Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd VIF - Nordstrand (NM) 24.4.2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjesus
    replied
    På en måte har jo Vålerenga ansatt speidere. Aleksander Olsen og Solveig Gulbrandsen jobber på Wang. Det gir Vålerenga et fortrinn i å kunne hente talenter fra disse kulla.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by Lord Of The Dusk View Post
    Marius har for øvrig spilt i Vålerenga før, under Rekdal faktisk.
    Aldersbestemte landskamper har han også.

Spillerinfo: http://nordstrand-if.no/sider/tekst.asp?side=6003
    Det skal Rekdal ha honnør for. Ikke at han fikk nyte særlig frukter av sitt arbeid, men når han kom så hadde han en klar filosofi at klubben skulle utvikle spillere. Men på daværende tidspunkt hadde ikke klubben så store talenter.

De fleste trenere liker å lire av seg selvfølgeligheter om at de ønsker å utvikle spillere. Men så viser det seg at de fine orda gjerne ikke blir fulgt opp i handling.

Tidligere FFK-trener (var det vel?) Joachim Jonsson hadde en kommentar om talentutvikling, hvor han tar til ordet om at klubbene bør ha egne speidere. Ryggmargrefleksen hos endel er at disse vil jo koste penger. Men til disse kan man spørre: Har man råd til å la være? For det kanskje endel ikke forstår er at klubber blir gjerne "pepret" av agenter med spillere som ønsker innynde seg hos klubbene. Og samtlige av disse spillerne skal jo egentlig være så veldig god. Bare så rart at de ikke er blitt signert av noen. Men realitetene er at det er en grunn til at det overveldende flertallet av disse spillerne ikke er signert. Agent Thorbjørnsen lo antakelig rått når M.A kjøpte tesen vedr Oussou om "det største talentet han hadde sett". Det samme med agenten til Suleiman.

Forskjellen på å ha egne speidere i motsetning til eksterne speidere er at førstnevnte vil ha fordel av å ha en positiv track-record for å ha tillit over lengre sikt. Og positiv track-record i denne sammenhengen innebærer at man treffer med signeringene. Derimot eksterne speidere vil ha fortjeneste av å pushe enhver spiller uavhengig av kvalitet på klubben.

Dette ble litt på siden av innlegget jeg svarte på, men la gå det er helg

Leave a comment:

• anderan
    replied
    Situasjonen mellom Ski og Fotballklubben og oss var "hetere" sist gang, siden det var første gang lagene møttes siden de andre rykket langt ned. Jeg har ingen tro på at et slikt oppgjør vil trekke like mange folk denne gangen.

Leave a comment:

• astoman
    replied
    Originally posted by Daniel37 View Post
    En typisk cup-kamp i første runde. Forskjellen er at man scoret ikke før i 2.omgang. Men når man fikk 2-0, så var det liksom vente til kampen er over.

Så er det vel trekning i morgen og man møter Lyn i neste runde
    Ser ut som om oppsettet i 2. runde er klart først på tirsdag:

http://www.fotball.no/Landslag_og_to...ommer-tirsdag/

Av lagene vi kan møte så tror jeg NFF er fristet av et nytt byderby. Til tross for at det kort tid siden sist møte. Man trodde det jo skulle komme så mye som 7-8000 mennesker på den kampen. Og så kom det over 11 000 mennesker. Riktignok strålende vær, men likevel. Og i cupen det året, totalt, alle lag alle kamper, så var det vel bare finalen som ble sett av flere.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Vel, nå var det ikke så mye løping Nordstrands nummer 20 Marius Semmerud Berg dreiv med i første omgang, annet enn litt lett oppvarming. Han blei bytta inn i pausa, så da trenger du ikke lenger være så fryktelig imponert...
    Fortsatt rimelig imponert. Han hadde en kroppsform som tyder på at pølser og kaker til ti kroner er hverdags oppe på Nordstrand.
    Men det er jo det som gjør cupen så sjarmerende

Leave a comment:

• Lord Of The Dusk
    replied
    Marius har for øvrig spilt i Vålerenga før, under Rekdal faktisk.
    Aldersbestemte landskamper har han også.

Spillerinfo: http://nordstrand-if.no/sider/tekst.asp?side=6003

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Originally posted by JohnF View Post
    Jeg er sjukt imponert over at nummer 20 på Nordstrand klarte å løpe i 90 + 2 minutter!
    Vel, nå var det ikke så mye løping Nordstrands nummer 20 Marius Semmerud Berg dreiv med i første omgang, annet enn litt lett oppvarming. Han blei bytta inn i pausa, så da trenger du ikke lenger være så fryktelig imponert...

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Hjesus på sotahjørnet har en glimrende kommentar her http://www.sotahjornet.no/?p=4713 om hvordan Nordstrand skulle rettlede folk til å finne stadionen. De mente ettersigende at nesten 2 km ganging var det naturlige alternativet.

Det er noen som burde opplyst Nordstrand om at i forbindelse med fotballkamper så er det SPILLERNE som skal stå for de fysiske krumspring, IKKE supportere.

Gå nesten 2 km. Man blir jo svett bare på tanken. Den slags krumspring er til for raringer som liker å trene. Om man ikke får betalt for å bevege seg utover det som er høyst nødvendig, så ser jeg ingen grunn til å gjøre det. Det har kommet en fiks gjenstand som kalles bil. Veldig praktisk innordning det der. Man plasserer bakenden sin i et førersete. Vrir om nøkkelen og bilen beveger seg for deg. Det eneste problemet med bil, er at man har noe der ute i trafikken som kalles kvinnelige sjåfører. De er lett synlige ved nærmeste kjøpesenter når de skal lukeparkere

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by san Paolo View Post
    Nja, han hadde affal et par gode langpasninger - bl.a. den som satte i gang det fine angrepet som endte med det annulerte målet etter ca. 8 minutter. Han dribla for mye og mista ballen, men jeg syns jeg så tendenser til mer spill for laget... Velger å tro at det er håp om utvikling.

Ellers bra innsats på alle - ALLE GUTTA!

Bra sanger fra Klanen og:
    'Kake for en femmer' og 'Speakern i kista' + 'Norskkurs til speakern' ... he-he
    Jeg forventer at en kant på tippeligalag skal kunne gå rundt en back i 4.div. Men han gjør jo det samme hele tiden. Ser ut som skal utfordre, men ender så opp med at han går innover. Kastrati klarte i hvert fall å variere mer

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by wanderer View Post
    Er spent på morgendagen. Får vi Lyn så er jeg litt bekymret for at cupen blir kortvarig for oss i år. Spesielt om vi skal prestere det samme igjen. Lyn vinner 4-0 mot et 2.div lag, mens vi bare vinner 5-0 mot et 4.div lag. I tillegg så kom det en bombe i sørvest-norge da vår forrige motstander Ulf ble slått ut.

Men det hadde vært moro med byderby igjen
    Jeg trodde at jeg var sett på som "surmuleren"? Seriøst, å frykte et 2.div lag er for dumt. For å ta litt om kampen som Lyn vant. Resultatet høres imponerende, men det er nok ikke hele bildet. For Skeid skal ettersigende hatt sine sjanser, spesielt en etter et minutt av typen: HVORDAN I H ER DET MULIG Å IKKE SCORE? Og selv om gutta ikke spilte en outstanding kamp, så var det en kamp de hadde stålkontroll på. Man skapte mange sjanser i 1.omgang, men takket være unøyaktigheter og en keeper som hadde sin store kamp, så måtte man vente. Og det var nok en del spillere som dessverre gikk i fella og undervurderte motstanderen. Det var en del slurv

Og for å tilføye: Hvis man trekker Lyn, så er de på samme nivå som vårt rekruttlag. Det innebærer at med et noe forsterket rekruttlag som går til kampen med rett fokus, så skal det være kurant

Det var ikke bare Ulf som hadde problemer. Et lag som RBK med flere "stjerner" på laget klarte bare 3-0 borte, og det etter at det sto 1-0 veldig lenge. Og det skyldes ikke en motstander som bare klarte å holde unna, men som faktisk var med å utfordre RBK.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Skremmende at det er så tynt på topp og at superkjartansson må inn for å rette på inntrykket.

Vi bør få inn en spiss til sommeren, for hvis Kjartansson skulle få en karantene, eller gud forby, bli skadet, så tror jeg vi kommer til å slite ganske enormt.

Jeg er vel ansett for å være "surmuler", men jeg er ikke så sikker på at Kjartansson vil være så veldig avgjørende. For Kjartansson har gjerne vært unntaket i denne klubben. En som er killer foran mål. Jeg ser så mye positivt i det offensive spillet som gjør at man kommer til sjanser. Når Gunnarson kommer opp og scorer, så gir det et signal. Men for å tilføye, selvfølgelig vil det være ønskelig med en spiss.

Men jeg syns ikke man kan legge så mye vekt på 1.runde cupkamp. Der handler det bare om å komme videre og forhindre skader. Og seriøst så skulle vi avgjort kampen i første omgang, men Nordstrand hadde en keeper som spilte sin livs kamp. Hvis keeper hadde spilt "vanlig" nivå så ville man ledet minst 3-0 etter første omgang. Da er det få som hadde ville snakket om "tynt" på topp.

Fordelen med at Kjartansson fikk etpar nye mål, er at han fortsetter å bygge selvtillit. Man ser det på hele fyren at han er bare giddy av å terrorisere motstandernes forsvar.

Men det er befriende at også vi for en gang skyld kan ha en spiss, som gjør at vi kan trekke inn ufortjente seire. For man skal ikke se bort fra at det kan være kamper, hvor mye av arbeidet ligger på den defensive strukturen, så kommer man på en overgang og Kjartansson er killer foran mål. Husker en kamp for en god del år siden mot Rbk hvor de hadde Brattbakk, og viktigheten av en slik spiller. Vi spilte en god kamp og skapte sjanse etter sjanse så mens Rbk satte omtrent hver eneste sjanse de fikk og vant 5-0 eller noe.

Leave a comment:

• Groruddalen
    replied
    Skremmende at det er så tynt på topp og at superkjartansson må inn for å rette på inntrykket.

Vi bør få inn en spiss til sommeren, for hvis Kjartansson skulle få en karantene, eller gud forby, bli skadet, så tror jeg vi kommer til å slite ganske enormt.
    Altså to av målene Kjartansson scoret på var straffe. Det ene spillemålet kunne han ikke bomme på, gode kombinasjoner av Zahid/Iqbal første til målet. Kjartansson brente et par fete sjanser i tillegg, som han burde utbyttet bedre. Så den kampen hadde vi vunnet like komfortabelt uansett tilslutt. Nordstrand var helt sluttkjørte på slutten.

Uten tvil om at vi er tynt besatt på spissplassen, og en skade(bank i bordet) kan være farlig, men i dag kom han nok bare for å glede publikum.(tror jeg)

Leave a comment:

• wanderer
    replied
    Er spent på morgendagen. Får vi Lyn så er jeg litt bekymret for at cupen blir kortvarig for oss i år. Spesielt om vi skal prestere det samme igjen. Lyn vinner 4-0 mot et 2.div lag, mens vi bare vinner 5-0 mot et 4.div lag. I tillegg så kom det en bombe i sørvest-norge da vår forrige motstander Ulf ble slått ut.

Men det hadde vært moro med byderby igjen

Leave a comment:

• wanderer
    replied

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by Gladhaug View Post
    Er det ikke noe greier om at NFF prøver å unngå at man møter samma laga igjen i cupen før det er gått et par år? Kanskje bare jeg som tuller? I såfall møtte vi jo både Lyn og Skeid i 2012(?), så da kan det evt. bli et annet Oslo-og-omegn-lag.
    Jeg tror ikke et ord på hva de dedikerte Enga-haterne i NFF synser om lenger enn jeg klarer å kaste dem. Hvor lang reiseavstand hadde vi på de 3 første cup-rundene i fjor?

NFF/RBK har et fiffig system på dette i de 2 første rundene. For da trekkes ikke kamper, da settes de opp. Det innebærer at RBK selvfølgelig er et lag som får god og saftig avstand i 2 første runder. Så er det andre lag som omtrent kunne syklet til cupkampene. Så når man kommer til 3.runde, da handler det om for NFF/RBK å sikre at RbK er lengst med kun bortekamper. For de tippeligalag som ev. har lengre vei etter 2 runder, de ender opp med hjemmekamp i 3.runde. Og dermed er disse uaktuell til hjemmekamp i 4.runde, så lenge de møter et lag som har 3 bortekamper.

Mitt tips er at vi får Lyn i morgen. Alternativt er det andre klubber som er maks 1 mil borte. Kanskje de vil være kreativ og la Grorud få kampen.

RBK kommer til å få Mo, Harstad, Finnsnes eller vinneren av Steinkjer-Levanger. Da vil de ha reiseavstander som følger

Mo: 477 km
    Harstad: 913 km
    Finnsnes: 1061 km
    Steinkjer: 120 km
    Levanger: 80 km

Da vil RBK etter 2 runder ha minimum 120 km og oppad til ca 1500 km.

Leave a comment:

Working...
X