem klarer seg når alvoret begynner.
      Når vi må se på spillerne vi har mistet i Lecjaks, Børven, Gonzalez og Zajic så ser ikke jeg på oss som noen overgangsvinnere i det hele tatt.

Comment

Originally posted by Jakobsen View Post
        Når vi må se på spillerne vi har mistet i Lecjaks, Børven, Gonzalez og Zajic så ser ikke jeg på oss som noen overgangsvinnere i det hele tatt.
        Vi har fått "team players" mye viktigere enn "skudd finte Bojan"!
        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

I preseason, så ser vi ut som vinnerne på overgangsmarkedet.

Comment

Sikkert delte meninger om vi er overgangsvinner, eller -tapere FØR sesongstart. Men når vi ser i speilet ETTER sesongstart og har fasiten så er jeg 100% sikker, ja faktisk 110% sikker, på at Vålerenga er overgangsvinnere.

Comment

Originally posted by astoman View Post
              Sikkert delte meninger om vi er overgangsvinner, eller -tapere FØR sesongstart. Men når vi ser i speilet ETTER sesongstart og har fasiten så er jeg 100% sikker, ja faktisk 110% sikker, på at Vålerenga er overgangsvinnere.
              Håper du så inderlig har rett og at frasen "hovmod står for fall" ikke kommer til anvendelse...

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
                Vi har fått "team players" mye viktigere enn "skudd finte Bojan"!
                Bojan var god å ha som joker, også har vi jo mistet tippeligaens beste venstreback pluss en knallgod midtstopper og spiss-(Som vi har erstattet med islendingen.) På midtbanen har vi styrket oss veldig bra med Nilsen og Stengel, på spiss har vi erstattet Børven med Kjartansson, som har sett god ut i vinter. Gunnarsson har vist seg å vært god på høyreback, men jeg skulle helst sett at vi fikk 1 spiss og/eller 1 midtstopper for å kalle oss overgangsvinnere.

Comment

Bojan var god å ha som joker, også har vi jo mistet tippeligaens beste venstreback pluss en knallgod midtstopper og spiss-(Som vi har erstattet med islendingen.) På midtbanen har vi styrket oss veldig bra med Nilsen og Stengel, på spiss har vi erstattet Børven med Kjartansson, som har sett god ut i vinter. Gunnarsson har vist seg å vært god på høyreback, men jeg skulle helst sett at vi fikk 1 spiss og/eller 1 midtstopper for å kalle oss overgangsvinnere.
                  Bojan ville passet hvis vi spilte "vår spillestil". Med denne evinnelige balltrillingen og hvor Bojan til slutt kunne finne på et eller annet med skuddfinta som innebar etpar mål eller en pasning og vi hadde fått 11-12.plass på nytt.

Tapet av Jan vil bli merkbart offensivt. Derimot defensivt ikke så mye. Men å kalle Gonzalez for "knallgod" er å overdrive. Han og Muri utgjorde stopperne våre i stor grad og ingen av de imponerte i fjor. Jeg vil si antall baklengsmål forteller det. Sett i etterkant var kjøpet av Børven tåpelig m.t.p vår spillestil. Børven er ingen duellspiller, han er den typen som er killer foran mål hvis han blir frispilt. Var det mye i "vår spillestil" som minnet om at han kom til å bli frispilt.

Med Rekdal så redefinerer vi "vår spillestil". Bort med det fancy hvor man tror at man er Barcelona. Nå har vi spillere med stor løpsstyrke og med økt fysisk kapasitet så har vi sjansen til ikke bare stå kampene, men faktisk kunne presse motstanderens ballfører.

Hvis det går som jeg tror, og håper, så vil man denne sesongen ha spillere som har aggressivt press på motstanderens ballfører. Man har kanter som tar returløp for å komme backer til unnsetning. Det er gjennom det aggressive presset på ballfører at man stresser disse til å måtte sende pasninger uten å ha mulighet til å "pinne" gode posisjoner. Når kanter kommer ned så vil det medføre at det blir vanskeligere å få 2 mot 1 på kanter. Og når vi erobrer ballen så skal ballen fort opp i leddene.

Comment

Nå skal det sies at Rekdal gjerne vil at vi skal spille oss ut, og skape muligheter kontra å miste ballen. Dette ser vi spesielt ved utspill fra keeper. Legg merke til at midtstopperne trekker ut ved 16 meteren på linje med femmeteren og venter på å få ballen. Da skal vi i teorien kunne spille oss ut fra forsvarsleddet, kontra å spille ballen langt oppover og miste ballen i duell.

Om det går er et annet spørsmål.

Comment

Working...
                    X