Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

FK Haugesund - Vålerenga Fotball 12.04.2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Prøv med litt flere utropstegn.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
      Uten å konkludere så må Zahid ha gjort noe rett ut på der. For pasningssikkerheten økte etter at han kom inn.
      Helt rett der!Zahid var outstanding,umiddelbar effekt av det byttet.Han har mye i seg,for å si det sånn.Deilig med 1 poeng i den tradisjonellt vanskeligste bortekampen

Comment

Originally posted by Patan View Post
        Helt rett der!Zahid var outstanding,umiddelbar effekt av det byttet.Han har mye i seg,for å si det sånn.Deilig med 1 poeng i den tradisjonellt vanskeligste bortekampen
        Nå vet jeg ikke om du er ironisk eller om du virkelig mener det, men utfra tallene så kan man ikke konkludere med outstanding. For det er ikke slik at man begynte å treffe på alle pasninger etter at han kom inn, men andelen vellykkede pasninger økte.

Men man kan ta mye positivt fra denne kampen. For som kjent tallene lyver aldri. Selv om Haugesund hadde vesentlig mer ball i første omgang, så klarte de ikke skape veldig mange sjanser. Men når man likevel kommer under og det på en vanskelig bortebane og likevel klare å spille seg opp i 2.omgang, det er positivt. Haugesund og Enga endte på like mange avslutninger på mål etter 90 minutter.

Comment

Ut fra kampen i seg selv mener jeg 1-1 er helt fair.
          Vi er ganske gode i presset defensivt men ikke dyktige nok i det offensive pasningsspillet.
          1-1 i Haugesund er godkjent i min bok og dette seiler opp til å bli en finfin sesong.
          To av de absolutt vanskeligste bortekampene er unnagjort.
          In the beginning the Universe was created.
          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
          - Douglas Adams

Comment

med tanke på statestikken vår i haugesund så er dette mer enn godkjent. ræva første, og noe bedre andre. sykt digg at marginene og dømminga endelig går i vår favør, og at forsvaret for andre kamp på rad ikke driter seg helt ut! vanskelig å si hvem som var bb for oss. zahid delt med kjartanson kanskje? grindheim skuffa stort i dag spør du meg.

Comment

Originally posted by JohnF View Post
              Vi er ganske gode i presset defensivt men ikke dyktige nok i det offensive pasningsspillet.
              1-1 i Haugesund er godkjent i min bok og dette seiler opp til å bli en finfin sesong.
              Forskjellen fra år til i fjor er at i fjor så tapte vi 8-10 poeng de siste 15-20 minuttene av kampen.

Nå har vi sannelig tatt alle våre poeng i den perioden.

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                Enig i at resultatet er bra, men jeg synes vi har enormt mye å gå på. Vi er veldig slurvete, spesielt i første. Litt overrasket over at trioen Heltne, Grindheim, og Stengel, som på papiret skal kunne spille god fotball, får så lite til. Haugesund er gode til å løpe og kjempe og bryte opp spillet til motstanderen, litt sånn som vi satser på å være i år, og sånn sett er det vanskelig å få i gang silkefotball, men jeg tror det bor mer i dette laget enn det de fikk vist i dag.

Prøver å tenke på om noen sto frem spesielt i dag, men kommer egentlig ikke på noen. Ikke den andre veien heller forsåvidt. En kamp på det jevne for de fleste.

Comment

Synes Zahid er spennende, flink til å bevege seg og finne rom, og har fine stikkere. Håper han starter i 10'ern mot Ulf.

Kampen i dag var meget dårlig, greit nok vi hever oss i andre, men totalt sett skuffende. Håpløst pasningsspill, puslete duellspill, litt for mye en og en som løper etter ballen, og angrepsspillet mot etablert var helt fraværende. Allikevel kjemper vi oss inn i kampen og det er godt å se. Sinnsykt deilig med den utligninga!

Forhåpentligvis gir den oss et lite boost inn mot sandnes, som vi har vunnet 4 av 4 mot i TL. Vinner vi så er det en meget positiv åpning poengmessig. Spillet blir nok bare bedre og bedre de neste kampene.

Comment

Det jeg synes er bra er at gutta aldri gir opp, selv om spill og presisjon er litt varierende. Merka meg det i Molde også. Vi ble rundspilt der, men sto på hele veien. Og det er derfor vi tar poeng i dag. Den stayerevnen, viljen og orket blir fort forskjellen på tap og uavgjort borte og seier og uavgjort hjemme. Det som skuffa meg litt i dag var den dårlige presisjonen til. Grindheim. Men regner med at det er på plass i løpet av noen uker. Den som utmerker seg, igjen, er innhopper Ghyas.

Comment

Originally posted by Lego View Post
                      Enig i at resultatet er bra, men jeg synes vi har enormt mye å gå på. Vi er veldig slurvete, spesielt i første. Litt overrasket over at trioen Heltne, Grindheim, og Stengel, som på papiret skal kunne spille god fotball, får så lite til. Haugesund er gode til å løpe og kjempe og bryte opp spillet til motstanderen, litt sånn som vi satser på å være i år, og sånn sett er det vanskelig å få i gang silkefotball, men jeg tror det bor mer i dette laget enn det de fikk vist i dag.
                      Dette kommer for det meste av formasjonen. Vi gikk ut i 4-1-2-3, som viste seg å være for offensivt på midten. Når Zahid kom inn og vi gikk over til to tydeligere defensive midtbanespillere vant vi mye flere dueller. Sammen med at Zahid er en kreativ kraft så gjorde dette at vi tok over spillet.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                        Prøv med litt flere utropstegn.
                        Sånn?!!!!!! Bedre nå?!!!

Comment

Nå vet jeg ikke om du er ironisk eller om du virkelig mener det, men utfra tallene så kan man ikke konkludere med outstanding. For det er ikke slik at man begynte å treffe på alle pasninger etter at han kom inn, men andelen vellykkede pasninger økte.

Men man kan ta mye positivt fra denne kampen. For som kjent tallene lyver aldri. Selv om Haugesund hadde vesentlig mer ball i første omgang, så klarte de ikke skape veldig mange sjanser. Men når man likevel kommer under og det på en vanskelig bortebane og likevel klare å spille seg opp i 2.omgang, det er positivt. Haugesund og Enga endte på like mange avslutninger på mål etter 90 minutter.
                          Det hadde sikkert litt med selve byttet å gjøre, men det handlet vel så mye om tre andre ting:
                          Slitne motstandere, høyere press og formasjonsendring(ene).
                          Vi tok større risiko, flyttet flere folk frem (her var Zahid viktig, og løpsvillig fremover!), og skapte mer rom og flere pasningsalternativer. Mer rom fikk vi også når Haugesund fikk trøtte bein, og slurvet litt når det skulle jobbes hjem.
                          Med flere alternativer fremover ble det færre lange baller opp i bakrom som stort sett ble feilpasninger i første omgang.
                          Da ble det lettere for ALLE og vi så ut som et annet lag, vi spillte hverandre gode istedet for å slå vanskelige pasninger (pga få alternativer).
                          Calvo var desverre skuffende, men bidro til å mørne kanten litt ekstra.
                          For de som kan styre sitt eget lag:
                          vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by astoman View Post
                            Det jeg synes er bra er at gutta aldri gir opp, selv om spill og presisjon er litt varierende. Merka meg det i Molde også. Vi ble rundspilt der, men sto på hele veien. Og det er derfor vi tar poeng i dag. Den stayerevnen, viljen og orket blir fort forskjellen på tap og uavgjort borte og seier og uavgjort hjemme. Det som skuffa meg litt i dag var den dårlige presisjonen til. Grindheim. Men regner med at det er på plass i løpet av noen uker. Den som utmerker seg, igjen, er innhopper Ghyas.
                            Jeg hadde ikke mulighet til å se kampen, men fulgte "tekstlive" og stats-utviklingen. Og som det heter tall lyver aldri. Jeg kan ikke påstå at Zahid var grunnen til at andelen pasninger økte samt pasningskvaliteten, for jeg så ikke kampen, men jeg så en klar utvikling etter at han kom inn. Et stykke ut i 2 omgang så hadde Haugesund 60-40 ballinnehav. Etter at han Zahid kom inn så "vant" Enga balleinnehav minst 60-40.

Hvis man leser stats'en så forteller den at Haugesund hadde mest ballinnehav og mest pasninger i første omgang. Men samtidig så skapte ikke Haugesund mange sjanser. Det forteller at den defensive strukturen til Enga var brukbar. I 2.omgang snudde tallene.

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                              Det hadde sikkert litt med selve byttet å gjøre, men det handlet vel så mye om tre andre ting:
                              Slitne motstandere, høyere press og formasjonsendring(ene).
                              Vi tok større risiko, flyttet flere folk frem (her var Zahid viktig, og løpsvillig fremover!), og skapte mer rom og flere pasningsalternativer. Mer rom fikk vi også når Haugesund fikk trøtte bein, og slurvet litt når det skulle jobbes hjem.
                              Med flere alternativer fremover ble det færre lange baller opp i bakrom som stort sett ble feilpasninger i første omgang.
                              Da ble det lettere for ALLE og vi så ut som et annet lag, vi spillte hverandre gode istedet for å slå vanskelige pasninger (pga få alternativer).
                              Calvo var desverre skuffende, men bidro til å mørne kanten litt ekstra.

Det stemmer sikkert at motstanderne ble slitne. Men de fleste av våre spillere hadde spilt like lenge. Så takket være lagets fysiske kapasitet så kunne vi ta motstanderen på slutten.

Det er vel en setning man håpet å kunne skrive, men som ikke var særlig sannsynlig tidligere.

Comment

Leser på VG-tekst: " Ballen havner hos Fevang som står umarkert på fem meter"

Muri startet kampen forstår jeg
                                Deilig med 3 poeng etter en god andre omgang!

Folk som ikke ser kampen bør kanskje ikke å mene noe om hvordan Vålerenga spiller og hvem som gjør feil! Noen mener selvfølgelig at de vet alt etter å ha lest oppdateringene på vg.no.

Comment

Working...
                                X