Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; Sogndal - Vålerenga 2-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• san Paolo
    replied
    Originally posted by Daniel37 View Post
    (...) For realitetene er at Enga er nok blant lagene som har overprestert i år. For man har hatt en ekstrem høy utnyttelse av målsjanser. Å tro at man vil "holde" over 40% effektivitet er rett og slett som å tro på julenissen. (...).
    'Realitetene ... er nok'... etc.?
    - Tja, hva er egentlig 'realiteter' i en sport som fotball? Det lurer jeg virkelig på...

ER det ikke også en realitet i fotball at noen lag overpresterer sånn jamnt over i ca. en hel sesong? (Ref: Atletico Madrid 2013/14) En annen realitet som gjentar seg ganske ofte er at lag spiller enkelte kamper under pari (og kanskje oftere i siste bortekamp før fotball-ferien?)

Mulig at de som har trodd på en scorings-effektivitet på 40%, er så rørende naive at de tror på julenissen.
    Men så langt har de hatt rett.

Eller kanskje det ikke er å tro på julenissen, men å tro på Kjartansson? (Og på et sultent VIF-lag - som en sjelden gang har en dårlig dag på jobben)

PS: Sjøl fikk jeg noen ålreiite pakker av julenissen i fjor. Han stiller stadig opp!

Leave a comment:

• Erlink_gammel
    replied
    Jeg kvier meg for "økonomiske mirakler" som sikter på å gjøre annet enn å dekke underskudd. En "gratis" spiller i år, blir kjapt en lønnsutgift neste år. Heller få skuta på rett kjøl og bygge sten på sten enn å prestere supert på høsten med påfølgende tristesse neste år og salg av halve troppen.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Belhaven View Post
    Ikke at tapet ikke var fortjent, men jeg lurer på hvorfor vi ikke får straffe når keeperen til Sogndal etter å ha fomlet bort ballen regelrett overfaller Kjartanson. Selv om Vidar akkurat har spilt fra seg ballen så er det jo et solekart regelbrudd innenfor 16-meteren. Hverken dommeren eller noen av spillerne så ut til å dele min reaksjon så det er mulig jeg ikke ha reglene helt klart for meg her, men jeg synes det virket som noe burde ha blitt dømt der.
    Helt enig med deg! Det er enten straffe eller farlig spill som gir indirekte frispark hvis ikke jeg tar feil. Keeper kan ikke bare gjøre sånn!

Leave a comment:

• maestro
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    En ting som slår meg er at jeg tror gutta er brukbart fornøyde med sesongen så langt.

De kunne selvsagt ikke vite på forhånd at Molde også skulle avgi poeng. Men hadde vi vunnet denne kampen, men hadde vi stukket av med de tre poengene så ville vi faktisk ha vært i gullkampen.

Det er noe som heter å tørre å vinne. Det er ingen som blir misfornøyd hvis det "bare" blir 4-5 plass i år. Kampen i går var en sånn typisk tørre å vinne kamp. Hadde laget gått inn i den kampen med en ekstrem vinnervilje, så tror jeg vi hadde vunnet også. I stedet ble det litt feriepreg over det.

Jeg håper det laget som møter opp til høsten har sinnsykt lyst på tre poeng. Hver gang. Molde er ikke bedre enn at de lar seg rundspille av Bodø/Glimt. Får de en formdip ut over høsten så håper jeg vi er på dem som sultne ulver.

Det er i det hele tatt noe 2004-aktig over årets sesong. Kan de utføre noen økonomiske mirakler på Valle og vi får inn et par nye fjes i løpet av sommeren kan det faktisk bli veldig bra det her.
    Enig med deg i mye av dette. Kampen i går tror jeg ble tapt av trenerteamet (og Reka er selvkritisk i intervjuet på VIF-TV). Hadde vi peisa på for å vinne tror jeg vi hadde gjort nettopp det (ikke at jeg tror at planen var å tape..), men vi lot forsiktigheten styre. Vi var så altfor passive til å kunne slippe unna, selv om det holdt til 0-0 ved pause. De siste 45 så jeg ikke, men hvis den omgangen var slappere enn den første, tror jeg at jeg har mine ord i behold.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    En ting som slår meg er at jeg tror gutta er brukbart fornøyde med sesongen så langt.

De kunne selvsagt ikke vite på forhånd at Molde også skulle avgi poeng. Men hadde vi vunnet denne kampen, men hadde vi stukket av med de tre poengene så ville vi faktisk ha vært i gullkampen.

Det er noe som heter å tørre å vinne. Det er ingen som blir misfornøyd hvis det "bare" blir 4-5 plass i år. Kampen i går var en sånn typisk tørre å vinne kamp. Hadde laget gått inn i den kampen med en ekstrem vinnervilje, så tror jeg vi hadde vunnet også. I stedet ble det litt feriepreg over det.

Jeg håper det laget som møter opp til høsten har sinnsykt lyst på tre poeng. Hver gang. Molde er ikke bedre enn at de lar seg rundspille av Bodø/Glimt. Får de en formdip ut over høsten så håper jeg vi er på dem som sultne ulver.

Det er i det hele tatt noe 2004-aktig over årets sesong. Kan de utføre noen økonomiske mirakler på Valle og vi får inn et par nye fjes i løpet av sommeren kan det faktisk bli veldig bra det her.

Leave a comment:

• henrig
    replied
    føyer meg i rekken over de som ikke finner det store raseriet over denne møkkakampen.

Men en ting, når sogndal keeperen bryster ballen til Ørnen og derretter løper rett inn i ham, hvorfor er ikke det straffe? Han treffer jo ingenting annet enn en islending som han meier ned i sin jakt på ballen. Er det bare meg? -eller er det noe jeg ikke fikk med meg, kommentatoren nevner det ikke en gang.

edit: haha leste ikke posten over, det er ikke bare meg!

Leave a comment:

• Belhaven
    replied
    Ikke at tapet ikke var fortjent, men jeg lurer på hvorfor vi ikke får straffe når keeperen til Sogndal etter å ha fomlet bort ballen regelrett overfaller Kjartanson. Selv om Vidar akkurat har spilt fra seg ballen så er det jo et solekart regelbrudd innenfor 16-meteren. Hverken dommeren eller noen av spillerne så ut til å dele min reaksjon så det er mulig jeg ikke ha reglene helt klart for meg her, men jeg synes det virket som noe burde ha blitt dømt der.

Leave a comment:

• j_robber
    replied
    Årets tristeste kamp? Tror det.
    Uten at jeg legger skylden på han direkte, ser vi nok en gang at Berre har mista det helt. Trist.
    Skulle så gjerne sett Stengel fra start, det fortjener han! Syns han har god innstilling og bra trøkk på banen når han får sjansen!
    Ellers gøy Blårud og Brændsrød får mer enn de par minuttene mot Ålesund. Og det er vel det eneste positive å ta med seg..

God ferie folkens

Leave a comment:

• Erlink_gammel
    replied
    Lurer på om Rekdal tabba seg ut litt her. I første omgang starter vi svakt, men får etterhvert opp dampen og blir til en viss grad det førende laget, MEN vi er dessverre tannløse. Der og da var jeg optimist. Jeg så for meg litt coaching i pausen og at vi hevet oss det lille hakket som skulle til.

Dessverre ble det motsatt. I pausa sa Rekdal noe om at vi ikke måtte selge oss, og umiddelbart etterpå forsvinner agressiviteten vår. Har han mislykkes i kommunikasjonen her?

Førsteomgang kunne vært veldig mye bedre om det ikke hadde vært for et ganske høyt antall pasninger som ikke treffer mottaker. Tilsynelatende pasninger av en type vi har fått til tidligere i år. Dette er jo en av de tingene som fungerer litt annerledes på kunstgress, så jeg er tilbøyelig til å tro at det har bittelitt med saken å gjøre.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by nissen View Post
    sier som en annen fyr her: klarer ikke å hisse meg over dette. ser på brasil kampen as we speak: kjøp hele forsvarsrekka dems!!!
    Hvis du absolutt skal ha høytflyvende tanker, så er vel ikke forsvarsrekka til Brasil å foretrekke. Tror heller jeg velger forsvarsrekka til russerne. De slipper omtrent ikke inn mål lenger. Og siden fotball også handler om å angripe så gi meg følgende angrepsrekke: Forlan-Suarez-Cavani. Et lite tips til de som tipper: Sett etpar høvdinger på at i kamper med Uruguay, så vil det ende med over 2.5 mål. Snakk om å ha et lag med ujevn kvalitet. Offensivt i verdensklasse. Defensivt - vel hvis Andre Muri hadde hatt uruguansk statsborgerskap så ville han vært på nippet å være i VM, gitt at han ikke var skadet.

Men utover det så har jeg ingen kommentar om Andre Muri.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by lokalhelt View Post
    Ja det ser faktisk slik ut. Sivert Heltne Nilsen betyr virkelig mye for laget. Trodde de skulle lide litt, men dette er sjokkerende.

Uten doffen blir det tynt med defensive midtbanespillere.

Å bruke Morten Berre der merkelig valg. Han er fleksibel men faen da. Defensiv midtbane, den kjøper jeg ikke.
    Nå kunne man jo f.eks brukt Blårud i stedet for Berre. Når det gjelder Doffen så vil jeg bare si at jeg takker for det han har gjort i klubben, utover det så har ingen kommentar til hva slags prestasjon han ville hatt på banen i nåværende situasjon.

"Because I'll say it best, when I say nothing at all"

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Denne kampen bør kanskje være en wake-up call for de som har begynt å fabulere om både det ene og det andre. For realitetene er at Enga er nok blant lagene som har overprestert i år. For man har hatt en ekstrem høy utnyttelse av målsjanser. Å tro at man vil "holde" over 40% effektivitet er rett og slett som å tro på julenissen. Og vi er veldig sårbare hvis vitale spillere ikke spiller. Sivert har gjort en fremragende jobb med å rydde opp defensivt. Nå var han ikke der.

Min spådom er at vi havner i området 5-8.plass ved sesongslutt. Så får man håpe at det blir en ny sesong. For vi har et lag under utvikling. Og hvis man fortsetter å treffe slik på "lure" kjøp, så kan man bedre seg for neste sesong.

Leave a comment:

• nico70
    replied
    Ja så kom det jeg tippa på forhånd,tap, men når tapet først kom så kom det på et greit tidspunkt. Ferie,lade opp batteriene og full trøkk igjen første kamp . 2 poeng opp til sølvplass,hvem hadde trodd det før sesongen starta. Er ikke overrasket over at Sivert betyr så mye å ha på midtbanen. Han har litt samme fighter-innstilling som det doffen hadde og dermed får han med seg laget utpå der. Igjen som sagt tidligere, så fatter jeg bare ikke hvorfor Berre på død og liv blir brukt istedenfor ,eller skjønner tanken til reka om rutine,men når gamlingen ikke fungerer på def.midtbane så blir det et bortkasta bytte etter 65min. De fikk to drittmål fordi vi er sløve og ikke på hugget,men mål er mål og Sogndal har alltid vært et drittlag . På toppen av dette måtte jo selvfølgelig lsk og rbk vinne komfortabelt . Nå blir det spennende med VM, Brasil var heldige i går og fikk hjelp av dommern,som jeg er sikker på de vil få i mange kamper der nede . Så er det snart overgnagsvindu og det blir mer spennende. Kommer det et tosifra bud på Ørnen som vi ikke har råd til å si nei til? Eller er trøim og co såpass overbevist over engasjementet blant Enga-supportere at han blar opp en del mill så vi får kjøpt inn en spiss til og en midtbanekriger til også får vi beholdt Ørnen? Håper det siste, redd for det første, men tror ting løser seg . God sommer til alle Vålerenga--supportere, fantastisk sesong fram til sommern, krysser fingrer for at det vedvarer. Vil UT I EUROPA!! Ære være!!

PS: Frankrike til finalen i VM .....Vive la France !

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Originally posted by wanderer View Post
    Ja, for den funker

Uansett, ræva og giddesløs kamp! Betyr Heltne Nilsen så mye?
    Ja det ser faktisk slik ut. Sivert Heltne Nilsen betyr virkelig mye for laget. Trodde de skulle lide litt, men dette er sjokkerende.

Uten doffen blir det tynt med defensive midtbanespillere.

Å bruke Morten Berre der merkelig valg. Han er fleksibel men faen da. Defensiv midtbane, den kjøper jeg ikke.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Originally posted by nissen View Post
    sier som en annen fyr her: klarer ikke å hisse meg over dette. ser på brasil kampen as we speak: kjøp hele forsvarsrekka dems!!!
    God idé. Vi bør bruke VM for å scoute talenter. Han derre nummer 10 Neymar-figuren på Brasil virker grei...han burde vi forhøre oss om..

Om kampen:
    Sogndal er et drittlag og har ingen ting å gjøre noe høyere enn 3. divisjon! Min ydmyke mening.
    Vi savner tydelig Heltne sin duellkraft sentralt, og det er på et vis der vi taper kampen tror jeg. Med unntak av en gylden periode de siste fire minuttene før pause taper vi flere dueller og andreballer enn vi vinner. Som folk forutså ble det en knokkelkamp, og da tar det seg dårlig ut å tape dueller og andreballer.
    Sogndal er jevnt over et møkkalag, men det skal de ha, de ville vinne...

Lyspunktet: Brændsrød kommer inn det siste kvarteret og finner det blant annet for godt å finte halve Sogndal-laget på pumpen ved en anledning. Morsomt med en 18 år gammal sneip som tør å herje og hælsparke litt...kanskje vi bare kan hoppe og drite i han derre tiern til Brasil..

Leave a comment:

Working...
X