Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervinduet 2014 - Rykte / Ønsketråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sommervinduet 2014 - Rykte / Ønsketråd

-I mine øyne trenger vi en ny stopper og dermed må enten Muri eller Larsen forlate klubben.

-Dersom Calvo fortsetter å prestere slik som han for øyeblikket gjør kommer han til å bli solgt med betydelige tapskostnader. Sliter han på grunn av at landsmann Gonzalez har forlatt klubben?

- Hvem går seirende ut av nådagens keeperduell i Vålerenga, Langer/Kongshavn

- Vi har endelig fått inn en spiss som er målfarlig som få, trenger vi fremdeles en reserve?

Kommenter og diskuter!

Noe av "midtstopperproblemet" kan være løst med Langer. Virker trygg på det han gjør og det sprer trygghet.
    Men vi bør ha en back-up på spissplass, helt klart. Tror ikke Alba er helt der enda, og Berre holder som regel ikke 90 minutter.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
      Noe av "midtstopperproblemet" kan være løst med Langer. Virker trygg på det han gjør og det sprer trygghet.
      Men vi bør ha en back-up på spissplass, helt klart. Tror ikke Alba er helt der enda, og Berre holder som regel ikke 90 minutter.
      Er nok uenig. For selv om Keeperen kan være dyktig til å dirigere forsvarsrekka foran seg og det virker som Langer klarer, så er det forsvaret som skal styre oppdekningen foran seg. Og idag er Høgh en ok midstopper. Jeg håper at Larsen kan utvikle seg endel eller kan utfylle sammen med Høgh.

Muri derimot har dessverre hatt en nedadgående kurve. Når det kommer til selve spissplassen så burde vi minimum ha ett alternativ. Men hvis laget får satt angrepsspillet så kan angrepspillet i seg selv gi mål uten en klar goalgetter på topp.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
        Er nok uenig. For selv om Keeperen kan være dyktig til å dirigere forsvarsrekka foran seg og det virker som Langer klarer, så er det forsvaret som skal styre oppdekningen foran seg. Og idag er Høgh en ok midstopper. Jeg håper at Larsen kan utvikle seg endel eller kan utfylle sammen med Høgh.

Muri derimot har dessverre hatt en nedadgående kurve. Når det kommer til selve spissplassen så burde vi minimum ha ett alternativ. Men hvis laget får satt angrepsspillet så kan angrepspillet i seg selv gi mål uten en klar goalgetter på topp.
        Muri har sine mindre bra dager.. men synes han var god mot Ulf. Får se hvordan forsvaret holder fram til sommern. Problemet ifjor var like mye backene (Marcel, Baffo og tildels Lecjaks, som var klart best offensivt) og en midtbane som ikke fungerte defensivt eller offensivt. Nå har vi fått inn bra fart i bakre ledd med Kristiansen og bra guts med Gunnarsson. Vi har fått inn et klasse-anker i Nilsen og meget lovende Stengel. Disse spillrne, pluss Langer, gjør forsvaret mye bedre. Og Næsberg og Olafsen bør få sjanser i år på a-laget. Muri har fortsatt kontrakt med oss og blir vanskelig å selge.

Comment

Enig om Langer, virker rolig og skaper mye mer trygghet enn de 2 andre målvaktene våre, men Larsen ser ut til å slite i mange avgjørelser og Muri kan lett bli en rundingsbøye om motstanderne har gjort nok forhåndsarbeid. En norsk back up spiss hadde vært utrolig bra, i tillegg til en ny midtstopper som kan heve standarden.

Comment

Mitt drømmescenario for sommerens vindu er :

- Selge Calvo for 10 mill etter VM.

- Hente Tollås Nation eller Semb Berge som makker for Høgh.
            EVIG VIF

Comment

Originally posted by Jakobsen View Post
              Enig om Langer, virker rolig og skaper mye mer trygghet enn de 2 andre målvaktene våre, men Larsen ser ut til å slite i mange avgjørelser og Muri kan lett bli en rundingsbøye om motstanderne har gjort nok forhåndsarbeid. En norsk back up spiss hadde vært utrolig bra, i tillegg til en ny midtstopper som kan heve standarden.
              Det er jeg enig i..Larsen sliter ofte 1 mot 1. Vadim Demidov var av flere her regna som den STORE frelsern vår på forumet her..ser ut som han sliter også. Skulle vi henta en midtstopper, så tenker jeg at vi må hente en ung og etablert midtstopper. Tallås Nation, Semb Berge f ex. De blir dyre, men de ville hevet laget. De andre stopperne i Norge og TL er jeg tvilende til at de ville forsterket oss. Eller hvem tenker dere kunne gått inn å forsterket laget øyeblikkelig.

Comment

Muri har sine mindre bra dager.. men synes han var god mot Ulf. Får se hvordan forsvaret holder fram til sommern. Problemet ifjor var like mye backene (Marcel, Baffo og tildels Lecjaks, som var klart best offensivt) og en midtbane som ikke fungerte defensivt eller offensivt. Nå har vi fått inn bra fart i bakre ledd med Kristiansen og bra guts med Gunnarsson. Vi har fått inn et klasse-anker i Nilsen og meget lovende Stengel. Disse spillrne, pluss Langer, gjør forsvaret mye bedre. Og Næsberg og Olafsen bør få sjanser i år på a-laget. Muri har fortsatt kontrakt med oss og blir vanskelig å selge.
                Det er ikke snakk om å bli kvitt Muri. Det handler om vi kommer til å bruke han. Jeg mener at Høgh og Larsen står foran han. Så håper jeg at Nasberg og Olafsen kan ta så store steg at de kan være på nivå med Muri senest ved sesongslutt. Men Muri kommer til å være i Vålerenga til kontrakten hans går ut neste år. Det samme vil være med Hæstad.

Ironisk nok så vil det beste signalet for klubben være at man betaler disse to meget godt uten at de gjør jobben de får betalt for.

Men enig om at vi har gjort noe lure "kjøp", siden det egentlig ikke er kjøp, men heller signeringer av bosmanspillere. Vi har fått inn en DM som virkelig holder mål. Så har vi fått inn to stødige backer. Den ene med utviklingspotensiale og den andre som har vært i landslagsdiskusjonen. Kjartansson har stått frem som den spissen som vi har ønsket. Og som passer veldig godt i hvordan man ønsker å spille. I tillegg har vi en som Zahid som har hatt gode kamper i serien og Stengel som kom inn mot Sandnes og gjorde en god kamp. Og Lindkvist ser ut til å være fungere bra på vingen. Forøvrig den scoringen han hadde viser også at vår svenske venn har en viss fotballforståelse. For å ikke glemme Stengels oversikt.

Jeg tror fortsatt at vi kan oppleve at det går opp og ned, men det ser ut som Rekdal er i ferd med å sette sin stamme og sitt lag. Og nå vil det etterhvert handle om å utfylle posisjonene. F.eks at man til sommeren bestemmer seg for hvilken keeper man ønsker å satse på.

Så kan man håpe på at det dukker opp et spissalternativ.

Comment

Det er jeg enig i..Larsen sliter ofte 1 mot 1. Vadim Demidov var av flere her regna som den STORE frelsern vår på forumet her..ser ut som han sliter også. Skulle vi henta en midtstopper, så tenker jeg at vi må hente en ung og etablert midtstopper. Tallås Nation, Semb Berge f ex. De blir dyre, men de ville hevet laget. De andre stopperne i Norge og TL er jeg tvilende til at de ville forsterket oss. Eller hvem tenker dere kunne gått inn å forsterket laget øyeblikkelig.
                  Tror nok det er mange midtstoppere i tippeligaen som ville ha forsterket oss. Tollås Nation, Arnefjord, Semb Berge, de islandske stopperne til Viking. Jørgen Horn og Kim Madsen til Godset. Men på lengre sikt så tror jeg at vi har en klassestopper i egne rekker.

Ulempen til oss når det gjelder stopperplass er at vi har ikke et referansepunkt. Høgh er ok, men ikke på det nivået som hadde vært ønskelig. Grunnen til at endel kanskje trodde Høgh var bedre enn han var ved at han dominerte på treningene er at referansepunktet ble i forhold til de eksisterende stopperne. Hadde vi f.eks hatt en Tollås Nation eller Arnefjord, så er det ikke sikkert at det hadde vært like klart.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                    Tror nok det er mange midtstoppere i tippeligaen som ville ha forsterket oss. Tollås Nation, Arnefjord, Semb Berge, de islandske stopperne til Viking. Jørgen Horn og Kim Madsen til Godset. Men på lengre sikt så tror jeg at vi har en klassestopper i egne rekker.

Ulempen til oss når det gjelder stopperplass er at vi har ikke et referansepunkt. Høgh er ok, men ikke på det nivået som hadde vært ønskelig. Grunnen til at endel kanskje trodde Høgh var bedre enn han var ved at han dominerte på treningene er at referansepunktet ble i forhold til de eksisterende stopperne. Hadde vi f.eks hatt en Tollås Nation eller Arnefjord, så er det ikke sikkert at det hadde vært like klart.
                    Tror også vi hauser opp midtstopperne til mange av våre konkurrenter. Vi ser ikke de like ofte som våre egne, men de driter seg ut de også.

Comment

I mine øyne så ser jeg mot Tyskland og England, en stopper som ikke bare er god i lufta, men som også henger med langs bakken, kan lese pasninger og lese bevegelser . Nathan Cameron, 22 år gammel stopper som spiller for Bury for eksempel, han er knallhard å møte og kunne ha gitt mange blåveiser til motstandere i tippeligaen. Tidligere U20 landslagsspiller for England i tillegg. Christopher Jullien, 21 år gammel stopper fra Freiburg, spillte fast for Auxerre 2012-13 sesongen, men etter overgangen har det blitt mindre spilletid og han må for tiden nøye seg med spill i Regionalliga Südwest. Ganske lik spiller som Cameron, bare litt tregere og kanskje litt bedre på hodet. Tror sistnevnte skulle vært bra å ha her på lån med en evt. kjøpsopsjon.

Comment

Tror også vi hauser opp midtstopperne til mange av våre konkurrenter. Vi ser ikke de like ofte som våre egne, men de driter seg ut de også.
                        Nåja, når jeg ser kamper så kan man se hvordan disse har en evne til å klarere tilfredstillende, og ikke minst hvordan de klarer å ha kontroll på området foran stopperne.

Comment

Ser at Marcus Pedersen sliter med spilletid og usikker fremtid i nederland, kunne tenkt meg han sammen med Kjartanson.

Comment

Originally posted by Gellik View Post
                            Ser at Marcus Pedersen sliter med spilletid og usikker fremtid i nederland, kunne tenkt meg han sammen med Kjartanson.
                            Skal han hit i sommer så må nederlenderne selge han. De slipper han neppe gratis. Og han spiller neppe gratis heller. Dette er ikke en type spiller man henter når spillerstallen har gått med på lønnskutt og økonomien er ræva. Dessverre.

Comment

Mange gode poenger her ziggy75. Og Vadim Demidov er for meg et meget godt bevis på at å få tak i gode midtstoppere, i alle fall noen som er bedre enn våre er helt utenfor det vi kan klare økonomisk.
                              Og ser vi feks på Muri så spilte han, etter min mening, en meget god kamp mot Sandes Ulf, hvor han ryddet opp i absolutt alt, og vant vel rubbel og bit av hodedueller. I tippeligasammenheng har vi gode midtstoppere. Og hva mer, de passer fint inn hva holdninger og innstilling angår.
                              Tar man Calvo som eksempel så beviser det hvor vanskelig det er å hente utlendinger å få dem til å lykkes.
                              Selger vi Calvo så vil vi faktisk bare ha norske spillere, bortsett fra Langer,Kjartanson og Lindquist, på laget. Og overfor dem så vil det være relativt uproblematisk at det meste av kommunikasjonen foregår på norsk. Å satse å utvikle egne og billig innkjøpte norske spillere er en god strategi. To gode eksempler i de kategoriene der er Ghayas og Nilsen.

Comment

Working...
                              X