Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner - VIF - Ulf 3-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner - VIF - Ulf 3-0

Fyr løs!

Fortjent seier til det beste laget og tidvis bra spill!

-jørn-
    (*´ェ`*)

Endelig var det ordentlig gøy å se Vålerenga spille fotball igjen
    You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Jævlig digg å score 3 mål på hjemmebane, nok en gang. Men i gledesrusen kan jeg ikke fri meg fra å spekulere litt om Calvo. Er han på vei bort eller. Stod med henda i lomma da laget kom til Vest-bredden og takket for kampen, omtrent med samme entusiasme som garderobefeiringa på VIF.no. Han var jo tross alt på banen i dag. Og i startoppstillinga også.
      Synes han er en bra spiller, men det er tydlig at han ikke skjønner alle bevegelser og systemet. Virker som Rekdal omtrent har sagt at han forsvinner i neste vindu. Men tipper Rekdal holder han varm slik at han kanskje kan bli tatt ut i en VM-tropp for Costa-Rica.

Comment

Originally posted by astoman View Post
        Jævlig digg å score 3 mål på hjemmebane, nok en gang. Men i gledesrusen kan jeg ikke fri meg fra å spekulere litt om Calvo. Er han på vei bort eller. Stod med henda i lomma da laget kom til Vest-bredden og takket for kampen, omtrent med samme entusiasme som garderobefeiringa på VIF.no. Han var jo tross alt på banen i dag. Og i startoppstillinga også.
        Synes han er en bra spiller, men det er tydlig at han ikke skjønner alle bevegelser og systemet. Virker som Rekdal omtrent har sagt at han forsvinner i neste vindu. Men tipper Rekdal holder han varm slik at han kanskje kan bli tatt ut i en VM-tropp for Costa-Rica.
        Virker som om den gnisten han viste i starten av fjoråret er borte. Han får ofte kjeft av egne spillere for å skyte når han burde ha sentra, og virker ikke spesielt fornøyd med at laget vinner. Da er det vel ingen bombe om han forsvinner snart. Enten må han begynne å funke veldig snart, eller så blir det overgang tipper jeg.

Comment

Må bare si et par ting. Banens gigant fram til han ble byttet ut var uten tvil ALEX. Fy f..for en kamp han gjorde. Var vanvittig smart i alt han gjorde bak der, ryddet opp når to midtstoppere sto og så på når ballen rulla mellom dem. En mer smart fotballspiller med vanvittig fotballforståelse er det lenge siden Vålerenga har hatt. Ja, kun Sandnes Ulf vi møter og han har ikke vært rå når han har spilt framover, men bakover er han smartere enn de fleste. Flere av oss i bendit som reiste oss opp og klappet for han når han ble byttet ut. Så...Calvo skjønner fortsatt ingenting om hvordan man spiller pasninger. Helt håpløst og på tide at han benkes nå i laaaang tid. Michael Langer...for en redning og for en ro han har med ballen. Zahid var helt håpløs i starten og gjorde alt feil , MEN gutten har trua på seg selv og han ble bedre og bedre. For en teknikk og blikk. Takk Reka for at du ikke byttet han ut. Glimrende start på sesongen men fortsatt skeptisk til hvor lite hurtighet vi har framover på banen, der skal vi slite mot bedre lag, men trua er der og skepsisen kommer sikkert når vi møter Sarpsborg borte og monsteret Samuel og luringen Bojan. Neste hjemmekamp bør d være minst 15000 og ser på. Ære være

Comment

Oppsummert så spiller vi en veldig solid kamp:
            * Vi slipper Ulf til på en eneste god sjanse i 90 minutter, og så godt som ingen halvsjanser.
            * Vi skårer 3 og det er fullt fortjent. Med flaks kunne vi hatt 4 eller 5.
            * Vi er fortsatt ganske ujevne, men det er lov å håpe at vi nå har løfta bunnivået vårt ett hakk.
            * Tenk hvordan dette blir til neste år når vi har fått løfta både topp- og bunnivå litt til, og laget blir enda mer samkjørt

Comment

Må samtidig nevne at alle våre mål var reine spillemål, ingen dødball eller flipperspill i 16-metern.
              Det er ikke hver dag vi scorer 3 spillemål i en og samme kamp.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Vi flåser mye med "coaching i verdensklasse", men er det noe Calvo trenger er det virkelig coaching. Noen må sette seg ned med ham foran videospilleren og se på situasjoner og valg han gjør. På meg virker det som om han har de tekniske ferdighetene. Litt coaching, ikke nødvendigvis på høyere nivå enn god tippeligastandard, må kunne klare å få de taktiske ferdighetene på plass også. Underveis i matchen blir jeg forbanna på ham, men nå etterpå blir jeg bare trist. Det bor mye mer i spilleren enn det han klarer vise oss for tiden.

På den annen side: Stengel er virkelig så god som jeg hadde håpet. Blikket, pasningene, fintene, det bare oser konge av den mannen. En annen spiller jeg har lett for å like er Gunnarsson. En rimelig god spiller (som også scorer) og som viser i alle intervjuer og opptredener på banen at han elsker å spille for Vålenga og foran klanen. Han kan fort komme til å bli klansidol, selv om han er import.

Og til slutt: Alle Gutta!

(+ litt kudos til de som kom med "Vi har en Langer i buret" - den smakte det god gammel klansform av!)

Comment

Originally posted by nico70 View Post
                  Må bare si et par ting. Banens gigant fram til han ble byttet ut var uten tvil ALEX. Fy f..for en kamp han gjorde. Var vanvittig smart i alt han gjorde bak der, ryddet opp når to midtstoppere sto og så på når ballen rulla mellom dem. En mer smart fotballspiller med vanvittig fotballforståelse er det lenge siden Vålerenga har hatt. Ja, kun Sandnes Ulf vi møter og han har ikke vært rå når han har spilt framover, men bakover er han smartere enn de fleste. Flere av oss i bendit som reiste oss opp og klappet for han når han ble byttet ut. Så...Calvo skjønner fortsatt ingenting om hvordan man spiller pasninger. Helt håpløst og på tide at han benkes nå i laaaang tid. Michael Langer...for en redning og for en ro han har med ballen. Zahid var helt håpløs i starten og gjorde alt feil , MEN gutten har trua på seg selv og han ble bedre og bedre. For en teknikk og blikk. Takk Reka for at du ikke byttet han ut. Glimrende start på sesongen men fortsatt skeptisk til hvor lite hurtighet vi har framover på banen, der skal vi slite mot bedre lag, men trua er der og skepsisen kommer sikkert når vi møter Sarpsborg borte og monsteret Samuel og luringen Bojan. Neste hjemmekamp bør d være minst 15000 og ser på. Ære være
                  Nico, synes det er å ta litt i. Hørte på bredden i dag noen tilrop til Alex som tydet på at han hadde kjentfolk på tribunen. Og selv la jeg merke til minst et par situasjoner hvor Alex spilte seg inn i vanskeligheter han burde ha løst enkelt. Min vurdering er at en 6-7 spillere på Enga var bedre enn Alex, mens en 2-3 var dårligere. Med andre ord helt godkjent. Tror også grunnen til at Alex spilte i dag var at Ruben Kristiansen ikke var tilgjenglig.

Fare for at dette innlegget virker litt surt, men ærlig talt, "banens gigant".

Comment

Vi spiller offensivt en meget god kamp. Det er en klar tanke bak hva gutta gjør. Og man ønsker å bruke spillerne mest mulig gunstig m.t.p deres ferdigheter. Den eneste grunnen til at det ikke var total overkjøring er at vi hadde en venstreving som i motsetning til Zahid som åpnet med noen feil, ikke reiste seg.

Defensivt syns jeg back'ene gjorde en tilfredstillende jobb. Dessverre var ikke midtstopperne der jeg ønsket. Langer bakerst står frem med pondus

Comment

Langer 7
                      Gunnarsson 6
                      Muri 6
                      Larsen 5
                      Mathisen 6
                      Heltne Nilsen 7
                      Grindheim 6
                      Zahid 5/6
                      Berre 3
                      Kjartansson 7
                      Calvo 3
                      ---
                      Lindkvist 6
                      Stengel 6
                      DFH 4

Comment

Det ser ut som Reka vet hva han gjør. Han kom inn og registrerte at han tok over et lag med en fysisk kapasitet på nivå med en gjennomsnittlig kols-pasient. Han ryddet kraftig opp i klubben over spillere som var "fyll" og/eller spillere som ikke passet inn i spillestil.

Resultatet er at stallen idag er vesentlig yngre enn tidligere. Med en langt bedre fysisk kapasitet. Vi må nok regne med at denne sesongen så kan ting gå opp og ned som skinnet på ku, akkurat. Nå handler det om å få etablert en stamme i laget som kan være fundament. Målet til Lindkvist forteller at man behøver ikke være outstanding i tippeligaen for å kunne utgjøre en forskjell. Det handler om å skape relasjoner på banen

Comment

Mer Calvo

Det er det taktiske og fotballforståelsen det skorter på hos Calvo. Veit ikke om dette kan fikses hos oss. Han skjønner ikke når han skal passe, og når han skal drible. Synes han har et fryktelig dårlig overblikk. Mulig det skyldes vrangvilje, mulig det skyldes dårlige ferdigheter.

Comment

Originally posted by anderan View Post
                            er det noe Calvo trenger er det virkelig coaching.
                            Jepp. Gutten har egentlig alt. Fart, to gode skuddbein, to gode innleggsføtter, finter og teknikk som de fleste bare kan drømme om. Det er kun taktikk som hindrer han i å være en av Tippeligaens beste kantspillere. Og jeg regner egentlig med at det er en prioritert oppgave på Valle. Har ingen der tid er jeg ganske sikker på at en gjeng Klanesmedlemmer med glede stiller opp for å ta ei økt eller ti med videoen (jeg er i hvert fall disponibel).

Noe å begynne med?:
                            Leksjon 1: Kontring I: Gi full gass! - kurs om når motstander er i ubalanse
                            Leksjon 2: Kontring II: Men så gi full gass da! - om hvorfor det er smart å gi full pinne når motstanderen er i ubalanse (tar du denne, Drillo?)
                            Leksjon 3: Kontring III: Slå pasning tidlig - om at ballen går fortere enn beina og at det kan være smart å raskt spille fra seg ballen (og gjerne til spiller på løp framover) når en nettopp har vunnet ballen og motstanderen er i ubalanse
                            Leksjon 4: "Den største gleden man kan ha" - om å gjøre medspillerne gode
                            Leksjon 5: Hvor er medspillerne mine? - om å følge med på bevegelser, løp og plassering hos medspillere
                            Leksjon 6: Når bør jeg slå pasning i stedet for å skyte? - om at skudd fra 32 meter ikke trenger å være den beste løsningen når fem medspillere er på løp inn i straffefeltet
                            Leksjon 7: Når bør jeg faktisk gå for skudd på mål? - om at det ofte er en god idé å gå for skudd når en øyner sjansen til å komme alene med keeper
                            Leksjon 8: Kraft eller plassering? - om at det ikke alltid er nødvendig å skyte i 120 km/t og sette den i krysset for å skåre i Tippeligaen
                            Leksjon 9: Selvtillit I - om balanse mellom selvtillit og overmot (virker som DC er fullstendig blottet for selvtillit og fremstår ubesluttsom i kontringssituasjoner - mens han har overdreven selvtillit når det ligger 8 mann i forsvarsmuren - og gjerne går for håpløse skuddforsøk eller tullete dribleraid som skaper kontringer imot)
                            Leksjon 10: Selvtillit II - om at han egentlig er dritgod og fortsatt må tørre å bruke det han er god på - på riktig tidspunkt

Leksjon for Klanen: Tålmodighet og kjærlighet - om vi viser tillit og elsker ham mens han finner ut av den norske fotballstilen kan vi være med på å bære fram en historisk god kantspiller for Enga.

Comment

Så lenge vi vinner 3-0 kan Calvo være så ræva han bare vil. Han har alle forutsetninger til å bli jævelig god, bare han skjønner når han skal gjøre hva.

Er fristet til å tro at det enten er språklige problemer eller trivsel utenfor banen som gjør at han ikke blomstrer.

Gi han frihet til å gjøre hva han vil et par kamper og se om det hjelper. Mulig han føler seg bundet i noen oppgaver han ikke helt skjønner hvordan han skal løse. Tror noen gode opplevelser på banen vil hjelpe han til å få mer selvtillit. Husker hvor lang tid det tok med Shelton, men når han først fant sin plass og rolle så fungerte det bra.

Comment

Working...
                              X