Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga-Bodø/Glimt Sønd. 6. apr kl.18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga-Bodø/Glimt Sønd. 6. apr kl.18

Hjemmekamp mot nyopprykka Bodø/Glimt er neste.

B/G har blitt tippa av VG og Aftenposten til å klare seg greit litt over nedrykkstrdien og må ikke undervurdes.

Men gutta våre ER bedre enn de klarte å vise i forrige kamp. Selvfølgelig er de det.
    Denne kan vi vinne, men da må kampviljen og innsatsen opp!

Hjemme mot nyopprykka lag, tøff bortekamp i neste. 3 poeng er det eneste som gjelder, alt annet er en skuffelse. Uavhengig av prestasjonen i Molde.

Taper vi poeng i denne, og ryker borte mot Haugesund runden etter (som vi pleier) er vi plutselig langt bak før det hele har startet, akkurat som ifjor.

Comment

Sånn går no dagan.

B/G på Ullevål. Blir 88 minutter med dem i forsvar og uthaling av tid, og så en kontring i det 90. minutt. Tidenes kjedeligste lag.
      En kake sier mer enn 1000 ord

Comment

Originally posted by Bløtkakemannen View Post
        B/G på Ullevål. Blir 88 minutter med dem i forsvar og uthaling av tid, og så en kontring i det 90. minutt. Tidenes kjedeligste lag.
        Jeg tror det er best at man faktisk ser B/G i første kamp for å se standarden de ligger på. For selv om de er nyopprykket lag, så var de ganske dominant i adecco'n ifjor. Og de har fått spillere som utfyller den definerte BG-stilen. Deres stil er veldig enkel, men også veldig vellykket. Det handler om å ha et kompakt forsvarspill, så dernest ha en midtbanespiller med særdeles følsom pasningsfot og to lynkjappe kanter.

Men det er klart at man skal kunne ta et nyopprykket lag, men det blir ingen walk in the park. Til denne kampen så er det viktig å få opp pasningskvaliteten og at man får avsluttet angrepene.

Jeg for min del forventer at gutta viser seg fra en bedre side enn mot Molde.

Comment

Nicolai Høgh er tilbake som hærfører i forsvaret og Grindheim er antagelig tilbake på midtbanen fra start.

Det er DETTE som er årets serieåpning.
          Alle til Ullevaal
          https://www.facebook.com/#!/events/294656390691264/
          EVIG VIF

Comment

Daniel 37 skriver om å minnes en gammel VIF-redningsmann som er død: LEON BODD!
            Kopierer fra tråden om dødsfallet:

Originally posted by Daniel37 View Post
            Jeg forventer ingenting av ledelsen i denne klubben. Man snakker tross alt ikke om landets romforskere. Men når det kommer til supportere så er det en annen sak. Hadde det ikke vært for Leon Bodd så hadde vi aldri vært der vi er idag. Hvis jeg kan være så krystallklar så vil jeg si at Leon Bodd er både verdig å bære svarte sørgebånd i første seriekamp borte og minne både Leon Bodd og hans etterlatte ved første hjemmekamp.

Leon Bodd var godhet satt i system. . Den gangen Leon Bodd gikk inn med penger, var den gangen denne klubben hadde meget frynsete rykte.

Bodd fortjener Svarte sørgebind i første serieomgang Og at Bodds' etterlatte kan bli minnet om hvilken helt faren deres var

Leon Bodd var en av oss. I respekt for fyren så bør han aldri bli glemt

Støtter denne fullt ut! - Bodd står det respekt av - og han fortjener å bli minnet med sørgebind (og evt. 1 min. stillhet) i neste hjemmekamp!

En som har redda klubben fra å gå under fortjener såpass.

Comment

Med fare for å bli beskyldt forå spre pessimisme: Jeg ser ikke akkurat fram til at Dane Richards på Bodø Glimt kommer til Ullevål på søndag. Milde mons, for en fart. Får jo Luton Shelton til å virke som Knut Borge. Balltap på egen halvdel i den kampen må straffes med intimshave med gaffatape. Bør i hvertfall holde Muri langt unna Ullevål den kvelden.

Forøvrig tiltredes tanken om et minutts stillhet for Leon Bodd. Alt annet vil være en gigantisk skuffelse fra klubben. Sørgebånd er ok, men blir litt smått og bortgjemt. Her bør det pøses ut fra høytaleranlegget i forkant hva han faktisk har bidratt med.
              Vi er Vål'enga!!

Comment

Håper reka får skikk på forsvaret og luket bort de balltapene på midten som vi hadde mot moile... Ellers tror jeg vi kan få det tøft mot b/g....

Comment

Originally posted by maestro View Post
                  Med fare for å bli beskyldt forå spre pessimisme: Jeg ser ikke akkurat fram til at Dane Richards på Bodø Glimt kommer til Ullevål på søndag. Milde mons, for en fart. Får jo Luton Shelton til å virke som Knut Borge. Balltap på egen halvdel i den kampen må straffes med intimshave med gaffatape. Bør i hvertfall holde Muri langt unna Ullevål den kvelden.

Forøvrig tiltredes tanken om et minutts stillhet for Leon Bodd. Alt annet vil være en gigantisk skuffelse fra klubben. Sørgebånd er ok, men blir litt smått og bortgjemt. Her bør det pøses ut fra høytaleranlegget i forkant hva han faktisk har bidratt med.
                  Det som blir viktig i den kampen for å unngå at de lynkjappe kantene skal ha effekt er at man får avsluttet angrepene. Det innebærer at hvis man har et angrep hvor man ender opp med å "stange" uten at det virker å ha noe fremdrift, så bør man tenke kynisk, nemlig å legge opp til å få en brukbar skytter i en brukbar posisjon som bare skal brenne av. For det er ved balltap hvor disse lynkjappe kantene kan ha størst effekt.

Men BG har en ideel situasjon mot oss. De kan ligge litt bakpå og være mest mulig kompakt og vente på balltap og deretter slå til. Vi må få til et offensivt spill hvor ballen går frem i leddene og ikke minst så må det være bevegelser i det offensive spillet.

Men nå er det opptil Rekdal å vise hva som bor i dette laget. Om de klarer å legge en dårlig prestasjon bak seg og stå frem med en helt annen innsats og hvor forsvarsfireren kan fremstå mer som en enhet.

Når det gjelder det andre så burde det være en selvfølge. Men som sagt jeg forventer ingenting av denne klubbens ledelse i denne sammenheng. Det er nok mer opptil supportere og sikre oppmerksomheten. Da Bodd valgte å sikre denne klubben så var det på et tidspunkt lenge før denne klubben ble den politisk korrekte klubben som den er idag. Det var den gangen klubben ble assosiert med elementer som overhodet ikke burde bli assosiert med en klubb. Kaste bananer etter en spiller fordi vedkommende er noe mørkere i huden. Men Bodd visste at det fantes et annet Vålerenga enn disse fjolsene

Jeg er dog av den oppfatning at i et ønske om å "gjøre opp" for negativ forhistorie, så har man i bunn og grunn gått fra grøfta på ene siden av veien til grøfta på andre siden av veien. Kort fortalt: Vi skal være så veldig overdrevent politisk korrekt. Bl.a ved at man ikke vil støte noen eller respektere personlige preferanser så har man latt spillere som ikke har spist blitt behandlet som spillere som har spist. Det er selvfølgelig helt feil. Om spillere har bestemte preferanser som gjør at de velger å ikke spise, da velger de også og ikke spille kamp. Men i stedet så har klubben falt i grøfta på motsatt side og blitt overkant politisk korrekt.

Comment

Samma faen hvordan forrige kamp gikk, samma faen med økonomien..
                    Nå er det hjemmekamp! Hvem faen er Bodø/Glimt?? Det er vi skal ta våre 3 første poeng for året!

Så stolt, så Vålenga!

Comment

Spent på å se om vi hever oss til denne kampen. Det bør vi!!! Kristiansen går vel rett inn på laget? Kan dette bli startelleveren?

Gudmund

Gunnarsson Høgh Larsen Kristiansen

Stengel Heltne Nilsen

Grindheim

Fredheim Holm Kjartansson Berre

Comment

Originally posted by Gubben View Post
                        Spent på å se om vi hever oss til denne kampen. Det bør vi!!! Kristiansen går vel rett inn på laget? Kan dette bli startelleveren?

Gudmund

Stengel Heltne Nilsen

Grindheim

Noen endringer. Grindheim Ned. Stengel opp. Berre over på høyre og Lindkvist på venstre

Comment

Originally posted by Gubben View Post

Gudmund

Stengel Heltne Nilsen

Grindheim

Ser jo greit ut dette, men vil heller ha Berre på Høyre, evt.Lindqvist inn i stedet.

Comment

Vil ha dette laget:
                            4-2-3-1

Gudmund

Gunnarsson - Larsen - Høgh - Kristiansen

Grindheim - Heltne Nilsen

DFH

Berre - Kjartansson - Calvo

Håper virkelig at vi spiller med en i 10´ern hjemme mot B/G. I Rekdals-tilfelle, så ser jeg på 4-3-3 som en litt defensiv formasjon. Blir ikke overrasket om Reka velger en 4-3-3 for å stenge kantene til B/G. Men det er pinglete! Vil se at vi tar sjanser fremover, spesielt på hjemmebane!

Comment

Vil veldig gjerne se dette laget:

Langer/Kongshavn

Gunnarson - Larsen - Høgh - Kristiansen

Grindheim - Heltne Nilsen

Stengel

Kastrati - Kjartansson - Calvo

Keeperplassen tror jeg avhenger av om Langer er i kampform og hvem som viser at de "vil det" mest på trening denne uka, selv om jeg tror Gudmund tar seg sammen og står en kjempekamp.

Comment

Working...
                              X