Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

INNSAMLINGSAKSJONEN: Det er vi som er vål’enga – 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Om jeg ikke er helt noldus og bortreist så vil altså Trøim gi det dobbelte av hva alle andre bidrar. Seriøst, det er jo kjemperaust! Det er jo ikke slik at det er penger inn i bukselomma til Trøim. Alle med et minimalt kjennskap til fotball vet at det sjelden eller aldri gir overskudd, men stort sett består i å kaste penger inn i et tapssluk.

Og det dobbelte betyr jo ikke 2 for prisen av 1 men 3 for prisen av 1. Bidrar jeg med et par laken så rer Trøim opp senga med sex laken, og Celina på toppen!

Klart jeg skal bidra, må bare vente en uke til lønna er på konto.

Comment

• Jeg tror det viktigste bidraget i denne kampanjen er hvor mange som bidrar, ikke nødvendigvis hvor mye hver enkelt bidrar med, som flere av dere er inne på.

Hvis 2000 supportere hadde overført 10 kroner hver, fremstår det bedre enn om 20 personer overfører 1000,-.
      Hvorfor?

Jeg tror det er engasjement vår kjære onkel, Trøim, etterlyser. Han sier han føler seg alene i det evige prosjektet rundt økonomien til klubben. Hvis supportermiljøet kan vise at vi fremdeles er mange med hjerte i vålerenga, og at vi er en stor gjeng som ønsker videre satsning, så vil kanksje også Trøim kjenne på kroppen at innsatsen hans faktisk er verdt strevet!

Poenget mitt er ikke at hver enkelt supporter kun skal overføre 10 kr, det er jo helt topp om de ønsker å bidra med mer. Men jeg tror at jo flere navn som dukker opp på viervalerenga.no, jo bedre signal sender vi ut.
      Pr nå er det vel drøyt 3-400 privat personer som har vist sitt engasjement ved å overføre en slant.
      Hadde de nå drøyt 650,000,- kronene vi har fått inn representert noen tusen supportere, og ikke bare noen hundre, så hadde det i seg selv vært et sterkt signal om at vi er mange som ønsker at klubben skal klare seg.

Føler at budskapet her har vært, hver krone teller. Men jeg tror vi vel så gjerne må tenke på det som, hver stemme teller.

Comment

• Godt poeng, Robertlorang.

For øvrig, klippet fra VPN-bloggen:

«Og vet du hva? Du kan faktisk enda få kjøpt sesongkort til en tusenlapp! Men du har bare frem til og med 10.mai. Du kjøper det i Sjappa. Rekker du ikke ned dit innen lørdag sa du? Vel, da ringer du dit og spør om du kan betale over nett og at de hjelper deg med registrering av riktige opplysninger, det ordner seg helt sikkert!»

Comment

• Originally posted by astoman View Post
          Om jeg ikke er helt noldus og bortreist så vil altså Trøim gi det dobbelte av hva alle andre bidrar. Seriøst, det er jo kjemperaust! Det er jo ikke slik at det er penger inn i bukselomma til Trøim. Alle med et minimalt kjennskap til fotball vet at det sjelden eller aldri gir overskudd, men stort sett består i å kaste penger inn i et tapssluk.

Og det dobbelte betyr jo ikke 2 for prisen av 1 men 3 for prisen av 1. Bidrar jeg med et par laken så rer Trøim opp senga med sex laken, og Celina på toppen!

Klart jeg skal bidra, må bare vente en uke til lønna er på konto.
          Som jeg skrev i går kveld/natt så skrev DB i går kveld at Trøim bidrar med samme sum som vi spytter inn.
          Mener at jeg leste tidligere i denne tråden at vi hadde fått inn i overkant av 600.000 og at den reelle summen da ble i overkant av 1.200.000 kr med Trøim sitt bidrag.

Hvor står det at Trøim bidrar med det dobbelte av hva supporterne bidrar med? Jeg har bare lest det her inne.
          Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
            Hvor står det at Trøim bidrar med det dobbelte av hva supporterne bidrar med? Jeg har bare lest det her inne.
            Jeg hørte i hvert fall speaker'n på Ullevål sa det i pausa mot godset.
            Last edited by Gert Bjarne; 08.05.2014, 12:34. Reason: skrivleif

Comment

• Originally posted by Gert Bjarne View Post
              Mens en tidligere i denne tråden skriver at han hørte følgende. Så hva er rett?

Originally posted by Mikkell View Post
              I pausa mot Godset sa speaker at Trøim skulle matche hver krone, men det kan jo hende han har økt innsatsen enda mer siden da.
              Og så har vi det dagbladet skriver:
              http://www.dagbladet.no/2014/05/07/s...alen/33177287/

Originally posted by Db.no
              Trøim dobler

Vålerengas snille onkel, Tor Olav Trøim, har hjulpet klubben mange ganger, og har sagt ja til å være med i denne kronerullingen også.

Han har sagt at han betaler det samme som Vålerenga-supporterne klarer å samle inn på sin innsamlingsaksjon, hvor de altså har som målsetting å få inne fem millioner kroner.
              Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

• Ja, dette er litt utydelig.

Dagboka I dag bygger oppunder det enkelte medier sier:

"Husk en viktig ting når du betaler finn til «Det er vi som er Vålerenga». For hver krone vi klarer å samle inn der så dobler Trøim. Ergo er det trippelviktig at alle nå bidrar"

Litt for humoren den siste der, men jeg regner med at om det kommer inn en mill, så gir Trøim en mill slik at det til sammen blir to?

Comment

• Da har gubben og jeg gjort opp for at vi fikk rabatterte sesongkort. "Sorgen og glæden de vandrer til hope" lød et gammelt ordtak. Veldig passende på livet som enga-supporter

Comment

• Originally posted by JorgenH View Post
                    Jeg regner egentlig med at du skjønner hvor idiotisk det du skrev var. Hva slags politisk ståsted Gatas Parlament, eller hva slags rusmidler de og deres venner velger å benytte seg av er i denne sammenhengen helt uinteressant. Å få med Gatas Parlament som er et etablert navn innenfor norsk hip-hop, og i tillegg er uttalte Vålerenga-supportere er ingen dårlig idè, men den måten du formulerer innlegget ditt på er bare helt idiotisk. Vet ikke om du prøvde å være morsom eller noe sånt, men det fungerteuansett dårlig.
                    Såvidt jeg vet er Gatas Parlament oppløst!

Comment

• Synes EHNY har godt forslag her. Braom man kan få med seg kjente fjes. Må jo være mulig å skape mer engasjement rundt Enga. Eneste laget i Norges eneste STORby. Zero konkurranse. Synes Stig Sandnes "snakker ned" ståa. Vet ikke om det er for å redde eget skinn. Det står ikke sååå daårlig til med norsk fotballs omdømme. Northugs fall kan vel også bety muligheter for mer sponsorkroner til fotballen. Spesielt i et VM-år! Spetalen har nettopp gitt 100.000 kroner, se http://m.db.no/2014/05/07/sport/fotb...alen/33177287/. Må jo være en eller annen sjæl i markedsapparatet som kan dra i gang en aksjon mot alle bedriftene som ligger i Vålerengaland (mao hele Oslo Øst). Der bedriftene utfordres til å spytte inn 25000, 50000 eller 100000 hver, mot at de får ymse fordeler. F.eks. gratisbilletter til ansatte, kunder og samarbeidspartnere). Samt møte alle spillere og andre VIF-kjendiser (musikere) på egen VIF galla før jul. Ære være!

Comment

• Originally posted by Gert Bjarne View Post
                        Jeg mener også speaker'n også antyda han skulle doble summen vår og dermed var 400 000 plutselig 1,2 mill..
                        Samtidig ser jeg i de fleste medier ellers at det står han matcher summen og dermed dobler, ikke tripler det vi gir. Antar det siste er riktig. Ellers hadde man vel sagt ifra sku jeg tru!

Comment

• Ser forøvrig nå av oppdatert liste at flere helter har bidratt! Et par kanskje litt uventa..
                          Berre, Pål Breen (med familie?), Heltne Nilsen & Gjermund Østby!

Hyll hyll!!

Comment

• Nå er jeg usikker på hvem som eier / bestemmer over Valhall. Men kunne de ikke prøvd å lage et arrangskjemang der.

Vist man kunne få Alex Rosen, Gatas Parlament osv til å donnere sin tid istedenfor penger. Samt fått til en avtale med vaktselskap. Bohemen / Vålenga vertshus om ølservering osv. Så det er basert mest mulig på frivilighet. Solgt billetter samt hatt auksjon av drakter, middag med spillere, hørt med Helstrøm om han var villig til å bli auksjonert bort en middag for et par. Sjekket med forskjellige reisebyråer om de kunne donert bort en tur, vinkurs med Sigurd Wongraven, sesongkort VIF hockey osv(Med for eksempel Alex Rosen som auksjonær). Burdet vært mulig å få dratt in en del penger på det. (Personlig ville jeg sett en gjenforening av Glucifer som topp. Veit de brukte VIF hockey i video. Anner ikke om de er noe interesert i fotball).

Personlig mener jeg det er letter å få folk til å gi penger ved at de føler de får noe igjen. Samt at det kunne skapt en del bra publisitet vist man fikk de rette folkene til å stille opp.

Comment

• Originally posted by skog View Post
                              Når St. Pauli var i pengenød for en del år siden satte alle horene i gang en aksjon "fuck for St. Pauli" hvor overskuddet gikk til klubben.

Kanskje litt kontroversielt å gjennomføre i Oslo, men. Siden vi brainstormer.

Skog - off to Hamburg!
                              Jeg har en "Retter" t-shirt for jeg var med og spillte gratis på et arrangement som samlet inn penger til St.Pauli. Synest det var en kuul gag å få en sånn t-shirt. Det ble vel nevnt at "retter" (redningsmann) skulle få en slik t-shirt av viervålenga, vel se å få dem ut og få "retterene" til å bære dem. Slik får aksjonen mye eksponering! Penger fra ulike aksjoner bør gå igjennom viervålenga, da dobler dem seg nemlig!!
                              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by BAJ View Post
                                Solgt billetter samt hatt auksjon av drakter, middag med spillere, hørt med Helstrøm om han var villig til å bli auksjonert bort en middag for et par.
                                Mange gode forslag BAJ!

Men må si jeg satt kaffen i halsen her når jeg først leste at du foreslo at Hellstrøm skulle auksjoneres bort til et par.....
                                Jeg skylder på mangelen på kaffe.

Comment

Working...
                                X