Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

FK Haugesund - Vålerenga Fotball 12.04.2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by anhenrik View Post
    Deilig med 3 poeng etter en god andre omgang!

Folk som ikke ser kampen bør kanskje ikke å mene noe om hvordan Vålerenga spiller og hvem som gjør feil! Noen mener selvfølgelig at de vet alt etter å ha lest oppdateringene på vg.no.
    Jeg skal ærlig innrømme at det var et "stikk". Men selv om jeg ikke så kampen og "bare" fulgte oppdateringene på vg så endte det likevel opp med 1 poeng og ikke 3.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
      Jeg skal ærlig innrømme at det var et "stikk". Men selv om jeg ikke så kampen og "bare" fulgte oppdateringene på vg så endte det likevel opp med 1 poeng og ikke 3.
      Ett poeng er bra det borte mot Haugesund. De fleste ser positivt på det!

Når du bombarderer forumet med negative innlegg, kan man raskt gjøre seg tanker om det egentlig er en bøffel som skriver. Kan forklaringen være så enkel? skjerping!

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
        Jeg hadde ikke mulighet til å se kampen, men fulgte "tekstlive" og stats-utviklingen. Og som det heter tall lyver aldri.
        Da kan det jo være en ide å lese det vi andre som så kampen skriver; både Zahids ekstra kreativitet og at vi gikk over til to defensive midtbanespillere gjorde at vi fikk mer trøkk framover

Det er ingen som helst tvil om at Zahids innhopp gjorde oss vesentlig kvikkere offensivt forresten, og han hadde en klar overvekt av positive involveringer.

Oppsummert så får vi fortjent med oss ett poeng borte mot Haugesund. Det er bra.
        Positivt: Vi henger bra med defensivt det meste av kanten.
        Negativt: Vi sliter i store deler av kampen med å finne hverandre.

Comment

Fire poeng etter tre kamper. To vanskelige bortekamper og et potensielt bananskall å skli på på hjemmebane. Synes det er mer enn bra nok. Og neste er vel hjemme mot Ulf? Seier der og vi har fått en bra start.

Så ikke kampen i dag så skal ikke mene for mye. Men igjen er det VI som vinner poeng på slutten. Og det er bra. Tror dette blir en bra sesong. Og en tusenlapp blir donert så snart påskeferien er over.

Positivt med en samling i bånn. I år så tar vi alt.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
            Da kan det jo være en ide å lese det vi andre som så kampen skriver; både Zahids ekstra kreativitet og at vi gikk over til to defensive midtbanespillere gjorde at vi fikk mer trøkk framover

Det er ingen som helst tvil om at Zahids innhopp gjorde oss vesentlig kvikkere offensivt forresten, og han hadde en klar overvekt av positive involveringer.

Oppsummert så får vi fortjent med oss ett poeng borte mot Haugesund. Det er bra.
            Positivt: Vi henger bra med defensivt det meste av kanten.
            Negativt: Vi sliter i store deler av kampen med å finne hverandre.
            Og overhodet ingenting av dette er jeg uenig med deg i.

Comment

Artig med poeng borte mot Haugesund, men det er to spillere jeg tror det er lenge til Rekdal kommer til å sende på banen igjen,muri og calvo, helt utrolig å se hvor mye muri har tapt seg og calvo har fotballhode som en småguttespiller,få dem ut,en bedre midtstopper enn muri finner vi på hvilket som helst tredjedivisjonlag i Norge.

Comment

Deilig å se et Enga lag som holder hele veien inn!
                Før har det jo sett ut som om vi sovner i de første 20 og så ikke orker mer etter 30.
                Vi har fortsatt litt trøbbel med å våkne, men ruller jo over Haugesund i de siste 30, og det er jævlig bra å se.
                Kred til keeper fra Østerrike.
                Ønsker meg ny midtstopper.
                Kjartansson er Konge!
                Første møte med Enga var i lekegrinda mot Nottingham Forest

Comment

Jeg synes vi var ørlite bedre enn Haugesund denne kampen. Mens noen fra Haugesund, eller en "nøytral" journalist med vestlandske aner ville nok ment at Haugesund var hakket bedre enn oss. Men det er ganske klart at vi på ingen måter ble utspilt eller overkjørt. Og det på en av årets vanskeligste bortekamper.

Jeg mener at vi har unnagjort de 2 vanskeligste bortekampene i år. Molde fordi de er seriefavoritter, og Haugsund fordi vi har tapt 6 av de 7 siste kampene der (i tillegg til å være et godt lag).

Nå har vi virkelig sjansen til å melde oss på i toppkampen. Sandes Ulf 21. april hjemme skal være 3 poeng, og jeg tviler at noen av spillerne ønsker noe annet enn å vinne over 3 tidligere lagkamerater 28. april i Sarpsborg.
                  Og i så fall kan ingen av topplagene væremer enn 1 poeng foran oss. Altså en perfekt opptakt til hjemmekampen mot Godset 1. mai (og forsåvidt Stabæk 4 mai.)

Og med den viljen og stayerevnen som er i laget nå (måten poenget ble berget på i går må virkelig ha gitt troen på at man aldri skal gi opp) har jeg tro på at 2014 blir en skikkelig fet sesong.

Kred og honnør til gutta i går for flott innsats!!

Comment

Okei, først... Jeg fikk ikke sett kampen dessverre. Men så høydepunktene i går.

Det første jeg biter meg merke i er avstanden mellom høydepunktene og hva Rekdal mener.
                    Det ser jo ut som at Haugesund overkjører oss, og at vi knapt nok har en sjanse. Nedrivningen i første omgang vises ikke engang.

Er det Vålerengabriller som gjør at kampen var jevnspilt, eller er han som har satt sammen høydepunktene megahater av Vålerenga?

Forøvrig, han nye keepern ser bra ut. Men forsvaret, herregud så ræva!
                    Soleklart straffespark og deilig med 1-1.
                    Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by wanderer View Post

Det første jeg biter meg merke i er avstanden mellom høydepunktene og hva Rekdal mener.
                      Det ser jo ut som at Haugesund overkjører oss, og at vi knapt nok har en sjanse. Nedrivningen i første omgang vises ikke engang.

Er det Vålerengabriller som gjør at kampen var jevnspilt, eller er han som har satt sammen høydepunktene megahater av Vålerenga?

Utenom straffesituasjonene, så ble vi aldri skikkelig farlige synes jeg..men vi hadde mange cornere og ett visst trøkk i 2 omgang. Zahid gir oss en ekstra dimensjon i ballinnhavet. Han er såpass trygg og rolig med ballen, og gjør ofte noe fornuftig med den når han gir den fra seg. Haugesund er aggressive og jager..de gir oss alltid lite rom. Sånn er det alltid mot FKH, og vi var ikke godt nok forberedt på det så det ut som. Hvorfor ser det alltid ut som FKH vil mer enn oss? De vinner nærkamper og andreballene langt oftere..de har høyt tempo i spillet sitt.

Comment

Fikk ikke sett kampen, men jeg merket også det på høydepunktene. Så ut som vi ikke hadde en eneste målsjans før straffa.

Comment

Originally posted by dalagubbe View Post
                          Artig med poeng borte mot Haugesund, men det er to spillere jeg tror det er lenge til Rekdal kommer til å sende på banen igjen,muri og calvo, helt utrolig å se hvor mye muri har tapt seg og calvo har fotballhode som en småguttespiller,få dem ut,en bedre midtstopper enn muri finner vi på hvilket som helst tredjedivisjonlag i Norge.

Hvis vi godtar at dette kan være en mellomsesong, så er det mulig at vi faktisk kan ha stopperen i egne rekker som kan erstatte Muri. For det jeg har sett av Olafsen i oppkjøringen har vært imponerende. Hvis bare klubben klarer å forvalte gutten skikkelig og at han har skikkelig utvikling, så skal ma ikke se bort fra at han kan være et alternativ mot slutten av sesongen og fra neste. Og når det gjelder Calvo så har man kant som scoret to mål i siste oppkjøringskamp for 2.laget. Og hvis man nå klarer å fortsette utviklingen til Rahmani, så skal man ikke se bort fra at man har Grindheims erstatter i egne rekker også.

Comment

Nå er realitetene at begge kan ha rett. For Rekdal kan "måle" sjanser som kunne vært, hvis det var litt mer presisjon. Men å hevde at Haugesund overkjører oss er en overdrivelse. For selv om Haugesund hadde mest ballinnehav så skapte de ikke særlig sjanser. I 2.omgang gjør Rekdal noen smarte bytter og fra da ser man på statistikken hvordan andelen ballinnehav skifter, hvem som står for pasningene. Og det at man klarer å score og komme tilbake helt på slutten, det er jo meget positivt i forhold til tidligere sesonger.

Vi må bare innse at vi har ikke mange "stjerner" i dagens mannskap. Men det kan bli det. For hvis man klarer å utvikle endel av spillerne som har overbevist både på rekruttlag og juniorlag til å bli gode seniorspillere så vil vi med tiden ha et meget godt lag. Vi har en Olafsen som midtstopper som har gjort det bra i oppkjøringskamper. Vi har en Rahmani som hadde en meget god utvikling gjennom rekruttlaget, 2.div i fjor i fjor og som forhåpentligvis fortsetter utviklingen.

Comment

Originally posted by dalagubbe View Post
                              Gnål. Muri var ikke dårligere enn alle andre i går (regner med at du baserer deg i hvert fall delvis på denne kampen siden du poster i kamptråden). Tydelig at han får pes uansett hva han gjør. Calvo fortsetter at ta idiotiske valg, men har ferdigheter som går utenpå Mathisen, Lindkvist og Berre. Tipper han har mye bedre av litt tålmodighet, enn mas om alt han gjør galt.

Comment

Originally posted by Lego View Post
                                Gnål. Muri var ikke dårligere enn alle andre i går (regner med at du baserer deg i hvert fall delvis på denne kampen siden du poster i kamptråden). Tydelig at han får pes uansett hva han gjør. Calvo fortsetter at ta idiotiske valg, men har ferdigheter som går utenpå Mathisen, Lindkvist og Berre. Tipper han har mye bedre av litt tålmodighet, enn mas om alt han gjør galt.
                                Spørsmålet er hvor lenge man skal være tålmodig med Calvo. Det var jo liksom ikke sist uke han kom til klubben. Han gjør de samme feilvurderingene i kamp etter kamp. Skal ikke dra opp diskusjonen om Aron Samuel igjen, men et av problemene med han var at han måtte coaches 2x45. Det samme må tydligvis også Calvo.
                                Vi er Vål'enga!!

Comment

Working...
                                X