Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Seriepremièren: Molde - Vålerenga 28.03.14 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Seriepremièren: Molde - Vålerenga 28.03.14 19:00

Halla!

Vålerenga sparker igang Tippeligaen 2014 i Molde og med en god sesongoppkjøring går vi til seriestart med gode forutsetninger til å ta 3. poeng - ikke det at det forventes.Vi har gjort noen gode kamper og vist god progresjon igjennom hele oppkjøringen samtidig som humøret internt i spiller- og støtteapparatet har vært formidabel. Om vi klarer å vedlikeholde den gode flyten og ta med oss dette inn mot kampen er jeg sikker på at vi vil vise en god figur.

Etter å ha sett et par treninger kan det se ut som dette er I sine utvalgte:

Gudmund
    Gunnarson, Muri, Larsen, Mathisen
    Heltne Nilsen, Grindheim
    Berre, Fredheim Holm, Lindquist
    Kjartanson

Mathisen rullerte med Iqbal
    Calvo rullerte med Lindquist
    Stengel rullerte med Grindheim

Det ble trent mye på veksling av hvor høyt vi skal presse og temposkifte med ball.

På tribunen kan det se ut som Vålerenga stiller sterkt. Er ikke helt sikker på data på de andre bussene, men vi i Ikaros stiller ihvertfall med så og si full buss.

Sees i Molde

Fredrik
    Ikaros

Originally posted by Alexandersen View Post
    Halla!

Vålerenga sparker igang Tippeligaen 2014 i Molde og med en god sesongoppkjøring går vi til seriestart med gode forutsetninger til å ta 3. poeng - ikke det at det forventes.Vi har gjort noen gode kamper og vist god progresjon igjennom hele oppkjøringen samtidig som humøret internt i spiller- og støtteapparatet har vært formidabel. Om vi klarer å vedlikeholde den gode flyten og ta med oss dette inn mot kampen er jeg sikker på at vi vil vise en god figur.

Etter å ha sett et par treninger kan det se ut som dette er I sine utvalgte:

Gudmund
    Gunnarson, Muri, Larsen, Mathisen
    Heltne Nilsen, Grindheim
    Berre, Fredheim Holm, Lindquist
    Kjartanson

Mathisen rullerte med Iqbal
    Calvo rullerte med Lindquist
    Stengel rullerte med Grindheim

Det ble trent mye på veksling av hvor høyt vi skal presse og temposkifte med ball.

På tribunen kan det se ut som Vålerenga stiller sterkt. Er ikke helt sikker på data på de andre bussene, men vi i Ikaros stiller ihvertfall med så og si full buss.

Sees i Molde

Fredrik
    Var ikke Thomassen der?

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
      Var ikke Thomassen der?
      Ryktene sier at han er så og si klar for S08.

Comment

Thomassen var ikke på trening.

Fraværende var også:
        Lars Hirchfelt
        Kristofer Hæstad
        Ikaros

Comment

Originally posted by Plaum View Post
          Ryktene sier at han er så og si klar for S08.
          Han har kontrakt ut 2015, så håper vi får litt kroner for han isåfall.. Synd han var så mye skada! Har hatt en brukbar oppkjøring med mange assists.

Comment

Mathisen på venstreback?

Har Rekdal funnet ut det først nå? I kamp etter kamp så har Iqbal spilt der og Mathisen har aldri vært i nærheten av å spille der.

Merkelig.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
              Mathisen på venstreback?

Har Rekdal funnet ut det først nå? I kamp etter kamp så har Iqbal spilt der og Mathisen har aldri vært i nærheten av å spille der.

Merkelig.
              Da har vi to høyrebeinte venstrebacker, med mindre Lindquist blir back da.. Vi har ihvertfall en venstrebent midtstopper.

Comment

Originally posted by Alexandersen View Post
                Thomassen var ikke på trening.

Fraværende var også:
                Lars Hirchfelt
                Kristofer Hæstad
                Det er to årsaker til at de ikke er på trening. Skadet/fått tillatelse til noe private gjøremål eller på vei ut. Lars og Doffen er vel fortsatt skadet.

Comment

Det som kan forklare Mathisen på venstreback må antakelig skyldes at Rekdal ønsker to offensive backer. Det innebærer at man skal legge seg litt bakpå, men ved balleroberinger så skal backene skyte fart.

Men med Heltne Nilsen og Grindheim som to DM så skal det bli vanskelig å score på oss.

Og til Sivert: Ta og fortell denne Singh med en solid takling om hvem som er bitch.

Comment

Mathisen på venstreback?

Merkelig.
                    Samme var det i fjor. Reka feiget ut i serieåpningen og spilte med et helt annet system enn han gjorde i treningskampene.

Jeg lurer på hvor Høgh er, for jeg syns han spilte meget godt mot slutten av fjoråret. Han bør være foran Muri i stopperkøen.
                    Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Høgh har karantene i første kamp, men er vel foran Muri, ja.

Comment

Det som kan forklare Mathisen på venstreback må antakelig skyldes at Rekdal ønsker to offensive backer. Det innebærer at man skal legge seg litt bakpå, men ved balleroberinger så skal backene skyte fart.

Men med Heltne Nilsen og Grindheim som to DM så skal det bli vanskelig å score på oss.

Og til Sivert: Ta og fortell denne Singh med en solid takling om hvem som er bitch.
                        Litt overraska. Det betyr kanskje at Reka vurderer Rasmus som bedre offensivt enn Mathisen, eller Mathisen bedre defensivt enn Rasmus.

Comment

Tja, Iqbal har vel vist seg å være rask og offensiv han. Tipper Reka heller vil ha backer som har stor kapasitet til å jobbe bakover om de er med fremover. Men jeg syns også at Iqbal burde spilt i morra.
                          Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                            Tja, Iqbal har vel vist seg å være rask og offensiv han. Tipper Reka heller vil ha backer som har stor kapasitet til å jobbe bakover om de er med fremover. Men jeg syns også at Iqbal burde spilt i morra.
                            Iqbal er bra offensiv back, og det vil vi se mer av når han har fått mer erfaring fra dette nivået. Men synes han sleit litt mot Ørebro. De pressa Iqbal høyt og ballen rulla sakte på kunstgresset i tillegg, så det ble noen situasjoner på hans kant som ble småfarlige. Kan ha litt med at han faktisk er høyrebeint. De ekstra hundredelene han bruker pga at han ikke er venstrebent.

Comment

Herre nå begynner jeg å glede meg til i mårra!
                              Jeg er riktignok en av de som klarer å kose meg med Engelsk fotball i vinterhalvåret, men når Enga sparker ball igjen på våren er man virkelig i gang!
                              Premieren er alltid litt bingo så dette kan gå alle veier, men jeg har troa på at vi hever oss betraktelig fra i fjor.

Måtte sola skinne over Enga! hvert fall frem til rundt 20:45 i morgen kveld..

Comment

Working...
                              X