Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga fotball søker markedssjef

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vålerenga fotball søker markedssjef

    Ser ut som noen på valle har funnet ut at de trenger litt mer muskler i sponsorarbeidet.

    http://www.finn.no/finn/job/manageme...LICK&ecType=AD

  • #2
    Er det ikke allerede fler folk i administrasjonen enn i stallen? Er det en eller annen kommune-modell vi jobber etter her?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Grim View Post
      Er det ikke allerede fler folk i administrasjonen enn i stallen? Er det en eller annen kommune-modell vi jobber etter her?
      Det kom vel fram på fellesmøtet at markedsavdelinga har tre ansatte. Kan gjerne få inn flere kluter der.

      Comment


      • #4
        Originally posted by skog View Post
        Det kom vel fram på fellesmøtet at markedsavdelinga har tre ansatte. Kan gjerne få inn flere kluter der.
        Selgere pleier som regel å forsvare sin egen lønn.

        Når avdelingen er oppe med riktig bemanning, så håper jeg den nye markedssjefen inngår en avtale med et eller annet byrå om salg av plakater med støtte til næringslivet. La det henge en plakat eller et klistremerke i hver eneste resepsjon og i hvert eneste butikkvindu i byen om at denne bedriften støtter Vålerenga med 5000,-

        Greit å ha fokus på de store, som har penger til å bli hovedsponsor. Men viktig å ikke glemme de små også. Alle bedrifter som bidrar kan få noen kampbilletter, så øker kanskje sjansen for å få folk på kamp også og de får noe igjen.

        Det finnes 78.000 virksomheter i Oslo i følge SSB. Om 1% av de sponser klubben med 5000,- så er det nesten fire millioner i inntekter.

        Det vi ønsker oss er jo et bredt engasjement der mange viser sin støtte. Ikke en "kald" hovedsponsor som spytter inn mange millioner fordi Klanen tilhører et eller annet kundesegment eller målgruppe. Eller...egentlig ønsker vi jo begge deler.

        Viktig å vise for både de som bor i byen og de som er tilreisende at her støtter vi opp om hovedstadens klubb. Og da er sånne synlige greier som dette en god idè. Hvis "alle" støtter Vålerenga, så blir det vanskelig å takke nei.

        Og kanskje kan man gjøre noen "byttehandler" om at f.eks. bensinstasjoner, kiosker osv i Osloområdet viser på skjermene sine når neste kamp er. Tipper det ikke ville vært så stor teknisk utfordring å få f.eks. Narvesen i Oslo-området til å legge inn et bilde med teksten "Vi støtter Vålerenga - husk neste kamp xxxdag kl xx mot xxx."

        Comment


        • #5
          Originally posted by Nils_de-Noia View Post
          Selgere pleier som regel å forsvare sin egen lønn.

          Når avdelingen er oppe med riktig bemanning, så håper jeg den nye markedssjefen inngår en avtale med et eller annet byrå om salg av plakater med støtte til næringslivet. La det henge en plakat eller et klistremerke i hver eneste resepsjon og i hvert eneste butikkvindu i byen om at denne bedriften støtter Vålerenga med 5000,-

          Greit å ha fokus på de store, som har penger til å bli hovedsponsor. Men viktig å ikke glemme de små også. Alle bedrifter som bidrar kan få noen kampbilletter, så øker kanskje sjansen for å få folk på kamp også og de får noe igjen.

          Det finnes 78.000 virksomheter i Oslo i følge SSB. Om 1% av de sponser klubben med 5000,- så er det nesten fire millioner i inntekter.

          Det vi ønsker oss er jo et bredt engasjement der mange viser sin støtte. Ikke en "kald" hovedsponsor som spytter inn mange millioner fordi Klanen tilhører et eller annet kundesegment eller målgruppe. Eller...egentlig ønsker vi jo begge deler.

          Viktig å vise for både de som bor i byen og de som er tilreisende at her støtter vi opp om hovedstadens klubb. Og da er sånne synlige greier som dette en god idè. Hvis "alle" støtter Vålerenga, så blir det vanskelig å takke nei.

          Og kanskje kan man gjøre noen "byttehandler" om at f.eks. bensinstasjoner, kiosker osv i Osloområdet viser på skjermene sine når neste kamp er. Tipper det ikke ville vært så stor teknisk utfordring å få f.eks. Narvesen i Oslo-området til å legge inn et bilde med teksten "Vi støtter Vålerenga - husk neste kamp xxxdag kl xx mot xxx."
          Dette var noe som Sandnes fortalte en del om på møtet med supporterne.
          Vi ønsker å øke antall samarbeidspartnere/sponsorer til 150.
          EVIG VIF

          Comment


          • #6
            Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            . Narvesen i Oslo-området til å legge inn et bilde med teksten "Vi støtter Vålerenga - husk neste kamp xxxdag kl xx mot xxx."
            xxx spiller heldigvis ikke i tippeligaen så vi slipper å møte de

            Comment


            • #7
              Originally posted by Oslo-ess View Post
              Dette var noe som Sandnes fortalte en del om på møtet med supporterne.
              Vi ønsker å øke antall samarbeidspartnere/sponsorer til 150.
              De var nede i 57, var det det? Virker ikke som de har gjort en dritt på det feltet de siste årene.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Oslo-ess View Post
                Dette var noe som Sandnes fortalte en del om på møtet med supporterne.
                Vi ønsker å øke antall samarbeidspartnere/sponsorer til 150.
                Jeg mener vi burde legge til et nivå i bunn. Der alle som vil gi 5000,- får en plakat, noen klistremerker og noen kampbilletter.
                De får ingen rettigheter til sponsorpooler eller sånne ting. Bare dette.

                Det vi får tilbake er at støtten til klubben er mer synlig. At det blir "legitimt" å være Vålerengasupporter og at Vålerenga er hele Oslos lag, på lik linje med at Brann er det i Bergen, RBK i Trondheim, Start i Kristiansand, osv.

                Der jeg synes vi er dårligere enn lagene fra bygdenorge er på lokal forankring. Er du bergenser så holder du med Brann, er du trønder så er RBK laget ditt, osv. Er du derimot fra Oslo så kanskje du holder med Vålerenga, eller du lever i en illusjon der Skeid og Lyn er fullgode alternativer, eller du rett og slett driter i hele greia og holder med Playstation eller noen av de andre fritidstilbudene her. Med mindre du er bergenser, trønder eller noe annet og har flyttet til Oslo. Da blir det viktig for deg å vise alle at du er nettopp det med å synge skarresanger eller ta på deg den hvite plastposen og gre barten hver gang hjembygdas stolthet er på hovedstadsbesøk.

                Men Ali som driver kiosken sin på Tøyen er ikke fra Pakistan. Han er fra Oslo. La han få muligheten til å henge opp et skilt i kiosken som forteller dette og hvor stolt han er over nettopp det og at han har bidratt med penger. Og samme mulighet kan han på nærmeste Statoil, 7-Eleven, Rimi og alle de andre få lov til. Dette er ikke noe som må tas opp med markedssjefen i disse kjedene. Det er franchisetaker eller eier selv som bidrar. Og til gjengjeld så får vi opp stickers eller plakater overalt. Som i seg selv ikke er et være eller ikke være. Men som bidrar til å gjøre støtten til klubben mer synlig. Og dermed gjør det lettere for andre å velge rett.

                Comment


                • #9
                  En stor og god sponsorpool er viktig men skal man ha en modell som fungerer skikkelig må man få med noen skikkelige dragere, altså Store sponsorer. Rundt regnet bør 80% av inntektene komme fra 20% av samarbeidspartnerne. En ting er de gode på i USA og det er markedsføring og sponsorarbeid. Fint å lære litt av dem for verden blir mindre og mange norske bedrifter har behov som ligner.
                  Det er godt mulig at markedsavdelingen har vært litt for ivrig med å brande Vålerengas sosiale prosjekter og ikke hva man faktisk får igjen som hovedsponsor for Norges feteste klubb. Sosiale prosjekter har de uendelige muligheter til å støtte ellers og mange bedrifter gjør dette også. Vålerenga må lage en modell som er gjennomført proff, tiltalende og verdifull for samarbeidspartnere. Markedssjefen er viktig men organisasjonsbygging kanskje viktigere. Det å ha en egen "concierge" som hele tiden står på pletten for bedrifter med andre ting enn fotballbilletter kan gjøre vår klubb litt mer spennende å være en del av. Bedrifter vil rett og slett ha de beste samarbeidspartnerne og da må man gi dem mange muligheter og god service.
                  VIF = Verdier, Identitet og Folkelighet. Bygg opp den lille foreningen som en helhet. Det er ikke mer jeg, det er VI ble jeg enig med noen bra Vålerengafolk om i går.
                  Du går ikke aleine i Vålerenga!
                  Man må delta for å vinne

                  Comment


                  • #10
                    Det er vel neppe tiden for å hente inn konsulenter som skriver faktura med gaffel, men jeg mener det er viktig at vi ser lenger enn til andre Tippeligaklubber når vi tenker sponsorer.

                    Noen ting er universelle mens andre ting er lokalt. Jeg tror det hadde fungert dårlig å hente en fra Texas til å lede markedsavdelingen. Men at vi kan lære av lag fra NFL, NHL, NBA osv når det gjelder å skape verdi for sponsorer er jeg overbevist om.

                    Synes også 20-80 regelen din er fin. Enig i at 80% av sponsorinntekt skal komme fra de store, men jeg mener også at vi hadde hatt mye å vinne på (ikke bare i kroner og øre) på å tapetsere byens næringslivslokaler med støtteerklæringer til klubben.

                    Folk er enkle og hermer etter andre. Jo flere andre de ser som tydelig signaliserer sin støtte, jo enklere blir det for dem å gjøre det samme. Vi har blitt 100.000 flere mennesker i byen på de siste 14 årene. Det er mennesker som kommer fra andre steder. Hvordan kan vi knytte dem til klubben?

                    Comment


                    • #11
                      Markedsavdelinga har bestått av flere enn tre personer, så vidt jeg har skjønt, men er nå nede i tre etter et par runder med nedskjæringer.
                      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

                      ACAB - Allways Carry A Bible

                      Comment


                      • #12
                        Er vel ikke eneste stillingen de søker etter.

                        På klubbens sider står en Anders Aksnes som øknomisjef.
                        På Linkedin står samme person med ny jobb hos Hyundai per Mai 2014, etter kun 3 måneder i Vålerenga.

                        Comment

                        Working...
                        X