Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Cupen 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cupen 2014

Vålerenga møter Nordstrand.
    http://www.dittoslo.no/indre-by/spor...enga-1.8375379

Artig trekning, og burde være veldig grei skuring for avansement. Håper vi får se mange unggutter på banen, kanskje vi kan håpe på noen 1. lags debuter?

Comment

Gjensyn med Thomas Holm er jo ikke feil!
      Eller legger jeg merke til at breddeklubbene Skeid og lyn skal prøv seg på hverandre.. Nå kjenner jeg ikke akkurat styrkeforholdet mellom disse, men satser på en klar skeidseier der.

Comment

Hvis både Olafsen og Rahmani spiller bra i første serierunde i Oddsenligaen så kan man jo la begge sjansen fra start mot Nordstrand. Så har man Iqbal på en av backene og kanskje gi Riki Alba sjansen på topp. Kanskje et lag som noe sånt

Langer
        Iqbal-Olafsen-Høgh-Kristiansen
        Rahmani-Heltne Nilsen
        Stengel
        Njie-Alba-Kastrati.

Comment

Originally posted by j_robber View Post
          Gjensyn med Thomas Holm er jo ikke feil!
          Eller legger jeg merke til at breddeklubbene Skeid og lyn skal prøv seg på hverandre.. Nå kjenner jeg ikke akkurat styrkeforholdet mellom disse, men satser på en klar skeidseier der.
          Skeid spiller vel i samme avdeling som 2.laget vårt. Og Lyn spiller i en annen avdeling i 2.divisjon. Skeid er nyopprykket, mens Lyn har nå vært i 2.div i andre? sesongen nå. Så "klar skeidseier" er nok ønsketenkning. Det vil nok være to jevne lag. Men for å tilføye: Det skal visst være en veldig "go" i Skeid nå. De har lagt uenighetene til side og jobber sammen. Og som vanlig så gir de unge guttevalper sjansen

Comment

Setter en hundrelapp på at NFF "trekker" vinneren av Lyn-Skeid mot Vålerenga i runde 2...

Forøvrig moro at Vålerenga møter min "gamleklubb". Husker det var stort da Enga gjestet Niffen på starten av 90-tallet engang (synes å huske at Enga vant 10-0, og jeg tjente over 100 kroner på flaskepant!).

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
              Artig trekning
              1. runde i cupen trekkes ikke. Ikke 2. heller. 3. husker jeg ikke. Men da er vi ute.
              Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                1. runde i cupen trekkes ikke. Ikke 2. heller. 3. husker jeg ikke. Men da er vi ute.
                Stemmer. er vel helt fram til og med 3. runde at NFF bestemmer hvem som møtes.

Comment

Og er jo ikke så lenge siden vi møtte både lyn og skeid i cupen, så da er det vel ikke spesielt sannsynlig at de setter opp det igjen? Eller hvordan er det, har de et system for hvor ofte de setter opp de samme matchene?

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                    Helt korrekt. 1 og 2 runde "settes opp". Dvs at det er NFF som i praksis bestemmer hvem de forskjellige lagene skal møte. Og siden NFF har slik en soft spot for RBK, så skreddersys oppsettet de første rundene slik at de kan ende opp med hjemmekamp i 4 runde. Vi får Nordstrand borte i første runde. Så kan man banne på at vi får vinneren av skeid Lyn. Uansett hvem det blir, hvor langt har da vålerenga reist til sine bortekamper. 1 mil? Rbk vil fra 1.runde dra med seg 5 mil. Hvorfor jeg nevner reiseavstander? Jo fordi hvis man står med 3 bortekamper i cupen og skal vurdere hvem som skal få hjemmekamp i 4.runde. Da er reiseavstand en faktor når man skal skille mellom lag som står med 3 bortekamper. Kjenner jeg NFF rett og deres dedikerte hat mot Vålerenga så vil Enga trolig kunne ta trikken til samtlige bortekamper i de 3 første rundene. Og hvis Bodø Glimt kommer til 3 runde, så vil de garantert få hjemmekamp. Da blir de automatisk "avlyst" til å hjemmekamp i 4.runde hvis trekkes mot Rbk.

Comment

Originally posted by Gladhaug View Post
                      Og er jo ikke så lenge siden vi møtte både lyn og skeid i cupen, så da er det vel ikke spesielt sannsynlig at de setter opp det igjen? Eller hvordan er det, har de et system for hvor ofte de setter opp de samme matchene?

Uansett hvem det blir, så blir det en veldig kort reisevei i 2.runde. For disse meterne man har reist til bortekamper i innledende runder får betydning fra 4.runde, gitt at man møter et annet lag som også står med 3 bortekamper.

Comment

Working...
                      X