Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; Vålerenga - RBK 2-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Selv om vi fikk dårlig betalt i denne kampen utfra sjanser, så vil jeg likevel hevde at denne kampenn forteller hvor langt laget har kommmet på denne korte tiden under Rekdal.

Er det noen som kunne se for seg at gutta hadde kommet tilbake mot RBK i 2012-sesongen? Noen som kunne se for seg at gutta våre løp over motstanderen i 2.omgang i 2012-sesongen?

Comment

Originally posted by Belhaven View Post
      Ette å ha studert situasjonen på CCpsorts mener jeg at Riski er marginalt offside når han løper gjennom før det første målet, men vi snakker om centimetre, ikke de meterne det så ut som fra Bendit-svingen. Jeg kan skjønne at linjedommeren velger å holde flagget nede.
      Offsiden på Riski var kanskje marginal, men Søderlunds var helt klar. Har plukket ut to bilder (fra videoen på dittoslo) som viser dette. Men såvidt jeg skjønner får jeg ikke lov til å laste dem opp her... eller?

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
        Selv om vi fikk dårlig betalt i denne kampen utfra sjanser, så vil jeg likevel hevde at denne kampenn forteller hvor langt laget har kommmet på denne korte tiden under Rekdal.

Er det noen som kunne se for seg at gutta hadde kommet tilbake mot RBK i 2012-sesongen? Noen som kunne se for seg at gutta våre løp over motstanderen i 2.omgang i 2012-sesongen?
        100% enig med deg! Fortsett sånn

Comment

Originally posted by Farmor View Post
          Offsiden på Riski var kanskje marginal, men Søderlunds var helt klar. Har plukket ut to bilder (fra videoen på dittoslo) som viser dette. Men såvidt jeg skjønner får jeg ikke lov til å laste dem opp her... eller?
          Ikke som bilder, men last gjerne opp bildene på imgur.com og legg lenka inn her.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
            Ikke som bilder, men last gjerne opp bildene på imgur.com og legg lenka inn her.
            Done!
            http://imgur.com/a/GqhWg

Comment

Syns Høgh fortjener skryt for kampen igår. Igår viste han hvor viktig han er i perioder! Det er godt å ha en venstrebent midtstopper, som kan pasninger på den kanten, mens backen ligger høyt opp i banen. Så, får håpe han fortsetter slik fremover.

Comment

Originally posted by Farmor View Post
                Hmm ut fra disse bildene, der det øverste er nesten på prikken akkurat når pasninga blir slått ser det ut til at Riski ikke er offside i det hele tatt, mens Søderlund er marginalt i offsideposisjon når pasninga blir spilt. Men i dette tilfellet skal det vel neppe blåses offside likevel, fordi pasninga ikke går til ham men til Riski.

Ellers sier det ganske mye at vi i ettertid må studere stillbilder av sitasjonen, og kanskje heller ikke da klarer å bli enige. Da er det ikke veldig rart at linjedommere sliter med å vurdere helt korrekt i kampens hete...

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                  Hmm ut fra disse bildene, der det øverste er nesten på prikken akkurat når pasninga blir slått ser det ut til at Riski ikke er offside i det hele tatt, mens Søderlund er marginalt i offsideposisjon når pasninga blir spilt. Men i dette tilfellet skal det vel neppe blåses offside likevel, fordi pasninga ikke går til ham men til Riski.
                  Det er ikke lett når vi ikke ser det samme. Jeg synes Riski er marginalt offside og Søderlund er langt innenfor. Men hvordan er regelen? Er det bare den som får ballen det skal tas hensyn til og den den andre kan stå ved siden av keeperen om han vil? Det virker veldig merkelig. Søderlund skåret fordi han fikk fordelen av å stå i offside. Men jeg husker ikke regelen siden det skjer så sjelden. Noen som er sikre og kan linke til boka?

Comment

Hmm ut fra disse bildene, der det øverste er nesten på prikken akkurat når pasninga blir slått ser det ut til at Riski ikke er offside i det hele tatt,
                    Bildet ere tatt litt før pasningen og Riski kommer i så stor fart at han er lenger fremme i det ballen blir slått. Mener fortsatt at han er så vidt offside. At Søderlund er offisde spiller ingen rolle her.

Comment

Bilder fra matchen: http://torbenjohansen.smugmug.com/Fo...2014/i-ngHxrKK
                      Kjekkere gutter finnes vel ei

Comment

Originally posted by bengt View Post
                        Det er ikke lett når vi ikke ser det samme. Jeg synes Riski er marginalt offside og Søderlund er langt innenfor. Men hvordan er regelen? Er det bare den som får ballen det skal tas hensyn til og den den andre kan stå ved siden av keeperen om han vil? Det virker veldig merkelig. Søderlund skåret fordi han fikk fordelen av å stå i offside. Men jeg husker ikke regelen siden det skjer så sjelden. Noen som er sikre og kan linke til boka?
                        Her er retningslinjer for offsideregelen for årets sesong. Der står blant annet at spilleren skal avblåses for offside hvis han
                        1. Deltar i spillet
                        2. Forstyrrer en motspiller
                        3. oppnår en fordel av å være i offsideposisjon

Det er bare nummer 3 som kan være aktuell, og det er for firkanta å hevde at han oppnår en fordel flere sekunder seinere av å muligens være noen få cm i offside i denne situasjonen sånn at han skulle ha vært avblåst. Ellers er det nok bare å innse at når vi ikke klarer å bli enige om nøyaktig hva som har skjedd i etterkant og med både video og stillbilder, så er det sjølsagt helt håpløst å forlange at dommerne skal kunne avgjøre det helt korrekt i løpet av et tiendels sekund i kampen.

Det så ut som offside når vi var på stadion, men det er tvilsomt om det faktisk var det. Da kan ingen dommere klandres for denne.

Comment

Synes vi gjør en meget god kamp. Stort sett solide bakover, synes ikke RBK slipper mye til. Absolutt bedring på denne fronten av spillet. Positivt også at Vidar er mer involvert i spillet. Bør komme flere mål hvis han fortsetter slik. Spent på hvordan vi gjør det mot Godset til helga

Comment

Endelig var det litt flagging på bredden. Fortsett med det.
                            223

Comment

Originally posted by Harald H View Post
                              Synes vi gjør en meget god kamp. Stort sett solide bakover, synes ikke RBK slipper mye til. Absolutt bedring på denne fronten av spillet. Positivt også at Vidar er mer involvert i spillet. Bør komme flere mål hvis han fortsetter slik. Spent på hvordan vi gjør det mot Godset til helga
                              Jamt enig.
                              En annen ting som jeg likte meget godt var innstillinga som gutta kom utpå med i 2. omgang:
                              Ikke tale om at de var slått. De oste vilje og tæl og kriga seg tilbake i kampen...
                              (I fjor og forfjor ville de ha følt seg slått i en tilsvarende situasjon)

Comment

Ellers sier det ganske mye at vi i ettertid må studere stillbilder av sitasjonen, og kanskje heller ikke da klarer å bli enige. Da er det ikke veldig rart at linjedommere sliter med å vurdere helt korrekt i kampens hete...
                                hvis Søderlund dar fordel av sin offside posisjon skal det blåses offside. Etter min mening så er det offside da Søderlund får langt bedre tid og plass til og posisjonere seg riktig inne i feltet.

Synes det er svakt at ikke flere vet om denne reglen, også komentatorene låste seg helt fast i Riski som var onside, jeg så det med en gang og skrev også om det i kamptråden. Overasket over at bare en valgte og kommentere dette.

Uansett så synes jeg det kan være umulig og dømme rett på alle offside situsjoner, altså det er så få marginer, forsvarspillere på vei ut, angrepspillere på vei i rom, og man skal ha stålkontroll på når pasningen slås.

Comment

Working...
                                X