Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Medias tips om Engas tabellplassering

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Medias tips om Engas tabellplassering

Så har første tipset kommet inn.

Det er Aftenposten http://www.aftenposten.no/100Sport/f...d#.UyvdUPl5OSo som har landet på en 9.plass.

Det er Lars Tjernås som står bak tipset. Og begrunner det med

- Hentet inn unge norske spillere med stor løpskraft
    - Tro på at Simon Larsen kan utvikle seg
    - Fremhever midtbanen
    - Mener Kjartansson tidvis har imponert og fremheves som en robust spiller

Tar videre utgangspunkt i at utviklingen i vinter skulle tyde på at fremgangen har vært markant men har valgt å ramle ned rundt midten

Ikke veldig optimistisk! Men tor gutta har godt av å slå oppover!
    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Ok. Jeg hadde regnet med noen tippetips på nedre halvdel av tabellen. Foreløpig bare 1, vi får se om flere aviser vurderer VIF til 8.plass og nedover.

Synd at hans analyse i aftensposten er så kort og enkel. Mye artigere med VG og andre store aviser som har litt mer dybde og interessant perspektiv.

Er ikke utenkelig at noen mediehus omrokkerer VIF lenger opp etter en supersterk sesonggjennomkjøring, det går jo mye prestisje i være "beste tipper" hos landets største aviser. Siste 2 årene har nettavisen vunnet tippekonkurransen mellom avisene.

Ref: http://www.nettavisen.no/sport/3709900.html

Info: Kanarifuglenes egen romerike blad var forøvrig verste tipper i 2013. Men det er jo ikke noen bombe, er ikke de skarpeste hodene der borte.
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

VG setter også Enga på 9. plass. Foreløpig kun funnet det i papirutgaven.

Comment

Nettavisen setter også VIF på 9.plass

http://www.nettavisen.no/sportspill/...t/5178951.html
          Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Er litt kjedelig at de fleste spår identiske tabeller. Skulle tro at de sjekker med hverandre først før de publiserer... Ikke det at Enga midt på tabellen et sted er et dårlig tips da, og Reka påpeker jo at det bare var seks poeng opp til 6. plass i fjor. Men serien er så jevn at det burde tilsi litt større variasjon, eller er plaseringene virkelig så åpenbare?

Comment

Jeg kan på en måte forstå hvorfor de lander der. De har registrert en viss fremgang, spillere som har utmerket seg, så har de trukket fra at man har mistet spillere som Fellah, Ogude, Bojan, Solli, Lecjaks.

Men jeg syns de ikke tar høyde for hvilken enorm forskjell i spillerforutsetninger det er i år i forhold til i fjor. Rekdal kom til en klubb med en klar tankegang for hvordan man skulle spille. Nå kan man stille spørsmålet om han var rett mann i forhold til det spillermateriale som fantes. Han fant ut at det var spillere som enten hadde feil holdninger eller som rett og slett ikke holdt mål. Og man hadde jo ikke en stall med utfyllende ferdigheter. Det innebar at man ikke hadde klare kanter, men samtidig hadde man 7 midtstoppere. Og hvis man har fulgt med laget etpar sesonger så har man sett hvordan laget ikke har klart å stå ut kampene. Etter som tiden går så kommer man mer og mer på etterskudd.

Foran denne sesongen så er det økonomiske fortsatt en utfordring. Men på det andre er det fremgang. Nå er den fysiske kapasiteten bedret slik at man evner å stå kampen ut. Man kan være aggresiv i det defensive arbeidet. Stallen fremstår langt mer sammensveiset. Ingen ser ut til å slite med holdningene.

Jeg vil si at en 9.plass er en puslete fremgang. For hvis bare fysikken hadde vært litt bedre i fjor, så ville man kunne styrt inn kamper på slutten, i stedet for å gå på mange poengtap. For å si det enkelt: Hadde man hatt en seier mer i fjor, med de utfordringene man hadde så ville man altså fått den 9.plassen som man tipper for i år.

Comment

Originally posted by Gladhaug View Post
                Er litt kjedelig at de fleste spår identiske tabeller. Skulle tro at de sjekker med hverandre først før de publiserer... Ikke det at Enga midt på tabellen et sted er et dårlig tips da, og Reka påpeker jo at det bare var seks poeng opp til 6. plass i fjor. Men serien er så jevn at det burde tilsi litt større variasjon, eller er plaseringene virkelig så åpenbare?
                Man kan på en måte forstå det. For ekspertene tar jo utgangspunkt i at nå har Rekdal fått satt sitt stempel, men det har forsvunnet endel spillere med "navn" og dermed så er det vanskelig å tråkke til for mye. Som Nettavisen opplyser at det er forsvunnet over 20 spillere. Da kunne nettavisen tenkt over, hvor lett er det å etablere et lag når nesten 2 11'ere forsvinner ut av klubben. Rekdal skulle i fjor, renske en klubb for spillere som enten ikke holdt mål eller hadde dårlige ambisjoner, han skulle samtidig få opp den fysiske kapasiteten og på toppen lede laget i seriespill.

Hvordan var så ståa til denne sesongen? Kjartansson klar til første trening på nyåret. Stengel klar til første trening på nyåret. Heltne Nilsen spillerklar til nyåret. Marthisen signerte 2 uker inn i nyåret. Gunnarson var spilleklar på nyåret. M.a.o omtrent på aller første trening så visste Rekdal var spillermaterialet hans ville være.

Comment

VG følger opp Nettavisen og Aftenposten

Comment

Gode tips. Er fornøyd med at vi ikke tippes i toppen.

Jeg er enig med avisene om at vi har et lag for godt til å kjempe mot nedrykk, men for dårlig til å kjempe i toppen.

Om de tipper oss rundt midten så passer det oss utmerket på alle områder vil jeg tro. Det beroliger de mest bekymrede og vi får ikke noe forventningspress.

Som supporter vil jeg vi skal vinne alle kamper. Alltid. Men sett i et lengre perspektiv tror jeg det er bra at vi i år får etablert en stamme av unge, norske spillere. Og får orden på økonomien.

På sikt kan vi tilføre laget noe ekstra kvalitet utenfra og kanskje kjempe i nærheten av toppen neste år alt.

Comment

Hvis man går gjennom Opta sine tall så ser man at vi har 77.03% på pasningssikkerhet. og 51.67% på ballbesittelse. M.a.o vi treffer på over 3 av 4 pasninger og har ballen mest i snitt i kampene. Og likevel kom vi på 11.plass. Hva kan man lese av dette. Svar: Balltrilling

Innleggsikkerhet sier også sitt tydelige språk. Hvor mange ganger opplevde man i fjor at spillere kom i innleggsposisjoner og man sendte ballen bak mål, bokstavlig.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                        Gode tips. Er fornøyd med at vi ikke tippes i toppen.

Jeg er enig med avisene om at vi har et lag for godt til å kjempe mot nedrykk, men for dårlig til å kjempe i toppen.

Om de tipper oss rundt midten så passer det oss utmerket på alle områder vil jeg tro. Det beroliger de mest bekymrede og vi får ikke noe forventningspress.

Som supporter vil jeg vi skal vinne alle kamper. Alltid. Men sett i et lengre perspektiv tror jeg det er bra at vi i år får etablert en stamme av unge, norske spillere. Og får orden på økonomien.

På sikt kan vi tilføre laget noe ekstra kvalitet utenfra og kanskje kjempe i nærheten av toppen neste år alt.
                        Gode tips? En puslete fremgang? Hadde vi vunnet en kamp mer i fjor, så ville vi fått den 9.plassen som de plasserer oss på med de utfordringene man hadde den sesongen.

Jeg tror ikke at vi har sjanse på medalje. Jeg tror at vi med en maks-sesong så vil vi bli 4-5. Men basert på den utviklingen som laget har vist. De forbedrede fysiske forutsetninger med dertil positive ringvirkninger for å ikke glemme lure signeringer så mener jeg 6-7.plass er fullt mulig.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                          Innleggsikkerhet sier også sitt tydelige språk. Hvor mange ganger opplevde man i fjor at spillere kom i innleggsposisjoner og man sendte ballen bak mål, bokstavlig.
                          Det har nok mye å gjøre med at vi ikke har hatt noen i feltet som er i stand til å ta imot innleggene også. Børven ble altfor lett mot store sterke midtstoppere. Det tror jeg nok dessverre Kjartansson blir også.

Comment

Originally posted by Plaum View Post
                            Det har nok mye å gjøre med at vi ikke har hatt noen i feltet som er i stand til å ta imot innleggene også. Børven ble altfor lett mot store sterke midtstoppere. Det tror jeg nok dessverre Kjartansson blir også.
                            Spiller vi like fantasiløst som vi gjorde til tider, tror jeg heller ikke vi får utnytta strykene til Kjartansson, som vi heller ikke klarte med Børven. Tror allikevel at Kjartansson har noe mer kreativitet og fart enn Børven til å finne på det litt uventa, men uten gode angrep og løpevilje fra backer/vinger blir dette like trist som i fjor.

Nå har i hvert fall treningskampene så langt vist tendenser til god samhandling og vi produserer en del. Fortsetter det kan alt skje i en liga som tippeligaen..

Comment

Originally posted by Plaum View Post
                              Hjelper ikke å ha noen i feltet nåe den går BAK MÅL :-D (eller alt for langt) Det er helt utroligt hvor dårlige vi har vært på det med innlegg, men synest treningskampene har vitnet om litt bedring. Jeg tror vi overrasker alle, til og med Rekdal, og havner på en 4 plass. 2 grunner. Laget kjemper som et lag, og vi har fått en spiss som vet hvor målet står, og går i bakrom!
                              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Working...
                              X