Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Follo - Vålerenga, mandag 26. mai kl 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Follo - Vålerenga, mandag 26. mai kl 18

Noe tidlig med link, men vi streamer kampen.
    http://www.dittoslo.no/indre-by/spor...ekte-1.8440974

Kampen er i gang! Norsk Tipping ga 5,25 i odds før kampen, det ble litt for fristende. Her er litt om før-kamp-stoff:

http://www.vif-fotball.no/news/artic...elederen-i-dag

Her er troppen, nesten utelukkende juniorspillere:
    Gudmund Taksdal Kongshavn, Nima Danai, Dodou Gaye, Edvin Grant Langseth, Sander Pettersen, Simen Olafsen, Anders Plassen, Amir Daush, Simen Hestnes, Ivan Näsberg, Hassan Rahmani, Herman Stengel, Jesper Solli, Fitim Kastrati, Riki Alba, Markus Brændsrød, Niklas Castro, Moussa Nije.
    +++

Comment

Originally posted by FrodeAS View Post
      Kampen er i gang! Norsk Tipping ga 5,25 i odds før kampen, det ble litt for fristende. Her er litt om før-kamp-stoff:

http://www.vif-fotball.no/news/artic...elederen-i-dag

Her er troppen, nesten utelukkende juniorspillere:
      Gudmund Taksdal Kongshavn, Nima Danai, Dodou Gaye, Edvin Grant Langseth, Sander Pettersen, Simen Olafsen, Anders Plassen, Amir Daush, Simen Hestnes, Ivan Näsberg, Hassan Rahmani, Herman Stengel, Jesper Solli, Fitim Kastrati, Riki Alba, Markus Brændsrød, Niklas Castro, Moussa Nije.
      1-7. Follo toger på mot Adecco. Vakkert mål av Olafsen på et langskudd i krysset, og vi var farlig frempå en del ganger i starten. Follo scorer i hvert fall to på vakre frispark fra 20 meter (jeg slo av på 4-1). Follo er uhyre sterke for tiden, så jeg tror ikke man skal lese for mye ut av denne matchen.

Kjelsås er forbi oss på målforskjell, så nå har vi ikke lenger de to beste lagene i Oslo

Comment

Fikk ikke sett kampen, men en ting som slår meg er at vi slipper inn 7 mål med Gudmund som keeper.
        Var det noen keepertabber, eller er rett og slett Follo så gode?

Comment

Ja og nei, det var et skudd fra kloss hold, et genialt frispark som han ikke kunne tatt. Det var vel heller kollektiv svikt på slutten. Ett eller to kunne han tatt, men det var ikke dårlig keeperspill slik jeg ser det.
          +++

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
            Fikk ikke sett kampen, men en ting som slår meg er at vi slipper inn 7 mål med Gudmund som keeper.
            Var det noen keepertabber, eller er rett og slett Follo så gode?
            Her er målene, så kan du vurdere selv:

http://www.dittoslo.no/indre-by/spor...ga-2-1.8447315
            +++

Comment

Var nok bare det siste målet han "burde" tatt ja, var jo et par gode redninger i videoen også, så da var det nok ikke keepern det stod på i denne kampen. Håper unggutta klarer å riste dette av seg og se fremover, for de er virkelig et godt lag som kommer til å ende på øvre halvdel av tabellen, tror jeg.

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
                Var nok bare det siste målet han "burde" tatt ja, var jo et par gode redninger i videoen også, så da var det nok ikke keepern det stod på i denne kampen. Håper unggutta klarer å riste dette av seg og se fremover, for de er virkelig et godt lag som kommer til å ende på øvre halvdel av tabellen, tror jeg.
                Resultatet gir på ingen måte en god beskrivelse av banespillet. De scora på rett tidspunkt, rett før pause og rett etter pause. Vi klarte ikke å sette en straffe på stillingen 4-1, da ble det tungt. Det ble litt menn mot gutter på slutten, de hadde mer erfaring i de viktige situasjonene.

Har forresten stor tro på den nye juniortreneren. Her er det ikke noe klaging på dommere eller andre rare ting, men fokus på det Enga kan gjøre noe med: eget spill og egne ferdigheter. Kan vi forvente en generasjon unge som de vi hadde under Petter Myhre?
                +++

Comment

Originally posted by FrodeAS View Post
                  Kan vi forvente en generasjon unge som de vi hadde under Petter Myhre?
                  Definitivt! Flere der som kan bli virkelig gode. Zahid har jo tatt nivået bra. Håper vi kan få til et samarbeid med f eks Follo (hvis de rykker opp), så flere av disse gutta kan få teste seg i Adeccoligaen, slik Zahid gjorde ifjor for Ull/Kisa. Ull/Kisa samarbeider vel med LSK nå?

Comment

Så ikke kampen og utfra resultatet er jeg glad jeg ikke gjorde det.

På meg som ikke følger med sånn alt for tett så klarer jeg ikke å skille ut de store talentene. Synes ofte det ikke er sånn at de viktigste på juniorlaget er de som tar skrittet. Og det er jo naturlig. Det er ikke alltid lett å vise at man har det lille ekstra i kamper, som det er å demonstrere det på trening. Det er ikke alltid lett for utenforstående å se hvem som har tatt ut hele potensialet for å kunne mestre 2.divisjon og hvem som har mer å gå på.

Näsberg har fått mye skryt av Rekdal tidligere, men han har vi sett lite av på a-laget. Olafsen fikk jo noen sekunder mot Brann.
                    I fjor var Kastrati en man gjerne sendte utpå sent i kampen, men i år har vel heller ikke han spilt i Tippeligaen. Nije derimot har blitt omtalt som god i år, men han hadde vel et skuffende fjorår. Brændsrød er en annen som jeg har fått med meg som antatt up and coming.

Hvem kan vi egentlig forvente oss noe av i årene som kommer?

Comment

Working...
                    X