Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Sogndal - VIF, Torsd. 12 juni kl. 18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

http://m.vif-fotball.no/news/id/1deg...g1nas8awagn0ni

Sjefen før match. Herregud for en start vi har fått hvis vi vinner i morgen. Ett poeng bak 2 poeng i snitt. Det er sterkt!

Ser det nevnes Sogndals overganger. Jeg er mere redd for dødballer i mot. Det er nesten deres eneste force, men der er de til gjengjeld sinnssykt tunge.

Har så lyst til å få sjansen i Europa igjen. Det hadde vært stort.

Kom igjen Enga!!

Comment

Sogndal er en vanskelig motstander, særlig på det skattebetalerfinansierte palasset av en stadion de har grafsa til seg. De har tre strake hjemmeseire over Start, Brann og Sandnes. Alle lag som har strukturelle problemer slik som vi har.

Men vi har Ørna, og han kan fint sørge for at vi tar alle tre poengene.

Comment

TRoppen + info om skader og karantene:
        (+ Calvo er jo i Brasil med Costa Rica)

Fra klubbsidene:
        'Andre Muri, Alexander Mathisen og Fitim Kastrati er skadet, Sivert Heltne Nilsen soner karantene for tre gule kort og er ikke tilgjengelig for tropp.

Her er troppen: 30 Gudmund Kongshavn, 34 Michael Langer, 2 Niklas Gunnarsson, 3 Ruben Kristiansen, 5 Rasmus Lindkvist, 6 Simon Larsen, 7 Daniel Fredheim Holm, 10 Vidar Ørn Kjartansson, 11 Morten Berre, 14 Herman Stengel, 17 Ghayas Zahid, 19 Christian Grindheim, 24 Nicolai Høgh, 25 Markus Dahlen Brændsrød, 26 Simen Olafsen, 35 Ali Iqbal, 36 Mathias Blårud, 39 Moussa Njie'

Mye ungt på benken skulle jeg tro. Blir interessant å se om Rekdal starter med Iqbal på back og/eller Stengel på midtebanen...

Comment

Blir veldig overrasket om Iqbal starter..
          Håper Stengel får muligheten. Han har vært god når han har fått muligheten. Men er stygt redd Reka går for rutinen til Berre.
          In the beginning the Universe was created.
          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
          - Douglas Adams

Comment

Ja, Berre starter nok dessverre.

Men mtp på hvilken spillertype Stengel er, så syns jeg Rekdal skal satse på Stengel i dag. Ikke det at han er en defensiv spiller. Men han er god med ball, vil ha ballen mye, smart (kanskje smartere enn Heltne Nilsen), og kan fylle skoene etter Sivert like godt som Berre.

Vær så snill, velg ungt fremfor rutine i dag (altså, Stengel fremfor Berre).
            Men er som sagt redd for at det blir Berre i stedet, akkurat som da vi ledet 3-0 mot Aafk og hadde alle tiders mulighet til å sette inn ungt og la de få erfaring.

Veldig moro at Nije er tilbake. Hadde vært gøy om han fikk et innhopp mot slutten når Sogndal begynner å bli slitne. Tipper han kontrer et par sjanser for Vålerenga.
            VAR, nei takk!

Comment

Vi har nok stoppere/forsvarsspillere her til å sette en av dem inn som erstatter for Sivert. Ikke utenkelig at vi gjør det.
              Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                [url]Ser det nevnes Sogndals overganger. Jeg er mere redd for dødballer i mot. Det er nesten deres eneste force, men der er de til gjengjeld sinnssykt tunge.
                Må innrømme jeg ikke vet noe særlig om Sogndal. Regner med de starter kampen med minst tre spillere som heter Flo til etternavn, at de ligger kompakt i forsvar og at det dreier seg om å pumpe baller inn i vårt felt i håp om at en eller annen Flo eller en annen tometersfyr får den i hodet.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                  Må innrømme jeg ikke vet noe særlig om Sogndal. Regner med de starter kampen med minst tre spillere som heter Flo til etternavn, at de ligger kompakt i forsvar og at det dreier seg om å pumpe baller inn i vårt felt i håp om at en eller annen Flo eller en annen tometersfyr får den i hodet.
                  He-he

Men så kan jo vi holde ballen langs bakken og lure inn to-tre mål et par etasjer under "6 meter med Flo & co"
                  Vi kan vel ellers matche dem greit i lufta med de forsvarsspillerne vi har...

Comment

Vi har vært svake på defensive dødballer og har hatt mye flaks. Litt skummelt
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                      Vi har vært svake på defensive dødballer og har hatt mye flaks. Litt skummelt
                      Det utjevner vi med at putter mye uten å trenge dødballer og har en god porsjon flaks selv!

Comment

Redd vi går¨på en skikkelig smell denne kampen og slipper inn 2-3 dødballmål imot. Vært positiv 9 av 10 kamper i år,men gruer meg virkelig til denne kampen. Håper selvfølgelig vår flaks og dyktighet fortsetter,men ser for meg en mer stang ut kamp nå. Vi er for svake/ustrukturelle på dødballer imot og har knapt en sterk hodespiller. Nå må Langer tørre å gå mer ut i felte. Han er veldig usikker der desverre og nøler ,men vi trenger at han går mer ut og snapper/bokser innleggene/cornere. Håper at Reka tør å satse og setter innpå Stengel sentralt istedenfor Berre,men tviler på at han gjør det. Vinner vi i dag og første kamp etter ferien, ja da tror jeg virkelig på medalje i år. Tror at Odd,godset og stabæk faller nedover på tabellen til høsten, men redd for at rbk og viking fortsetter å klatre. Lsk er jeg usikker på. Uansett viktig å ta poeng i dag selv om vi ikke blir hekta av med tap. Vi vil fortsatt være med i toppen og det er deilig å tenke på. Før når vi tapte en kamp så så vi mer nedover på hvor nedrykksgrensa gikk, nå kan vi se oppover uansett . Siste ting litt offtopic: Håper nå at Costa Rica vinner hele VM, så det drypper mest mulig penger til Vålerenga fra FIFA

Comment

ser i kaffegruten at dette blir en knokkelkamp og 0-0

Comment

Beste å gjøre i denne kampen her, er å ikke la det bli en knokkelkamp, men at vi dominerer banespillet. Sørg for å gi Sogndal minst mulig dødballer på vår banehalvdel, så vi trenger masse bevegelser og ballsikre spillere. Sogndal vil helst ha en knokkelkamp regner jeg med!

Comment

Originally posted by skog View Post
                              Sogndal er en vanskelig motstander, særlig på det skattebetalerfinansierte palasset av en stadion de har grafsa til seg. De har tre strake hjemmeseire over Start, Brann og Sandnes. Alle lag som har strukturelle problemer slik som vi har.

Men vi har Ørna, og han kan fint sørge for at vi tar alle tre poengene.
                              Moro at stadion deres tar 80 % av innbyggerene i sogndal. 5400 plasser og 6700 innbyggere. sånn apropos godt brukte skattepenger. http://www.theguardian.com/football/...tion-knowledge

Comment

Vi bruker Berre som erstatning for Sivert. Er ikke sikker på at det er så lurt. For Berre har vært veldig svak i år. Er redd for at linken til Zahid vil bli rammet.

Vi burde satt inn Blårud for Sivert. Da ville man beholdt den linken som er til Zahid.

Og siden jeg nylig kom ut av "utvisningsboksen" så vil jeg ikke ha noen kommentar om Fredheim Holm overhodet. Absolutt ingenting, bortsett fra å registrere at han starter kampen.

Comment

Working...
                                X