Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; Sarpsborg 08 - Vålerenga 3-0.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Askeladden View Post
    Kanskje hetsen av Muri på forumet fortjener en pause? Det var helt tydelig at den defensive tryggheten ble borte da han gikk av banen. Fullstendig....
    Muri klarte ikke å spille en pasning med framdrift før han gikk ut - alle gikk utover sidelinja eller til motstpiller, hvis det da ikke ble støttepass som vi så tonnevis av.
    Er det virkelig det vi vil ha?
    Rett før Muri ble skada, ble det kommentert på TV noe ala: "han har hatt en god del feilpasninger nå", hvorpå han blir skada og det blir sagt "Han som kom så godt i gang og" .....
    Fakta er at han spilte som han har gjort de siste åra, elendig med ball i beina, men når høyt i lufta når ballen er der.
    Ikke tro at Muri hadde hindra tap igår, da er man på ville veier.
    Den største feilen var Berre sin elendige innsats, han er alt for treg uten ball og klarer ikke å presse motstander.
    Resultatet er at Nilsen får mye større rom å dekke. Da ser man han henge mer etter motspiller, og drar på seg kort/frispark.
    Legger vi til at Grindheim var under pari og ikke klarte å gjøre noe, blir trioen på midten altfor dårlig.
    Når da byttene kommer, og Rekdal fortsatt velger å ha Berre inn i midten, og plasserer Zahid på vingen, var det bare å skru av TV'n, vi så alle hvor det gikk da dessverre.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
      Muri klarte ikke å spille en pasning med framdrift før han gikk ut - alle gikk utover sidelinja eller til motstpiller, hvis det da ikke ble støttepass som vi så tonnevis av.
      Er det virkelig det vi vil ha?
      Rett før Muri ble skada, ble det kommentert på TV noe ala: "han har hatt en god del feilpasninger nå", hvorpå han blir skada og det blir sagt "Han som kom så godt i gang og" .....
      Fakta er at han spilte som han har gjort de siste åra, elendig med ball i beina, men når høyt i lufta når ballen er der.
      Ikke tro at Muri hadde hindra tap igår, da er man på ville veier.
      Mener at baade Muri og Larsen klarte seg helt fint frem til Muri blei skada. Slapp ikke til noen (?) sjanser, og hadde god kontroll paa Samuel (saerlig Larsen, noe som overaska meg). Etter Muri maa ut, saa blir det jo Alex ned paa backen, Gunnarson inn, og Daniel ut paa kant. Ble en haug med rokeringer som ikke akkurat forbedret det som saa ut som en ganske frynsete match-plan. Sier ikke at det er derfor vi tapte, bare at vi kanskje ble enda mer reava enn vi hadde vaert uten alle byttene.

Uansett saa tror jeg mange trenger aa stikke finger i jorda naar det gjelder ferdighetene til stoppere i tippeligaen. de aller fleste av dem er enten gode i duellspillet og elendig med ball i beina (Muri), eller middels/gode i duellene og ikke fult saa elendig med ball (Strandberg f. eks. kanskje Hoegh). synes derfor det er ganske sondig aa slakte spillet til Muri fordi han har en del (mange) feilpass, men ellers er solid, som mot Ulf og frem til han blei skada igaar. hadde forstaatt det om han ble fraloept i bakrom eller svikta i markering osv. men han er tippeligastopper, ikke Pique eller Hummels. (og ja det finnes midtstoppere i TL som er mye bedre enn han, men det er ikke fordi de legger lissepassninger ut til vingen hver gang de har ballen)

Comment

Bare for å kommentere det jeg sa i kamptråden i går, det at vi har den kjedeligste midtbanen i tippeligaen.

Berre, Grindheim og Nilsen er fryktelig lite spennende. Det er sikkert en midtbane som biter bra fra seg i tippeligaen, men hvis du skal skjøre med to så lite offensive midtbane spillere som Grindheim og Nilsen, bør sistnevnte være god i det oppbyggende!

Vi har muligheten til å kjøre med en ekstremt spennede midtbane, en offensiv en med både Stengel og Zahid, og enten Grindheim eller Nilsen.

Men slik Nilsen har prestert er det 100% sikkert at han må starte og Grindheim i troppen blir vanskelig og vrake. Men alikevel ønsker jeg at hvertfall den siste skal være enten Stengel eller Zahid.

Ellers så ser jeg meg lei på at vi fortsatt er dårligst i tippeligaen til å presse høyt. Det virker ikke som Rekdal helt har forstått hvordan det skal gjøres. Man må tørre og presse høyt og trekke nok folk frem, Istedenfor faller forsvaret fort og midtbanen følger etter. Fra å være best i press i 2010 er det trist å se på at alle tippeligamotstandere klarer og spille seg ut bakfra mens vi har problemer.

Jeg tror mye av problemet med at vi sliter med press er at forsvaret faller av, vi tørr ikke flytte backer og midtbane opp og vi er alt for dårlig til å presse unisont, det blir gjerne 1-2 som presser mens tredje mann står med hendene i lumma.

Comment

Det var Rekdal som tapte kampen for oss, vi er ikke så dårlig som han legger opp til. Sats mer offensivt så kommer det til å gå bedre.

Men det ar en positiv ting opp i all elendigheta, vi tapte på plastikk.

Comment

Working...
          X