Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

INNSAMLINGSAKSJONEN: Det er vi som er vål’enga – 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• INNSAMLINGSAKSJONEN: Det er vi som er vål’enga – 2014

Bakgrunnen er jævlig grei. Klubben når ikke budsjetterte inntekter på sponsorsida – markedet er tørt. Kort oppsummert – klubben må ha inn penger å drive videre på det nivået de har lagt seg på 2014. Alternativet er trist og alternativet er ikke noe alternativ. Tekst: Christian Kjellsen, talsmann i Klanen Detaljer rundt bakgrunn, framtid og

More...
    Besøk www.klanen.no

Dere vill altså at jeg skal betale 1000,- sånn at vi får en døll logo på drakta? Den er jo penere sånn den er nå

Comment

Originally posted by oPsL View Post
      Dere vill altså at jeg skal betale 1000,- sånn at vi får en døll logo på drakta? Den er jo penere sånn den er nå
      Leste du teksten?

"Detaljer rundt bakgrunn, framtid og fortid samt endelig eventuelle logo-løsning etc vil bli gitt av klubben førstkommende torsdag."

Comment

Nei. Klubben og Klanen vil at vi skal støtte klubben med penger

Hvis hvordan logoen blir seendes ut er avgjørende, så kommer det mer om det på torsdag som Muppetkokken skriver.

Comment

Det som burde være et viktig fokus i denne innsamlingsaksjonen er hva slags konsekvenser og påvirkning det vil gi. For man kan oppsummere med følgende: De som leder denne klubben er meget inkompetente når de ikke har klart å lande en generalsponsor for den eneste tippeligaklubben i landets hovedstad i landets største idrett. Når man nå prøver å karre til seg 5 millioner fra privatpersoner og Oslo små og mellomstore bedrifter, så er det rendyrket desperasjon.

Og jeg sier ikke at vi ikke skal gi. Men jeg mener at man skal ikke bare gi uten betingelser. For 10 år siden så klarte Panzer å score foran et meget velfylt Ullevaal og Vålerenga "boblet".

Hvordan er ståa idag?

Selvfølgelig bør alle vi som har hjerte i klubben gi, men bør vi ikke samtidig stille spørsmålet til de som styrer denne klubben om hva i all verden har de tenkt å gjøre for å hindre at det samme skal skje om 2 år, 5 år etc. Dvs at man har en ledelse i klubben som driver og svinser og svanser rundt uten kompetent styring, men må stole på slike "skippertak" for å sikre inntekter. Og om de ikke har noen svar, burde kanskje ta sin hatt og gå.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
            Det som burde være et viktig fokus i denne innsamlingsaksjonen er hva slags konsekvenser og påvirkning det vil gi. For man kan oppsummere med følgende: De som leder denne klubben er meget inkompetente når de ikke har klart å lande en generalsponsor for den eneste tippeligaklubben i landets hovedstad i landets største idrett. Når man nå prøver å karre til seg 5 millioner fra privatpersoner og Oslo små og mellomstore bedrifter, så er det rendyrket desperasjon.

Og jeg sier ikke at vi ikke skal gi. Men jeg mener at man skal ikke bare gi uten betingelser. For 10 år siden så klarte Panzer å score foran et meget velfylt Ullevaal og Vålerenga "boblet".

Hvordan er ståa idag?

Selvfølgelig bør alle vi som har hjerte i klubben gi, men bør vi ikke samtidig stille spørsmålet til de som styrer denne klubben om hva i all verden har de tenkt å gjøre for å hindre at det samme skal skje om 2 år, 5 år etc. Dvs at man har en ledelse i klubben som driver og svinser og svanser rundt uten kompetent styring, men må stole på slike "skippertak" for å sikre inntekter. Og om de ikke har noen svar, burde kanskje ta sin hatt og gå.
            Det er fælt lite annet en klaging fra deg, uansett tema. Det er i og for seg greit det, det er din menneskerett - men dette dreier seg om en helt klar sak -som så mange ganger før (og da er alle andre diskusjoner underordnet og uviktige) klubben trenger penger - klubben greier ikke (som så mange andre) å hente dette andre steder, alternativet er ytterligere sporstlig og adminstrativ nedskjæring - med påfølgende klagekor fra deg og andre om dårlige resultater.

Enten støtter du eller så støtter du ikke klubben din med 1000,- spenn. ingen dømmer de som ikke vil eller har råd. Poenget er å reindyrke muligheten som ligger her for å sikre den satsinga som årets budsjett tilser.

Når det kommer til å mene en hel haug om udugelige personer, avgjørelser og strategier lagt på Valle gjennom de siste 10-15 åra kan man skrive opptil flere bøker. MEN, det er ikke poenget nå. BASTA!

Kjellsen

Comment

Mange her har sikkert kjøpt sesongkort for 1000 spenn, som egentlig koster det dobbelte.
              Mellomlegget er med andre ord et subsidie eller en gave til oss supportere fra klubben for å trekke folk på kamp. Nå som klubben ikke har maktet å skaffe generalsponsor for andre året på rad, og vi får denne muligheten til å hjelpe til, bør det være en no-brainer for samtlige som benyttet seg av det rabbaterte sesongkortet til å legge en tusenlapp i kassa.

Comment

Selvsagt ikke. At klubben hver gang de skal skrive eller lage noe alltid på bruke store stygge bokstaver og på skrått helt i wordperfect fra 1995 er i denne sammenhengen helt uvesentlig. Det er ikke sikkert at det blir noe log i det hele tatt. Poenget er støtte til klubben økonomisk slik at vi slipper en døll tilværelse i adecco med påfølgende dølle logoer fra de ytterst få som gidder å bli med oss ned dit.

Comment

Penga sendt.

Bra kampanje. Spesielt for småbedrifter, som i motsetning til privatpersoner, vil få noe ut av "synliggjøring i mange kanaler". Synes dog det burde vært åpning for å gi mindre, og med det gjøre terskelen litt lavere for f.eks. studenter eller andre som måtte ha det litt knapt.

Comment

Det er noe som skurrer veldig når man må gå til sine egne supportere og be om penger, fordi man ikke klarer å lande en generalsponsor, og mangler noen millioner til å opprettholde dagens allerede nedskårne drift, samtidig som man skal ut og låne 350 millioner til å bygge ny stadion. Det henger liksom ikke på greip.

Jeg er prinsippielt motstander av å støtte en kommersiell bedrift med rene penger, men jeg skal være litt rausere med bruk i sjappa fremover, slik at jeg og barna blir skikkelige juletrær.

Håper ikke dette tiltaket vil føre til ytterligere skiller mellom supportere. Man føler seg jo allerede litt uglesett fordi man ikke kjøper sesongkort. Man er ikke "skikkelig" supporter om man ikke kjøper sesongkort til 1000 kr.

Forøvrig er det smått tragisk at man ikke klarer å få på plass en sponsor for Oslos eneste TL-lag, om dette skyldes det noen påstår er inkompetanse fra markedsavdelingen, en generell tørke i sponsormarkedet, eller om det er en kombinasjon, det spiller liten rolle, det er uansett veldig trist.

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post
                      Det er fælt lite annet en klaging fra deg, uansett tema. Det er i og for seg greit det, det er din menneskerett - men dette dreier seg om en helt klar sak -som så mange ganger før (og da er alle andre diskusjoner underordnet og uviktige) klubben trenger penger - klubben greier ikke (som så mange andre) å hente dette andre steder, alternativet er ytterligere sporstlig og adminstrativ nedskjæring - med påfølgende klagekor fra deg og andre om dårlige resultater.

Enten støtter du eller så støtter du ikke klubben din med 1000,- spenn. ingen dømmer de som ikke vil eller har råd. Poenget er å reindyrke muligheten som ligger her for å sikre den satsinga som årets budsjett tilser.

Når det kommer til å mene en hel haug om udugelige personer, avgjørelser og strategier lagt på Valle gjennom de siste 10-15 åra kan man skrive opptil flere bøker. MEN, det er ikke poenget nå. BASTA!

Kjellsen
                      Jeg vil ha meg frabedt det første. Jeg skriver nok langt mer nyansert. Kort fortalt: Jeg skryter av spillere og lag når det er noe skryte av. Men når det er ikke er noe skryte av, så tar jeg meg frihet til å komme med kritiske merknader. For syns du laget var toppers forrige sesong til at det var mye å skryte av?

Men ja jeg har ingen problemer med å gi denne høvdingen. Og jeg forstår at klubben trenger penger. Men det handler ikke om det. For ser du virkelig ikke hvor stakkarslig at man må gå til et skritt. Og hvis man får pengene burde man ikke legge til rette for at det ikke gjentar seg. For det er vel ikke et mål at samme aksjon må skje neste sesong også?

Comment

Beklager om jeg pisker en død hest her, men hvorfor knyte innsamlingsaksjonen til draktreklamen? Det virker som om holdningen til innsamlingsaksjonen i seg selv er mer positiv enn holdning til det som er illustrert på drakten.

Hvis vi kan kjøre innsamlingsaksjon OG kline =Oslo, Bymisjonen, Kreftforeningen eller lignende på drakta hadde i hvert fall jeg vært enda mer positivt innstilt til dette.

Comment

Man kan mene hva man vil og jeg har definitivt en oppfatning av årsakene til at klubben nok en gang har havnet i økonomisk uføre, men på den andre siden har jeg mulighet og ikke minst et ønske om å bidra til å få klubben ut av uføret, og derfor har jeg nettopp lagt en overføring på over minstebeløpet, til betaling i nettbanken.

Så får vi se hva totalsummen blir etter hvert og om det monner. Det som er helt sikkert, er at uten sportslig suksess, blir det heller ikke økonomisk suksess og så er det dessverre slik at økonomien også påvirker det sportslige (gutta har jo allerede gått ned i lønn). "Catch 22" altså.

En liten oppfordring til Klansstyret - bruk penger på bok og kjør ekstraordinært styremøte med dette som tema slik at Klanen kan pryde brystkassa i 2014. Det ville vært bra symbolsk spør du meg!
                          \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Originally posted by anderan View Post

Hvis vi kan kjøre innsamlingsaksjon OG kline =Oslo, Bymisjonen, Kreftforeningen eller lignende på drakta hadde i hvert fall jeg vært enda mer positivt innstilt til dette.
                            Men hva har Kreftforeningen å tjene på at vi samler inn penger til en kommersiell fotballklubb, og pynter det med å bruke deres navn på drakta?

Skal man gjøre dette får man gjøre det riktig. Barcelona spiller med Unicef på drakta, og gir penger til Unicef, det er en fin deal. Vi skal altså spille med feks Kreftforeningen på drakta, og samle inn penger til oss selv, det ser ikke like bra ut.

Comment

Originally posted by usbenga View Post
                              Men hva har Kreftforeningen å tjene på at vi samler inn penger til en kommersiell fotballklubb, og pynter det med å bruke deres navn på drakta?
                              Jeg er ingen ekspert på markedsføring. Men også Kreftforeningen lever i et konkurransebilde, der de kjemper om giveres og beslutningstakeres oppmerksomhet og penger hele tiden. Det å se logoen på drakta kan få deg til å tenke en ekstra gang på den tanta du mistet, eller guttungen på Radiumhospitalet du så på Dagsrevyen sist lørdag. Og hvis Kreftforeningen tilfeldigvis hadde plassert ut en bøsse på Ullevål kan det godt hende at du slengte oppi de 20 kronene du ikke brukte på kaffe. Og det samme gjorde jeg. Og han der borte. Hadde fort blitt 60 kroner av sånt

For en tid tilbake ble =Oslo solgt på Ullevål. Mon tro hvordan salget hadde blitt påvirket av logoen deres på drakta?

Comment

Working...
                              X