Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

INNSAMLINGSAKSJONEN: Det er vi som er vål’enga – 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Avtalen skal ikke bare fornyes, den skal reforhandles. Det er ikke alle som er positive til det. Det var bl.a. en som heller ville ha et nedrykk enn å bli styrt fra London. Etter at den er reforhandles må den godkjennes av klubben, sikkert gjennom en ekstraordinær generalforsamling.

Dette kan det jo uansett snart være greit å få på plass i og med det ikke er mange månedene igjen.

Pr i dag har ikke Vålerenga Fotball AS noen forpliktelser eller rettigheter overfor klubbens elitesatsing etter denne sesongen.

Jeg tror DET er årsaken til at investorene ikke gidder å spytte inn mer penger i klubben og krevde et budsjett i balanse for ikke å slå Vålerenga Fotball AS konkurs alt i fjor høst.

Hvis en ny, langsiktig avtale kommer på plass så øker nok investorenes vilje til å bidra med penger igjen.

Comment

Hvem var det som satte igang den voldsomme satsinga med MA? Regninga betaler vi fremdeles for i dag.
      Innvestorene er Ikke uskyldige, de dreit seg ut og nå skal vi ut på tiggerferd.
      Valget stod mellom MA og Hammren, de valgte MA.
      Trøim og de som har stelt i stand bør rydde opp, ikke hive det over på oss.
      Jeg har fulgt VIF siden midten av 70 tallet og har blitt lovet bot og bedring mange ganger, for min del er det slutt på redningsaksjoner. Fremdeles skrives regnskap og budsjetter på pølsepapir i dennne klubben.

Comment

Originally posted by villsvinet View Post
        Hvem var det som satte igang den voldsomme satsinga med MA? Regninga betaler vi fremdeles for i dag.
        Jeg har fulgt VIF siden midten av 70 tallet og har blitt lovet bot og bedring mange ganger, for min del er det slutt på redningsaksjoner. Fremdeles skrives regnskap og budsjetter på pølsepapir i dennne klubben.
        Nå har vel de som "stelte dette i stand" tatt ansvar og ryddet opp. Det betyr ikke at klubben ikke har et ansvar selv. Dette er en toveis avtale, hvor begge parter har forpliktelser, og rettigheter. Foreløpig, dvs alltid, er det klubben som har tjent på det. De få gangene vi har hatt et positivt resultat på bunnlinjen veier overhodet ikke opp for alle de gangene vi har gått 10-15-20 mill i minus.
        Meg bekjent har det vel ikke blitt utbetalt noe utbytte til aksjonærene heller, det lille som er produsert av overskudd har blitt brukt til å styrke EK.

Når det gjelder ditt syn på redningsaksjoner er jeg helt enig, det er helt tragisk å se at klubben ikke ser ut til å ha lært en dritt siden Tomat-Jørgen herjet på 80-tallet.

Comment

Det der er en grov forenkling. Nordea trakk seg fra en avtale der de betalte oss 12 millioner i året. 12 millioner i 2013 og 12 millioner i 2014 er mer penger enn de 20 vi manglet. Grunnen til at de trakk seg var at TV2 påsto vi drev med økonomisk svindel, noe vi i ettertid har blitt blankt frifunnet for.

Investorene visste hva de drev med. Som jeg skriver så tror jeg mye av årsaken til at klubben og investorene ikke har noen avtale etter årets sesong. Fra et rent økonomisk perspektiv er det ett fett for investorene hvordan 2015 ser ut for Vålerenga, så lenge de slipper å få nok en regning lik den de fikk i fjor før avtalen løper ut.

Nå nekter jeg å tro at investorene våre kun har økonomiske motiver med å investere i klubben. De tjener nok mer penger andre steder, for å si det sånn.

Men nå er ting som de er og et bidrag til aksjonen er helt sikkert velkomment og nødvendig. Klarer vi dette målet så beviser vi at vi bryr oss om klubben, noe som gjør det verdifullt for en ordentlig hovedsponsor å være plassert på drakta.

Mer informasjon om klubbens reelle situasjon på kort og lang sikt vil helt sikkert bidra på til at mange blir engasjert. Men jeg kommer ikke unna at det virker i overkant rart å bruke investorpenger på å hente venstreback nummer to når midlene vi samler inn går til de samme investorene.

Comment

Det var Raymond Johansen som presenterte MA for offentligheten og solte seg i glansen. Men så forsvant han gitt - ble partisekretær istedet. Det klaffa påfallende bra med at noen mørke skyer begynte å dukke opp i horisonten.

Comment

Originally posted by chrise View Post
              Det var Raymond Johansen som presenterte MA for offentligheten og solte seg i glansen. Men så forsvant han gitt - ble partisekretær istedet. Det klaffa påfallende bra med at noen mørke skyer begynte å dukke opp i horisonten.
              Er vel i overkant å skylde på Raymond Johansen for elitefotballens økonomistyring og sponsorarbeid. AP folk kan ikke ta på seg skylda for alt er galt heller 😉 2007-08 er veldig lenge siden i fotballen.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                Det der er en grov forenkling. Nordea trakk seg fra en avtale der de betalte oss 12 millioner i året. 12 millioner i 2013 og 12 millioner i 2014 er mer penger enn de 20 vi manglet. Grunnen til at de trakk seg var at TV2 påsto vi drev med økonomisk svindel, noe vi i ettertid har blitt blankt frifunnet for.

Jeg har lurt på hva som egentlig skjedde i Nordea på den tiden og hvordan de hadde anledning til å trekke seg helt ut av en slik avtale sånn helt uten videre.

Noen personer ansatt i Vålerenga ble saksøkt for økonomisk svindel, ikke klubben. De var ikke funnnet skyldige på det tidspunktet og ble senere frikjent. Det virker merkelig om dette var den egentlige grunnen til å bryte kontrakten, eller at det i hele tatt var skjelig grunn for å avslutte samarbeidet.

I så fall var det en utrolig merkelig kontrakt, som på den ene siden gjorde at Vålerenga fikk betalt langt over markedsverdi for generalsponsoratet, men som på den andre siden ga Nordea anledning til å trekke seg ut akkurat når det passet dem.

Nordea/Kredittkassen hadde da sponset Vålerenga i en eller annen form i over 30 år.

Comment

Hvis jeg husker rett var det en klausul i kontrakten som ga Nordea mulighet til å trekke seg ut 2 år før den opprinnelige utløpsdatoen på avtalen. Noen som kan bekrefte dette?

Comment

Originally posted by Belhaven View Post
                    Jeg har lurt på hva som egentlig skjedde i Nordea på den tiden og hvordan de hadde anledning til å trekke seg helt ut av en slik avtale sånn helt uten videre.

Noen personer ansatt i Vålerenga ble saksøkt for økonomisk svindel, ikke klubben. De var ikke funnnet skyldige på det tidspunktet og ble senere frikjent. Det virker merkelig om dette var den egentlige grunnen til å bryte kontrakten, eller at det i hele tatt var skjelig grunn for å avslutte samarbeidet.

I så fall var det en utrolig merkelig kontrakt, som på den ene siden gjorde at Vålerenga fikk betalt langt over markedsverdi for generalsponsoratet, men som på den andre siden ga Nordea anledning til å trekke seg ut akkurat når det passet dem.

Nordea/Kredittkassen hadde da sponset Vålerenga i en eller annen form i over 30 år.
                    Jeg har snakket med sponsoransvarlig i Nordea i Norge ved et par tilfeller og han kunne fortelle at Stengel-gate ikke var årsaken til at de trakk seg ut av Vålerenga. Å være generalsponsor for VIF kostet mer enn det smakte for Nordea.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post
                      Hvis jeg husker rett var det en klausul i kontrakten som ga Nordea mulighet til å trekke seg ut 2 år før den opprinnelige utløpsdatoen på avtalen. Noen som kan bekrefte dette?
                      De hadde rett til å være sponsor i fire år, men bare plikt til å være det i to så vidt jeg husker.

Comment

• Originally posted by Morrison View Post
                        Jeg har snakket med sponsoransvarlig i Nordea i Norge ved et par tilfeller og han kunne fortelle at Stengel-gate ikke var årsaken til at de trakk seg ut av Vålerenga. Å være generalsponsor for VIF kostet mer enn det smakte for Nordea.
                        Nåja. Det var nok en helhetsvurdering. Og Stengelgate var nok en del av denne helheten.

Det var en avtale vi inngikk etter den fantastiske 2010-sesongen og ble kåret til årets sponsorobjekt. At vi ikke fremsto som årets sponsorobjekt høsten 2011 kan vi til dels skylde på oss selv for. Men mest TV2. 2012 gikk vi i selfdestructmode. Syting og klaging på treneren, VPG som så ut som en smultbolle og Stengelgate som fortsatt lå over klubben.

Comment

• Nå vet jeg at jeg er etterpåklok, kjip og heller bensin på bålet, men hvis innsamlingsaksjonen hadde gått til å finansiere Bojans "luselønn" hadde jeg vært mer innstilt på å gi

Comment

• Ifølge den oppdaterte lista på Vi er Vålenga sine sider har både Michael Langer, Kjetil Rekdal, kona til Rekdal og Skjerfet i tillegg til allerede nevnte Stig-Ove Sandnes spytta inn en høvding. Syns spesielt det er kult at Langer som har vært i klubben i en måned allerede har bidratt for å hjelpe! Itillegg viser Rekdal at han virkelig har hjerte i klubben. Håper at noen fler av gutta på laget som har vært i klubben en god stund og har uttalt at de er glad i VIF også bidrar, samt diverse tidligere VIF-profiler som har klubben nært sitt hjerte.

Comment

• Savner fremdeles noe så enkelt som muligheten til å sende sms med summen jeg vil gi. Skjønner ingen argumenter mot dette. I går var det 15.000 på match. De fikk beskjed om å gå inn på en nettside som halvparten har glemt når banneret blir borte. De kunne tatt opp mobilen, sendt en sms og si at 100 stk ga en tusenlapp, 100 en femhundrelapp og 100 ga tohundreogfemti. Bare i går ville det blitt 175.000.-
                              Sms til folket!
                              Man må delta for å vinne

Comment

• Originally posted by Nico 8 View Post
                                Ifølge den oppdaterte lista på Vi er Vålenga sine sider har både Michael Langer, Kjetil Rekdal, kona til Rekdal og Skjerfet i tillegg til allerede nevnte Stig-Ove Sandnes spytta inn en høvding. Syns spesielt det er kult at Langer som har vært i klubben i en måned allerede har bidratt for å hjelpe! Itillegg viser Rekdal at han virkelig har hjerte i klubben. Håper at noen fler av gutta på laget som har vært i klubben en god stund og har uttalt at de er glad i VIF også bidrar, samt diverse tidligere VIF-profiler som har klubben nært sitt hjerte.
                                Og ikke minst: Eirik Bakke! Har en mistanke om at det er minst 2 eller flere Eirik Bakke i Norge...
                                +++

Comment

Working...
                                X