Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ta med kamera på stadion?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ta med kamera på stadion?

Er det lov å ta med kamera på stadion mtp alle mulige slags rettigheter? Snakker da om speilrefleks, og ikke mobil-kamera e.l.

Originally posted by Grim View Post
    Er det lov å ta med kamera på stadion mtp alle mulige slags rettigheter? Snakker da om speilrefleks, og ikke mobil-kamera e.l.
    Kan ikke skjønne at det skulle være forbudt. Ville vært snodig med et skille mellom typer utstyr for fotografering/opptak.

Comment

Originally posted by Farmor View Post
      Kan ikke skjønne at det skulle være forbudt. Ville vært snodig med et skille mellom typer utstyr for fotografering/opptak.
      Aldri prøvd på Ullevaal , men fikk ikke lov på old Trafford for et par år sia

Comment

Originally posted by Farmor View Post
        Det er helt vanlig å skille mellom mobil som i praksis er tillatt medbrakt overalt, og et dedikert fotoapparat. For eksempel er det ingen som tar fra deg mobilen ved inngangen til en konsert, mens speilrefleksen din derimot....

Det sagt så er jeg usikker på hva som gjelder for Engas hjemmekamper, finner ingen sikker informasjon om dette i farta. Ser at det en del steder skilles mellom video som ikke er lov, og foto som kan være lov. Det er sikkert fornuftig å ringe klubben å høre med dem

Comment

Følgende effekter er det strengt forbudt å ta med inn på stadion:
          • kniver ( … ) være en sikkerhetsrisiko
          • ( … )
          • videokameraer/lydbånd
          • dyr(unntak er førerhund)

Stadionområdet er videoovervåket.

Mobiltelefon kan kun benyttes til personlig og privat bruk. Det er forbudt å videreselge bilder tatt med mobiltelefon.

MOBILTELEFON KAN KUN BENYTTES TIL PERSONLIG OG PRIVAT BRUK. DET ER FORBUDT Å VIDERESELGE BILDER TATT MED MOBILTELEFON.

Å STÅ PÅ EN TRIBUNE SOM ER MENT SOM SITTETRIBUNE ER STRENGT FORBUDT UNDER KAMPENS GANG

Comment

Følgende effekter er det strengt forbudt å ta med inn på stadion:
            • videokameraer/lydbånd
            Faen, ikke lov med kassettspiller

Comment

Spørsmålet ditt gjelder flere forhold, tror jeg.
              1: Ta med kamera gjennom slusa.
              Stadionreglementet som ASEB siterer fra, nevner ikke fotoapparat blant de forbudte sakene. Da er det rimelig å tro at du kan ta det med deg inn. Eventuelt med en utskrift av reglementet i baklomma - last ned fra http://www.ullevaal-stadion.no/Publi.../Stadionregler

2: Hva har du lov til å fotografere.
              Grunnregelen i norsk lovverk er at du kan ta bilde av hvem eller hva du vil, med enkelte helt spesielle unntak. Ingenting på banen og tribunene faller inn under disse unntakene. På privat grunn kan imidlertid en grunneier bestemme at publikum kun har adgang på bestemte vilkår, som for eksempel at det ikke tas fotografier. Et slikt privat fotoforbud er ikke kunngjort - så dermed fritt fram.

3. Hva kan du bruke bildene til.
              I stedet for å gjengi en lang harang her anbefaler jeg å sjekke "Lommejuss for digitale medier" av Gisle Hannemyr. Kjekt stoff for alle som tar bilder og bryter lover på daglig basis http://hannemyr.com/faq/legal_dm07.shtml

Beklager omstendelig svar, men dette har interessert meg lenge.

Comment

Takker for svar. Nå er vel problemet mitt at kameraet også kan ta opp video så da sliter jeg vel uansett.

Comment

Originally posted by Grim View Post
                  Takker for svar. Nå er vel problemet mitt at kameraet også kan ta opp video så da sliter jeg vel uansett.
                  Det gjør mange mobiler også, så vaktene får litt av en jobb hvis de skal tolke dette reglementet bokstavelig

Comment

Working...
                  X