Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Medias tips om Engas tabellplassering

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Her kan dere tippe Engas plassering !
    http://www.dittoslo.no/indre-by/spor...lass-1.8346812

Blir selvsagt sak i etterkant

Comment

Synes tipsene er ganske realistiske sånn objektivt sett. Selv har jeg tippet at Enga vil ta 8 plassen i kamp med Odd.
      Plassene 1 - 3. Godset Molde RBK.
      Plassene 4 - 5. Brann - Viking.
      Plassene 6 - 7. Aalesund - Haugesund.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
        Gode tips? En puslete fremgang? vi vunnet en kamp mer i fjor, så ville vi fått den 9.plassen som de plasserer oss på med de utfordringene man hadde den sesongen. .
        Gode tips i den forstand at vi ikke får noe forventningspress. Som jeg også skriver.

Jeg tror vi ender ett sted 5-10. Kanskje enda litt høyere om vi får flyt og unngår skader. Men mye skal gå galt om vi blir dårligere enn 10. Det er ganske jevnt og kanskje skiller utfallet i 5-6 kamper om det blir nedrykk eller medalje.

I fjor tapte vi masse poeng mot slutten av kampene. Om vi er så godt trent fysisk som man vil ha det til så vinner vi kanskje de kampene i stedet.

Comment

Originally posted by Sosua View Post
          Synes tipsene er ganske realistiske sånn objektivt sett. Selv har jeg tippet at Enga vil ta 8 plassen i kamp med Odd.
          Plassene 1 - 3. Godset Molde RBK.
          Plassene 4 - 5. Brann - Viking.
          Plassene 6 - 7. Aalesund - Haugesund.
          Jeg er enig der, lar meg spesielt imponere over nettavisen sin tips. Virker som de har satt seg godt inn i situasjonen.

Men alikevel synes jeg det blir litt rart å ikke nevne hvor jevn tippeligaen faktisk er. Alle lag som tippes på midten av tabellen har vel egentlig sjans på 5-4plass.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
            Men alikevel synes jeg det blir litt rart å ikke nevne hvor jevn tippeligaen faktisk er. Alle lag som tippes på midten av tabellen har vel egentlig sjans på 5-4plass.
            Legg til at noen lag underpresterer, mens andre overpresterer.

I fjor var det Molde som var dårligere og Haugesund som var bedre enn antatt. Men i et "normalår" er Molde bedre enn Haugesund, som på sin side også er dårligere enn et par, tre andre lag. Minst.

Jeg er redd for å jinxe det, men innerst inne tror jeg vi får en flying start på sesongen og holder oss i nærheten av medalje hele vårsesongen. Tror vi er der vi var for ti år siden. Så spørs det om det kommer en ny Iversen i sommer. Gjør det det så heter han trolig Daniel Braaten.

Jeg tror at i år vil Godset gå på en smell og havne et stykke bak de aller beste.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
              Legg til at noen lag underpresterer, mens andre overpresterer.

I fjor var det Molde som var dårligere og Haugesund som var bedre enn antatt. Men i et "normalår" er Molde bedre enn Haugesund, som på sin side også er dårligere enn et par, tre andre lag. Minst.

Jeg er redd for å jinxe det, men innerst inne tror jeg vi får en flying start på sesongen og holder oss i nærheten av medalje hele vårsesongen. Tror vi er der vi var for ti år siden. Så spørs det om det kommer en ny Iversen i sommer. Gjør det det så heter han trolig Daniel Braaten.

Jeg tror at i år vil Godset gå på en smell og havne et stykke bak de aller beste.
              Tja, litt vanskelig å si med Godset, jeg følger dem veldig tett, de har slitt mye med skader, og endel av de nye spillerne er ikke helt klare / iform ennå, men de har faktisk hentet tre nye midtbanesplillere, som friske, og iform, kanskje er de tre beste i hele tippeligaen, de har også mange unge stortalenter på gang, så de kan nok fort vinne ligaen i år igjen.

Comment

Så godt trent de er nå så tipper jeg Enga havner på 3. plass, og vi starter den gode sesongen med å slå Molde borte.
                En tredjeplass holder til E-cup til neste år, og der møter vi Manchester United. Gleder meg allerede!

Comment

Jeg tror at for vi skal gjøre suksess i år, så må man være kynisk på bortebane. Det er ikke Engas sin plikt å skulle underholde der. Det betyr at man bør spille med 2 sittende DM'er. Så gir man beskjed til kanter om at de må ta defensive løp. For hvis man klarer å få et forsvar i år som i større grad jobber som en enhet og ikke lar motstanderen komme til gode posisjoner i bak forsvaret eller til gode innleggsposisjoner så vil det bli færre og dårligere målsjanser for motstanderen. Det hadde vært ønskelig med Grindheim og Heltne Nilsen som de to sittende. DM'er. Men det er når vi erobrer ballen at laget bør ha et klart sting. Først få flyttet ballen kjappest mulig opp i midtbaneleddet, dernest så bør spiss eller midtbanespiller trekke ut mot kant for å skape 2 mot 1 på siden

På hjemmebane så bør den sittende være mer 1.5 enn 2. For vi må ha en viss plikt å forsøke å underholde på hjemmebane. Og med 2 sittende DM'er mot en motstander som kan velge å legge seg lavt, så kan det bli dårlig underholdning.

Comment

Sarpsborg Avis med TVtips: http://www.sa.no/sa_tv/article7236219.ece

Comment

Skal ikke se bort fra at det er endel såkalte eksperter i media som vil sette RBK på topps. De ligger akkurat nå under for Stabæk i treningskamp. Og jeg så et angrep til Stabæk hvor RBk ble avslørt med å ha et lag som overhodet ikke henger sammen. Et kjapt pass opp til siden, et medløp i midten som får ballen som passer videre til en annen som kommer på løp og voila man er i farlig område foran Rbk-stopperne.

Comment

tv2 har peiling om hva de prater om. Hvorfor? For de setter Enga på 6.plass, akkurat som meg. Men dessverre så avslørte tv2 noe uvitenhet med å fremheve at man hadde brukt mange som midtstoppere i oppkjøringen. Det har dessverre vært nødvendig å teste mange midtstopper-kombinasjoner for å finne det beste alternativet. Men hvis man kunne valgt det beste mot Molde så er det klart at det er Larsen-Høgh. Men Høgh er ikke et alternativ i denne kampen.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                          Ok. Jeg hadde regnet med noen tippetips på nedre halvdel av tabellen. Foreløpig bare 1, vi får se om flere aviser vurderer VIF til 8.plass og nedover.

Synd at hans analyse i aftensposten er så kort og enkel. Mye artigere med VG og andre store aviser som har litt mer dybde og interessant perspektiv.

Er ikke utenkelig at noen mediehus omrokkerer VIF lenger opp etter en supersterk sesonggjennomkjøring, det går jo mye prestisje i være "beste tipper" hos landets største aviser. Siste 2 årene har nettavisen vunnet tippekonkurransen mellom avisene.

Ref: http://www.nettavisen.no/sport/3709900.html

Info: Kanarifuglenes egen romerike blad var forøvrig verste tipper i 2013. Men det er jo ikke noen bombe, er ikke de skarpeste hodene der borte.
                          Kan melde om hyggelig lesing hvis man kan kalle det lesing å se på Tv2 sportskanalen, at Vårt elskede Vålerenga blir tippa på 6.plass. Ender vi så høyt opp vil jeg absolutt si at dette er en god sesong
                          Let's have it!

Comment

Working...
                          X