Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

INNSAMLINGSAKSJONEN: Det er vi som er vål’enga – 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by skog View Post
    Hvor er Klanen i alt dette? Her må det sterkere lut til enn en webside.

Forøvrig er det litt sjokkerende at det kommer en "uforutsett inntektssvikt" på 15 mill i 2014, oppå det andre.

Hvordan er det mulig?
    Vi har lenge sitti å ruget på en plan for hvordan vi skal holde trøkk og engasjement oppe. Vi har vært enige med klubben om å vente med å bruke de store orda før klubben sjøl har fått muligheten til å kommunisere "åpent og ærlig" hvor ille det står til. Dette har dessverre tatt for lang tid, og aksjonen har begynt å miste momentum.

I dagens Dagbladet (papirutgave eller paywall) er det et 3-4 siders intervju med Stig Ove om hvor ille det er. Da er vi endelig i gang og skal begynne med det som burde ha skjedd for en måned sida. Jeg leser de som etterlyser bøsser og flyers og er enig. Vi må komme dit at en kritisk masse mennesker faktisk føler engasjementet på kroppen. Da begynner ballen å rulle.

Klubben skal også ha et informasjonsmøte på Valle klokka 19:00 i kveld, for de som er interessert.

Håper flere av de mest engasjerte i denne tråden er villige til å gjøre en innsats framover.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

• Originally posted by Erlink View Post
      Bojans "luselønn" er fiktiv. Bojan påstår selv at han ville jobbe for 40.000 i året. Reka hevder han skulle ha 50.000 i uka (eller mnd?).

Det er ingen grunn til å hylle Bojan, heller, for å si det sånn.
      Kanskje greit å ha rede på uke eller måned før du bruker det som argument? Forskjellen er 600.000 i året eller 2,6 mill!

Comment

• Originally posted by Alex Malager View Post
        Kanskje greit å ha rede på uke eller måned før du bruker det som argument? Forskjellen er 600.000 i året eller 2,6 mill!
        Så lenge vi ikke veit hvor mye han faktisk skulle ha eller hvor mye de andre tjener sammenligne med Bojan så er diskusjonen uinteressant.

Comment

• Javel.

Mitt argument var uansett av vi har sviktende billettsalg,uavhengig av hans lønn. Vi har fått en flott islending som forhåpentligvis drar folk etterhvert men hvor mange uker klarer vi å holde på han i dagens situasjon?

Comment

Ok, beklager. "Bojan krevde 50.000 i måneden": http://www.vg.no/sport/fotball/vaale...en/a/10130894/

Poenget mitt er:
            Dette er uinteressant og påstanden om 40.000 i året er løgn. Vi må slutte å snakke om alt som er dritt. Alle spillerne vi ikke har. Jeg håpa at vi kunne få Bojan ut av denne tråden. Han var en spiller som krevde høy lønn, som ikke fungerte i spillergruppa og motarbeida vålerenga (har folk glemt "klikken" i garderoben som bl.a. bestod av ham, Fellah og Ogude?).

Vi har et lag fullt av unge fete spillere som har prestert i år. Vårt vanligste resultat i år er faktisk 3-0-seier (!). De siste åra har Vålerenga vært preget av en negativitet på tribunen, negativitet i media, negative resultater og alt har liksom surna. Vi er nødt til å få opp engasjementet og gjøre vår jobb. Se på de fantastiske folk som faktisk er i klubben og gjør en god jobb. Noen på banen, noen på kontoret... ikke alle.

Så mitt forslag er som følger: Kan vi få denne tråden til å handle om løsninger?

Ja, informasjonen rundt dette har vært for dårlig. Løsning: Bedre informasjon. Dagbladet i dag er et stykke på rett vei. Informasjonsmøte i kveld klokka 19 er enda bedre. Hva mer lurer folk på?

Jepp, innsamling på nett er ikke nok aleine. Løsning: Vi må ut med flyers, vi må ha jevnlig trøkk i alle medier, vi må gå på gata og hver enkelt må overtale en annen. Hvem i denne tråden er med?

Hvilke andre hovedproblemer har vi kommer opp med, og hva er mulige løsning? Hva trenger dere at styret i Klanen gjør? Vi har Reka med oss på det meste av innsats om det hjelper noe.

Det ser mørkt ut, det er vanskelig å være optimist, men jeg personlig går jeg heller i grava enn å se dette ryke mens jeg visste jeg kunne gjort mer. Jeg kan gjøre mer og kommer til å gjøre mer enn å bare donere skarve 2 laken. Jeg håper så mange andre som mulig har den samme holdninga, så får vi se hvor langt det rekker.

Takk for oppmerksomheten :-)

Comment

Javel.

Mitt argument var uansett av vi har sviktende billettsalg,uavhengig av hans lønn. Vi har fått en flott islending som forhåpentligvis drar folk etterhvert men hvor mange uker klarer vi å holde på han i dagens situasjon?
              For få folk får på stadion. Løsning: Kjøp sesongkort til en venn og dra dem med. Eller overtal noen til å komme. Billigsalg på sesongkort frem til 10. mai eller kjøp dyrt for å støtte mer.
              Løsning 2: Sørg for at alle som kommer på stadion får en positiv opplevelse. (her mener jeg vi har vært bra i år).

Comment

• Og der er det plutselig ennå verre enn man (hvert fall jeg) trodde!
                Jeg satt med et lite håp om at de 5 som ble nevnt av klanen var nogenlunde det vi trengte. Nå er det tydeligvis 15.
                Selv med et par mill fra klanen & Trøim er vi et stykke unna.
                Lukter salg av alle de største stjernene våre i sommer... Vi får bare håpe det blir litt konkurranse så vi får pressa prisene litt...

Comment

• Nei vi trenger ikke diskutere Bojan, men om folk skal spytte inn penger så må det være klart hva man betaler for. Jeg vil ihvertfall vite det, er det for å kjøpe enda en keeper? Er det for å holde liv i AS'et? Jeg vet ikke om jeg er så interessert i og opprettholde dagens forretningsmodell for den har vist seg svært lite levedyktig.

Forrige gang vi bidro var det en veldig enkel avgjørelse, og de påfølgende årene var kanskje klubbens beste noensinne. Nå føles det mer som om å betale for at de samme feilene skal gjentas for hundrede gang.

Comment

• Originally posted by Erlink View Post
                    Ok, beklager. "Bojan krevde 50.000 i måneden": http://www.vg.no/sport/fotball/vaale...en/a/10130894/

Så mitt forslag er som følger: Kan vi få denne tråden til å handle om løsninger?

Ja, informasjonen rundt dette har vært for dårlig. Løsning: Bedre informasjon. Dagbladet i dag er et stykke på rett vei. Informasjonsmøte i kveld klokka 19 er enda bedre. Hva mer lurer folk på?

Jepp, innsamling på nett er ikke nok aleine. Løsning: Vi må ut med flyers, vi må ha jevnlig trøkk i alle medier, vi må gå på gata og hver enkelt må overtale en annen. Hvem i denne tråden er med?

Hvilke andre hovedproblemer har vi kommer opp med, og hva er mulige løsning? Hva trenger dere at styret i Klanen gjør? Vi har Reka med oss på det meste av innsats om det hjelper noe.

Det ser mørkt ut, det er vanskelig å være optimist, men jeg personlig går jeg heller i grava enn å se dette ryke mens jeg visste jeg kunne gjort mer. Jeg kan gjøre mer og kommer til å gjøre mer enn å bare donere skarve 2 laken. Jeg håper så mange andre som mulig har den samme holdninga, så får vi se hvor langt det rekker.

Takk for oppmerksomheten :-)
                    Enig med deg, la oss se på løsninger.

1) Som allerede nevnt må folk gjøre det de kan for å dra med seg venner på kamp. Jeg er sikker på at de fleste, om ikke alle, vi som er på Ullevaal hver hjemmekamp kjenner en del folk som kunne tenke seg å dra på kamp, men likevel ikke gjør det så ofte. La oss få dratt dem med! "Gjengen" jeg drar på kamp med har gjort det med stor suksess i år, og blitt fire-fem ekstra mann.

2) Innsamlingsbøsser på stadion må jo være tingen! Der står det folk vi VET har hjertet i enga, både på Bredden og "nye Gaza". Hvis man i tillegg klarer å få med seg en kortmaskin er jeg sikker på at man får inn mye mer. Det er ikke alle som går med cash i lommeboka lenger.

3) Positiv innstilling og positiv omtale i sosiale medier: Skrik ut før kamp på Facebook, Twitter, og whatever else. Og sørg for å feire alle 3-0 seierne våre der etter kamp også. La folk få med seg at det er gøy å holde med Enga for tida, og at det er gøy å være på Ullevaal!

Comment

Nei vi trenger ikke diskutere Bojan, men om folk skal spytte inn penger så må det være klart hva man betaler for. Jeg vil ihvertfall vite det, er det for å kjøpe enda en keeper? Er det for å holde liv i AS'et? Jeg vet ikke om jeg er så interessert i og opprettholde dagens forretningsmodell for den har vist seg svært lite levedyktig.

Forrige gang vi bidro var det en veldig enkel avgjørelse, og de påfølgende årene var kanskje klubbens beste noensinne. Nå føles det mer som om å betale for at de samme feilene skal gjentas for hundrede gang.
                      Dette er jo en av de viktige grunnene til laber entusiasme. Folk vet ikke hvor ille det er. I dagens dagbla og sannsynligvis på infomøtet i kveld får vi endelig svaret: Elitesatsingen står i fare for å gå konkurs. Vi har ikke et lag om et år om vi ikke finner en løsning. Det er sånn ståa er.

Comment

• Oppdatering: Nå er det i allefall en person som har meldt fra til klubben at han er keen på å gjøre en aktiv innsats. Håper det blir flere, men jeg tipper Klanen blir nødt til å organisere, skal det bli skikkelig.

Håper vi i september kan se tilbake til dagen i dag som et slags vendepunkt.

Comment

• Jeg tror vi blir nødt til å akseptere et salg av Kjartansson, til utlandet, for 30-40 millioner (+ videresalgsprosenter?) om ikke ting løser seg relativt raskt med tanke på generalsponsor.

Overlever vi denne sesongen, så må vi rett og slett ta oss selv i nakken økonomisk. Aldri mer bør vi budsjettere med å være en toppklubb. I år kjører vi på sparebluss og alikevel har vi det beste mannskapet på år og dag. Ingen dyre spillere inn, kun unge sultne á la Sivert og Gayas.

Comment

• Originally posted by _Christian_ View Post
                            Jeg tror vi blir nødt til å akseptere et salg av Kjartansson, til utlandet, for 30-40 millioner (+ videresalgsprosenter?) om ikke ting løser seg relativt raskt med tanke på generalsponsor.

Overlever vi denne sesongen, så må vi rett og slett ta oss i nakken økonomisk. Aldri mer bør vi budsjettere med å være en toppklubb. Sunn økonomisk drift over det hele. Ingen dyre spillere inn, kun unge sultne á la Sivert og Gayas.
                            Nå veit ikke jeg hvor mye vi betalte for Ørnen, men 30-40 mill?? Der har du en drømmesum! Kanskje om han fortsetter i en sesong eller to til på det nivået han har vært så langt. OG for landslaget.
                            Spesielt i den situasjonen vi er i nå skal vi være sjeleglade om han går for rundt 10 tenker jeg...

Comment

• Originally posted by Peter View Post
                              Enig med deg, la oss se på løsninger.

2) Innsamlingsbøsser på stadion må jo være tingen! Der står det folk vi VET har hjertet i enga, både på Bredden og "nye Gaza". Hvis man i tillegg klarer å få med seg en kortmaskin er jeg sikker på at man får inn mye mer. Det er ikke alle som går med cash i lommeboka lenger.
                              Meget godt forslag.
                              Innsamlingsbøsser på Bohemen og Vertshuset også
                              EVIG VIF

Comment

• Håper for guds skyld at ingen blusser, sloss eller gjør ting Vålerenga kan få bot for fremover.
                                Klubben tåler ikke det.
                                Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Working...
                                X