Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vanvittige spillerlønninger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by lokalhelt View Post
    Jeg jobber med konsernkontrakter, ikke med regnskap Vanskelig å si noe om de "noe annet", du spekulerer nok bedre enn meg. Men uten komplett regnskap blir det nettopp, ja spekulasjon.

Trolig er det en haug med ting som er bakt inn i dette "annet", men siste årene har vi hatt voldomme kostnader knyttet bryting av kontrakt VPG, Koné og Martin. Evt. andre ledere måtte gå på dagen.

Hadde vært interessant å vite hva de "andre" millionene går til. Kanskje en revisorer kan tolke dataene fra purehelp eller proff.no bedre enn oss.
    Mulig det, men jeg vil tro disse lå under lønnskostnader. Men differansen er relativt konstant og relativt stor i løpet av de årene som tas med i oversikten. Så selv om det kan forklare noe, så forklarer det ikke alt.

Men som du selv sier, det blir spekulasjon. Jeg tør vel ikke si det høyt, men jeg mistenker man har valgt tall som gir det poenget man ønsker å få fram, uten at det blir hele sannheten.

For sannheten er at klubben i perioden 2010-2012 (inkludert spillersalg) leverte et lite overskudd. Det vil helt sikkert ha påvirket klubbens vilje og evne til å godta andre engangskostnader/investeringer i den perioden.

I 2012 så ga kampen mot Man U et overskudd på seks millioner.

Samme år så skal vi da ha hatt et underskudd på driften på 29 millioner. Som ville vært 35 millioner, hvis vi skal tro Dagbladet på at Man U-kampen ga seks millioner i overskudd.

Så kan du trekke fra to-tre millioner til Ullevål, tre-fire millioner til reise og gud vet hva til innkjøp av binders, leie av kontorer og annet. Og likevel sitte igjen med 25 millioner som det ikke er godt å si hvor ble av. Og det samme gjelder jo 2013.

Comment

Sead Ramovic er ferdig i Godset

Apropos solide lønninger og benkesitting.

Her er en med litt annen moralsk ryggrad og yrkesstolthet enn vår egen Lars Hirschfeld. Hadde jeg ikke trodd om Sead, ganske overrasket.

Sead Ramovic
      – Jeg er ikke typen som tar imot penger uten å gi noe tilbake til dem som betaler, sier Sead Ramovic (35) etter å ha sagt takk for seg i Strømsgodset og forlatt klubben med øyeblikkelig virkning.

– Jeg kunne selvsagt hevet lønn mens jeg trente meg opp igjen etter skaden jeg pådro meg i 1. runde-kampen mot Drammen (10-2), men jeg setter heller strek og gir en annen keeper sjansen på Marienlyst.

http://www.tv2.no/1970/01/01/sport/stromsgodset/5619001
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Apropos solide lønninger og benkesitting.

Her er en med litt annen moralsk ryggrad og yrkesstolthet enn vår egen Lars Hirschfeld. Hadde jeg ikke trodd om Sead, ganske overrasket.

Sead Ramovic
        – Jeg er ikke typen som tar imot penger uten å gi noe tilbake til dem som betaler, sier Sead Ramovic (35) etter å ha sagt takk for seg i Strømsgodset og forlatt klubben med øyeblikkelig virkning.

– Jeg kunne selvsagt hevet lønn mens jeg trente meg opp igjen etter skaden jeg pådro meg i 1. runde-kampen mot Drammen (10-2), men jeg setter heller strek og gir en annen keeper sjansen på Marienlyst.

http://www.tv2.no/1970/01/01/sport/stromsgodset/5619001
        Nå må du slutte å mase om det der. Alle er enige om at det er idioti at Muri, Hæstad og Hirchfeid tjener mye mer enn alle andre, men det er først og fremst den gamle ledelsens feil, ikke spillerne. Det er ingen forbrytelse å forhandle seg frem til en god lønn, og det er også fult forståelig at man ikke sier fra seg lønnen sin.

Hadde disse spillerne vært Ogude-typer som ga faen i klubben og gikk rundt og lekte skadet hele tiden hadde saken stilt seg annerledes, men dette er spillere som for meg viker som om de er glade i klubben, og at de har et genuint ønske om å spille og å bidra. Å mene at de mangler ryggrad for at de ikke sier fra seg lønnen sin, som de rett messig har forhandlet seg frem til, er bare tullete.

Comment

Mye penger er det vanskelig å redegjøre for, som Nils nevner. Jeg tror svaret ligger i alle disse prosjektene klubben driver med, i tillegg til damefotball. Dette er ting som ikke genererer penger til klubben, kun utgifter. Hadde vært veldig interessant å få vite hvor mye som renner ut her.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
            Nå må du slutte å mase om det der.

det er også fult forståelig at man ikke sier fra seg lønnen sin.
            1. Du har totalt misforstått hensikten med et Vålerenga/klans forum når du ber noen endre seg eller moderere fordi du er uenig. Jeg kan godt ha andre meninger enn deg og det er min fulle rett å ytre dem.

2. Jeg har også full forståelse for at de ønsker å sitte på lønna si de neste årene. Mennesker er av natur egosentriske. Men ironien her er at en keeper som Sead Ramovic som er hatet av store deler av Norge fremstår med mer integritet enn vår egen reserve-reserve keeper. Jeg ble hvertfall overrasket.

Comment

1. Du har totalt misforstått hensikten med et Vålerenga/klans forum når du ber noen endre seg eller moderere fordi du er uenig. Jeg kan godt ha andre meninger enn deg og det er min fulle rett å ytre dem.

2. Jeg har også full forståelse for at de ønsker å sitte på lønna si de neste årene. Mennesker er av natur egosentriske. Men ironien her er at en keeper som Sead Ramovic som er hatet av store deler av Norge fremstår med mer integritet enn vår egen reserve-reserve keeper. Jeg ble hvertfall overrasket.
              1. Jeg tror ikke noen nekter deg taletid, men det påpekes med rette at det er hakk i plata

2. Ramovic er neppe "hatet av store deler av Norge". Han er helt sikkert et normalt fornuftig menneske, og har har gjort noe edelt, men som vi ikke kan forvente at alle gjør.

Comment

Kommer sikker litt an på den økonomiske situasjonen til den enkelte det. Lars, ble vel føkka av den rumenske klubben sin økonomisk. Mange faktorer som vi ikke har innsikt i. Ramovic har kanskje lagt opp masse penger, bl a i sin tid som Bundesligaspiller. Synes det blir vanskelig å dømme folk, når vi veit så lite.

Comment

Originally posted by anderan View Post
                  Ramovic er neppe "hatet av store deler av Norge". Han er helt sikkert et normalt fornuftig menneske, og har har gjort noe edelt, men som vi ikke kan forvente at alle gjør.
                  Han er en ganske spesiell type, du kan jo bare google han så ser man alle de kontroversielle temaene. Elsket og hatet, litt som VIF.

Uansett. Jeg synes han gjør en bra ting.

Comment

Jeg regner egentlig med at du forstår at jeg ikke prøver å nekte deg å ytre deg om noe som helst, jeg sier bare at alle sikkert har fått med seg hva du mener om at Hæstad, Hirschfeld og Muri håver inn millionlønninger nå.

Jeg er enig at de Ramovic gjør er prisverdig på alle måter, men å påstå at folk som ikke gjør det mangler ryggrad er rimelig teit. Jeg regner med at både Muri, Hirschfeld og Hæstad har familier og økonomisk forpliktelser, og at de antagelig lever etter den inntekten de har. Å forvente at de skal si fra seg eller mutte lønnen sin helt uten videre er ganske urealistisk.

Comment

Ramovic er jo kjent som en av de mest usportslige f***ene som noensinne har spilt i tippeligaen, så at han viser noe som helst annet enn egosentrisme og drittslenging er i allefall overraskende for meg.
                      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Det er vel grunn til å tro at ledelsen venter til pausen i sommer før de går i gang med runde to av lønningskutt. Da regner jeg med at de går målrettet etter klubbens høyest lønnede spillere. De står svakere ved en konkurs siden lønnsgarantifondet har et tak på utbetalinger og derfor dekker mindre av deres lønn relativt til mer moderate lønninger.

Comment

Hæstad er kjøpt ut av kontrakten melder tv2! http://www.tv2.no/2014/05/26/sport/5634963

Comment

Originally posted by Gladhaug View Post
                            Hæstad er kjøpt ut av kontrakten melder tv2! http://www.tv2.no/2014/05/26/sport/5634963
                            Tipper han signerer for Start i løpet av noen få dager.

Comment

Hva vil det si at man er kjøpt ut av kontrakten? Er det noe klubben har gjort nå? Er det ikke verre med en stor utbetaling nå, enn mange mindre?

Comment

Originally posted by kongla View Post
                                Hva vil det si at man er kjøpt ut av kontrakten? Er det noe klubben har gjort nå? Er det ikke verre med en stor utbetaling nå, enn mange mindre?
                                Vi må vel gå utifra at de har betalt han vesentlig mindre enn hele kontrakten er verdt.

Comment

Working...
                                X