Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

3 keepere-en skal ut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Så situasjonen på keepersiden i dag er at vi har 3 keepere, men ingen utover 2015-sesongen. Wow, snakk om langsiktig perspektiv.

Det ideelle ville jo vært å bli kvitt Hirschfeld. Han er kraftig på retur. Og når han fikk sjansen i fjor så imponerte han ikke. Nå er han en aldrende spiller som er skadeforfulgt. Ikke en god kombinasjon, som heller ikke gjør at andre klubber løper ned dørene for å kjøpe han. Og når de får høre hva Hirschfeld får betalt så vil de trolig gå i bakken.

Hvis Langer fortsetter å stå tilfredstillende i buret, så er det bare å oppfordre Kongshavn til å ta opp hansken. Alternativt er det å leie han ut for at han skal få kamper.

Så ved sesongslutt så har man følgende alternativ (ser her bortfra den tilnærmet ikke-eksisterende sannsynligheten at Hirschfeld vil forsvinne før utgangen av sesongen 2015): Enten satse på Kongshavn tar opp hansken og tilby han minst en 3 års kontrakt og ikke signe Langer. Eller hvis Kongshavn ikke vil forlenge kontrakten, eller at man ikke vil satse på han, så selger man Kongshavn kjappest mulig i 2015, og man signerer Langer.

Det innebærer at keeper-situasjonen i 2015 blir

Kongshavn
    Hirschfeld
    beste/eldste juniorkeeper

eller
    Langer
    Hirschfeld
    beste/eldste juniorkeeper.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
      Vi låner ikke Langer, han har signert kontrakt ut sesongen. Man tar vel en statussjekk til sommeren (da kan Langer snakke med andre klubber), og velger to av de tre da.
      Husker ikke helt hvor jeg hørte det, men tror det var et intervju med Reka eller Langer. Men da har jeg uansett misforstått eller ikke fulgt med helt på hva dem sa. For var overbevist om at Langer var her på lån.

Men da håper jeg Langer fortsetter storspillet og signerer ny avtale med oss i sommer
      Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Digger Gudmund, men det er noe med kropsspraaket hans som gjoer meg usikker. Han virker stressa og oppspilt hver gang han er innvolvert i spillet. Det gjoer jo at han kanskje reagerer kjappere i noen situasjoner, og han har klint til med flere spektakulaere redninger, men mener at det er vitkigere aa ha en keeper som klarer aa holde hodet kaldt gjennom hele matchen, enn en som varter opp med en feberredning i ny og ne og utover det bidrar til aa gi supportere magesaar. Evnen til aa takle stress er vel noe som kommer med erfaring, og keepere virker som om de generelt er paa top etter fylte tredve, saa da er jo spoersmaalet om man skal satse paa aa utvikle egne keepere, og belage seg paa daarlig mage og en del tapte poeng til Gudmund har faat noen flere aar paa baken, eller om man heller burde hente inn eldre keepere og den roen som foelger med, paa bekostning av egne talenter. Hmmm vet ikke helt hva som er best, og skjoenner at Reka har et dilemma her.

Comment

Originally posted by Gladhaug View Post
          og belage seg paa daarlig mage og en del tapte poeng til Gudmund har faat noen flere aar paa baken, eller om man heller burde hente inn eldre keepere og den roen som foelger med, paa bekostning av egne talenter. Hmmm vet ikke helt hva som er best, og skjoenner at Reka har et dilemma her.
          Jeg synes valget er veldig enkelt.
          Alltid stå med keeperen som sørger at vi får flest mulig poeng i nåsituasjonen.

Jeg mener Langer bør stå fordi han er best nå og at han tegner lengre kontrakt.
          Konkurranse-aspektet gjør at jeg vil ha Gudmund som back-up.

Og selge Lars.Kanskje MSL er interessert?
          EVIG VIF

Comment

Gudmund er en keeper i landslagsdiskusjonen. Han kommer neppe til å innfinne seg med en rolle som en ny Bolthof, den evige reservekeeperen

Comment

Originally posted by anderan View Post
              Gudmund er en keeper i landslagsdiskusjonen. Han kommer neppe til å innfinne seg med en rolle som en ny Bolthof, den evige reservekeeperen
              Er han egentlig det? Jeg har sett han har blitt lansert som en potensiell landslagskeeper, men sitter med en snikende følelse om at det er mer vi som drømmer om det.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                Er han egentlig det? Jeg har sett han har blitt lansert som en potensiell landslagskeeper, men sitter med en snikende følelse om at det er mer vi som drømmer om det.
                Han har vært uttatt både på U21 og U23. Men det er på ingen måte automatikk i at det fører til A-landslagsspill, spesielt siden han virker å være nr 3 i rekken over jevnaldrende keepere.

Comment

Han er uten tvil en veldig lovende keeper, om enn ikke landslagskvalitet ennå. Og personlig vil jeg helst beholde ham! Om så på bekostning av enten Hirsch eller Langer'n.
                  Men med tanke på denne innsamlingsaksjonen og økonomien begynner man jo å tenke.
                  Det er jo kun Kongshavn som er et salgsobjekt her. Og om det er flere klubber som sikler på ham er det nesten bankers at han blir solgt til sommeren!
                  Akkurat nå tror jeg dessverre det er den veien det går.

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                    Husker ikke helt hvor jeg hørte det, men tror det var et intervju med Reka eller Langer. Men da har jeg uansett misforstått eller ikke fulgt med helt på hva dem sa. For var overbevist om at Langer var her på lån.

Men da håper jeg Langer fortsetter storspillet og signerer ny avtale med oss i sommer
                    Signerer vi Langer så betyr det at Gudmund forsvinner.

Comment

I mitt ståsted er dette såre enkelt.

Vi har hatt en keeper som har gått gradene i enga i årevis, en keeper som er god nok for tippeligaen og som har potensialet til å bli enda bedre. Ja han har prestert dårlig, hatt situsjoner som han ikke har løst perfekt. Men hvis vi ikke skal satse på en så god keeper som Gudmund som er avlet opp fra egen stal blir for meg helt feil.

Nei jeg har ingen problemer med at Langer spiller noe kamper, jeg regner med at Kongshavn kommer sterkt tilbake.

Eneste grunnen hvis han blir solgt er at det kommer ett bud som gjør valget veldig enkelt.

Comment

Working...
                      X