Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Lillestrøm, 2-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

http://www.dagbladet.no/2014/05/19/s...kdal/33386630/

Sende over noen fra ISKO?
    Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by nico70 View Post
      Fikk desverre ikke vært på kamp i dag men jeg stusser over en ting Reka gjør gang på gang ...hva er det med dette faste Berre-bytte!!?? Har ikke noe imot Berre men i år er han ikke på høyde med noen og da lurer jeg på, ser ikke Reka dette selv? Hørte han sa nå at han satte innpå Berre pga rutinen, når DFH var sliten, MEN d hjelper ikke med rutine når man er langt unna form og knapt vinner en duell!!!
      Vi måtte ha en på som kunne prøve å holde litt i kula. Da er det fint med litt rutine for å holde "kylan". Vi sleit fryktelig mot bøflas raske angrep, og selv om det er irriterende å slippe inn det siste kunne vi mista alle poengene i flere momenter før.

Comment

Originally posted by wanderer View Post
        Får inderlig håpe det. Jeg var på stadion og for meg så virket ikke blussingen i "hjørnet" noe særlig organisert. Får håpe at alt var søkt på, hvis ikke så blir vel penga samlet inn på stadion brukt til å betale blussebot i stedet. Det vil i så fall være utrolig synd og frekt mot alle givere. For direkte eller indirekte så vil alle bøter blir tatt av penga vi samler inn.
        Blussingen var helt lovlig. Var greit organisert det. Røykbomber forran, Blå på venstre side og rød på høyre, Bluss fyrt av 20 sekunder etter røykbombene bak.

link til bilde av røyk: http://www29.zippyshare.com/v/14400908/file.html

Comment

Off.. Slitsom kamp...
          For å begynne positivt, så er nok en gang Zahid den som står klarest frem for meg! Bare synd han ikke klarer 90 fulle ennå. Så på intervjuet hans at han ikke er langt unna. Det trenger vi tydeligvis! Hver gang han går ut faller vi sammen!
          -DFH får ikke noe 6'er på terningen, men gjør årsbeste. Håper han er på gang nå!
          -Lindquist fortsetter å putte hjemme! For et kjøp!
          -Frode elsker Vålenga!

For å surmule litt er det tydelig vi ikke holder hele kampen!
          -Høgh skuffer igjen! Riktignok kommer han seg litt etter hvert, men langt unna den bautaen vi trenger so far..
          -Gunnarson har vist seg bedre som stopper enn back syns jeg. Heller ikke han noen stor kamp.
          -Grindheim kjemper bra, men blir ofte for stressa.
          -Greit det var en god soloprestasjon av kødden på 2-2, men faen gutta... Press! Takle!
          -Berre har til slutt blitt gammel. Elsker fyren, men nå har han lite å bidra med dessverre.

Bittert å slippe inn mål så sent, men vi fortjente ikke bedre. Straffe skulle vi også hatt, men noe stang ut skulle bare mangle vi også får.
          All in all var pippippene hakket bedre og vi slapp unna tap mer enn vi tapte 2 poeng.

Comment

Zahid er et ekstremt stort talent som er på vei til å ta steget opp til en virkelig toppspiller.

Jeg synes Gunnarsson/Fredheim slet med Fofana defensivt så her skulle man vært enda tettere før han får ballen.
            Ellers så gjør den sentrale midtbanen med Grindheim og Heltne Nilsen er stor jobb i duellene.
            EVIG VIF

Comment

Synes vi er heldige som får med oss ett poeng i dag. Begge målene våre er skikkelige drittmål av den typen det svir å få mot seg. Desto morsommere selvfølgelig, men det er bedre å score mål etter godt spill og gode avslutninger, ikke ræl som motstanderen surrer inn i mål mer eller mindre på egen hånd.

Ser Zahid får mye skryt her, men han har ennå til gode å score noen mål, og sliter med målgivende pasninger. Når det er på plass så blir han en virkelig klassespiller. Ellers blir han tatt gang på gang uten å få frispark i går. Vet ikke om dommeren hadde noe spesielt imot ham, eller om han blir for lett i duellene.

Til slutt en kommentar til bruken av derby i åpningsposten. Derby trenger ikke å bety et byoppgjør, det trenger ikke en gang å være et lokaloppgjør, men bare en kamp mellom to klubber som av en eller annen grunn er rivaler. Når det gjelder kampen mot Lillestrøm viser gårsdagens oppmøte at for dette oppgjøret ikke har noen spesiell interesse blant Vålerenga-publikummet. Det kommer noen ekstra bortesupportere, men utover det var ikke oppmøtet (eller antall solgt billetter) igår noe særlig bedre enn mot Sandnes-Ulf.

11700-1700 lsk-supportere = 10000
              9030-30 Ulf-supportere = 9000.

Så, kanskje 1000 ekstra i går. Det er ikke allverden.

Comment

Fantastisk kamp tidspunkt gjorde sånn at jeg ikke kunne komme. Sikker andre i samme båt som meg

Comment

Originally posted by Belhaven View Post
                  Når det gjelder kampen mot Lillestrøm viser gårsdagens oppmøte at for dette oppgjøret ikke har noen spesiell interesse blant Vålerenga-publikummet. Det kommer noen ekstra bortesupportere, men utover det var ikke oppmøtet (eller antall solgt billetter) igår noe særlig bedre enn mot Sandnes-Ulf.
                  Kanskje noen også uteble fordi ramma rundt fjorårskampen ble i heftigste laget for dem?

Comment

Ser Zahid får mye skryt her, men han har ennå til gode å score noen mål, og sliter med målgivende pasninger. Når det er på plass så blir han en virkelig klassespiller.
                    Zahid kunne hatt flere målgivende tidligere i sesongen, for han har servert ballen på gullfat flere ganger.

Comment

Originally posted by Trym View Post
                      Zahid imponerer meg bare mer og mer. Håper han fortsetter den bratte stigningen + at han blir sterkere fysisk og bedrer kondisjonen. Rett meg gjerne, men jeg kan ikke huske å ha sett en bedre midtbanespiller noen gang i Enga tidligere.(...).
                      Vil nå gi unggutten affal et par sesonger, før jeg syns han kan settes oppå "midtbane-pallen" til VIF... En bra 1/3-sesong er lite i 'den store sammenhengen.'

MEN: Zahid er et kjempetalent - og han er ikke bare 'en spiller for framtida. Zahid er en spiller for nåtida! Oslogutt også - og i Enga siden...øh?
                      Håper klubben tar godt vare på han ( og at han ikke "tar av"...)

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                        Dette er en kamp der jeg synes statistikken lyver. LSK hadde riktig nok noen bra sjanser, mens vi hadde en del som manglet den siste pasningen fra å være ferdig scora.

Igjen synes jeg vi blir straffet for å mangle fart på kantene.

Når vi ligger i 4-2-3-1 og med Grindheim og Heltne Nilsen ti meter utenfor egen 16-meter så blir det veldig langt opp. Mange gode kontringsmuligheter som går tapt pga dette.

Zahid...her tror jeg vi har noe stort i vente. Virker som en utrolig sympatisk fyr også. Får håpe han ikke blir en ny Singh med tiden.
                        Lindkvist må da være en av de raskere vingene i tippeligaen?

Comment

Originally posted by oPsL View Post
                          Fantastisk kamp tidspunkt gjorde sånn at jeg ikke kunne komme. Sikker andre i samme båt som meg
                          Helt enig. Selv hadde jeg heldigvis et jobbmøte i byen på ettermiddagen, som gjorde at jeg kunne dra hjem i stedet for tilbake på jobb etterpå. Skulle jeg vært på arbeidsplassen min til vanlig tid hadde jeg aldri i verden rukket kampen, med mindre jeg hadde dratt med PC-bag og full pakke. Pappskallene i NFF gjør det sannelig enkelt å komme seg på kamp....
                          Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by oPsL View Post
                            Samme her. Hadde tippeligaen hatt fast kamptidspunkt med 1-2 lørdagskamper og resten
                            av runden på søndag hadde helt sikkert publikumstallet gått opp hos hele tippeligaen. Så lenge
                            tv skal bestemme alt så blir det ikke mulig å vite når neste kamp er for de som ikke følger
                            et lag litt mindre enn de fleste på tråden her. ( og ja jeg vet at dette var en spesiell helg med 17. Mai),
                            men nå har det vert tre mandagskamper der kun helligdag var mulig for meg, og sikkert flere.
                            (2. påskedag).

Comment

Til slutt en kommentar til bruken av derby i åpningsposten. Derby trenger ikke å bety et byoppgjør, det trenger ikke en gang å være et lokaloppgjør, men bare en kamp mellom to klubber som av en eller annen grunn er rivaler. Når det gjelder kampen mot Lillestrøm viser gårsdagens oppmøte at for dette oppgjøret ikke har noen spesiell interesse blant Vålerenga-publikummet. Det kommer noen ekstra bortesupportere, men utover det var ikke oppmøtet (eller antall solgt billetter) igår noe særlig bedre enn mot Sandnes-Ulf.
                              Re 'derby' - Har bare lest (her på forum) at et 'derby', strengt tatt, skal være mellom to lag fra samme by. Og jeg liker den bruken av ordet...
                              Men v. ettertanke så har jeg og sett begrepet 'byderby' brukt. (Vil den videre definisjonen av ordet 'derby'da gjøre fx: Real Madrid- Barca, PSG-Marseille, LFC - ManU, og Newcastle- Sunderland til 'derby'... Tja...)

Vi har også et godt par gode norske ord : 'Lokal-oppgjør' (fx. VIF-LSK, VIF-Stabæk, Sarpsborg - FFK, Viking-Sandnes-Ulf, Viking-Bryne) 'Nabo-oppgjør'/'Nabo-kamp' (som i Norge kan være mellom lag fra nabo-regioner eller forskjellige deler av samme fylke: (fx. Molde-RBK, AaFK-Molde, HamKam-XXX, Førde-Florø m.m.m. inkl. de 5 nevnte + flere 'lokaloppgjør') Kampene mellom Bodø/Glimt og Tromsø blir jo også referert til som 'Best i nord'-kampen. (nå i 3.runde i cupen)

Skal ikke si at jeg har noe endelig svar. Språk og språkbruk utvikler seg stadig.
                              Men jeg LIKER som sagt bruken av 'derby' om kamper mellom to lag fra samme by. At vi sånn sett ikke spiller 'derby' mot LSK, blir da enda en påminnelse om at kommunesenteret i Skedsmo er et ganske lite sted - forbi en del jorder og lenger ut på landet.

Er ellers uenig i at kampen mot LSK ikke betyr noe ekstra... Merka det på Politioppbud, egne og tribune-naboers reaksjoner under kampen, mengden av og lydnivået til bortefans, tifo og blussing - alt dette var større enn mot Sandnes-Ulf. Sjøl tror jeg og at buinga mot Fofana ville vært mindre intens om han hadde spilt for Sandnes-Ulf, eller nesten hvem som helst andre enn LSK.

Comment

Enig i det siste der San Paolo, men mitt poeng var at for det brede publikum så betyr det ikke noe særlig. På Bredden og i Gaza er nok temperamentet høyere enn om vi hadde spilt mot Sandnes-Ulf.

Ellers er jeg enig i at kl 18 på mandag et litt merkelig kamptidspunkt.

Comment

Working...
                                X