Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vanvittige spillerlønninger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vanvittige spillerlønninger

I disse dårlige økonomiske tidene er det veldig frustrerende å lese artikkel på artikkel om vanvittige lønninger i VIF.

Rekdal: - Noen har vanvittig høy lønn
    http://www.nettavisen.no/sport/fotba...n/6807581.html

Forstår at jeg kaster en brannfakkel nå, men er det noe vi supportere/klanen kan gjøre for å bidra i en fastlåst situasjon?

Side1 av saken)
    Vi har spillere som Doffen og Lars Hirschfeld som er mer enn god nok for å spille for et tippeliga lag, men totalt ute av varmen i VIF. Ingen av disse har spilt et eneste minutt i ligaen i år, ifjor fikk de også lite spilletid. Selvtilliten til de gutta må være helt rock bottom. De ønsker seg sikkert bort, men er i et dilemma. De får ikke med seg lønningen sin hvis de skulle spilt hos f.eks Start eller Sarspsborg. Så da tar de en Lars Iver Strand, de henger i klubben. Visner sakte bort og får skyhøy lønn.

Side2 av saken)
    Vålerenga er en arbeidsgiver og har hendene bundet, de kan ikke gjøre annet enn å svare avisene og si seg enig i at lønnen er helt ekstrem. De ønsker selvfølgelig å kvitte seg med Muri, Doffen og Lars. Men det går altså ikke. I normale bedrifter sier man opp faste ansatte når man går i minus, men det går ikke med tidsavgrensede kontrakter.

Er det mulig for oss supportere å gjøre noe?

Jeg forstår ikke, jeg var forbanna og rasende når Koné, Veigar Pall Gunnarson og Lars Iver Strand hentet gratis 2-3 million lønn i mange mange år. (per person altså) Men hver gang jeg nevnte navnene her på forumet fikk jeg en haug med kjeft.

Når klubben er nærme konkurs og vi nærmer oss 5 divisjon med stormskritt, burde ikke vi lage masse støy på stadion og si til disse spillerne at de bør ta sin del av ansvaret? Det er helt galskap av Doffen å innkassere 3 mill i året for å spise vafler på Valle. Det burde han høre.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Originally posted by lokalhelt View Post
    Når klubben er nærme konkurs og vi nærmer oss 5 divisjon med stormskritt, burde ikke vi lage masse støy på stadion og si til disse spillerne at de bør ta sin del av ansvaret? Det er helt galskap av Doffen å innkassere 3 mill i året for å spise vafler på Valle. Det burde han høre.
    Du mener altså at vi skal hetse Doffen ettersom han har en kontrakt vi egentlig ikke har lyst til å overholde? Vi har inngått en avtale som vi selvfølgelig skal holde. Doffen fikk også lønnskutt i vinter. Det er ikke slik at den kontrakten ble tegnet i vinter. Er helt enig i at han er overbetalt, men Vålerengas omdømme har i hvert fall ikke godt av det hvis vi skulle hengt ut Doffen på Ullevaal.

Vår oppgave er å støtte både klubb og spillere. Hets og piping på egne spillere får skarrepakket ta seg av.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
      Du mener altså at vi skal hetse Doffen ettersom han har en kontrakt vi egentlig ikke har lyst til å overholde? Vi har inngått en avtale som vi selvfølgelig skal holde. Doffen fikk også lønnskutt i vinter. Det er ikke slik at den kontrakten ble tegnet i vinter. Er helt enig i at han er overbetalt, men Vålerengas omdømme har i hvert fall ikke godt av det hvis vi skulle hengt ut Doffen på Ullevaal.

Vår oppgave er å støtte både klubb og spillere. Hets og piping på egne spillere får skarrepakket ta seg av.
      Jeg åpner for en diskusjon, dette er forum hvor man kan dele sine tanker og få innspill fra dere. Overbetalte fastlåste reservespillere er noe av det verste jeg vet.

Spør egentlig etter forslag, har du noen ideer på hvordan man kan få disse spillerne til å ta et lønnskutt for klubben sin? Vi er straks konkurs, så bare å fyre løs.

Comment

Du kan jo også spørre om hvorfor Rekdal valgte å hente inn Grindheim og Nilsen når vi allerede har Hæstad. Han visste jo at lønningene deres ville komme i tillegg til Hæstads. Tilsvarende med Langer i buret.

Comment

Er forsovet enig i at de tjener alt for mye, men skal de straffes fordi de klarte å forhandle fram en bra kontrakt? De har jo ikke gjort noe feil, annet enn å ha en fet lønn? Ja det er sinnsykt irriterende at de tjener så mye cash mens klubben seiler skuta mot hælvette. Men at vi i Klanen skal bue ut disse av denne grunn er sinnsykt lavmål. De spillerne ville alle gitt 100% hvis de hadde fått spille og har ikke gjort noe vondt mot klubben. Jeg mener det er HELT feil å straffe de fordi styre og stell i klubben har kasta penger etter de.

Men hva vi for eksempel kunne ha gjort, selvom det er relaitivt sure penger, er å selge(gi bort) spillerne og tilby å betale deler av lønna fram til kontrakten med oss egentlig skulle gått ut. La oss si at Hæstad tjener 2 mill i året her og har en kontrakt ut 2015(vet ikke om talla er riktig, da det kun er som et eksempel). Hvis vi til sommern selger Hæstad til Start for 2 snickers og en bøgg og han blir tilbudt 500.000 i året der som han da egentlig ikke vil takke ja til da han vil gå ned sinnsykt i lønn, så sier vi at hvis han drar, så betaler vi 600.000 i året fram til 31.12.15. Dette vil da være vinn-vinn. Hæstad vil gå til en klubb hvor sjansen for spilletid er større, han vil fremdeles ha en grei lønn, selvom den er lavere enn den var her, og han vil ha større sjanse for faktisk å få lønn, da han ikke vil få en dritt herfra om klubben går konk. Mens vi sparer 1,4 mill i lønnsutgifter. Alternativet vil være at vi går konk, og han vil kunne tjene 500.000 i året i Start uten de ekstra 600.000 fra oss.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
            Jeg forstår ikke, jeg var forbanna og rasende når Koné, Veigar Pall Gunnarson og Lars Iver Strand hentet gratis 2-3 million lønn i mange mange år. (per person altså) Men hver gang jeg nevnte navnene her på forumet fikk jeg en haug med kjeft.
            Det er veldig stor forskjell på spillerne referer til. De navngitt ble gitt dyre kontrakter før de hadde levert noe som helst - og det viste seg senere at de heller ikke kom til å levere. De (som du rettmessig ) fikk kjeft for hadde gitt jernet for Enga i forrige (eller over flere) kontraktsperioder, og ble gitt ny kontrakt under de forutseingene som var tilstede da. Det var jo før NFF kastrerte TV2, TV2 prøvde å kastere oss - og renommeet til tippeligaen falt som en stein.

TL;DR De som har opplevd Doffen på Åråsen vil nok føle at du angriper feil folk.

Comment

Jeg er helt enig med trådstarter, her er det enkelte som bør gå i seg selv.
              Det er ikke slik at hver og en av disse 3 spillerne ikke har fått tilbud andre steder (dette er det nok ikke bare jeg som vet om), men tilbudet er forkastet. Grunnen er for lav lønn.
              Den (de) vil da heller råtne på rot i Vålenga med høy lønn enn å gå til andre klubber, tjene mindre MEN spille.
              DA kan vi plutselig ikke snakke om å støtte den (de) det gjelder.
              Egoisme lenge leve.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Spørsmålet vi kan stille oss selv er hva vi ville gjort hvis vi var i samme situasjon helt på slutten av karrieren hvor jobben står i fare for gå konkurs, men kan ikke sparke deg.

Ville vi gått til en annen klubb og tjent betydelig mindre?
                Eller ville vi vært kontrakten ut, fått spille en sjelden gang, og tjent veldig godt?

Jeg er rimelig sikker på at 95% av oss (min mening) hadde blitt til the bitter end.
                Penga rår.

Men hvis jeg hadde vært innstilt på å holde på en stund til, så hadde jeg kanskje gått til en annen klubb. Men ikke for enhver pris. 500.000 er veldig lite hvis man har vært vant med å tjene 2 mill ++ de siste årene. (Hvis da 500.000 er et reelt tall).
                Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Jeg syns ikke det er så interessant å diskutere spillerlønninger, utover at selvsagt skal klubben honorere kontraktene. Det vi trenger aller minst nå er en konflikt med NISO fordi noen av våre benkeslitere føler seg mobbet/presset ut av klubben pga høy lønn. Den saken vil vi tape i rettsvesenet og i media. Jeg er enig i at noen av spillerinnhentingene ikke har vist seg å være fornuftig bruk av penger (tenker først og fremst på DFH og Mos), men spist er nå engang spist.

I Tippeligaen må vi betale tippeligalønninger til de spillerne som er gode nok til å være attraktive for andre.

Comment

Originally posted by anderan View Post
                    Jeg syns ikke det er så interessant å diskutere spillerlønninger, utover at selvsagt skal klubben honorere kontraktene.
                    Jeg synes det er ytterst interessant å diskutere kostnader i klubben. Tror mange ikke klarer å ta inn over seg at klubben nesten er konkurs. Blant annet deg.

Comment

Det å hetse overbetalte spillere til de sier opp er å pisse i buksa. Spesielt Doffen har vært veldig lojal og aldri syti i media over benkinga så jeg får meg ikke til å spytte han i trynet ihvertfall. Lars har heller ikke gjort noe galt. Du får rettet skytset ditt mot styret som styrer oss rett inn i fjellveggen i 140 km/t.

Det er de som burde løpt rundt med bøsser og tigget etter penger. Det er de som burde donert vekk halve lønna si (nå er vel ikke styrehonoraret mange kronene da, men). Det er de som har ansvaret for at vi er på vei mot konkurs, ikke Lars eller Doffen.

Comment

En ting som slo meg, er: Kan man ikke bare permittere spillere som sitter på benken og håver inn lønninger? Googlet det, og det kan virke som om det er en mulighet. Blant annet gjort en oppgave om dette på juridisk fakultet i oslo
                        https://www.duo.uio.no/bitstream/han...pdf?sequence=3

Konklusjonen: "På bakgrunn av dette kommer jeg til at klubbenes permitteringsadgang av spillere bør være nokså vid. Har klubben midlertidige problemer med utbetaling av lønninger og de har et behov for nødvendige kostnadsreduksjoner, har de en ”saklig grunn” som gjør permittering av spilleren nødvendig for klubben."

Hvorfor gjør vi ikke bare det??

Comment

Originally posted by Sutrekoppen View Post
                          En ting som slo meg, er: Kan man ikke bare permittere spillere som sitter på benken og håver inn lønninger? Googlet det, og det kan virke som om det er en mulighet. Blant annet gjort en oppgave om dette på juridisk fakultet i oslo
                          https://www.duo.uio.no/bitstream/han...pdf?sequence=3

Konklusjonen: "På bakgrunn av dette kommer jeg til at klubbenes permitteringsadgang av spillere bør være nokså vid. Har klubben midlertidige problemer med utbetaling av lønninger og de har et behov for nødvendige kostnadsreduksjoner, har de en ”saklig grunn” som gjør permittering av spilleren nødvendig for klubben."

Hvorfor gjør vi ikke bare det??
                          Det der har ikke jeg hørt om før, men tipper at niso har en taktikk for det i så fall. Det ville nok vært mer ødeleggende for omdømmet en det hadde gagnet. I så fall kunne man prøvd det når alt annet er prøvd og det ikke er flere utveier. Ikke før.

Comment

Permittering er jo det man gjør når marked/inntekter svikter i næringslivet ellers. Spillere har jo sloss med nebb og klør for å få disse arbeidskontraktene. Da må de også tåle å se baksiden når det butter i mot

Jeg mener spillere som Hæstad og Hirshfeldt glatt kunne blitt permittert. Da tipper jeg det fort hadde blitt mer interessant for dem å finne seg andre klubber, istedenfor å varme benken med million lønninger

Comment

Originally posted by Askeladden View Post
                              TL;DR De som har opplevd Doffen på Åråsen vil nok føle at du angriper feil folk.
                              Enig! Blir blytung til sinns av forslag om mobbing. Håper det ikke var ment så ille som det kunne høres ut.

Comment

Working...
                              X