Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Omtrent alltid best i andre omgang

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Omtrent alltid best i andre omgang

Hvorfor har det seg slik med Enga? Kjefter trenerne så mye i pausen at gutta spiller bedre? For dårlig oppvarming?

Jeg husker tilbake til høsten 2004. Vi vant mange kamper, men i omtrent alle ble vi liggende under etter første omgang. Vi kom tilbake og vant i de fleste, men dette er fortsatt en negativ egenskap.

Ser på kampen mot Molde da vi spilte mye bedre i andre omgang og kunne ha vunnet mye mer enn 3-0 utifra sjanser.

Men hva kan vi gjøre for at dette endres? Bedre oppvarming? "Kjefte" før kampene istedet for i pausen?

Re: Omtrent alltid best i andre omgang

Sitat: Den tir, 17 oktober 2006 15:03 skrev Vål'enga:

> Hvorfor har det seg slik med Enga? Kjefter trenerne så mye i pausen at gutta spiller bedre? For dårlig oppvarming?

>

> Jeg husker tilbake til høsten 2004. Vi vant mange kamper, men i omtrent alle ble vi liggende under etter første omgang. Vi kom tilbake og vant i de fleste, men dette er fortsatt en negativ egenskap.

>

> Ser på kampen mot Molde da vi spilte mye bedre i andre omgang og kunne ha vunnet mye mer enn 3-0 utifra sjanser.

>

> Men hva kan vi gjøre for at dette endres? Bedre oppvarming? "Kjefte" før kampene istedet for i pausen?

>

>

-------------------------------------

Kan ikke se for meg Myhre kjefte på spillerene. Tror han heller oppmuntrer dem og minner dem på hva de spiller om osv.

Men helt klart, vi burde spille bra i begge omganger.

Comment

Sitat: Den tir, 17 oktober 2006 15:03 skrev Vål'enga:

> Jeg husker tilbake til høsten 2004. Vi vant mange kamper, men i omtrent alle ble vi liggende under etter første omgang. Vi kom tilbake og vant i de fleste, men dette er fortsatt en negativ egenskap."

Du husker dårlig.

Vi lå bare under ved pause to ganger i andre halvdel av sesongen 2004. Mot Brann i Bergen og mot Tromsø i Oslo lå vi under 1-0 ved pause, men begge kampene endte 1-1.

Men jeg er enig i at vi ikke har vært verdens beste lag i første omgang i år eller i fjor. Noen ganger funker det med å kjefte, mens alt for ofte har det ikke funka...

Comment

> Vi lå bare under ved pause to ganger i andre halvdel av sesongen 2004. Mot Brann i Bergen og mot Tromsø i Oslo lå vi under 1-0 ved pause, men begge kampene endte 1-1.

Om man ikke legger så stor vekt på akkurat "ved pause", kan imidlertid dette likevel være et poeng. Vi fikk mål mot oss i børjan mot både Molde og Odd også, mot Odd sogar to ganger før vi kom i gang (men vi ledet vel 3-2 ved pause).

Det tar kort sagt tid å komme i gang for oss, og søndagens kamp var vel også en indikasjon på det.

Bean

Comment

"Hvorfor har det seg slik med Enga? Kjefter trenerne så mye i pausen at gutta spiller bedre? For dårlig oppvarming?"

Jeg tror det er så enkelt som at mostanderne er veldig motiverte og aggressive når de spiller mot oss. Det er vanskelig å holde aggressiviteten oppe over en lengre periode, og da tar vi over spillet.

Men alle er kanskje ikke enige?
          --
          Mvh Morten.no
          "I'm free because I'm running"

Comment

Sitat: Den ons, 18 oktober 2006 14:20 skrev morten.no:

> "Hvorfor har det seg slik med Enga? Kjefter trenerne så mye i pausen at gutta spiller bedre? For dårlig oppvarming?"

>

> Jeg tror det er så enkelt som at mostanderne er veldig motiverte og aggressive når de spiller mot oss. Det er vanskelig å holde aggressiviteten oppe over en lengre periode, og da tar vi over spillet.

>

> Men alle er kanskje ikke enige?

Enig med dette. Kanskje er vi også bedre trent, så når de andre laga begynner å bli slitne tar vi helt over kampene? Hvis du ser på kampene både i Tippeligaen og i f.eks. Premier League, så er det gjerne i 2. omgang forskjellen på lagene er tydeligst. Man kan holde ut lenge med høy aggressivitet og stor innsats, men det holder sjelden i 90 min... mot slutten vil det beste laget (som kanskje er bedre trent eller ikke trenger å jage så mye ball) dominere.
            Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

Jeg har sett litt nærmere på tallene og skrevet en artikkel her:

Comment

De gode lagene er som regel best etter pause.

RBK er vel i år det laget sammmen med oss som har vunnet flest poeng i andreomgangen. Tror ikke jeg tar feil om RBK og VIF er de to lagene flest lag ønsker å vinne mot. Og det ser jeg som en ære, mer enn et problem

Comment

At vi kom igang sent kunne vi ikke klage på igår

Comment

Nei, den kamputviklinga i går kunne vel minne mer om en totalt reversert Enga-match. Det var i andre omgang vi slapp Stabæk bedre til - visstnok en del pga. alle skadene...

Comment

Working...
                    X