Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner - VIF - Ulf 3-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Så lenge vi vinner 3-0 kan Calvo være så ræva han bare vil. Han har alle forutsetninger til å bli jævelig god, bare han skjønner når han skal gjøre hva.

Er fristet til å tro at det enten er språklige problemer eller trivsel utenfor banen som gjør at han ikke blomstrer.

Gi han frihet til å gjøre hva han vil et par kamper og se om det hjelper. Mulig han føler seg bundet i noen oppgaver han ikke helt skjønner hvordan han skal løse. Tror noen gode opplevelser på banen vil hjelpe han til å få mer selvtillit. Husker hvor lang tid det tok med Shelton, men når han først fant sin plass og rolle så fungerte det bra.
    Det virker på meg som om Calvo har et ego kroppen ikke klarer å holde følge med. Han skal liksom på død og liv avgjøre sjøl fordi han er så jævla god, men han er ikke fotballsmart og reflektert nok til å skjønne at han bør passe til bedre posisjonerte lagkamerater. Det er noe som kan læres, noe Rekdal gjorde når Enga satte 2-0. Da var han borte hos Calvo og pekte og gestikulerte på benken.

Calvo så forøvrig dritfurten ut og var knapt nok interessert i å takke fansen etter matchen. Mistenker at den gutten trenger en kraftig reality-check.

Comment

http://www.dagbladet.no/2014/04/21/s...kdal/32906992/

Costaricaneren som er så variabel i prestasjonene, ble tatt av i pausen etter en svak førsteomgang i påskesola. Nå satt han nydusjet på benken. Derfra så han sin erstatter på venstrekanten løpe inn bak høyreback Aksel Berget Skjølsvik, og styre ballen i det lengste hjørnet.

Se på Rasmus og lær, var Rekdals budskap til Calvo midt oppi jubelscenene.

- Ja. Jeg prøver å få ham til å stikke inn bak backen innimellom, så det var litt det, ja, bekrefter VIF-treneren.

Comment

Ikke surt

Vel, vi har alle våre meninger og bra er det, men har sett kampen på nytt og han spilte seg i litt trøbbel en gang, da fikk han 3 stk på seg. Han ble ikke dratt av en mot en fordi han plasserte seg glimrende og falt av riktig mer eller mindre hver gang. Han ryddet opp etter midtstopperne mer enn en gang, så det jeg har sett både under kamp og i reprise, så var han Enga's beste . Uansett så beroliger det meg at vi har en som kan steppe inn på plassen når Ruben er borte pga sykdom/skade. At det var flere som var meget gode i dag er jeg enig i, men 5-6 stk som var bedre enn Alex??? Jaja vi ser med forskjellig syn..men betyr jo ikke at du tar feil , bare at jeg har rett 😂😉 haha. PS! Innlegget ditt var langt ifra "surt" , kun din mening .
        Ære være

Originally posted by astoman View Post
        Nico, synes det er å ta litt i. Hørte på bredden i dag noen tilrop til Alex som tydet på at han hadde kjentfolk på tribunen. Og selv la jeg merke til minst et par situasjoner hvor Alex spilte seg inn i vanskeligheter han burde ha løst enkelt. Min vurdering er at en 6-7 spillere på Enga var bedre enn Alex, mens en 2-3 var dårligere. Med andre ord helt godkjent. Tror også grunnen til at Alex spilte i dag var at Ruben Kristiansen ikke var tilgjenglig.

Fare for at dette innlegget virker litt surt, men ærlig talt, "banens gigant".

Comment

Så akkurat på TV2 et innslag med Michael Langer, hvor journalisten påpekte at "langer" på norsk betyr "drugdealer", uten å følge opp med hele (det kløktige og vittige) ordspillet "i buret". Og da fremstår det for Langer som litt rart og stiller han i en smule forlegenhet. Blir sikkert oppklart senere, på trening eller noe, men hvor tett i nøtta kan egentlig en journalist være!

Herregud, for et kålhue...

Comment

Originally posted by nico70 View Post
            Vel, vi har alle våre meninger og bra er det, men har sett kampen på nytt og han spilte seg i litt trøbbel en gang, da fikk han 3 stk på seg. Han ble ikke dratt av en mot en fordi han plasserte seg glimrende og falt av riktig mer eller mindre hver gang. Han ryddet opp etter midtstopperne mer enn en gang, så det jeg har sett både under kamp og i reprise, så var han Enga's beste . Uansett så beroliger det meg at vi har en som kan steppe inn på plassen når Ruben er borte pga sykdom/skade. At det var flere som var meget gode i dag er jeg enig i, men 5-6 stk som var bedre enn Alex??? Jaja vi ser med forskjellig syn..men betyr jo ikke at du tar feil , bare at jeg har rett 😂😉 haha. PS! Innlegget ditt var langt ifra "surt" , kun din mening .
            Ære være
            Jeg er helt enig i at Alex var dagens beste. Bra plasseringer, guts og innsats og en veldig bra jobb på backen. Syns også han gjorde en god figur på samma plass når han ble bytta inn for Iqbal i en annen kamp tidligere.

Comment

BB i dag blir for meg Alex. Meget avgjørende når det står 0-0 med flere gode blokkeringer og involveringer. Den roen og smartnessen han utviser er også veldig viktig når vi har et ganske så svakt midtstopperpar som vi har. Synes også Nilsen og Grindheim kontrollerte og balanserte midtbanen på en god måte i dag.

Likevel er dagens største glede at det endelig er givende å holde med Enga igjen. Den gleden spillerne og trenerne viser ved 3-0 scoringen er rett og slett herlig! Under Martin var det kun en enkel high-five, men nå var det full jubling mot Klanen og å løpe på tvers av hele banen for å gi Reka en klem. Helt konge, mer av det samme!
              - LGRW

Comment

Et par ting..
                Aller først. DIGG!!
                Ørnen fortsetter å fly høyt.
                Zahid tar seg meget godt opp og viser tegn til hva han kan bli!
                Alex gjør en overraskende god kamp som back.

Og så for å surmule litt..
                Calvo. Faen ass.. ser bare dårligere og dårligere ut. Håper han kommer seg snart, ellers er det bare å slippe ham.. Men inntil videre legger jeg mitt håp i at han, som en del andre, sliter litt med kulturen og tilpassinga. På og av banen. I farta kan jeg jo nevne at spillere som Somen Tchoi, Alanzinho og Shelton også sugde ræv ganske lengre før de tok helt av!

Ellers skulle jeg gjerne sett Reka sette innpå en unggutt som Kastrati eller Blårud istedenfor en svak Fredheim mot slutten. Om ikke på 3-0 mot Ulf, så når liksom...

Men alt i alt ble det en herlig kamp! Sov godt, Alle gutta!!!

Comment

Originally posted by astoman View Post
                  Så akkurat på TV2 et innslag med Michael Langer, hvor journalisten påpekte at "langer" på norsk betyr "drugdealer", uten å følge opp med hele (det kløktige og vittige) ordspillet "i buret". Og da fremstår det for Langer som litt rart og stiller han i en smule forlegenhet. Blir sikkert oppklart senere, på trening eller noe, men hvor tett i nøtta kan egentlig en journalist være!

Herregud, for et kålhue...
                  Og når "Langer i buret" blir fortalt om sjela og historien til oss supportere, så vil han nok ramle ned på "Herregud, for et kålhue" (riktignok på tysk/engelsk) om denne journalisten

Comment

Når man ser klippet "jubelscenene fra garderoben" hos vif-fotball.no, så er vel ikke Calvo akkurat den som leder an i jubelen.

Kanskje er det han som er neste på vei ut dørene. For det virker som man bare ikke klarer å få han til å bli endel av kollektivet. Han ble veldig mye involvert mot Sandnes, men det kladdet seg til hver gang

Comment

Originally posted by j_robber View Post
                      Ellers skulle jeg gjerne sett Reka sette innpå en unggutt som Kastrati eller Blårud istedenfor en svak Fredheim mot slutten. Om ikke på 3-0 mot Ulf, så når liksom...
                      Syns ikke Daniel gjorde et genialt innhopp i går heller. Spørs om veien til startelleveren kan bli lang for ham når vi har andre alternativer i tieren og på kantene

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                        Når man ser klippet "jubelscenene fra garderoben" hos vif-fotball.no, så er vel ikke Calvo akkurat den som leder an i jubelen.

Kanskje er det han som er neste på vei ut dørene. For det virker som man bare ikke klarer å få han til å bli endel av kollektivet. Han ble veldig mye involvert mot Sandnes, men det kladdet seg til hver gang
                        Det er jo også lov å være skuffa over å ha spilt en rævva kamp. For regner med han skjønte sjæl at han ikke akkurat var outstanding, og da er det vel en relativt vanlig reaksjon å ikke være i sjuende himmel etter å ha spilt elendig? Jeg hadde ihvertfall vært drit forbanna på meg sjæl om jeg hadde lagt ned en slik prestasjon.

Comment

Jeg er skikkelig fornøyd med kampen i går. Morsomt å se entusiasmen spillerne viser på banen. Samtidig var det svært frustrerende å se hvor enkelt man kunne brodert seg gjennom forsvaret til Sandnes Ulf gang etter gang. Det virket ikke som spillerne skjønte helt hva som skjedde i 1.omgang. Motstanderen presset så og si aldri ballfører men allikevel stresset gutta seg opp med ballen i beina. Gayas Zahid hadde veldig klønete bein i 1.omgang men ble mye bedre i 2.omgang. Roet litt ned og fikk brukt overblikket sitt på en mer fornuftig måte. Calvo er stressa hele tiden og det er tydelig at han ønsker å gjøre det lille ekstra hver gang. Han må konsentrere seg om å gjøre ting helt basic nå så får finspillet komme etterhvert.
                          Hvis man skal prate om banens gigant synes jeg Sivert Heltne Nilsen igjen gjør en strålende kamp som ballvinner og bindeledd i laget. Grindheim bør mer og mer fungere som indreløper, en posisjon han er mye bedre i enn anker. Jeg tror laget etterhvert vil sette seg med Heltne Nilsen som anker og fordeler og Stengel/Zahid/Grindheim/Blårud rundt ham.
                          Dette laget har et kjempepotensiale og relasjonsbygging er neste steg. Godfotteorien til Eggen bør leses av alle spillerne før 1.mai.
                          Man må delta for å vinne

Comment

I denne kampen synes jeg faktisk Muri kan vurderes som bestemann også. Jeg er på ingen måte fyrens største fan, men han leste spillet godt gang på gang, og fikk brukt fysikken sin riktig i går.

Berre har ikke kommet skikkelig i gang i år synes jeg, mens Zahid bare vil bli bedre. Han hadde noen svake touch i første omgang, men han hadde også to fantastiske baller til Kjartansson og Calvo, som begge burde vært assists, i tillegg til at han burde putta et selv. Ikke så ille for en dårlig omgang.

Comment

Originally posted by j_robber View Post
                              Jeg forventa ingenting av Daniel de siste 20, og det tror jeg ikke Reka gjorde heller. Jeg tipper han ble slengt innpå for å spille seg i matchform etter skade. Det er trygt når man leder 3-0 :-)
                              Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                                Jeg forventa ingenting av Daniel de siste 20, og det tror jeg ikke Reka gjorde heller. Jeg tipper han ble slengt innpå for å spille seg i matchform etter skade. Det er trygt når man leder 3-0 :-)
                                Joda.. Og jeg har i utgangspunktet ikke noe imot at han selv kommer inn, men skulle gjerne se at flere unggutter for muligheten nettopp når det er trygt. De er avhengig av spilletid for å utvikle seg! Er veldig glad for at vi starter med Zahid, men hadde gjerne sett fler utpå..

Comment

Working...
                                X