Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Rosenborg krasjer med VM finalen, hva gjør vi?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Rosenborg krasjer med VM finalen, hva gjør vi?

Etter å ha lest VPN's dagbok starter jeg denne tråden. Håper vi kan enes om at det å flytte RævBK kampen er viktig. Hvis klubben sitter med henda i lomma (er jo ikke sikkert dem gjør det) må vi legge press på. Mitt forslag er lørdag 12 juli. Da er det kun bronse finale, og den går 1 time senere så de som får spasmer av og ikke se en "loosers final", får 1 time ekstra til å komme seg hjem eller på puben eller hvor det nå måtte være. Håper ikke det er like lite interesse for å få flyttet kampen som det var når VIF-RBK kolliderte med Metallica (legger ved innlegget på VPN)

Meget bra innitiativ med "public viewing" etter match på Ullevål men som dere skrev at Vif trolig sitter med henda i lomma, kommer nok ikke det til å skje. Jeg skrev en del mailer i forkant av VIF - RBK til klubben når kampen krasja med Metallica konserten, men ble møtt med null interesse. Den kampen hadde bare vært trengt å flyttes 2 timer frem, og busser satt opp utenfor Ullevål til Valle. Hvor mange ekstra som hadde kommet til Ullevål hvis det hadde skjedd, kan man jo bare spekulere i, men så lenge dem ,potensiellt, kan tjene mer penge, skape mer liv, bør man søke slike løsninger!

Det er ett problem med storskjerm på Ullavål; skal vi innvitere RævBK supportere til å se kampen? Har på følelsen at det kan bli ett heftig slagsmål!

Den beste løsningen er å legge kampen til lørdan. Det kan jeg ikke se noe problem i. Regner med at begge lag, og deres supportere er tjent med det. Jeg synest vi burde stå sammen om ønske å flytte den kampen til lørdag den 12 (som den egentlig var berammet til hvis jeg ikke husker feil) og informere klubben snarest! Gud vet vi trenger HVER krone ekstra vi kan få i bill. intekter!!
    Han kom ble svett og dett var dett

Kampen kan ikke spilles lørdag. Rosenborg spiller Europacup på torsdagen. Dette er grunnen til at kampen er flyttet fra lørdag til søndag.

Hvis kampen skal flyttes må den flyttes til tidligere på dagen, mandag eller utsettes til et senere tidspunkt i sesongen.

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
      Kampen kan ikke spilles lørdag. Rosenborg spiller Europacup på torsdagen. Dette er grunnen til at kampen er flyttet fra lørdag til søndag.

Hvis kampen skal flyttes må den flyttes til tidligere på dagen, mandag eller utsettes til et senere tidspunkt i sesongen.
      Da bør den i det minste flyttes til tidligere på dagen!! Bør ikke være vanskelig.
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Sotahjørnet klikka på dette allerede da oppsettet kom på tirsdag i nok er faen meg nok!
        Det har vært helt stille fra klubbene uten at jeg fatter at de kan sitte på gjerdet å se på at denne kampen blir rasert.
        Vålerenga for ikke tilskuere. Supporterne til Rosenborg kommer ikke til å reise.
        Det enkleste hadde vært å sette kamptidspunkt til 15:00. Da er kampen ferdig og man rekker å kaste i seg en kebab før man går på pub og allikevel få med seg hele vm-oppkjøringa til NRK. I tillegg får man da også plass på puben. Med dagens kamptidspunkt er alle puber fulle når man kommer fra kampen. Kanskje med unntak av Bohemen og Vålerenga Vertshus som kan tenkes å innføre et billettsystem denne dagen for at stamgjestene som velger Ullevaal allikevel skal ha plass på puben når de kommer etter kampslutt.
        in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
          Sotahjørnet klikka på dette allerede da oppsettet kom på tirsdag i nok er faen meg nok!
          Kanskje med unntak av Bohemen og Vålerenga Vertshus som kan tenkes å innføre et billettsystem denne dagen for at stamgjestene som velger Ullevaal allikevel skal ha plass på puben når de kommer etter kampslutt.
          Sotahjørnet klikker rett som det er . Herlig lesning, som jeg anbefaler alle å unne seg.

Så til forslaget om billettsystem på Bohemen/Vertshuset: Strålende idè. Jeg skal så klart på Ullevål og kunne absolutt tenke meg VM-finale på pøbb, men de kommer til å være smekkfulle allerede når lærkula trilles i gang på Ullevål. Sesongkort/billett til VIF-rbk vises i døra og vips er du inne. Fin belønning for å støtte fotball på stadion.
          Vi er Vål'enga!!

Comment

Synd å si det, men jeg tror kanskje jeg ikke kommer på Ullevaal den søndagen. Uaktuelt for meg å kanskje rekke finalen hjemme, eller å stå utenfor en pub, se kampen på en tom pub, eller ikke komme inn på kontraskjæret. Finalen i VM er stort og noe jeg gleder meg til i fire år, fra sluttfløyta går i forrige VM-finale.

Da mange av mine venner verken har sesongkort eller bryr seg nevneverdig om Vålerenga, og at vi har hatt en tradisjon om å se finalen på kontraskjæret med fullt opplegg fra tidlig ettermiddag/sen formiddag, så blir det nok det for meg også. De kan ikke gå inn, holde av plass til meg, for er det fullt så er det fullt. Uansett.

Jeg har uansett betalt for kampen, og kjøper aldri noe på stadion slik at meg taper de ikke penger på uansett. Men jeg syns mest synd på Vålerenga fotball som nå antageligvis taper 2-3000 tilskuere (kanskje fler mtp på bortesupportere også) siden kampen går nesten samtidig som finalen. Det er veldig synd. Det burde ikke være vanskelig å få til en kampstart klokka 14:30 eller liknende til denne kampen, men TV styrer alt. Og det er jeg veldig i mot. Så blir kanskje en stille protest fra min side.

Håper i det lengste at VIF klager til NFF på kamptidspunktet.
            Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

NFF ser igjen ut til å mangle en kalender...
              (De har visst ei klokke siden de godtok flytting av VIF-Lyn m. en time! )
              Men ikke greier de å samkjøre tidspunkter for herre og damekamper...

Og nå vil dem kjøre TL-kamp som kræsjer med VM-finalen!!!

Skulle ønske det var noen i NFF som skjønte at det er FOTBALL dem driver med!!

VI MÅ klage til NFF - noe annet blir både flaut og feil

Comment

Alle blir igjen på Ullevaal og ser finalen der. Slik: https://www.youtube.com/watch?v=qO1H_iDsqkI
                Neida. Bare en liten ide.
                223

Comment

Hørte på radion i dag tidlig om at man var i dialog med NFF/Fotball media for å få flyttet kampen.

Comment

http://m.vif-fotball.no/news/id/1330...01vb2km31y4aaw

17.00 nytt tidspunkt.

Comment

1 time er bedre enn ingenting. Håper det er nok med 2 timer mellom kampene for de som vil få med seg begge deler.

Comment

Haha. Vet ikke om jeg skal le eller grine. En hel time frem? Wow! Hjelper ingenting og i beste fall mikroskopisk! NFF kan kysse seg en viss plass!
                        Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                          Haha. Vet ikke om jeg skal le eller grine. En hel time frem? Wow! Hjelper ingenting og i beste fall mikroskopisk! NFF kan kysse seg en viss plass!
                          Kampen er ferdig ca.18:50
                          Da har man 2 timer og 10 minutter til å komme seg på pub eller på annet sted for å se en oppskytt TV-kamp.
                          EVIG VIF

Comment

Er det ingen her som tenker på hvor mange seere vm-finalen mister med dette kamptidspunktet

Comment

Originally posted by Oslo-ess View Post
                              Kampen er ferdig ca.18:50
                              Da har man 2 timer og 10 minutter til å komme seg på pub eller på annet sted for å se en oppskytt TV-kamp.
                              Og på den tid er kontraskjæret fult

Comment

Working...
                              X