Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Martin Andresens tid - Spin off.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Martin Andresens tid - Spin off.

Originally posted by villsvinet View Post
    Hvem var det som satte igang den voldsomme satsinga med MA? Regninga betaler vi fremdeles for i dag.
    Innvestorene er Ikke uskyldige, de dreit seg ut og nå skal vi ut på tiggerferd.
    Valget stod mellom MA og Hammren, de valgte MA.
    Trøim og de som har stelt i stand bør rydde opp, ikke hive det over på oss.
    Jeg har fulgt VIF siden midten av 70 tallet og har blitt lovet bot og bedring mange ganger, for min del er det slutt på redningsaksjoner. Fremdeles skrives regnskap og budsjetter på pølsepapir i dennne klubben.

Min spådom er at når man ser tilbake på tiden med M.A om ca 10 år så vil veldig mange grøsse. Den fyren gjorde ufattelig skade på klubben. Ikke utviklet han klubben sportslig (positivt ihvertfall), han solgte unna arvesølv (dermed kunne han skryte av at han hadde solgt for mer enn han hadde kjøpt), hadde null peiling på å finne spillere med ferdigheter.

Men det verste han gjorde var å røske i en av pilarene til denne klubben, nemlig dens tilhørighet. For Enga skulle være for HELE Oslo. Det røsker jo kraftig i fundamentet og selve sjela til denne klubben. Nei Enga har ikke vært for hele Oslo. Det betyr ikke at man ikke ønsker supportere fra hele Oslo, men hjertet og sjela i klubben har en klar lokalisering. M.A presterte rett og slett å gjøre klubben uinteressant i manges øyne.

Det er spesielt og tragikomisk å tenke på at den gangen M.A ønsket å være "leketrener" og disse høytflyvende ideene som "best i norden og unik i Europa" så var det ikke måte på som pengene satt løst. Vi presterte pokker meg å ta oss råa til å signere en tilnærmet fotballinvalid

Nå som det hadde vært ønskelig med noen ekstra kroner, så er de fraværende

Originally posted by Daniel37 View Post
    Min spådom er at når man ser tilbake på tiden med M.A om ca 10 år så vil veldig mange grøsse. Den fyren gjorde ufattelig skade på klubben. Ikke utviklet han klubben sportslig (positivt ihvertfall), han solgte unna arvesølv (dermed kunne han skryte av at han hadde solgt for mer enn han hadde kjøpt), hadde null peiling på å finne spillere med ferdigheter.

Men det verste han gjorde var å røske i en av pilarene til denne klubben, nemlig dens tilhørighet. For Enga skulle være for HELE Oslo. Det røsker jo kraftig i fundamentet og selve sjela til denne klubben. Nei Enga har ikke vært for hele Oslo. Det betyr ikke at man ikke ønsker supportere fra hele Oslo, men hjertet og sjela i klubben har en klar lokalisering. M.A presterte rett og slett å gjøre klubben uinteressant i manges øyne.

Det er spesielt og tragikomisk å tenke på at den gangen M.A ønsket å være "leketrener" og disse høytflyvende ideene som "best i norden og unik i Europa" så var det ikke måte på som pengene satt løst. Vi presterte pokker meg å ta oss råa til å signere en tilnærmet fotballinvalid

Nå som det hadde vært ønskelig med noen ekstra kroner, så er de fraværende

Det at du legger skylden for alt som har skjedd i klubben på en mann viser bare hvor ufattelig lite nyansert du er. Dette i en periode hvor støtteapparatet rundt hovedtrener var mye større enn det er i dag. LES: Rekdal har mye mer makt enn Andresen hadde (i hvert fall i starten).

For min del vil jeg huske Martin Andresen for 2010-sesongen. Aldri i norsk fotballs historie har en klubb spilt så bra og utviklende fotball. At du klarer å kalle han leketrener og fotballinvalid sier kanskje mest om din historieløshet.

Ingen kommer til å gidde å forklare deg omstendighetene rundt "best i Norden, unike i Europa". Det er gjort for mange ganger før, men du leser kun det du gidder å lese og vrir og vender alt slik at du kan spre dritt om klubben.

Jeg er for all del glad i Kjetil Rekdal, men Martin Andresen ville aldri lagt seg mot Sarpsborg 08. Bohemene skal aldri legge seg mot en liten breddeklubb stiftet i 2008. Når det er sagt er jeg i etterpåklokskapens lys glad for at vi har en Kjetil Rekdal som kan rydde opp litt i klubben, men ting er aldri så svart/hvitt som du tydeligvis vil ha det.

At Enga har blitt uinteressant kan du i hvert fall ikke legge på skuldrene til Martin Andresen. Hvis alle som mente de skulle komme på kamp hvis Martin Andresen ble sparket faktisk hadde dukket opp nå ville vi slitt med å få plass på stadion. Hvor er de? Vi har ufattelig mange sofasupportere og interessen for norsk fotball er dalende. Fotball er ut og harry, men det er ikke Martin Andresens skyld.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
      Det at du legger skylden for alt som har skjedd i klubben på en mann viser bare hvor ufattelig lite nyansert du er. Dette i en periode hvor støtteapparatet rundt hovedtrener var mye større enn det er i dag. LES: Rekdal har mye mer makt enn Andresen hadde (i hvert fall i starten).

For min del vil jeg huske Martin Andresen for 2010-sesongen. Aldri i norsk fotballs historie har en klubb spilt så bra og utviklende fotball. At du klarer å kalle han leketrener og fotballinvalid sier kanskje mest om din historieløshet.

Ingen kommer til å gidde å forklare deg omstendighetene rundt "best i Norden, unike i Europa". Det er gjort for mange ganger før, men du leser kun det du gidder å lese og vrir og vender alt slik at du kan spre dritt om klubben.

Jeg er for all del glad i Kjetil Rekdal, men Martin Andresen ville aldri lagt seg mot Sarpsborg 08. Bohemene skal aldri legge seg mot en liten breddeklubb stiftet i 2008. Når det er sagt er jeg i etterpåklokskapens lys glad for at vi har en Kjetil Rekdal som kan rydde opp litt i klubben, men ting er aldri så svart/hvitt som du tydeligvis vil ha det.

At Enga har blitt uinteressant kan du i hvert fall ikke legge på skuldrene til Martin Andresen. Hvis alle som mente de skulle komme på kamp hvis Martin Andresen ble sparket faktisk hadde dukket opp nå ville vi slitt med å få plass på stadion. Hvor er de? Vi har ufattelig mange sofasupportere og interessen for norsk fotball er dalende. Fotball er ut og harry, men det er ikke Martin Andresens skyld.

Sist jeg sjekket så kom M.A inn før 2008 sesongen. Dvs han var leder i 2008 sesongen, 2009 sesongen, 2011 sesongen og 2012 sesongen også. Hva med dem? Ja jeg kaller han for leketrener. For han hadde mye trenerkompetanse før han ble trener sier du? Men jeg kaller han ikke for fotballinvalid. Her tenker jeg på en av de mange fantastiske signeringene hans, Kone.

Nei du har rett i at M.A ikke hadde valgt filosofien til Rekdal. Men nå forholder det seg slik at treneren bestemmer den filosofien han mener fungerer best i den kampen. Men uansett hvor mye smella går og han fekter på sidelinjen så er det tross alt de ute på banen som må gjøre jobben sin. Og det var ikke mange som var "på" i den kampen. Men når du trekker frem M.A og at han ikke ville lagt seg mot S08, noe jeg tror er riktig, hvor mange av de måla som vi scoret mot Godset i kampen etter var i tråd med M.A's filosofi. Så du mye av "holde ballen i laget"

Mener du virkelig at M.A har et visst ansvar for at klubben har kommet bort fra sitt fundament. Hvis du kjenner historien til denne klubben så har det før aldri vært et problem at noen har smelt litt med leppa. Så når man får inn en trener som møter kritikk med (kilde: http://www.nettavisen.no/sport/3284714.html): "Han jobber som bartender på Bohemen, og er sikkert flink til det. Han har et image han skal opprettholde, han vil være en «korrekt supporter» i sitt eget bilde. Folk har ulike agendaer. Grønningen er supporter, og ikke opptatt av hvordan VIF skal se ut, eller hvordan man driver en fotballklubb. Det har han ikke peiling på" så bryter et slikt utsagn med alt denne klubben er tuftet på. Hvor tror du vår klubb har sitt historiske "rotfeste"? Hos bartenderen eller hos Skeidar-millionæren?

Comment

https://www.google.no/search?q=corsair+m90&es_sm=93&tbm=isch&imgil=x79Mc NK0UEkIMM%253

Sist jeg sjekket så kom M.A inn før 2008 sesongen. Dvs han var leder i 2008 sesongen, 2009 sesongen, 2011 sesongen og 2012 sesongen også. Hva med dem? Ja jeg kaller han for leketrener. For han hadde mye trenerkompetanse før han ble trener sier du? Men jeg kaller han ikke for fotballinvalid. Her tenker jeg på en av de mange fantastiske signeringene hans, Kone.
        Hvor mye trenerkompetanse hadde Rekdal før han fikk ansvaret første gangen? Kan liste opp bomkjøp etter bomkjøp for alle trenerne vi har hatt. Det sitter i veggene på Valle og vil alltid gjøre det.

Nei du har rett i at M.A ikke hadde valgt filosofien til Rekdal. Men nå forholder det seg slik at treneren bestemmer den filosofien han mener fungerer best i den kampen. Men uansett hvor mye smella går og han fekter på sidelinjen så er det tross alt de ute på banen som må gjøre jobben sin. Og det var ikke mange som var "på" i den kampen. Men når du trekker frem M.A og at han ikke ville lagt seg mot S08, noe jeg tror er riktig, hvor mange av de måla som vi scoret mot Godset i kampen etter var i tråd med M.A's filosofi. Så du mye av "holde ballen i laget"
        Selvfølgelig er mye på spillerne også. Slikt var det naturligvis også under Martin og alle andre trenere i alle andre klubber.

Det siste spørsmålet i dette avsnittet forstår jeg ikke helt og jeg er usikker på hvor du vil.

Mener du virkelig at M.A har et visst ansvar for at klubben har kommet bort fra sitt fundament. Hvis du kjenner historien til denne klubben så har det før aldri vært et problem at noen har smelt litt med leppa. Så når man får inn en trener som møter kritikk med (kilde: http://www.nettavisen.no/sport/3284714.html): "Han jobber som bartender på Bohemen, og er sikkert flink til det. Han har et image han skal opprettholde, han vil være en «korrekt supporter» i sitt eget bilde. Folk har ulike agendaer. Grønningen er supporter, og ikke opptatt av hvordan VIF skal se ut, eller hvordan man driver en fotballklubb. Det har han ikke peiling på" så bryter et slikt utsagn med alt denne klubben er tuftet på. Hvor tror du vår klubb har sitt historiske "rotfeste"? Hos bartenderen eller hos Skeidar-millionæren?
        Hvorfor er dette relevant. Hvis du vil at KjellG skal lede klubben så forstår jeg. Martin svarte vel bare på kritikken derfra. Selvfølgelig skal du, jeg og alle andre få lov til å være kritiske, men du sprer så mye negativitet og dritt som smitter over på alle andre at jeg nesten tror du har en agenda med det.

Nå er vi veldig langt unna tema her og det fremstår som at jeg er motstander av Rekdal. Det er jeg ikke. Bare reagerer på at du legger all skyld for veldig mye elendighet på en mann. Hvis det var så opplagt feil at han skulle styre, hva da med de som lot han gjøre det?

Comment

Historien kommer sjelden med rettferdige dommer. Alle er prisgitt de rammene de får.

Vi skal ikke lenger tilbake enn til 2008 før Martin ryddet etter Rekdal. En eldgammel stall på høye lønninger og uten videresalgsverdi.

Økonomien var like dårlig fra høsten 08 som den er i dag. Fra 2010 steg inntektene og klubben satset på Bosmanspillere med høy lønn. Når inntektene stupte som følge av Nordeas exit så satt man der med dyre spillere.

Comment

Dette er jeg enig i. Prøving og feiling med en grandios visjon av en fotballklubb, totalt uten bakkekontakt. Langt unna det Enga vi så under Reka.

Greit nok, men jeg er glad for at vi har gått vekk fra dette nå. Martin er en talentfull trener, Reka er en Vålerenga-legende.

Enga er tilbake

Comment

"best i norden og unik i Europa"
              Ganske utrolig at man fortsatt svarer på hva dette betydde. Best i norden var sportslig. Unike i Europa var utenomsportslig som jobbsjansen, Vålerenga mot Rasisme osv osv osv.

Vi er Ganske unike i Europa fordi vi er en av få (kanskje den eneste) klubben som aktivt holder på med de svake i samfunnet (jobbsjansen) og jobber for bedre holdninger blant mange mennesker (Vålerenga mot Rasisme)

Sitter med ett amerikansk tastetur, så om mod/admin kan endre alle "aa" til den norske versjonen hadde jeg satt pris på det :-)
              Last edited by loco; 05.05.2014, 21:57. Reason: Etter ønske - aa -> å

Comment

Originally posted by olk1702 View Post
                Sitter med ett amerikansk tastetur, så om mod/admin kan endre alle "aa" til den norske versjonen hadde jeg satt pris på det :-)
                Litt OT og smånerdete...:

æ = ALT + 145 (Æ = ALT + 146)
                ø = ALT + 155 (Ø = ALT + 157)
                å = ALT + 134 (Å = ALT + 143)

Comment

Det er sikkert tatt en del dumme PR-valg, men viktigere er det nok at man har styrt idiotisk økonomisk.

Et år hadde man rundt 30 mill i inntekter på spillersalg og endte med å gå i null (!). Så justerer man ikke økonomien og skjuler faktaene fra omverdenen. DET er galskap og den viktigste grunnen til det økonomiske uføret.
                  Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Og for å nerde litt til. ð som i Viðar Örn Kjartansson = ALT + 0240.
                    in Absinthia

Comment

Nå som Hæstad har blitt enig med klubben om å avslutte... så gjør han det med ære. Han tenker seff på seg sjøl og familien, men også på klubbens beste. Vi skilles som venner

Når Rekdal sa opp i 2006, så skjedde det og på en streit og ryddig måte. Han fikk visst 3 måneders etterlønn. (correct me if wrong...) 'Lykkelig skilsmisse' sa dem i ledelsen. Kjøper den.

Når Martin Andresen - til slutt - ga seg etter 2012-sesongen, så var det etter (såvidt jeg husker) ganske langvarige forhandlinger - og hvis det jeg har lest stemmer, skal etterlønna ha vært ei årslønn - og den var visst feit.

Fotballmessig var MA en blanda erfaring. 2010 var feiende flott, cupfinalen 2008 var en av tidenes beste Vålerenga-kamper OG MA sine lag var 'konger på Åråsen' igjen og igjen... Og hvem digga ikke alt det??
                      Men ellers var det mye grått til tross for høye ambisjoner. Og for meg virka det som om MA ikke evna å se sin store del i problemene til klubben på slutten av 2012- Like lite så han visst at han sjøl ikke hadde noe mer å tilføre. Uttrykket, 'han var sin egen største fan', kan passe på MA... Kom han en eneste gang med sjølkritkk?

Men:
                      - Hæstad nevner Vålerenga sine økonomiske problemer som en grunn for å avslutte.
                      - Rekdal investerte 1 mill. i klubben i begynnelsen av trenerkarrieren - 'av kjærlighet til klubben - han regna ikke med å tjene noe på de penga. Men klubben hadde ikke så mye da...
                      - Martin Andresen dro i 2012 - og om det jeg har hørt om etterlønna hans stemmer, var han klubbens beste betalte i 2013 - betalt for å slutte å gjøre en dårlig jobb... MA bidro aldri med noe økonomisk da han dro. Han sørga for å fylle sin egen lommebok. Jeg kan ikke se at han tenkte noe lengre enn det.

Såvidt jeg veit har MA heller ikke støtta Vålerenga med noen kroner nå i krisetida...

Og ærlig talt: Hvor mange er det som ville digga å se MA på Vestbredden el. Gaza nå?
                      Om jeg hadde sett han tror jeg bare ville droppa å bry meg. (Han er tross alt en av 6-7 trenere som har klart å vinne en nasjonal tittel med VIF, men jeg er liksom ferdig med han - mye pga. exiten hans)

Men at han 'satte klubben foran seg sjøl'...?!
                      Sorry, syns bare ikke det stemmer.

Comment

Kan ikke se at han har gitt en tusenlapp engang. Skeidar er største sponsor i Follo. Føler fyren intet ansvar?

Husker jeg så et intervju med han angående dette "hjulet" sitt. Plutselig kaller han oss "Vålerengen", kjapt retta opp, men dog. Bønda bruker jo dette som skjellsord. Synes det sa en hel del.

Største tabben som er gjort noensinne.

Comment

SkaidarLiving-konsernet har gått dårlig de siste årene, spesielt etter oppkjøpet av Living. De har derfor andre ting å bruke pengene på en nødhjelp til en dårlig styrt fotballklubb. MA selv hadde hatt råd til å spytte inn en tusenlapp, men han vil kanskje ikke bruke pengene sine på en klubb der supporterne bare snakker dritt om ham?

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
                            Når Martin Andresen - til slutt - ga seg etter 2012-sesongen, så var det etter (såvidt jeg husker) ganske langvarige forhandlinger - og hvis det jeg har lest stemmer, skal etterlønna ha vært ei årslønn - og den var visst feit.

Fotballmessig var MA en blanda erfaring. 2010 var feiende flott, cupfinalen 2008 var en av tidenes beste Vålerenga-kamper OG MA sine lag var 'konger på Åråsen' igjen og igjen... Og hvem digga ikke alt det??
                            Men ellers var det mye grått til tross for høye ambisjoner. Og for meg virka det som om MA ikke evna å se sin store del i problemene til klubben på slutten av 2012- Like lite så han visst at han sjøl ikke hadde noe mer å tilføre. Uttrykket, 'han var sin egen største fan', kan passe på MA... Kom han en eneste gang med sjølkritkk?
                            Tror det er fler enn deg som sitter igjen med variabel smak i munnen etter Martin Andresen epoken.

Selv om flere har ledd av dette "hjulet" han beskrev, og tok merkelige taktiske valg med å droppe kantspill med backer så gjorde han noe bra.

I sin periode greide han å skaffe masse sponsorer, og VIF var i en periode inntektsleder i tippeligaen. Det ble satset stort og dette engasjementet smittet over på næringslivet.

Jeg tror Martin kunne egnet seg som daglig leder eller økonomisk direktør, men fotballkunnskapen og trener egenskaper var det skralt med. Riktig mann feil sted.
                            Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post

Jeg tror Martin kunne egnet seg som daglig leder eller økonomisk direktør, men fotballkunnskapen og trener egenskaper var det skralt med. Riktig mann feil sted.
                              Det er jo på grunn av blant annet han at vi sitter i det uføre vi gjør nå. Mulig han greide å skaffe inn noen sponsorer, men han peiste jo på med underskudd etter underskudd. Ja, han hadde et år med overskudd takket være spillersalg. Men når han signerer langtidskontrakt med millionbeløp til Hæstad, Muri og Lars, ja da veit du hva slags økonomisk sans han har. Og det er jo noe du har kritisert strekt. Så jeg skjønner ikke hvordan du da kan mene Andresen kunne egna seg som økonomisk direktør?

Jeg tror ikke det er Andresen sine forhandlingsferdigheter og økonomiske kunnskaper vi skal takke for at vi var inntektsleder i 2010-11. Men heller det at vi spilte underholdne fotball(som jo i og for seg er Andresens fortjeneste) og at klubben var i en god flyt samtidig som sponsorer rant ned døra på Valle. Og det å klare å gå med underskudd når man var inntektsleder sier jo ganske mye om hvordan økonomien var drevet på den tida.

Comment

Working...
                              X