Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; Godset - Vålerenga 0-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by McCabre View Post
    Helt enig Skog. Denne børsen viser hvor skeivt forsvarere og angripere vurderes av journalister og folk flest. Kjartansson bomma på straffe og flere andre 100 %-sjanser, blant annet en der han regelrett bommer på ballen. Han jobber som vanlig hardt, og beveger seg bra og skårer et mål, men hadde ikke dagen i dag. Hadde stopperne gjort like store tabber, hadde de fått karakteren to og forumet hadde krevd deres hoder på fat. Kjartanssons kamp står til tre, men ok med en firer siden han skårer. Larsen fortjener 6-7 og Høgh 5-6, men spisser har en mye lettere jobb med å imponere inteligensiaen i sportspressa enn de defensive spillerne.
    Veldig moro med Zahid som bare blir bedre og bedre!
    Ja du har kanskje ett poeng, virker også som de mange ganger ikke ser på kampen i det hele tatt. Synes spesielt stopperparret hadde en god kamp i dag samtidig som de defensive jobbinga til vingene var viktig spesielt i første omgang.

Jeg har lenge nå ristet på hodet over hva enkelte supporetere forventer av våres forsvarspillere, eller forsvarspillere generelt. Det virker som at hvis man slipper til en sjanse så er de plutselig fryktelig dårlige. Det var vel flere i forrige kamp som klagde som faen på stopperparret, og forvente at man skal holde nullen mot ett så godt lag som RBK er kanskje litt drøyt.

Men jeg må si at jeg liker Høgh mye mer enn Larsen. Larsen selv om han gjør sine ting bra defensivt synes jeg er litt begrensent. Han er for dårlig med ball i beina litt slurv og unkonsentrert til tider. Også noe jeg irritere meg grundig over er første mulighet SIF får, Kovacs er alene gjennom og Larsen bare holder opp hånda og regner med at det er offside. han bruker sikkert ett halvt sekund før han faktisk skjønner at det ikke er det. Slike holdninger hater jeg og det kunne kostet oss ett tidlig mål i mot, man må spillet til dommer blåser.

Når det gjelder Zahid så synes jeg de fleste her har vært for positive til det han har gjort på banen i år. For all del gutten er spennende og morsom å se på, men han har ikke vært så fantastisk. Selv om jeg synes jeg ser forbedringer i de to seneste kampene mener jeg han må prestere bedre for å høste de lovordene han har fått av flere av dere. Men han har alt som skal til får å bli en fantastisk spiller. herlig teknikk, stort reportuar av pasninger finter og dragninger. Det var vel sist kamp mot RBK der han klasker til ballen med utsiden av foten og skaper nesten en stor mulighet, slik er faen meg så deilig å se på, mye mer interessant enn brassespark og lignende. Han er utrolig elegant i driblinga si, ikke eksplosivt som Ronaldo, men mer som Zidane. Tror han kan bli fantastisk i norsk målestokk, synes dog han burde jobbe litt bedre uten ball noen ganger, spesielt når motstander ligger dypt.

Synes Kjartansson var våres beste i dag. han skårer ett mål og samtidig så er han en trussel feilvendt, jobber seg inn i en masse halvsjanser og der det fort kunne blitt en del sjanser. Han har vel bare en kamp i år der jeg synes han har spilt bedre.
    Dette med 100% sjanser er også litt latterlig synes jeg, vet noen faktisk hvor ofte det scores på slike 100% sjanser? selv de beste spissene vi verden scorer ikke på hver mulighet og jeg tror man hadde blitt overasket hvis man faktisk viste hvor stor sansynligheten er for å skåre i forskjellige posisjoner, også disse såkalte 100% sjansene. Har sett en dokumentar tidligere om akkurat dette om optanor? og det var særdeles interessant hvor nærme man måtte komme før det ble en man har over 50% sjanse til å score.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
      Synes Kjartansson var våres beste i dag. han skårer ett mål og samtidig så er han en trussel feilvendt, jobber seg inn i en masse halvsjanser og der det fort kunne blitt en del sjanser. Han har vel bare en kamp i år der jeg synes han har spilt bedre.
      Dette med 100% sjanser er også litt latterlig synes jeg, vet noen faktisk hvor ofte det scores på slike 100% sjanser? selv de beste spissene vi verden scorer ikke på hver mulighet og jeg tror man hadde blitt overasket hvis man faktisk viste hvor stor sansynligheten er for å skåre i forskjellige posisjoner, også disse såkalte 100% sjansene. Har sett en dokumentar tidligere om akkurat dette om optanor? og det var særdeles interessant hvor nærme man måtte komme før det ble en man har over 50% sjanse til å score.
      Kjartanssons jobb er å skåre mål, og i dag bomma han på mange helt opplagte kjempesjanser inkludert en straffe. Sjøl om han også setter en innafor stengene og jobber bra, så er det under pari når det gjelder avslutninger. Da er jeg uenig i at han var vår beste, særlig når vi har både midtbanespillere og forsvarere som får flere plusser enn han og gjør færre feil.

Jeg trur ingen på dette forumet faktisk trur at utrykket 100%-sjanse betyr at noen spillere alltid skårer på dem. Det er bare et uttrykk for en kjempesjanse. Å totalt bomme på en enkel trilleball inn fra sida, sette en straffe utafor, eller ganske upressa treffe helt feil på ballen fra ca åtte meter og samtidig være vår beste spiller må bety at resten spilte ganske ræva, men det gjorde de jo ikke

Comment

Originally posted by McCabre View Post
        Kjartanssons jobb er å skåre mål, og i dag bomma han på mange helt opplagte kjempesjanser inkludert en straffe. Sjøl om han også setter en innafor stengene og jobber bra, så er det under pari når det gjelder avslutninger. Da er jeg uenig i at han var vår beste, særlig når vi har både midtbanespillere og forsvarere som får flere plusser enn han og gjør færre feil.

Jeg trur ingen på dette forumet faktisk trur at utrykket 100%-sjanse betyr at noen spillere alltid skårer på dem. Det er bare et uttrykk for en kjempesjanse. Å totalt bomme på en enkel trilleball inn fra sida, sette en straffe utafor, eller ganske upressa treffe helt feil på ballen fra ca åtte meter og samtidig være vår beste spiller må bety at resten spilte ganske ræva, men det gjorde de jo ikke
        Jeg er uenig, han bommet ikke på så mange av disse 100% sjansene, Han hadde en dårlig avslutning uten for 16 rett på keeper og bommet på en volley fra siden, uten om det jobbet han bra, var en viktig bidragsyter til det første målet og var god til og holde på ballen.

Ja han bommet på en straffe det skjer av og til, jeg synes fortsatt han hadde en av sine bedre kamper for oss. Uansett så har spisser andre oppgaver en bare og score mål og når det og faktisk være involvert i to mål ikke er nok fordi man bommer på ett innlegg og setter en straffe på utsiden av mål synes jeg trekker ned, men han involverte seg nok ganger i positivt til å være vår beste.

Og nei det betyr ikke at resten av laget spilte ræva.

Comment

Zahid er en bra mann og dette var digg!!

Comment

http://www.tv2.no/2014/07/19/sport/valerenga/5825815

Sjefen tror vi beholder Vidar. Når jeg leser sånne artikler, får det meg til å tro at vi har en viss kontroll på økonomien i hvert fall.

Deilig å våkne i dag. Laget virker mer og mer robust for hver kamp, og vi er med i medaljekampen for fullt. Nå hadde det bare vært digg å få en avklaring på økonomien og ny kontrakt til sjefen, så vi kan gå for gull neste år.

Det lå i kortene at det var vi som skulle bryte Godsets rekke på 46. Sterkt.

Comment

Bilder fra kampen er lagt ut: http://www.grydis.no/blog/2014/07/19...valerenga-0-2/
              www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
              Glemmer passordet mitt...

Comment

Synes jo denne artikkelen er herlig lesning

"Tror på nye Rekdal-år i VIF"
                ** Hovedaksjonær Trøim: - Trygg på at treneren fortsetter
                ** Daglig leder: - Seieren mot Godset kan redde klubben
                ** Medaljejagende Rekdal: - Jeg har ikke tenkt til å slutte
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Det er sånne herlige artikler, som gjør at du tror på at dette ordner seg til slutt.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                    Når det gjelder Zahid så synes jeg de fleste her har vært for positive til det han har gjort på banen i år. For all del gutten er spennende og morsom å se på, men han har ikke vært så fantastisk. Selv om jeg synes jeg ser forbedringer i de to seneste kampene mener jeg han må prestere bedre for å høste de lovordene han har fått av flere av dere.
                    Det er lov å være uenig, men jeg trur du da ikke helt ser hva Zahid faktisk gjør på banen. Det er ikke alltid så lett heller. Martin Andresen ville kaste ut Zahid da han var 18 for han så ingen ting den spilleren gjorde som forsvarte en plass på laget; men Aleksander Olsen, Johannes Moesgaard, Morten Berre og Kristofer Hæstad kjempa i mot. Ikke før Andresen knøyt på seg fotballskoa for å redde rekruttlaget fra nedrykk skjønte han hvor god Zahid var. Han måtte rett og slett spille med Zahid for å se det, han så det ikke fra sidelinja eller tribunen.

Det sier noe om hvor vanskelig det er og ganske mye om hvorfor to forskjellige supportere har helt forskjellig oppfatning av enkelte situasjoner. Og rollen til Zahid er den vanskeligste av alle å forstå. Jeg har i hvert fall aldri sett en mer dedikert spiller til tierrollen i Norge enn Zahid.
                    in Absinthia

Comment

Zahid er genial i den rollen. Synes ikke kampen igår var hans beste til tross for mål og at han ble felt i det som ga oss en straffe. Noen slurvefeil her og der, og vet han kan enda bedre. Men her har en spiller som kommer til å gi oss mange morsomme øyeblikk fremover. Han blir bare bedre og og bedre utover.. Jeg spår mange målgivende og ihvertfall 4 mål til denne sesongen. :-) Unik spiller vi har der.

Comment

Når det gjelder økonomien til klubben så er det en kjempefordel at det vi trenger er 15 millioner og ikke 15 millioner, pluss penger til et nytt lag.

Hvis dette løser seg så bør Rekdal få en statue her. Treneren som redder klubben ikke en, men to ganger.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                          Når det gjelder økonomien til klubben så er det en kjempefordel at det vi trenger er 15 millioner og ikke 15 millioner, pluss penger til et nytt lag.

Hvis dette løser seg så bør Rekdal få en statue her. Treneren som redder klubben ikke en, men to ganger.
                          Japp. Hadde denne Christiansen fått vilja si med Høgmo eller Jönsson, ville Trøim vært borte, og Enga konkurs. DET er jeg rimelig sikker på. Rekdal er guds gave til Vålerenga.

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                            Det er lov å være uenig, men jeg trur du da ikke helt ser hva Zahid faktisk gjør på banen. Det er ikke alltid så lett heller. Martin Andresen ville kaste ut Zahid da han var 18 for han så ingen ting den spilleren gjorde som forsvarte en plass på laget; men Aleksander Olsen, Johannes Moesgaard, Morten Berre og Kristofer Hæstad kjempa i mot. Ikke før Andresen knøyt på seg fotballskoa for å redde rekruttlaget fra nedrykk skjønte han hvor god Zahid var. Han måtte rett og slett spille med Zahid for å se det, han så det ikke fra sidelinja eller tribunen.

Det sier noe om hvor vanskelig det er og ganske mye om hvorfor to forskjellige supportere har helt forskjellig oppfatning av enkelte situasjoner. Og rollen til Zahid er den vanskeligste av alle å forstå. Jeg har i hvert fall aldri sett en mer dedikert spiller til tierrollen i Norge enn Zahid.
                            Og jeg er enig i alt det du sier, men hvis jeg skal forstå folk rett så har han vært en av våres aller beste. Jeg mener han er en fantastisk spiller i 10er rollen, og er vel som du sier den mest komplette 10eren vi har hatt i klubben. Eneste er vel at han kunne hatt ett litt farligere skudd.

Uansett er poenget mitt bare at det er ett langt steg fra første div til tippeligaen. Jeg synes ikke han har prestert så godt som folk skal ha det til. Han burde få tillitt fordi han er såpass spennende og er en spiller som spiller andre gode. Spiller han som han har gjort de to seneste kampene er det heller ikke noen grunn til å sette han ut av laget.

Jeg ser godt hva han gjør på banen. Jeg synes han har vært god, men ikke så god som flere skal ha det til. Han har hatt flere gode kamper men også en del som ikke har vært gode nok. Han har enda mye å gå på.

Comment

Originally posted by Hjesus View Post

Så M.A "så ikke" Zahid? Av en eller annen merkelig grunn, så blir jeg liksom ikke overrasket over dette. M.A så talentet i Benjamin Dahl Hagen. M.A så talentet i Oussou. M.A så talentet i Suleiman.

Tror man kan oppsummere med at når det kommer til å "se" fotballspillere, så har M.A Ivar Mediaas-øyne. Gudene vet hvilken vei han ser.

Comment

"Kan han se deg, må han snu seg
                                Først da kan han se rett på deg
                                Han ser i mono (å ja)
                                Men på avstand
                                Kan han også se i stereo
                                Han har problemer (å si'r du det)
                                Med å feste blikket (å ja)
                                For han har
                                Ivar Medaas' øyne"

Nå kan man jo anklage Rekdal for ikke å ha "sett" Zahid i hele fjor. Det er jo kanskje greit å huske på at Zahid rett og slett var for ung når MA var her da. Jeg tror de fleste har fått med seg at du ikke hadde sansen for MA. Men litt realisme i kritikken er vel greit å ha? MA "så" talentet i Singh, Fellah, Strandberg, Nielsen, Moa osv. Så litt talent så han vel han og.

Comment

Working...
                                X