Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

FK Haugesund - Vålerenga Fotball 12.04.2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

At spillere med åpenbare fotballferdigheter ikke viser framgang på holdnigs- og forståelsesnivå må vel først og fremst tyde på sviktende psykologisk innsikt i trenerteamet.

Comment

Originally posted by Arconor View Post
      At spillere med åpenbare fotballferdigheter ikke viser framgang på holdnigs- og forståelsesnivå må vel først og fremst tyde på sviktende psykologisk innsikt i trenerteamet.
      Nå tuller du?

Comment

Nei. Fotballforståelse kan læres. Det forutsetter at noen kan undervise.

Comment

En rimelig grei forenkling av virkeligheten...

Comment

Klart det er en forenkling. Men en mer utbredt forenkling er å legge ansvaret for manglende utvikling på spilleren alene. I de åra jeg har fulgt klubben har mønsteret vært at antatt gode nyervervelser underpresterer. For ikke å forenkle kan man si at det må være flere grunner til dette. Men en av de grunnene må være manglende pedagogisk kompetanse i klubben.

Comment

Klart det er en forenkling. Men en mer utbredt forenkling er å legge ansvaret for manglende utvikling på spilleren alene. I de åra jeg har fulgt klubben har mønsteret vært at antatt gode nyervervelser underpresterer.
              Det har vært en del av de ja, men kan det tenkes at vi bare bruker ekstremt mye mer tid på å irritere oss over floppene istedet for å glede oss over de som slår til?

Comment

Som sagt jeg tror det er stund til vi får se de to nevnte spillerne på banen i hvert fall,uansett om det er spillerne eller trenerens skyld at utøverne ikke tar imot læring,det nytter ikke med calvo,og jeg tror muri kan legge skoene på hylla,muri var en bra midtstopper for noen år siden men ikke nå lengre,så enkelt er det.

Comment

Klart det er en forenkling. Men en mer utbredt forenkling er å legge ansvaret for manglende utvikling på spilleren alene. I de åra jeg har fulgt klubben har mønsteret vært at antatt gode nyervervelser underpresterer. For ikke å forenkle kan man si at det må være flere grunner til dette. Men en av de grunnene må være manglende pedagogisk kompetanse i klubben.
                  Jeg er enig. Jeg føler at "stjerner" som klubben har kjøpt har i stor grad IKKE tatt et skritt videre. Et godt eks er Doffen. Da vi kjøpte han så var han i landslagsdiskusjonen. Idag så anser jeg han ikke god nok for 11'eren engang.

Så har vi åpenbare flopper som Pascal Simpson og Lars Iver Strand.

Men vi har også hentet spillere som ikke var stjerner men som vi har truffet med.

Men det må mangle noe et eller annet sted når man f.eks kan vise til en som Jarl A. Storbæk. Når han forlot oss så minnet han mest om en rundingsbøye. Idag er en pilarene til Godset. Og han har jo ikke akkurat blitt yngre med årene

Comment

Tror grunnen til at spillere med stort navn floppet hos oss er todelt.

En er at de ikke får tid. De skal prestere fra første øyeblikk.

To er at resten av laget ikke er bra nok og spilleren med det store navnet må bære hele laget.

Hvor ofte har vi ikke sett spillere vi har sluppet herje andre steder? Svaret er ikke så ofte. Selv om pressen elsker å fremstille det sånn. Herjer egentlig Etzat Hussein for tiden? Eller Lars Iver Strand? Eller Pusic? Eller noen av de andre?

Tror det handler mer om at vi betaler litt for mye for en spiller som så hausses opp, for deretter å få en floppbetegnlese fordi han ikke lever opp til de urealistiske forventningene som blir stilt.

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                      Spørsmålet er hvor lenge man skal være tålmodig med Calvo.
                      En god stund til synes jeg. I det aller minste frem til han (forhåpentligvis) drar til VM. Tror ofte feilvurderingene hans kommer av at han ønsker å vise seg fram. Blitt mange skudd i blokka eller over mål fra halvgode posisjoner, men det er lett å glemme at han også gjør mye bra. Han tør mer enn våre andre vinger i alle fall. Håper og tror han starter mot Ulf. Det er en kamp vi skal styre og som vil passe han bra.

Comment

• Originally posted by skog View Post
                        Fikk ikke sett kampen, men jeg merket også det på høydepunktene. Så ut som vi ikke hadde en eneste målsjans før straffa.
                        Ta tidsanslagene med en klype salt, for jeg fulgte ikke Såååå nøye på klokka:

De første 20-25 hadde vi fryktelig mange feilpasninger og balltap. Så skikkelig håpløst ut. Til gjengjeld ville i Haugesund bruke det til noe spess. De kjørte gåfotball mot vår 16-meter, noe vi skal være glade for. På et punkt spilte de klikk-klakk inne i vår 16-meter rundt et tafatt forsvar, men virka ikke helt som de ville score.

Det neste kvarteret løfter vålerenga seg litt. Intensiteten tar seg opp i midtbanespillet og mot slutten av denne perioden resulterer det i flere fine angrep og bevegelser, bl.a. situasjonen der vi skulle hatt straffe.

Vi slepper oss nedpå de siste 5 min og da putter også Haugesund et tøysemål.

I andreomgang var vi jevnt over bedre på trykket og skaper mer, selv om vi også her bruker litt tid på å komme igang. Hadde faktisk trua på scoring siste halvdel selv om det så mørkt ut med få minutter igjen på klokka. At Zahid kommer innpå er positivt, ellers er andreomgangen ganske godt beskrevet av andre her.
                        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

• Muri er og blir ferdig....ja han var ikke så veldig mye dårligere enn Simon, MEN Muri med sin erfaring SKAL være bedre enn Simon, men Muri har jo enda ikke lært hvordan man skal presse en ballfører. Han bare rygger og rygger og rygger nesten inn i eget mål! Er alltid med tyngde på hæl/bakover og dermed vips...blitt finta ut. Tror han hadde EN bra innvolvering iløpet av kampen. Ikke vinner han noe særlig hodedueller heller, mannen eier jo ikke spenst! Savner Gonzales . Calvo gjør mye rart/dumt. Fotballforståelsen er nok der,men tror han er mer opptatt av å vise seg fram og dermed ødelegger han når vi er i angrep, MEN vil ikke helt gi opp han enda. Tror det bor mye bra i han, MEN noen i Vålenga må guide han enda mer enn det de gjør nå. Er så lei av at vi gir opp spillere ,være seg at de ikke får det til på banen eller har holdningsproblemer hva gjelder f.eks trening,.. så selger vi dem for en billig penge eller gir bort og vips så blomstrer de som aldri før!! Noe galt må vi gjøre!!!
                          Så litt på Bodø Glimt mot Sogndal og sitter igjen med en ting... fy f...vi mangler fart i laget!!! Så vanvittig farlige Bodø kan være på kontringer, kan vi?? NEI !! Vi skal ha fart i Lindquist og Ruben, men det skjer jo ingenting når vi har muligheten.
                          Dette er vel strengt talt de to eneste på laget med skikkelig fart. Dagens fotballag må ha fler hurtige spillere med litt teknikk, så sant dem ikke heter Barca eller Arsenal ( på en god dag ) og kan håndtere ballen i laget med kjapt pasningspill, noe vi IKKE kan og her er vårt største problem tror jeg..hurtighet generelt i rekkene. ..Men nå har vi ihvertfall en spiss som er målfarlig og takk for det, nå må han bare få hjelp av midtbanen mer,for avstanden mellom Vidar og midtbanen er for stor. Neste kamp skal vinnes uansett og gjør vi det er jo starten på sesongen ganske bra . Meldt knallvær så her bør det komme minst 15000 for å se Oslo`s stolthet, selv om det "kun" er Sandnes Ulf vi møter. Vi vinner 3-1 etter at Ulf tar ledelsen .
                          Ære være !!

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
                            Muri er og blir ferdig....
                            Originally posted by nico70 View Post
                            Er så lei av at vi gir opp spillere
                            No further comment

Comment

• Originally posted by VPN's kamprefererent
                              To null til Haugesund feilaktig annullert for angrep på keeper i begynnelsen av omgangen.
                              Hmm? Det er absolutt angrep på keeper. Ikke fordi keeper holder ballen, men fordi Haugesundspilleren først setter kneet i ansiktet på keeper, for deretter å fullføre sitt spark som nærmest river hodet av Langer og ruller ham 180 grader rundt...

Comment

• eh?

Hvis det er ment som at det skal se ut som jeg sier imot meg selv, så er det forskjell på en eldre spiller som Muri som har vært hos oss en del år og bare blir dårligere og dårligere og yngre gutter som kommer inn, får noen få muligheter også er det ut av klubben . Du var litt typisk pressen, ( HVIS DETTE ER MENT SOM LITT SPYDIG )som bare setter sammen setninger for at det skal se "dårlig" ut .

Hvis du er enig bedre å være mer tydelig he he

Originally posted by anderan View Post
                                No further comment

Comment

Working...
                                X