Stand by for Aaron Samuel og Bojan-raseri in 3..2...1...
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Den store "hvorfor solgte vi spillere som scorer for andre lag"-tråden
Collapse
X
-
Originally posted by skog View PostSom sagt så gjort! Take it away!
For egen del, så skal jeg være ærlig nok til å si at det svir å se hvordan Samuel spiller for S08.
EDIT: Ser du nå har lagt de siste til, og det er fint.
Comment
-
Originally posted by McCabre View PostDenne tråden mangler ditt eget innlegg, og kanskje også de du pleier og poste om hvor riktig det var å gi bort diverse spillere.
For egen del, så skal jeg være ærlig nok til å si at det svir å se hvordan Samuel spiller for S08.
EDIT: Ser du nå har lagt de siste til, og det er fint.
Setter også pris på at du er ærlig, selv om du insinuerer at jeg ikke er det.
Jeg bare pleier å påpeke at det er en del folk som er fryktelig glade i å være etterpåkloke her. I tilfellet Samuel var det mange folk som var skeptisk til at han forsvant, det er sant. Talentet hans var ganske synlig, men problemet der var vel at han virket å være vaksinert fra å trene. Han spilte også svært få gode kamper for oss.
Som jeg har spekulert i før var han muligens under påvirkning av andre spillere som spredde negative vibber og generelle dårlige holdninger i gruppa. Ogude er en hovedmistenkt i så måte.
Fint for Samuel hvis han nå har fått hodet på rett plass, det er synd det skjedde i en annen klubb.
Bojan er det greit at vi kvittet oss med, da de briljante øyeblikkene ble færre og færre mens han antagelig var veldig dyr.
Edit: Tror også en grunn til at jeg irriterer meg litt over dette er at det føyer seg inn i et mønster av evinnelig klaging over absolutt alt som skjer på Valle.
Vi har faktisk blitt verre enn bergenserne noensinne har vært, som en annen på forumet påpekte nylig.
Comment
-
Originally posted by skog View PostKan ikke huske at jeg har postet så fryktelig mange innlegg hvor jeg sier det er riktig å "gi bort" spillere.
Setter også pris på at du er ærlig, selv om du insinuerer at jeg ikke er det.
Jeg bare pleier å påpeke at det er en del folk som er fryktelig glade i å være etterpåkloke her. I tilfellet Samuel var det mange folk som var skeptisk til at han forsvant, det er sant. Talentet hans var ganske synlig, men problemet der var vel at han virket å være vaksinert fra å trene. Han spilte også svært få gode kamper for oss.
Som jeg har spekulert i før var han muligens under påvirkning av andre spillere som spredde negative vibber og generelle dårlige holdninger i gruppa. Ogude er en hovedmistenkt i så måte.
Fint for Samuel hvis han nå har fått hodet på rett plass, det er synd det skjedde i en annen klubb.
Bojan er det greit at vi kvittet oss med, da de briljante øyeblikkene ble færre og færre mens han antagelig var veldig dyr.
De siste gangene har du vært så sikker på at sutringa over en eller annen spiller kommer, at du blir passiv-aggressiv i forkant, og det igjen irriterer meg. Trur kanskje ikke at det er beste måten å gå det i møte på.
Ellers enig når det gjelder Bojan; han kosta for mye for oss nå, i.f.t hva han ga igjen når han var kampklar. Det gjør uansett vondt å se han ha suksess hos andre.
Comment
-
Hvis man skal pirke så hører egentlig ikke Zajic under denne tråden. For helt korrekt så solgte vi han ikke. Vi lot han gå. Og S08 mente at han kunne heve laget deres. Men hvis man ser bort fra det pinlig korrekte, så mener jeg fortsatt at det var å ikke fornye kontrakten med Zajic. For selv om han gjør det bra for S08, så ville han med overveldende sannsynlighet ikke gjort det bra for oss. Det skyldes at S08 bygger et lag rundt en spiller offensivt. Hvor de har Zajic og Samuel som en slags offensiv 1-2-punch.
Man kan også påpeke at Zajic holder ikke en helt kamp lenger.
Når det gjelder Samuel, så ville han jo ikke være hos oss, samt hadde holdninger som ikke er fordelaktig i en klubb. At gutten har talent er hevet over enhver tvil. Og S08 har åpenbart fått han på rett spor, men når han var som han var hos oss, så var det rett å la han gå.
Men man burde kanskje problematisert hvorfor det har vært en gjenganger med spillere med dårlige holdninger i denne klubben. For hvis det er en og en spiller, så kan man si at det er spiller som er ansvarlig. Men begynner det å bli et mønster så bør man kanskje se på seg selv.
Vi kvittet oss også med Nicolai Næss. Som scoret idag. Jeg kan på ene siden forstå at Rekdal gjorde det, m.t.p at vi på daværende tidspunkt hadde overkill av midtstoppere. Men Næss hadde et talent og var fortsatt forholdsvis ung.
Comment
-
Jeg kan være enig i at det med Samuel er litt irrings, mens Bojab er litt leit selv om jeg tror det var rett i det store bildet.
Men av dere som har vært med en stund, det er vel seriøst ikke mange av de vi har sluppet som virkelig har blitt noe(de som folk har klaget på)?
Spør du meg føler jeg at de aller aller fleste av de det klages på aldri presterer på tippeliganivå. Det tar ikke mange minuttene å finne frem en lang liste over disse.
Comment
-
Kan alltid diskutere hvor dumt eller ikke det var å kvitte seg med Samuel. Personlig ville jeg beholdt han, jobbet med mentaliteten hans ang treningsvilje og det å være lagspiller. Det som irriterer meg mest er at ikke Vålerenga klarer å finne en jævlig rask spiss, for uten tvil at vi mangler hurtighet framover.
Comment
-
Originally posted by McCabre View PostJeg mener ikke at du er uærlig, men siden du er sånn på hugget hver eneste gang noen er skeptiske til at vi slipper noen, er det jo nærliggende å etterlyse dine egne oppfatninger av de avgjørelsene.
De siste gangene har du vært så sikker på at sutringa over en eller annen spiller kommer, at du blir passiv-aggressiv i forkant, og det igjen irriterer meg. Trur kanskje ikke at det er beste måten å gå det i møte på.
Ellers enig når det gjelder Bojan; han kosta for mye for oss nå, i.f.t hva han ga igjen når han var kampklar. Det gjør uansett vondt å se han ha suksess hos andre.
Alt i alt må jeg si at jeg er mer tilfreds med laget i år enn ifjor hvis man tar antatte kostnader i betraktning. Vi som er på utsiden har litt begrenset innsyn men det er ikke tvil om at vi har mer krutt for penga i år enn i fjor.
Fortsetter Samuel slik får han seg nok rimelig raskt en bra karriere i utlandet. Men samtidig er det viktig å huske på at S08 er en type lag som er veldig naive i angrepsspillet og er kjempemorsomt å se på når de har dagen og det andre laget er dårlige.
Så ikke kampen i dag men jeg mistenker at Brann må ha vært helt ræva.
Det er ikke sikkert Bojan og Samuel er like kule å se på når de møter et hardtarbeidende og velorganisert lag, for det er ikke to typer du tar med deg i krigen, akkurat.
Jeg er mer optimistisk for fremtiden nå enn tidligere. Hvis vi bare hadde klart å skaffe en generalsponsor nå...
Comment
-
Originally posted by Daniel37 View PostMen man burde kanskje problematisert hvorfor det har vært en gjenganger med spillere med dårlige holdninger i denne klubben. For hvis det er en og en spiller, så kan man si at det er spiller som er ansvarlig. Men begynner det å bli et mønster så bør man kanskje se på seg selv.
Er det så enkelt som at enkelte ikke takler å bo i en by med langt fler underholdningstilbud enn der de er oppvokst for eks?
Comment
Comment