Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Glimt 3-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner: Vålerenga - Glimt 3-1

Tre poeng - og veldig fornøyd. Ser ut som Örnen har landet.

Litt vinglete i førsteomgang, men fornøyd med byttene i andre. Coaching i verdensklasse?

Ta reaksjonene her.

Godt å lese at folk som så kampen på TV er uenige med meg mtp trøkket vi klarte å skape på Bredden
    Jeg kommer nok til å trekke nærmere sentrum i neste kamp. Stod der sengsentrum var i fjor og der var det jevnt over vrient å få med seg hva som ble sunget...
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

Deilig med 3 poeng i første hjemmekamp. Synes det er mange her inne som surmuler mye eller som ikke har fulgt med i timen - viktig å ikke glemme at laget omtrent er nytt etter den opprenskinga som Rekdal har måttet gjøre som en konsekvens av den skrale økonomien. Vi kan ikke forvente at vi skal hevde oss helt i toppen i år da dette blir en innkjøringssesong. Har selv tippa oss på 4 plass til slutt og det er også en smule optimistisk, men at vi er dårlige i dag, kan jeg ikke si meg enig i - omtrent som forventet og dermed treff på både pause- og sluttresultat.

Ørn er jo et tilskudd og tilfører oss en ekstra dimensjon, og Ruben gjennomfører en nærmest prikkfri match etter en uke sammen med laget - han blir en viktig spiller for oss fremover i alle faser av spillet. Ellers enig i at Calvo snart må ta den norske spillestilen. Ut over det bra bytter, og både Stengel og Lindkvist, bidro til å avgjøre matchen.

Tror vi vil se et lag som varierer en del prestasjonsmessig denne sesongen, men at det blir flere uavgjort enn tap. Og måtte Grindheim holde seg skadefri - selv om han har et par grove pasningsfeil i dag, gjør han veldig mye bra og han hadde mange skuddpasninger i en periode som åpnet B/G forsvaret. Tror også fraværet av DFH var bra i dag rent tempomessig - både han og Calvo bidrar ofte til å trekke ned tempoet i overgangsspillet. Mot riktig motstander vil DFH fortsatt være viktig, men det er kampavhengig slik jeg ser det. Også en styrke at vi har folk på benken som kan bidra og her var Zahid et godt eksempel i dag sammen med Stengel og Lindkvist.

Klart stopperne har sine utfordringer, men de spilte til godkjent i dag slik jeg vurderer det (Larsens pasning i beina til Høgh og feilpasningen til Høgh som førte til 1 - 1 er gode eksempler på utfordringene).

Så som forventet i min bok. Synd at LSK slo Haugesund og at de fikk spilt på seg enda mer selvtillit...
      \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Det første målet til Kjartansson er det klasse over. Der er det goalgetter-vibber for fulle mugger. Først frigjør man seg og kommer mot innlegget og legger det kontant i nett-taket. Og i tillegg så klarer han å være uromoment konstant. Han er rett og slett killer foran mål. Minner VELDIG om Moa.

Hvis man klarer å få til spill hvor man ender opp med stikkere enten direkte fra midtbanen eller ut kant og inn bak stoppere så kan Kjartansson bli veldig verdifull. Og han er dyktig til å "falle lett" uten at det blir for drøyt. Dvs at han er spennet faller, muligens det ikke blir straffe, men samtidig så er det en viss kontakt og dermed heller ikke gult kort for filming. Og det er akkurat slik det skal være. Vi tar straffespark når vi kan få dem

Comment

Jeg synes det er litt gladere gutter vi har fått inn nå. Altså Stengel, Sivert, Kjartansson og Ruben virker rett og slett positive kun i kraft av sin tilstedeværelse. Jeg vet ikke om laget blir bedre av det, men det blir i det minste et gladere lag. Og jeg blir litt glad.

Også har jeg tatt bilder, de ligger her.
          www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
          Glemmer passordet mitt...

Comment

Deeeeilig med en velfortjent seier! Det skal alle gutta ha! Dere var best, og vant veldig fortjent mot et lag som ikke ville spille alt for mye ball!

Larsen var "off" idag, og jeg er livredd når han er forsvarende part i avgjørende situasjoner.
            Det er et tydelig kommunikasjonsproblem bak der, det så man når vi ga bort den første corneren også, hvor Kongshavn ikke kommuniserer at ballen skal få lov til å gå ut. Man ser det igjen når Kongen kolliderer med eget forsvar.
            Kongen ER Kongen når det gjelder reaksjonsredninger, men når det gjelder dirigering og kommunikasjon har han en del å gå på.
            Det vil han bli bedre på over tid.

Calvo var ikke helt på topp han heller, men ikke så forferdelig som alle skal ha det til. Han la inn flere gode innlegg, noen gode cornere og hadde en assist. Ja, han bruker en del tid med ballen i beina, og tar noen gale valg, men han er mye involvert.
            Når det gjelder de 12 cornerene han tok, så er det ikke hans feil at vi har utrolig liten styrke i hodedueller i feltet. Med Muri på banen har vi langt mer. Han spillte ikke idag, på godt og vondt. Men han utgjør ihvertfall en trussel på corner.

Ikke glem at Bodø Glimt er ganske mye bedre enn oss på to ting: Fart og Luftstyrke. Jeg er ikke veldig overrasket over at vi ikkke får stort utav alle disse hjørnesparkene, jeg tror faktisk vi bør slå de annerledes når vi ikke har Muri på banen. Noen innøvde korte varianter savnet jeg idag.

Jeg skal på ingen måte svartmale feilene til disse enkeltspillerene idag, vi vant fortjent 3-1 hjemme mot et svært hurtig lag (som slapp billig unna av dommeren!) Vi dro på oss en del dumme gule kort også, men med så mange unge på laget må vi regne med dette innimellom. Vi har fått en over-middels start på sesongen, og dette kommer til å bli bedre og bedre, selv om vi vil preges av mange unge spillere og ustabile resultater. De fleste vokser med tid og tillit. Vi kommer til å få mye å glede oss over i år, DET er jeg helt sikker på! Så får vi se hvor det ender!!

Ære Være!
            Og takk for kampen til ALLE gutta! Og Reka da!!
            For de som kan styre sitt eget lag:
            vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Grydis View Post
              Jeg synes det er litt gladere gutter vi har fått inn nå. Altså Stengel, Sivert, Kjartansson og Ruben virker rett og slett positive kun i kraft av sin tilstedeværelse. Jeg vet ikke om laget blir bedre av det, men det blir i det minste et gladere lag. Og jeg blir litt glad.

Også har jeg tatt bilder, de ligger her.
              Nytt samhold. Endring av miljø og ikke minst godt samhold. Virker som vi har fått en god sammenspleisa gjeng noe som er utrolig viktig! Dette som Reka har jobba så mye med. Det skaper god lagånd men har dette noe med "kvaliteten" i laget å gjøre? egentlig ikke. Men et lag som går i sammen er også mere villig til å lære..sier seg selv.

Så en viktig faktor er det.

Dette så vi jo et bevis på i dag. Vi som lag var mere villig til å blø for drakta og viste mere "teamspirit" enn Bodø. Vi ville mere og jobba hardere mens de til tidervis bare stod å så på eller daffa rundt.

Selv om prestasjonene til laget i helhet ikke var imponerende så var det jævla godt å se at gutta blør for drakta igjen. DET varmer et Enga hjerte

Forhåpentligvis får denne seieren oss til å tru mere på oss selv og bidra til bedre kvalitet i åssen vi presteter på banen. For det må vi borte mot HFK.

Comment

Viktig for mr. Ørn å få et par scoringer.

Ruben gjør en veldig solid debut. Bra kjøp!

Gunnarson virker også som en meget solid back.

Sivert jubler hemningsløst etter 2-1 målet, slikt ENGAsjement varmer!

Vi ligner rett og slett mye mer på et lag i år enn i fjor, og det med "billigkjøp" og "ukjente spillere". Kjetil og company har fått mye ut av et overgangsvindu med tanke på økonomien.

Comment

Skikkelig deilig! Kjartansson og Ruben ser rett og slett skikkelig vasse ut!! Heltne Nilsen fortsetter også å imponere.
                  Føler vi kjører ganske greit over Glimt i 1. omgang, spesielt første 25-30. Slakker litt av i begynnelsen av 2. omgang (store sjansene uteblir), før det kommer seg utover!

Ikke minst; MÅ nevne at: Morro å stå på Vestbredden igjen!! Løs og lett stemning, bra stemning sangmessig (stod omtrent på midten). Morsomt, glad-dag på tribunen - det er deilig å begynne med en slik etter fjoråret i minnet. Lover bra for sesongen! Håper selvfølgelig det kommer flere som får oppleve det gode og positive med Vål'enga!
                  Jeg er optimist!
                  KOM IGJEN ENGA

Comment

Ble ikke så veldig imponert av Ruben i dag. Han er rask, og det er godt å ha fart bak der, men det hjelper lite når resten er som skilpadder til sammenlikning. Han var ok i dag, men har ræva innlegg. I dag syns jeg at det så ut som at han hadde to svake bein, for det så ut som at han slo inn med skjeiva med begge bein.

Men er mektig imponert av Kjartansson dag. Bevegelig, sterk, smart og faktisk ikke så treig heller. Ikke superrask, men det tar han igjen med smartness. Veldig gode avslutninger har han også. Tror vi har mye å glede oss til om han holder seg skadefri og fri for karantener.

Er heller ikke imponert over vår høyreback Gunnarsson i dag. Han er jo supertreig og gjør veldig mye rart. Føler nesten at han passer bedre som midtstopper enn som back.

Høgh var den beste bak i dag. Larsen var igjen dårlig.

Og så er jeg veldig imponert over Stengel sitt innhopp i dag. Meget meget bra!

Resten var over pari
                    Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Litt bølger i denne kampen, men alt i alt godkjent.
                      Vi herjer ikke, men vinner fortjent.
                      Minoppsummering:

-God debut av Ruben.
                      -Ørnen flyr høyt!
                      -Den fysiske formen er mange ganger bedre enn ifjor samme tid!
                      -Midtbanen og store deler av laget ellers er aggressive!

-Calvo åpner bra, men blir bare dårligere og dårligere. Tviler på han starter neste.
                      -Vi har fortsatt crappy stoppere! Selv om den ene er klart dårligere enn den andre i dag.

Comment

Men det store spørsmålet er, selv om det kanskje er på siden av tråden, hvordan skal vi løse det mot Haugesund. For Haugesund på deres egen hjemmebane det er noe ekstreme greier. De spiller en slags total-fotball på hjemmebane. Det betyr at de kommer til å være en klegg på våre spillere når de ikke har ballen og når de erobrer ballen så vil det gå kjapt fremover og de offensive spillerne beveger seg i alle retninger. Så det viktige er å unngå balltap, vi må fortsette fra Bodø-kampen med å ha god pasningssikkerhet. Så handler det om spillere som kan ta solide returløp. Jeg vil til denne kampen foretrekke en Lindkvist enn Calvo siden førstnevnte vil kunne kjappere bakover. Det vil være veldig fordelaktig om våre backer klarer å holde kantene feilvendt.

"Kjenner" jeg Grindhaug rett så ønsker han å gjenta situasjonen fra kampen i Oslo i fjor. Han ønsker at våre midtstoppere skal være en slags ballfordelere. Det går veldig bra for dem. Det må unngås med at man lar ikke midtstoppere forsøke seg på å "prikke" pasninger på midtbanespillere som er dekket, men heller har midtbanespillere som kommer nedover, hvis motstander følger etter så beines ballen oppover. Hvis ikke motstander følger etter så trekker en kant inn og nedover blir punkt man spiller på. Hensikten er veldig enkel: Få ballen kjappest mulig bort fra de spillerne som har minst ferdigheter med ballen. Jeg vil flytte faren for balltap lengst mulig unna eget forsvar. Kongshavn står ikke i mål på midtbanen. Eller på motstanderens banehalvdel. Han står x antall meter bak eget forsvar.

Slik jeg ser for meg laget så er det som følger

Kongshavn
                        Gunnarson-Larsen-Høgh-Kristiansen
                        Heltne Nilsen-Grindheim
                        Stengel
                        Berre-Kjartansson-Lindkvist

Nå er det kanskje de som lurer på om jeg er noe på bærtur med Berre siden han ikke akkurat er en løpssterk spiller. Og det stemmer, men Berre er en veldig klok spiller og er ekspert på sikre frispark i gode posisjoner.

Comment

Børs (1-10):

Kongen i Kassa 4 - helt grei kamp bortsett fra at han forærer B/G et mål med en taktisk dårlig vurdering på utspark (spille til en presset Høgh som må klarere med feil bein)

Gunnarsson 5
                          Larsen 4
                          Høgh 5
                          Kristiansen 6

Grindheim 6
                          Heltne Nilsen 6

Mathisen 4
                          Berre 3
                          Calvo 4 - god åpning på kampen - flere gode forseringer og målgivende innlegg, men i 2. omgang er det frustrende å se på en spiller med et så stort talent ødelegge alt ved å være fullstendig blåst i hodet når det kommer til fotballforståelse og -intelligens. Det grelleste eksemplet er selvfølgelig når han kommer alene mot Glimts bakerste mann (med to medspillere på løp mot mål), men i stedet for å gå mot mål "venter" på resten av Glimt-forsvaret, prøver å finte og avslutte mot en liten vegg av to stoppere (mens han har fem Enga-spillere i avslutningsposisjon han enkelt kan spille fri) - den svake avslutningen ender med kontring imot i stolpen.

Kjartansson 7

Stengel 5
                          Lindkvist 5
                          Zahid -

Klanen 6
                          - bedre trøkk på VB enn på et og et halvt år i begynnelsen av kampen, faller betydelig mot slutten av 1. omgang (inkludert meg selv - mulig jeg har rustne stemmebånd etter vinterdvalen, men jeg tok meg helt ut på "kom igjen, Enga" og hadde ikke stemme igjen) - og særlig i starten av 2. Tar seg opp ut over i omgangen - og når bra nivå igjen med skåringene og påfølgende analtog. Gryende godt samspill med Gaza. Så ut til å være bra trøkk der også. Håper de blir flere så de høres enda bedre.

Comment

Etter hva jeg så i dag så vil jeg ha følgende XI i neste kamp;

Kongshavn
                            Mathisen - Gunnarsson - Høgh - Kristiansen
                            Heltne Nilsen - Grindheim

Stengel (hvis DFH er skadet)
                            Calvo - Kjartansson - Lindkvist

Gleder meg til fortsettelsen.

God natt godt folk!
                            Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                              Men det store spørsmålet er, selv om det kanskje er på siden av tråden, hvordan skal vi løse det mot Haugesund. For Haugesund på deres egen hjemmebane det er noe ekstreme greier. De spiller en slags total-fotball på hjemmebane. Det betyr at de kommer til å være en klegg på våre spillere når de ikke har ballen og når de erobrer ballen så vil det gå kjapt fremover og de offensive spillerne beveger seg i alle retninger. Så det viktige er å unngå balltap, vi må fortsette fra Bodø-kampen med å ha god pasningssikkerhet. Så handler det om spillere som kan ta solide returløp. Jeg vil til denne kampen foretrekke en Lindkvist enn Calvo siden førstnevnte vil kunne kjappere bakover. Det vil være veldig fordelaktig om våre backer klarer å holde kantene feilvendt.

"Kjenner" jeg Grindhaug rett så ønsker han å gjenta situasjonen fra kampen i Oslo i fjor. Han ønsker at våre midtstoppere skal være en slags ballfordelere. Det går veldig bra for dem. Det må unngås med at man lar ikke midtstoppere forsøke seg på å "prikke" pasninger på midtbanespillere som er dekket, men heller har midtbanespillere som kommer nedover, hvis motstander følger etter så beines ballen oppover. Hvis ikke motstander følger etter så trekker en kant inn og nedover blir punkt man spiller på. Hensikten er veldig enkel: Få ballen kjappest mulig bort fra de spillerne som har minst ferdigheter med ballen. Jeg vil flytte faren for balltap lengst mulig unna eget forsvar. Kongshavn står ikke i mål på midtbanen. Eller på motstanderens banehalvdel. Han står x antall meter bak eget forsvar.

Slik jeg ser for meg laget så er det som følger

Kongshavn
                              Gunnarson-Larsen-Høgh-Kristiansen
                              Heltne Nilsen-Grindheim
                              Stengel
                              Berre-Kjartansson-Lindkvist

Nå er det kanskje de som lurer på om jeg er noe på bærtur med Berre siden han ikke akkurat er en løpssterk spiller. Og det stemmer, men Berre er en veldig klok spiller og er ekspert på sikre frispark i gode posisjoner.

Enig med denne. Mathisen virker som en spiller vi tror han er: Stallfyll! En ok Backup og "potet" men vi har bedre alternativer.Lindquist og Stengel hadde positive innhopp og burde starte mot Haugesund. Liten tvil at vår nye Svenske burde starte i steden for Calvo..

Berre er jeg enig i. Hans rutine og klokskap er helt uvurdelig for oss, Om det er Larsen Høgh eller Muri synes jeg blir potatis potato. Er det noe som ikke holdet nivået og som er en stor svakhet så er det midtstopperne.

Kristiansen og Gunnarsson er bankers mens det er Nilsen og Grindheim. Pluss vi har noe spennende ung gutter på benken så troppen ser faktisk bedre ut enn på lenge synes jeg..bare synd at vi har tre så elendige stoppere. Dette kan ødelegge mye for oss..

bare å håpe de greier å skjerpe seg utover.

Kjartasson oser det goalgater i høy klasse over. Her har vi funnet gull ved å signere han. Trengs ikke å si noe mere om han..bare se han spille og måten han presterer på og det forteller sitt.

Comment

Working...
                              X