Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vanvittige spillerlønninger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lokalhelt
    replied
    Originally posted by Erlink View Post
    Ære være Kristoffer for dette. Han kommer til å bli huska som en hedersmann hos meg i alle fall.
    Ja selvfølgelig bør han huskes som en flott kar. Forhåpentligvis blir det en fin markering på Lyn kampen. Men det er 5 andre separate tråder som er hedring av en flott kar. Jeg synes det er helt innenfor å diskutere litt videre rundt dette med dyre spillere.

Leave a comment:

• anderan
    replied
    Originally posted by lokalhelt View Post
    Jeg tipper avisoppslag i nettavisen og andre ymse aviser med store overskrifter har skapt litt bølger. Tror ikke det er kult for dem å lese at de er topp10 leste artikler, og det er negativ omtale.
    Og sikkert ikke kjempefestlig å registrere at dine egne supportere gjentatte ganger mener du bør gå fra kontrakten og gi fra deg lønna. Sammenlignet med herværende forum har avisene vært svært så balanserte og snille

Leave a comment:

• poiuy
    replied
    Jeg har vanskelig for å se at Lars også vil bli kjøpt ut av kontrakten. For det første var det Hæstad som tok initiativet, ikke klubben. Sandnes har også flere ganger uttalt at de jobber med å øke inntektene, ikke kutte enda mer kostnader.

I tillegg så er det vel stor sannsynlighet for at enten Langer eller Gudmund ikke spiller for oss neste sesong. Langer er blitt førstevalg, og Gudmund vil ikke råtne benken. I den alderen han er i er han nødt til å spille fast, og det vet han godt selv. Hvis vi da kvitter oss med Lars vil vi stå med skjegget i postkassa dersom Langer blir skadet og Gudmund er borte neste sesong. Det vil ikke Reka tillate.

I Lars har vi en meget profesjonell og rutinert reservekeeper. En veldig dyr en riktignok, men med den lønna han har vil han ikke surne eller skape dårlig stemning i gruppa om han ikke får spilletid. Jeg tror Sandnes gjør rett i å fokusere på inntektssiden istedet for å gjøre enda større innhogg i spillergruppa, stallen er tynn nok som den er.

Leave a comment:

• Erlink_gammel
    replied
    Ære være Kristoffer for dette. Han kommer til å bli huska som en hedersmann hos meg i alle fall.

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Originally posted by Flem View Post
    Rett skal være rett, det var Hæstad som innkalte til møte med ledelsen i Vålenga.
    Så han bør æres for det.
    Klubben har med andre ord ikke gått på spillerne, men vi får håpe Lars får dårlig samvittighet og gjør noe av det samme og tar med seg Muri - så blir det bra
    Sier du det?

Det var interessant info, at hæstad er initiativtaker til å komme seg ut av kontrakten var noe nytt for meg. At Hæstad går bør jo sende signal til de to andre lønnslederne Lars og Muri at laget kommer først.

Jeg kan egentlig godt tenke meg å beholde begge to, såfremt de har en normal lønn.

Jeg tipper avisoppslag i nettavisen og andre ymse aviser med store overskrifter har skapt litt bølger. Tror ikke det er kult for dem å lese at de er topp10 leste artikler, og det er negativ omtale.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by lokalhelt View Post
    Tja, vi får se. Ser ut som at ledelsen har blitt svært handlekraftig etter at de fikk økonomisk press på seg.

Rekdal hentet Langer under forrige overgangsvindu, hvis de har snakket med Doffen har de garantert snakket med Lars. Vi har 3 keepere som kunne vært førstekeeper, jeg tipper at det kommer en avklaring neste ukene.

Og som Doffen selv sier, det er ikke kult å være lønnsleder uten å faktisk spille. Noe vil skje.
    Rett skal være rett, det var Hæstad som innkalte til møte med ledelsen i Vålenga.
    Så han bør æres for det.
    Klubben har med andre ord ikke gått på spillerne, men vi får håpe Lars får dårlig samvittighet og gjør noe av det samme og tar med seg Muri - så blir det bra

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Originally posted by MadsAndre View Post
    Nå er det bare å få Lars ut så har vi spart litt kroner på lønninger her
    Tja, vi får se. Ser ut som at ledelsen har blitt svært handlekraftig etter at de fikk økonomisk press på seg.

Rekdal hentet Langer under forrige overgangsvindu, hvis de har snakket med Doffen har de garantert snakket med Lars. Vi har 3 keepere som kunne vært førstekeeper, jeg tipper at det kommer en avklaring neste ukene.

Og som Doffen selv sier, det er ikke kult å være lønnsleder uten å faktisk spille. Noe vil skje.

Leave a comment:

• MadsAndre
    replied
    Litt kjipt. En som alltid blødde for drakta og aldri mangel på innsats vilje! Profesjonell. Jævla årleit kar!
    iforholden til lønna så har han ikke vært i nærheten å være god nok. Nå er det bare å få Lars ut så har vi spart litt kroner på lønninger her

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Originally posted by Gladhaug View Post
    Hæstad er kjøpt ut av kontrakten melder tv2! http://www.tv2.no/2014/05/26/sport/5634963
    Jøss, må si jeg er positivt overrasket over at ledelsen tar tak her.

Nå vet vi ikke summene, men å kjøpe ut spillere på lange kontrakter gir vinn-vinn situasjon.

Vålerenga reduserer tapet neste årene, Doffen får en solid bunke penger og kan konsentrere seg om sine studier.

Kudos til ledelsen for at de tar tak i økonomien til klubben.

Leave a comment:

• Mikkell
    replied
    Originally posted by skog View Post
    Ser at Hæstads arbeidsforhold i Vålerenga avsluttes 1. juni, men han skal allikevel spille mot Lyn.

For gulds skyld, ikke gi dem et protestgrunnlag nå da.
    Regner med at dette er greit juridisk, ettersom han ikke kan registreres for en annen klubb før overgangsvinduet åpner er han fortsatt "Vålerengaspiller" frem til 15. juli (Tror det er da overgangsvinduet åpner)
    Det er forskjell mellom arbeidsgiveren Vålerenga og fotballklubben Vålerenga i denne saken, vil jeg tro.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Ser at Hæstads arbeidsforhold i Vålerenga avsluttes 1. juni, men han skal allikevel spille mot Lyn.

For guds skyld, ikke gi dem et protestgrunnlag nå da.
    Last edited by skog; 26.05.2014, 13:08.

Leave a comment:

• Nico 8
    replied
    "Jeg har stor respekt for det valget Kristofer Hæstad nå har tatt. Dette beviser at han setter klubben foran seg selv, kommenterer Stig-Ove Sandnes" sakset herfra Jeg vil tro han ikke hadde skrevet dette om han hadde fått sluttpakke tilsvarende lønna. Jeg synes Hæstad skal få all mulig respekt for dette, da det ikke er mange andre som ville sagt fra seg en så fet lønn. Han har alltid vist full innsats og vært lojal mot klubben. Kommer til å savne spesielt matcha mot fugla hvor han har spilt med hjerte uttapå drakta og dratt i gang "tramp på en kanarifugl" etter vi har grusa dem. All ære til Kristofer Hæstad.

Leave a comment:

• bohem33
    replied
    Veldig interessant det som står på klubbens hjemmesider

- Jeg har stor respekt for det valget Kristofer Hæstad nå har tatt. Dette beviser at han setter klubben foran seg selv, kommenterer Stig-Ove Sandnes.

Avslutningskamp mot Lyn

...

- Vi ønsker å takke av Kristofer Hæstad på en verdig måte. Hva kan da være bedre enn at vi gjør det i lokalderbyet mot Lyn. Kristofer vil spille denne kampen, enten det er fra start eller som innbytter – det har Kjetil Rekdal lovet, avslutter Stig-Ove Sandnes.
    --

Tyder på at Doffen ikke har pressa på altfor hardt for å suge ut mest mulig penger. Men hadde han sagt fra seg alt ville jo det garantert ha stått.

Jeg har også et veldig sympatisk inntrykk av han, blant annet på kickoff og supporter møter. Får håpe vi lærer av dette nå da og ikke går inn i lignende kontrakter i framtiden.

Virker som det jobbes godt økonomisk nå, håper inderlig at vi slipper å selge spissen vår og at suksessen i serien/køppen bidrar til at vi kommer på beina igjen. Så kan kjartarsson heller forlate oss for en kjempesum sommern 2015.

Leave a comment:

• Mikkell
    replied
    Hæstad hadde sportslig havnet for langt bak i køen, og hevet en lønn klubben ikke kunne leve med for en reservespiller (Eller en førstelagsspiller for densaks skyld) og dermed er dette den beste løsningen.

Er enig med de over her i at Hæstad har vært profesjonell hele veien, og det virker som om han liker klubben godt og gjerne skulle spilt her. Ønsker ham alt vel videre i karrieren, så lenge han ikke scorer mot oss
    Blir vel klar for Start innen kort tid.

Leave a comment:

• JorgenH
    replied
    Vemodig å miste Hæstad. En utrolig fin fyr som alltid har git 100% på banen, ikke noe syting eller klaging over manglende spilletid de siste årene. Allikevel tror jeg dette er det beste for begge parter. Vi får frigitt lønnsmidler og Hæstad får muligheten til å restarte karrieren i ny klubb.

Leste at hans siste kamp skulle være cupkampen mot Lyn. Håper Klanen gir ham en skikkelig avskjed.

Leave a comment:

Working...
X