Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Seriepremièren: Molde - Vålerenga 28.03.14 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by VLIV View Post
    Man bør som regel ikke skrive dritt på forhånd, men etter en match er det åpent for hard kritikk, det har det alltid vært. Når det gjelder Muri har det gått for langt. Jeg har aldri likt han. Fordi han ikke tar i nok, fordi han ikke er sjef og viser at han er sterkest. Og har har vært forsvars sjef.... sinnsykt. Ved siden av Wæhler ok, men ikke mer.

Han må vekk.

Vi kritiserte spillerne før også. Forskjellen på 90 tallet og nå er at vi har presumtivt bedre spillere nå, større budsjett over mange år og vi har krav på at klubben blit bedre styrt. Se hva vi har puttet inn og hva vi har fått ut. Spillerne bør få vite umiddelbart at de må levere, at hva de har gjort tidligere ikke teller en dritt. Vi må kreve at spillerne er så god fysisk folm som mulig og at de er villige til å blø i kamp.

Å blåse solskinn oppi ræva på spillere som ikke presterer, utenom kamper har intet med lojalitet og samhold å gjøre. Vålerenga er vår klubb, jeg var på match første gang litt før Berre ble født og vet at om 5år har vi et helt annet lag. Vi må kreve 100% innsats hele tida, mens de er her. Og spillerne skal aldri glemme at de er her for å drive idrett, ikke være rockestjerner. Vet ikke hvordan det er nå men det har vært for mange by turer igjennom åra.

Jeg klarer aldri å være ordentlig pessimist og det gjør at jeg blir veldig skuffet, stort sett hvert år. Likevel går jeg alltid på match, år etter år. Jeg synger høyt , håper og venter.

Det betyr ikke at jeg ikke kritiserer de jeg mener fortjener det utenom match. Tilbake til muri. Gates lover gjelder også i fotball og når gjengens største og sterkeste er en forsiktig pingle er du i deep shit.
    Mitt poeng har forsåvidt lite med Muri å gjøre - det er klage- og sytekulturen blant supporterne jeg vil til livs. Det er lov å være skuffa og det er lov å være forbanna, men når man ikke er annet så blir det feil for meg. Jeg tror ikke jeg har gleda meg mindre til en seriestart siden jeg begynte å følge VIF tett engang tidlig på 80-tallet og mye av gleden og engasjementet har blitt tatt fra meg pga negativiteten jeg opplever både her og spesielt på Ullevål. Det er kjefting og syting for den minste ting. Før lo vi hånlig av bl.a. bergensere som pep og slengte nedverdigende kommentarer til eget lag. Nå er vi minst like ille.

Som skrevet tidligere så sier en av våre sanger at vi skal stå sammen å kjempe og vinne tilslutt. Jeg opplever ikke at det er sånn i virkeligheten.

Tålmodighet er en dyd er det noe som heter, men som mange Vålerengafolk ikke lever etter.

Comment

• 2]Mitt poeng har forsåvidt lite med Muri å gjøre - det er klage- og sytekulturen blant supporterne jeg vil til livs. Det er lov å være skuffa og det er lov å være forbanna, men når man ikke er annet så blir det feil for meg. Jeg tror ikke jeg har gleda meg mindre til en seriestart siden jeg begynte å følge VIF tett engang tidlig på 80-tallet og mye av gleden og engasjementet har blitt tatt fra meg pga negativiteten jeg opplever både her og spesielt på Ullevål. Det er kjefting og syting for den minste ting. Før lo vi hånlig av bl.a. bergensere som pep og slengte nedverdigende kommentarer til eget lag. Nå er vi minst like ille.

Som skrevet tidligere så sier en av våre sanger at vi skal stå sammen å kjempe og vinne tilslutt. Jeg opplever ikke at det er sånn i virkeligheten.

Tålmodighet er en dyd er det noe som heter, men som mange Vålerengafolk ikke lever etter.[/QUOTE]

Jeg har kun gledet meg til til de første matchene de siste sesongene, resten har jeg gått på av ren pliktfølelse.

Hadde vi vært en liten klubb i norsk målestokk hadde det kanskje vært annerledes, men vi har de 10 siste årene hatt ressurser som tilsier mye bedre resultater. Man får ofte en følelse av at det hviler en forbannelse over klubben, spillere blir ofte dårligere hos oss enn de har vært, talenter vi ikke satser på slår til andre steder.

Mulig mange av oss gamle begynner å bli grinebitere, eller at vi i større grad føler at det er vår klubb, spillerne er der som innleid hjelp og vi har rett til å kreve 100 % tilbake i den tiden de er hos oss.

Når det er sagt er jeg enig i at sutring og klaging på stadion er fullstendig uholdbart, på kamper skal vi støtte laget.

Som et apropos, mener å ha sett at en god porsjon hat sanger har bedre virkning enn nesten utelukkende "heia vålerenga " sanger. Virker som spillerne senker skuldrene litt når vi har hat fokus på motstanderne.

Har vært på et ti talls matcher på jordal i vinter og har faktisk vurdert å kun dra på hockeyen, ikke fordi hockey gutta stort sett vinner, men fordi de fortjener støtten vår mer enn fotballgutta og de setter åpenbart også større pris på den.

Når det er stinn brakke på jordal leverer alltid hockey gutta.

Tålmodighet er en dyd, jeg har ventet i mange år på at muri skal forsvinne og jeg har tro på at vi får en bra sesong med han utenfor start 11ern.

at vi skal stå sammen og vinne til slutt betyr ikke at vi ikke også kan ha sterke negative meninger om klubben, spillere etc.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
        Jeg skulle gjerne ha vært mer positiv enn det jeg er, men som flere har nevnt er det vanskelig når det ikke er mulig å se spor til bedring sportslig sett.
        Ikke meningen å plukke ut deg spesielt, men vi har spilt èn bortekamp mot en av seriefavorittene. Og tapt 0-2.

Jeg vet ikke helt hvor de har i vinter de som ikke har fått med seg at vi har redusert ambisjonene vesentlig som følge av økonomien. Vi har kvittet oss med en god del etablerte spillere. Vi har hentet to spillere med Tippeligaerfaring som bosmanspillere fra Odd og Hønefoss. I tillegg en fra Island, to fra Adecco og en fra svensk Adecco.

Til de som klager. Hva hadde dere forventa? Molde har fått penger av Røkke til å hente fra Feyenoord og Wolves. Vi henter fra Hønefoss eller lavere divisjoner.

Jeg tror det er svært få lag i Tippeligaen som hadde reist fra Molde med poeng hvis de hadde spilt som de gjorde mot oss. At vi ikke er et av de lagene bør ærlig talt ikke overraske.

Det er aldri helt enkelt å bedømme fra TV-stolen, men på meg virka det som om det var Molde som var gode mer enn at vi var dårlige. Ja, vi ble overkjørt spesielt i starten av kampen. Men vi kom oss til hektene igjen med mange debutanter. Dessverre er det da vi slipper inn et dødballmål.

Nå er Tippeligadebuten til flere unnagjort og det blir trolig ikke verre enn det det var. Bra det kom i første kamp, så alle fikk se hvor lista ligger i forhold til å kjempe i toppen. Neste kamp er hjemme mot Bodø/Glimt som bør være en langt mer overkommelig oppgave.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
          Ikke meningen å plukke ut deg spesielt, men vi har spilt èn bortekamp mot en av seriefavorittene. Og tapt 0-2.

Jeg vet ikke helt hvor de har i vinter de som ikke har fått med seg at vi har redusert ambisjonene vesentlig som følge av økonomien. Vi har kvittet oss med en god del etablerte spillere. Vi har hentet to spillere med Tippeligaerfaring som bosmanspillere fra Odd og Hønefoss. I tillegg en fra Island, to fra Adecco og en fra svensk Adecco.

Til de som klager. Hva hadde dere forventa? Molde har fått penger av Røkke til å hente fra Feyenoord og Wolves. Vi henter fra Hønefoss eller lavere divisjoner.

Jeg tror det er svært få lag i Tippeligaen som hadde reist fra Molde med poeng hvis de hadde spilt som de gjorde mot oss. At vi ikke er et av de lagene bør ærlig talt ikke overraske.

Det er aldri helt enkelt å bedømme fra TV-stolen, men på meg virka det som om det var Molde som var gode mer enn at vi var dårlige. Ja, vi ble overkjørt spesielt i starten av kampen. Men vi kom oss til hektene igjen med mange debutanter. Dessverre er det da vi slipper inn et dødballmål.

Nå er Tippeligadebuten til flere unnagjort og det blir trolig ikke verre enn det det var. Bra det kom i første kamp, så alle fikk se hvor lista ligger i forhold til å kjempe i toppen. Neste kamp er hjemme mot Bodø/Glimt som bør være en langt mer overkommelig oppgave.
          Å tape 0-2 for Molde er isolert sett ikke noen krise siden vi nok en gang er i et "mellomår". Hovedproblemet er at vi ikke ser tegn til bedring og at vi gjør systemfeil som ikke skal forekomme på dette nivået.
          Det er ikke tapet i seg sjøl, men måten det kommer på som er problemet. I år som i fjor nøler vi. Vi nøler i forsvar, vi nøler på midten og vi nøler i angrep. I tillegg bedriver vi ved flere anledninger ballwatching i forsvar som ikke ligner grisen. Dette er systemfeil, og har lite eller ingenting med enkeltspillere å gjøre. Det handler om enten det mentale eller relasjoner, eller en blanding. Vi har hatt god tid til å samspille disse enkle tinga i løpet av vinteren, men foreløpig sitter det ikke, og det er bekymringsfult sjøl om vi snakker om borte mot Molde. Det hjelper heller ikke på optimismen at tilsynelatende nøyaktig det samme hendte i fjor: Treningskampene var gode, og ting satt men så fort serien var i gang så datt vi i gjennom.

Noen veldig få lyspunkt finnes, men de er foreløpig få.
          Så er det 29 kamper igjen av serien, men denne serieåpninga er best glemt så fort som mulig.

Comment

• Men litt ironisk at det er 2 VIF-spillere som sørger for 2-0 ledelse til S08 mot Brann....

Comment

• Originally posted by MadsAndre View Post
              Jaja stakkars for de som ikke tåler "sutringer" da. Ingen som har bedt dere om å bli her heller. Så bare STIKK om det er et så stort problem for dere..

synes forumet burde gi plass for alle. Det er ikke tapet i seg selv men åssen vi taper på. Det er viktig å se ting fra begge sider her..det er ikke lett å være enga supporter og holde seg positiv heller om dagen.

Det har ikke vært så mye å glede seg over så det er ikke rart at folk blir skuffa etter kampen i går. Men vi får bare legge det bak oss og reise kjerringa i vår neste kamp og håpe at vi skal skape en positiv opplevelse da.
              Ingen som har bedt meg om å bli nei. I den sammenheng må jeg bare takke deg for at du på glimrende vis understreker poenget mitt.

Jeg har nevnt det før og jeg kan nevne det igjen. Supportermassen som helhet, og klubben, er mer tjent med positive supportere som bidrar på tribunen enn sutrete arma i kors supportere (arma i kors og sippelippe gjør seg best i Brann-drakter).

Helt fint at det skal være plass til alle på forumet. Men, det er slitsomt for oppegående normale individer å måtte scrolle seg gjennom alt sutreoppgulpet noen få individer spyr opp om spillestil og hvor trist alt generelt er.
              Vålerenga-supportere har en stolt tradisjon for å være best i oppoverbakke og motvind.
              In the beginning the Universe was created.
              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
              - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by JohnF View Post
                Ingen som har bedt meg om å bli nei. I den sammenheng må jeg bare takke deg for at du på glimrende vis understreker poenget mitt.

Jeg har nevnt det før og jeg kan nevne det igjen. Supportermassen som helhet, og klubben, er mer tjent med positive supportere som bidrar på tribunen enn sutrete arma i kors supportere (arma i kors og sippelippe gjør seg best i Brann-drakter).

Helt fint at det skal være plass til alle på forumet. Men, det er slitsomt for oppegående normale individer å måtte scrolle seg gjennom alt sutreoppgulpet noen få individer spyr opp om spillestil og hvor trist alt generelt er.
                Vålerenga-supportere har en stolt tradisjon for å være best i oppoverbakke og motvind.

Ja i en perfekt verden så er det slik John. Men realiteten med tanke på åssen det har blitt for oss de siste åra så er det ikke slik...hva vi utretter som klubb vill også reflektere i mange supporters humør og oppførsel.Ikke rart det vell selv om klubben heter Vålerenga og har en stolt tradisjon som du så fint skriver det. Jeg mener da ikke bare hva vi leverer på banen men utenom sportslige.

Er folk "oppegående normale individer" så burde da det være null problem å bare scrolle videre nedover. Bare la være å lese da vell,hvis du vet vedkommende er slik så bare ignorer. Finnes slike ting da ingen som tvinger noen til å lese. Man bestemmer selv hva man vill lese og ikke.

Vi så jo dette med å være best i oppoverbakke og motvind. Var mange som var der når ting gikk bra men når det gikk dårlig så forsvant de fleste..så best i motvind vell vell.

Men naturligvis er jeg enig i at alle er tjent på en positiv ånd. Men realiteten er jo ikke slik John.

Comment

Working...
                X