Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Har klubben formål om å bli underbruk til et politisk parti?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har klubben formål om å bli underbruk til et politisk parti?

Jeg stiller spørsmålet med utgangspunkt i dette http://www.vpn.no/intervjuer/2014/04...et/#more-28476

Mina Gerhardsen ble på fotballtinget innvalgt i styret til NFF. Og klubben hun ettersigende skal representere er Vålerenga. En klubb hun først ble endel av ca 5 minutter før det ble avstemning til plasser i styret.

Mina Gerhardsen har ingen idrettsfaglig bakgrunn og fremhever selv jobben hun gjorde som "idrettspolitiker"

Og tankegods som: "Vi har en lang og god tradisjon for en særfinansiering av idretten gjennom Norsk Tipping. Om den nye regjeringa åpner for private, kommersielle spillselskap slik de har varslet, svekkes både inntektene til idretten og den ansvarlige spillpolitikken. Det håper jeg vi klarer å hindre" har ingenting med idrett eller fotball å gjøre. Dette er et politisk standpunkt.

For det "korrekte" svaret fra en person som hadde fokus på idrett og ikke politikk, så er det fullstendig uinteressant om vi opprettholder en særfinansiering av i dag med norsk tipping, eller om finanseringen kommer direkte over offentlige budsjetter eller gjennom avtaler med private spillselskap. For det hadde vært fullt mulig i et ev. scenario med private selskaper om at det ble gjort klausuler i avtaler om å bidra til idrett og kulturformål for å kunne etablere seg.

Jeg mener at man bør klargjøre for Mina Gerhardsen at hun representerer en fotballklubb, IKKE et politisk parti. Og at hun som representant for en fotballklubb skal ta opp idrettsspørsmål og ikke chatre politisk propaganda.

P.s forøvrig cv'en til Mina Gerhardsen http://www.regjeringen.no/nb/dokumen....html?id=85879

Sannelig ikke så mye som et varaverv til et bedrifts/students-idrettslag en gang.

Hun er da langt fra den første personen med tidligere politiske verv som har hatt befatning med Vålerenga.

Raymond Johansen var vel partisekretær i AP samtidig som han var i klubben mener jeg å huske. Den nylig avdøde hedersmannen Leon Bodd var Venstremann og fikk såvidt jeg husker også påpakk fra Klanen for å prøve å verve velgere utenfor Bislett en gang.

Allikevel synes jeg du kanskje konkluderer noe brått hvis du tror Vålerenga blir et "underbruk av et politisk parti" fordi klubbens representant, som sitter i styret i NFF, har en mening om finansieringsformen av norsk idrett. Jeg ville vært sjokkert hvis Vålerengas representant IKKE hadde en mening om finansieringsmodellen som gir klubben store inntekter hvert eneste år. Tipper du skal lete langt og lenge for å finne noen i norsk idrett som er imot tippemonopolet.

At hun velger å melde seg inn i VIF rett før hun blir innvalgt i NFF er spesielt. Men det er vel sånn i den skurkegjengen at du må være medlem av et idrettslag.

Comment

Mina Gundersen ble headhuntet av valgkomiteen. Dette skal ettersigende ikke ha falt i god jord hos Hallén-leiren. For å være valgbar måtte hun være medlem av en klubb. Valget falt på Vålerenga, men kunne sikkert vært Skeid eller Oppsal.

Uansett, hun representerer ikke en fotballklubb. Hun representerer NFF.
      www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
      Glemmer passordet mitt...

Comment

Jeg er på ingen måte politisk enig med MG. Men poenget er at hun ikke er valgt inn i klubben, men i NFF. En klubb må hun representere, og da kan det like gjerne være oss. Når hun forhåpentligvis har røsket opp i vanstyret i NFF vil hun ha gjort det som representant fra Vålenga. Og det er helt fint :-)

Comment

Hvis Hallen er skeptisk, er jeg positiv :-)
          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Grydis View Post
            Mina Gundersen ble headhuntet av valgkomiteen.
            Mia Gundersen? I så fall et friskt pust!

Comment

Originally posted by Farmor View Post
              Mia Gundersen? I så fall et friskt pust!
              Ikke rart Hallèn er skeptisk

Comment

Sorry, men trådstarter bommer jo fra startblokka her:
                Mina G. valgte å melde seg inn i VIF fordi hun måtte være medlem av klubb for å være valgbar. Da valgte hun, i følge seg selv, den klubben hun faktisk heier på. I mine øyne ikke et dårlig argument, men hey!, hun er sikkert bare utspekulert AP-broilerinne fra Jaglands berømte supporterskole... [/ironi].

At norsk idrett generelt, og fotballen spesielt, er ekstremt lojale overfor Norsk Tipping er ikke nytt og bør ikke overraske - og at et styremedlem i NFF faktisk holder NFFs vedtatte linje, som de også er kontraktsforplikta til, er vel sånn det skal være. Eller mener trådstarter at Mina G. skal kreve slutt på spillmonopolet som norsk fotballs største sponsor lever fett av?
                Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by Skrible View Post
                  Sorry, men trådstarter bommer jo fra startblokka her:
                  Mina G. valgte å melde seg inn i VIF fordi hun måtte være medlem av klubb for å være valgbar. Da valgte hun, i følge seg selv, den klubben hun faktisk heier på. I mine øyne ikke et dårlig argument, men hey!, hun er sikkert bare utspekulert AP-broilerinne fra Jaglands berømte supporterskole... [/ironi].

At norsk idrett generelt, og fotballen spesielt, er ekstremt lojale overfor Norsk Tipping er ikke nytt og bør ikke overraske - og at et styremedlem i NFF faktisk holder NFFs vedtatte linje, som de også er kontraktsforplikta til, er vel sånn det skal være. Eller mener trådstarter at Mina G. skal kreve slutt på spillmonopolet som norsk fotballs største sponsor lever fett av?
                  Men sist jeg sjekket så ønsket denne klubben ihvertfall prøve å fremstå som upolitisk og uavhengig av partier. Så hvis Gerhardsen ønsker å assosiere seg med klubben så skal det være personen "som heier på klubben" som hun skal representere. Og ikke en typisk partibroiler. Og som representant i styret så må hun gjerne uttale seg om hvordan inntektene skal være, men uttalelsene skal være basert på idrettsrelaterte-begrunnelser og ikke på "stallordre" fra Youngstorget. For selv om hun er opptatt av en bestemt særordning når det gjelder bidrag fra norsk tipping, så betyr ikke det at andre løsninger som bidrag over offentlige budsjetter eller bidrag fra konkurrenter til norsk tipping vil medføre at idretten blir "rammet". For bidrag på f.eks 1 mill er et bidrag på 1 mill om det kommer fra offentlige budsjetter eller fra private konkurrenter til Norsk tipping. Og selv om nordmenn i stor grad er blitt oppflasket om at det skal være en slags særordning som går ut på at norsk tipping bidrar til ulike formål, så betyr ikke det at særordningen er riktig. For det er faktisk noen som må betale for dette, nemlig spillerne til norsk tipping. For i forhold til konkurrenter så gir norsk tipping konsekvent ufordelaktige odds i forhold til spillerne

Men jeg er ikke overrasket at slike som Gerhardsen flokker seg til det kultur/underholdning/idrett etc. Det ligger latent for dem med den type venstreside-ideologi i praksis å ville blande politikk inn over alt.

Comment

Originally posted by anderan View Post
                    Jeg er på ingen måte politisk enig med MG. Men poenget er at hun ikke er valgt inn i klubben, men i NFF. En klubb må hun representere, og da kan det like gjerne være oss. Når hun forhåpentligvis har røsket opp i vanstyret i NFF vil hun ha gjort det som representant fra Vålenga. Og det er helt fint :-)
                    Så du har tillit til at hun av alle vil røske opp i vanstyret. For pokker dama har jo forhistorie for å bruke lignende virkemidler som Hallem. Hun der vil ikke røske opp i noe som helst.

Comment

Originally posted by Grydis View Post
                      Mina Gundersen ble headhuntet av valgkomiteen. Dette skal ettersigende ikke ha falt i god jord hos Hallén-leiren. For å være valgbar måtte hun være medlem av en klubb. Valget falt på Vålerenga, men kunne sikkert vært Skeid eller Oppsal.

Uansett, hun representerer ikke en fotballklubb. Hun representerer NFF.
                      Men hun er medlem i klubben og vil dermed være assosiert med den. Dermed burde denne klubben gi et veldig klart signal om at hvis hun skal være medlem i denne klubben så skal formidle fotball-relaterte begrunnelser. Ikke partipolitisk oppgulp.

Comment

Vålerenga Fotball er den klubben i Norge som har skaffet desidert mest midler direkte fra norsk tipping via grasrotandelen. Det er ikke (parti)politisk oppgulp å mene at norsk tipping er bra for norsk idrett og fotball spesielt.

Comment

Originally posted by Gullet View Post
                          Vålerenga Fotball er den klubben i Norge som har skaffet desidert mest midler direkte fra norsk tipping via grasrotandelen. Det er ikke (parti)politisk oppgulp å mene at norsk tipping er bra for norsk idrett og fotball spesielt.
                          slik hun fremstiller det, helt klart. For grasrotandelen eller noe tilsvarende kan helt kurant videreføres om NT har monopol eller ikke

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                            Så du har tillit til at hun av alle vil røske opp i vanstyret. For pokker dama har jo forhistorie for å bruke lignende virkemidler som Hallem.
                            Hva sikter du til her?

Comment

Originally posted by anderan View Post
                              Hva sikter du til her?
                              Hun kommer fra et system hvor det er vanlig at man klør hverandres rygger. Tror du navnet hennes GERHARDSEN har vært en ulempe for henne? 3 familienavn: Gerhardsen, Harlem og Stoltenberg. De er først og fremst opptatt med å sikre hverandre. For å si det slik: Jeg husker både Mina og søsteren fra flere år tilbake. Og de to ville aldri i verden kommet i de posisjonene de er idag uten navnet sitt. Det var ikke lett for en person å skulle utfordre disse UTEN å ha fordelaktig etternavn eller nettverk. Jeg snakker selvfølgelig ikke om meg selv her, men om personer som var langt, langt mer talentfull enn disse to søstrene. Det kan være talentfulle mennesker som IKKE kommer fra hjem hvor det er fisefine rådyre Arne Jacobsen-stoler.

Comment

Working...
                              X