Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

INNSAMLINGSAKSJONEN: Det er vi som er vål’enga – 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blir det noen tiltakt fra klubb eller klan på å mobilisere til kampen mot Lillestrøm? Jeg ser på dette som en match man virkelig bør sette inn støtet for å få folk til tribunene. Dette vil skape et voldsomt engasjement i et oppgjør som virkelig kan vekke gamle, begravde følelser hos enkelte.

En finfin mulighet til å vise sponsorer og investorer at engasjementet rundt klubben er sterkere enn noen gang.

Er vi heldige så knuser vi bønda og alt er rosenrødt! Hvis dette skjer er forskjellen på 18 000 og 12 000 tilskuere veldig stor.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
      Blir det noen tiltakt fra klubb eller klan på å mobilisere til kampen mot Lillestrøm? Jeg ser på dette som en match man virkelig bør sette inn støtet for å få folk til tribunene. Dette vil skape et voldsomt engasjement i et oppgjør som virkelig kan vekke gamle, begravde følelser hos enkelte.

En finfin mulighet til å vise sponsorer og investorer at engasjementet rundt klubben er sterkere enn noen gang.

Er vi heldige så knuser vi bønda og alt er rosenrødt! Hvis dette skjer er forskjellen på 18 000 og 12 000 tilskuere veldig stor.
      Klubben har kalt inn til et møte i kveld om innsamlingsaksjonen. Jeg skal dit.

Klanen kommer til å stille med bøsser, tifo og en oppfordring, men har ikke lagt noen planer for å få folk til å kjøpe billett utover at redaktøren av Klanen.no har en slags plan for opplading til match.
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

• Ikke direkte om innsamlingsaksjonen men:
        Nettavisen har lagt ut signerte drakter fra oss og fra LSK. Det er 1000 signerte drakter fra hvert lag og den klubben som først får lageret sitt tømt mottar 100 000 kr fra Nettavisen : http://24.no/lskvif/
        Jeg er skikkelig usikker på hva jeg mener om dette.
        Ser også at draktene er lagt ut til kr 3000 pr stk. Det er stivt nok. Det står helle ingenting om hvor mye av disse 3000 som faktisk går til klubbene. Er det noen som vet dette regnestykket?

Comment

• Originally posted by Loffen View Post
          Ikke direkte om innsamlingsaksjonen men:
          Nettavisen har lagt ut signerte drakter fra oss og fra LSK. Det er 1000 signerte drakter fra hvert lag og den klubben som først får lageret sitt tømt mottar 100 000 kr fra Nettavisen : http://24.no/lskvif/
          Ser også at draktene er lagt ut til kr 3000 pr stk. Det er stivt nok. Det står helle ingenting om hvor mye av disse 3000 som faktisk går til klubbene. Er det noen som vet dette regnestykket?
          Nei, men de kan ikke legge ut drakter uten å ha fått dem fra VIF eller Sjappa.

Hvis disse penga går til Nettavisen og ikke til klubbene, er det veldig dumt. Det kommer da i direkte konflikt med auksjoner og annet.

Comment

Ikke direkte om innsamlingsaksjonen men:
            Dette ligger under 24.no og er Nettavisens shoppingside. Ikke rart det er litt forvirrende uansett, da MYE av alt innholdet under nettavisen.no også er betalingsjournalistikk.

Her ser det ut for meg som om VIF og LSK har gått sammen med Nettavisen og Stjernegalleriet.no og laget en slags konkurranse for å booste salget. 3000 for ei signert drakt er stivt som faen, tipper Stjernegalleriet tar en ganske god provisjon for det, i tillegg til at Nettavisen for provisjon for klikk fra 24.no som leder til et salg.

Jeg tviler sterkt på at noen selger 1000 drakter á 3000kr, men mange små bekker blir en stor.

Comment

• Originally posted by Erlink View Post
              Hvis disse penga går til Nettavisen og ikke til klubbene, er det veldig dumt. Det kommer da i direkte konflikt med auksjoner og annet.
              Fra artikkelen:

Begge klubbene vil få direkte inntekt ved salg av de signerte draktene.

Comment

• Videre fra artikkelen :

Vi utfordrer fansen til å sjekke hvem som tømmer lageret først – totalt vil det være tusen signerte drakter for hvert lag – og Nettavisen 24.no vil gi 100 000kr til det laget som først klarer å tømme lageret. Skulle ingen klare å tømme lageret vil vi gi 25 000kr til det laget som har solgt flest drakter ved sesongslutt i Tippeligaen.
                Så med andre ord, om de selger 1000 drakter å tjener 3 millioner, så gir de 100.000 til klubben, ellers gir de kun 25.000 til det laget som har solgt flest.

Ingen grunn til å kjøpe, gi heller 3000 til viervålenga å få penga dobbla direkte der
                If I'm not back in five minutes...just wait longer

Comment

• Originally posted by Citypunk View Post
                  Videre fra artikkelen :

Så med andre ord, om de selger 1000 drakter å tjener 3 millioner, så gir de 100.000 til klubben, ellers gir de kun 25.000 til det laget som har solgt flest.

Ingen grunn til å kjøpe, gi heller 3000 til viervålenga å få penga dobbla direkte der
                  Hold hestene, som Mikell påpeker står det at klubbene får direkte inntekt ved salg av draktene også. De sier naturlig nok ikke nøyaktig hvor mye dette er, da det går på forretningshemmeligheter for de som driver den websida osv.

Comment

Videre fra artikkelen :

Ja. "Direkte inntekter" høres ut som at joda, en prosentandel av draktsalget går til klubben, men ikke noe om hvor mye.

Men de har jo kjøpt disse draktene ett sted, så da har vel noen allerede tjent penger på dem :-)

Comment

Ja. "Direkte inntekter" høres ut som at joda, en prosentandel av draktsalget går til klubben, men ikke noe om hvor mye.

Men de har jo kjøpt disse draktene ett sted, så da har vel noen allerede tjent penger på dem :-)
                      Da drister jeg meg til å spørre om du tror Sjappa noen gang vil solgt drakter med rabatt eller om de kjører samme pris uansett?
                      Ordinærpris= 699*1000 = 699 000. Det er jo et bra salg
                      Ellers enig med citypunk - eneste sikre penger til klubben er å gi direkte til aksjonen.
                      Last edited by Loffen; 14.05.2014, 14:07. Reason: presisering

Comment

Da drister jeg meg til å spørre om du tror Sjappa noen gang vil solgt drakter med rabatt eller om de kjører samme pris uansett?
                        Ordinærpris= 699*1000 = 699 000. Det er jo et bra salg
                        Ellers enig med citypunk - eneste sikre penger til klubben er å gi direkte til aksjonen.
                        De har nok ikke solgt disse draktene på forhånd. Tipper den websida fungerer som en agent som tar provisjon, og VIF/LSK selger drakter etter forespørsel

Comment

Har Klanen/VPN mulighet til å be om en redegjørelse fra klubben på dette? Jeg vil i hvert fall vite om jeg støtter klubben eller Nettavisen om jeg skulle kjøpt drakt.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                            Har Klanen/VPN mulighet til å be om en redegjørelse fra klubben på dette? Jeg vil i hvert fall vite om jeg støtter klubben eller Nettavisen om jeg skulle kjøpt drakt.
                            Ja, dette virker litt "fishy". Det er en kraftig forskjell på prisen for en drakt i sjappa og prisen som selges her. Når signerte spillerne disse 1000 drakter? Det tar faktisk litt tid! Om de har signert en drakt som blir kopiert i 1000 drakter så er det fortsatt bare en drakt som er signert.
                            +++

Comment

• Ser på sida deres at alle inntekter av salget går direkte til klubben. Men det endrer ikke det faktum at om 1000 mann gir 3000 hver til viervålenga, gir dette 6 mill. Om 1000 kjøper drakta får klubben 3 mill pluss 100000 i bonus. For min del velger jeg å gi penger som Trøim så fantastisk nok dobler for meg.
                              If I'm not back in five minutes...just wait longer

Comment

Ser på sida deres at alle inntekter av salget går direkte til klubben. Men det endrer ikke det faktum at om 1000 mann gir 3000 hver til viervålenga, gir dette 6 mill. Om 1000 kjøper drakta får klubben 3 mill pluss 100000 i bonus. For min del velger jeg å gi penger som Trøim så fantastisk nok dobler for meg.
                                Ser ut som om artikkelen er redigert nå (ellers så leste jeg dårlig i stad):

Vålerenga og Lillestrøm får altså alle inntekter minus adminstrasjonskost for salg, pakking og porto.
                                Hva som ligger i administrasjonskost for salg vet jeg ikke.

Comment

Working...
                                X