Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Lillestrøm, 2-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner: Vålerenga - Lillestrøm, 2-2

Sjøl fikk jeg ikke sett kampen på noen måte i dag, men ser at VG-børsen rapporterer at LSK hadde flere sjanser enn oss. Noen som gidder å gi en oppsummering sett med Enga-øyne ?

Originally posted by McCabre View Post
    Sjøl fikk jeg ikke sett kampen på noen måte i dag, men ser at VG-børsen rapporterer at LSK hadde flere sjanser enn oss. Noen som gidder å gi en oppsummering sett med Enga-øyne ?
    Tja, hva skal man si? Egentlig fortsatt for heit i toppen til å kunne gi et balansert resyme, men prøver lell. Vi starter ok, men er tunglærte. Kippe får gå opp alene på corner nr 1, men må ut å hente ballen og får ikke noe snert over headinga. Under ett minutt senere er det blåkopi, men denne gangen treffer svinet bra. Zahid er frisk i første og trer en genial pasning gjennom til Rasmus, som på sin side sender ballen under lsk-keepern. Han er borti ballen, og den har en fart på ca en kilometer i timen når den krysser linja.Vi har brukbar kontroll i første, men så var det det med andre omganger da.... Svina holder på å score på frispark, men flaksen er på vår side. Så er Zahid nok en gang på farta, triller gjennom Heltne Nilsen, som serverer Frode Kippe en ferdigscora pasning. Kippe gjør ingen feil og setter'n pent i krysset. Så mister vi helt taket på det, Zahid blir sliten og inn med Berre og Stengel. Ut med Daniel også, som ikke hadde sin aller beste dag. Berre er et trist skue om dagen. Mulig han skal bidra med rutine, men det hadde jo vært fint om han vant EN duell på den snaue halvtimen han fikk. Langer skyter stort sett ballen over linja hver gang. Tullingen på kanten til Lillestrøm fikk upressa dælje kula i mål rett før slutt. Vi kunne likevel tatt alle tre på overtid, men Høegh (som ikke hadde noen god dag på jobben) klinka ballen over etter hawaii i feltet til pakket etter corner. Laget virker slitne nå. Godt det er en uke til kamp.
    Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by maestro View Post
      Tja, hva skal man si? Egentlig fortsatt for heit i toppen til å kunne gi et balansert resyme, men prøver lell. Vi starter ok, men er tunglærte. Kippe får gå opp alene på corner nr 1, men må ut å hente ballen og får ikke noe snert over headinga. Under ett minutt senere er det blåkopi, men denne gangen treffer svinet bra. Zahid er frisk i første og trer en genial pasning gjennom til Rasmus, som på sin side sender ballen under lsk-keepern. Han er borti ballen, og den har en fart på ca en kilometer i timen når den krysser linja.Vi har brukbar kontroll i første, men så var det det med andre omganger da.... Svina holder på å score på frispark, men flaksen er på vår side. Så er Zahid nok en gang på farta, triller gjennom Heltne Nilsen, som serverer Frode Kippe en ferdigscora pasning. Kippe gjør ingen feil og setter'n pent i krysset. Så mister vi helt taket på det, Zahid blir sliten og inn med Berre og Stengel. Ut med Daniel også, som ikke hadde sin aller beste dag. Berre er et trist skue om dagen. Mulig han skal bidra med rutine, men det hadde jo vært fint om han vant EN duell på den snaue halvtimen han fikk. Langer skyter stort sett ballen over linja hver gang. Tullingen på kanten til Lillestrøm fikk upressa dælje kula i mål rett før slutt. Vi kunne likevel tatt alle tre på overtid, men Høegh (som ikke hadde noen god dag på jobben) klinka ballen over etter hawaii i feltet til pakket etter corner. Laget virker slitne nå. Godt det er en uke til kamp.
      Takk! Høres jevnere ut enn det statistikken hos VG tilsier, men ja; det virker som vi trenger en hvilepause nå.

Comment

Bønda hadde helt klart flest og størst sjanser. Vi hadde en del nesten-sjanser, dvs siste-pasningen var upresis.
        Vi er Vål'enga!!

Comment

Ikke mye å tillegge til Maestro sin meget beskrivende oppsummering, men jeg synes faktisk DFH var på stigende da han ble bytta ut med Berre.

Men igjen synes jeg vi faller 10 - 15 meter etter å ha utligna og derfra og ut, skaper lsk mer og mer ved å få vanvittig mye tid i midtbaneleddet - vi rygger og rygger uten nevneverdig press på ballfører. Mener også Fofana (han som var lur nok til å gestikulere foran Vestbredden) burde vært taklet før utligningsmålet og akkurat den situasjonen, beskriver vel manglende press ganske godt.

Og Ørnen går dessverre målløs av banen for første gang i TL i år - håper han rister av seg dette raskt og finner veien til nettmaskene ved neste anledning (var veldig anonym i dag). OG det bringer meg over til alternativer og ikke minst alternative formasjoner - på 2-1 i dag, burde vi punktert matchen på hjemmebane, men i stedet skaper lsk flere skarpe sjangser med bla. frispark klokkerent i tverrliggeren fra PVM og 2 kjempesjangser i påfølgende ping-pong i feltet. På 2-1 hadde det vært knall om vi kunne satt på en spiss til og avgjort kampen... Dette viser vel også tydelig at vi ikke har tilstrekkelig bredde på spissplass.

Som Maestro påpeker, virker det som om kampprogrammet har tæret på fysisk og det blir nok bra med en ukes trening før neste kamp, samtidig som jeg synes Reka burde rullere litt mer på mannskapet og ikke bare gjøre de kjente byttene.

Alt i alt skal vi vel være ok fornøyd med resultatet, selv om vi burde satt spikeren i kista på 2-1.
          \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Bra referat Maestro!

Konklusjonen fra klubbsidene er denne:
            'Det endte 2-2 på Ullevaal mellom to lag som ønsket å angripe. Lillestrøm hadde de største sjansene i den andre omgangen, men alt i alt var det et greit resultat.'

Og den konklusjonen er feil. En sjanse for LSK med Knudzon er sjelden en sjanse det blir mål av...
            Kampen var jevn mht. spill og sjanser og den 'levde hele tida'. Tenkte sjøl at kanskje 2-2 var 'greit etter spill og sjanser'. Men det er bare ikke greit med uavgjort mot LSK...

På den annen side -følte vi ble litt jinxa (?) etter å ha hetsa Fofana så mye. Det måtte liksom bli han som utligna... Jaja. Syns hetsen av han var i overkant - han maste jo vel mye på dommern e. frisparket mot han. Men jeg syns andre LSK-spillere sto for mer grisete spill enn han... Fofana er jo faktisk en god spiller som skaper en del.

Syns Zahid var Egnas beste - og Heltne Nilsen's målgivende til Kippe var det klasse over.

Har sjelden hatt det så gøy som da vi sang: Frode Kippe (klapp-klapp-klapp) Frode Kippe.. (etc.) + slang diverse medlinger til han etter sjølmålet!

Comment

Enig med maestro i mye, men er uenige på tre punkt:
              - Vi har ikke kontroll mot slutten av første omgang. Stopperne våre sliter og vi blir virkelig trøkka bakover.
              - Vi spiller derimot ganske bra i perioden like etter 2-1. Flere deilige overganger som vi dessverre ikke klarer å utnytte
              - Synes DFH nærmet seg årsbeste da han ble tatt av

Comment

11 783 tilskuere i dag. Får ikke helt slått fra meg at vi kunne ha hatt over 20.000 på 16. mai med denne kampen.

Comment

All blussing, altså fra begge parter, var søkt og gjennomført i tråd med hva forbundet godkjente?
                  Så veldig bra ut på tv hvertfall
                  - LGRW

Comment

Zahid imponerer meg bare mer og mer. Håper han fortsetter den bratte stigningen + at han blir sterkere fysisk og bedrer kondisjonen. Rett meg gjerne, men jeg kan ikke huske å ha sett en bedre midtbanespiller noen gang i Enga tidligere. En noe uvanlig spillertype vi sjeldent ser her i norden..

Comment

Må korrigere meg selv etter å ha sett høydepunktene...

Originally posted by Kroken6 View Post
                      ... - på 2-1 i dag, burde vi punktert matchen på hjemmebane, men i stedet skaper lsk flere skarpe sjangser med bla. frispark klokkerent i tverrliggeren fra PVM og 2 kjempesjangser i påfølgende ping-pong i feltet.
                      Stillingen var 1 - 1 på dette tidspunktet - beklager feilinformasjon :-)
                      \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Dette er en kamp der jeg synes statistikken lyver. LSK hadde riktig nok noen bra sjanser, mens vi hadde en del som manglet den siste pasningen fra å være ferdig scora.

Igjen synes jeg vi blir straffet for å mangle fart på kantene.

Når vi ligger i 4-2-3-1 og med Grindheim og Heltne Nilsen ti meter utenfor egen 16-meter så blir det veldig langt opp. Mange gode kontringsmuligheter som går tapt pga dette.

Zahid...her tror jeg vi har noe stort i vente. Virker som en utrolig sympatisk fyr også. Får håpe han ikke blir en ny Singh med tiden.

Comment

Originally posted by Stix10 View Post
                          All blussing, altså fra begge parter, var søkt og gjennomført i tråd med hva forbundet godkjente?
                          Så veldig bra ut på tv hvertfall
                          Får inderlig håpe det. Jeg var på stadion og for meg så virket ikke blussingen i "hjørnet" noe særlig organisert. Får håpe at alt var søkt på, hvis ikke så blir vel penga samlet inn på stadion brukt til å betale blussebot i stedet. Det vil i så fall være utrolig synd og frekt mot alle givere. For direkte eller indirekte så vil alle bøter blir tatt av penga vi samler inn.

Og så irriterer jeg meg over avsperringer på stadion i dag. Vår stadio, og vi blir sendt rundt avsperringer, mens gult får gå rett inn. Det hadde aldri skjedd andre steder, men opptøyene i fjor er nok årsaken. Men kjenner jeg blir litt oppgitt over spesialbehandlingen de får. Skjønner forøvrig ikke nødvendigheten av at bondepakket må inn til oss for å bruke Egon som vannhull. Kan de ikke bare være på Martins en halvtime lenger?
                          En gjeng med kvalme idioter som forpester ethvert miljø de representerer. Det er flere dom mener at de er de verste å få på besøk.

Så til kampen; Syns Zahid og Holm gjør en god kamp dag. Midtstopperne er vaklende og gjør flere store feil. Ørnen er usynlig, men kan ikke forvente magi inhver kamp. Eller ok. Kjipt å tape to poeng, igjen!
                          Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by jerusalem View Post
                            Enig med maestro i mye, men er uenige på tre punkt:
                            - Vi har ikke kontroll mot slutten av første omgang. Stopperne våre sliter og vi blir virkelig trøkka bakover.
                            - Vi spiller derimot ganske bra i perioden like etter 2-1. Flere deilige overganger som vi dessverre ikke klarer å utnytte
                            - Synes DFH nærmet seg årsbeste da han ble tatt av
                            Har tatt to pils nå og fått det hele litt på avstand:
                            1: Riktig, vi hang litt i taua mot slutten av 1.omg. Som alltid er vi svake mot høyt press pga dårlig pasningskvalitet/valg
                            2:Jo da, men vi blir aldri farlige og stresser bønda. Til det er vi for unøyaktige
                            3: DFH hevet seg nok litt og i etterpåklokskapens lys burde han stått i stedet for å sette på Berre.
                            Vi er Vål'enga!!

Comment

Fikk desverre ikke vært på kamp i dag men jeg stusser over en ting Reka gjør gang på gang ...hva er det med dette faste Berre-bytte!!?? Har ikke noe imot Berre men i år er han ikke på høyde med noen og da lurer jeg på, ser ikke Reka dette selv? Hørte han sa nå at han satte innpå Berre pga rutinen, når DFH var sliten, MEN d hjelper ikke med rutine når man er langt unna form og knapt vinner en duell!!! Dette irriterer meg. Vi må da ha andre som kan gjøre den jobben bedre enn Berre!!? Ellers irriterende å miste 2 poeng rett før slutt men var visst fortjent..so!!! Ville heller hatt 3 poeng ufortjent . Greit med en ukes pause nå, lade batteriene og høvle over neste motstander. Vi er ihvertfall der oppe fortsatt..tabell . Ære være

Comment

Working...
                              X