Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vålerenga-SIF Torsdag 1.mai kl.18:00

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Daniel37 View Post
    Den straffen som vi får er helt korrekt. Og jeg er faen meg takknemlig at vi har en spiss som er kynisk nok til å se sjansen. Det er keeperen som velger å legge til rette for straffen. Kunne Kjartansson unngått foten? Høyst trolig ja. Men foten lå i veien for banen til Kjartansson og voila så er det bare å gå i den og innkassere straffen.
    Egentilg enig, det er ikke spess pent, men det er sånn man ser over hele fjøla idag. Skal ikke være straffe, men alle gode spisser sleper beina sine etter seg der og venter på kontakten, selv om det ser utrolig dumt ut etterpå. Hadde jo vært forbanna hvis det hadde skjedd imot oss selvfølgelig. Er også ganske typisk tv2 å kjøre så hardt på det etter matchen, spørre gud og hvereman om hva de menere for å fyre opp unner evt. konflikter. Deila svarer best, "jeg driter i om det er straffe eller ikke". Reka svarer også bra for seg, og får sneket inn litt reklame for innsamlingsaksjonen som bonus.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
      Det kan du ikke mene? Det er ganske tydelig at han kaster seg. Ikke at jeg bryr meg stort egentlig, men det blir litt tåpelig å påstå at den straffen er riktig, selv om den går i vår favør.
      Kaster seg? Nei, han går i foten til keeperen og markerer at foten feller han.

Straffen er helt korrekt

Comment

Heeeerlig,jeg som trodde dette ble slakting av Vålerenga, elsker innsatsen og innstillingen i dag,sånn skal dert være.

Comment

Dette var herlig, men du verden så merkelig... Har forstått det nå at tipper jeg seier til Enga så taper vi... Tipper jeg tap så vinner vi. Ser ut til at jeg må fortsette med å tippe tap... Overtro..!? Begynner nesten å lure..!?

Comment

Jo Kjartansson kaster seg. Det er filming. Han hadde blitt tatt om ikke han hadde kasta seg, så straffe hadde det blitt åkke som. Men filming kan vi godt holde oss for gode til. Det gjør det bare vanskeligere å få en neste gang.
            Men jeg sier som deila. Jeg driter i om det var straffe eller ikke. Enga vinner fortjent.
            Åååh dette var godt.
            Hadde null og niks tro på poeng i dag, også kliner gutta til og revasjerer den begredelige kampen for tre dager siden.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
              Kaster seg? Nei, han går i foten til keeperen og markerer at foten feller han.

Straffen er helt korrekt
              Nå må du jaggu meg gi deg da. Det var soleklart filming dermed også gult kort. Christian skulle også hatt gult, men drit nå i det da... Vi vant helt fortjent og deilig er det. Yeah...

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                Jo Kjartansson kaster seg. Det er filming. Han hadde blitt tatt om ikke han hadde kasta seg, så straffe hadde det blitt åkke som. Men filming kan vi godt holde oss for gode til. Det gjør det bare vanskeligere å få en neste gang.
                Men jeg sier som deila. Jeg driter i om det var straffe eller ikke. Enga vinner fortjent.
                Åååh dette var godt.
                Hadde null og niks tro på poeng i dag, også kliner gutta til og revasjerer den begredelige kampen for tre dager siden.
                kommer en keeper mot deg vil man automatisk slippe beina for å unngå at de blir knekt eller skadet.

en ting er å filme, en annen ting er å skåne helsen sin. jeg hadde gjort d samme som ørnen
                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Likte intervjuet av deila etter matchen.
                  Bra fyr, svarer godt for seg, respekt!

Comment

Originally posted by Trym View Post
                    Nå må du jaggu meg gi deg da. Det var soleklart filming dermed også gult kort. Christian skulle også hatt gult, men drit nå i det da... Vi vant helt fortjent og deilig er det. Yeah...
                    Han faller uten å bli truffet, men hadde han fullført hadde han blitt felt, så straffa er korrekt.
                    Jeg ville ikke ofra liv og reimer på den ballen der, og vi har ikke råd til å miste Ørnen vår, så bra han heiv seg før han ble tatt.
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Lot meg forøvrig imponere av Simon Larsen i dag. Synes han stod fram bra i forsvaret i dag. Synes han har falt litt i de første kampene etter en god vinter, men i dag var han bra. Godt å se at vi ikke er helt fucked selv om Muri og Høgh er ute.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                        Lot meg forøvrig imponere av Simon Larsen i dag. Synes han stod fram bra i forsvaret i dag. Synes han har falt litt i de første kampene etter en god vinter, men i dag var han bra. Godt å se at vi ikke er helt fucked selv om Muri og Høgh er ute.
                        Helt enig, og med tanke på hvor lav sjøltilliten hans var før han blei lånt ut til Hønefoss så er det direkte deilig å se på.
                        Vanskelig å komme utenom Kjartansson med to mål i dag sjølsagt, men sammen med han var Simon Larsen Banens beste på et generelt godt Enga-lag.

Comment

Det er muligens at jeg er utrolig ræva til å "pinne" bestemte hendelser i kamper. Som når scorer mål, hva er resultatet ved pause, hvor mange kort det blir, når scores mål. Men før sesongen så kom jeg med en vurdering om laget som helhet som gikk som følger: "Jeg tror dog bedre på en 6-8.plassering. Personlig tror jeg at bare bedret fysisk kapasitet fort betyr 2-3.plasser høyere opp fra i fjor. Videre har vi fått inn en Heltne Nilsen som jeg tror blir sesongens komet. Han vil ligge dypt i banen og styre troppene defensivt og deretter være igangsetter i det offensive spillet. Vi har fått Gunnarson som er en stødig back" og "Men når man ser kampoppsettet så vil man få svaret ganske umiddelbart. I løpet av de 6 første kampene har man Molde, Haugesund og Godset. Dvs gull og bronse-vinner, samt et revansjesugent Molde som vil tilbake til toppen. De to første kampene er på bortebane. De 3 andre kampene er forøvrig mot Sandnes Ulf og Bodø/Glimt hjemme samt S08 borte. Hvis vi er under 9 poeng. Da innebærer det at vi trolig har slått 2 av 3 lag som vi forventer skal slå, men vi har ikke klart å vinne en kamp mot de 3 andre. Står vi på 9-10 poeng så mener jeg at vi er på kurs til tipset mitt".

Ikke dårlig tippet at vi ville ha 9-10 poeng etter Godset kampen og ligge på 5.plass (dog jeg tippet 6-8.plass)

Men noe som var veldig bra å og kunne registrere i denne kampen var den defensive strukturen. Selv om Godset utover i 2.omgang la et press så fikk de ikke så mange sjanser. Vi har spillere som klarer det mest grunnleggende i fotball denne sesongen. Nemlig å kunne bevege beina rimelig kjapt gjennom 90 minutter. Våre spillere kommer ikke lenger de obligatoriske 2 meterne på etterskudd. Nå går ballen raskere frem i leddene. Det betyr at den filosofien som gikk ut på at man skulle presse stoppere til å forsøke å være tekniske fotballspillere har man lagt bak seg.

Hvis man nå bare lærer Simon å få kontrollerte avklaringer med beina forhåpentligvis oppover banen eller i verste fall ut til innkast og ikke så mye til corner, så vil det bli bra. Samtidig at Simon lærer seg å klarere med hodet knallhardt oppover banen, eller kontrollert ned til medspiller og ikke rett opp i lufta. Men generellt sett så overrasket stopperparet Gunnarson/Larsen. Og Alex er ingen guds gave til fotballen, men gud bedre som han er en fighter på sin back. Man kommer langt med rett innstilling. Denne Lindkvist er jo et unntakstilfelle av en annen verden. Snakk om tilfeldigheter. Han ble hentet inn som back. Det funket dårlig. Men derimot som en slags kant så er han gull. Fyren står nå med 3 mål. Og han minner litt om en kombinasjon av Berre og Kjartansson. Denne evnen som Berre hadde til å lukte gode posisjoner i feltet. Det klarer han, men samtidig har han noe klinisk over avslutningene. Det skuddet som går like utenfor, ville gått inn, hvis ikke ballen hadde "gått liv av" foten. For han siktet nede ved stolpen. Hyggelig med Zahid som fortsetter å vise ting. Det forteller at vi kan rullere litt sentralt. Og bakerst har vi Langer. De redningene som han tar på 2 frispark er av meget, meget høy standard. Det ene frisparket er klistret nede ved stolpen. Mens det andre så vet Storflor at keeperen vil være på feil fot og legger den i motsatt hjørnet og da er det faen meg imponerende at han rekker over.

Men alt i alt. Rekdal er i ferd med å sette et lag. Og få en stamme.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                            Helt enig, og med tanke på hvor lav sjøltilliten hans var før han blei lånt ut til Hønefoss så er det direkte deilig å se på.
                            Vanskelig å komme utenom Kjartansson med to mål i dag sjølsagt, men sammen med han var Simon Larsen Banens beste på et generelt godt Enga-lag.
                            Har du litt "bob bob" i forhold til Larsen? Han var ok, men banens beste? Glem det.

Comment

Dette var en strålende kamp! La oss ta reaksjonene her.

Comment

Working...
                              X