Originally posted by McCabre
View Post
Jeg har lenge nå ristet på hodet over hva enkelte supporetere forventer av våres forsvarspillere, eller forsvarspillere generelt. Det virker som at hvis man slipper til en sjanse så er de plutselig fryktelig dårlige. Det var vel flere i forrige kamp som klagde som faen på stopperparret, og forvente at man skal holde nullen mot ett så godt lag som RBK er kanskje litt drøyt.
Men jeg må si at jeg liker Høgh mye mer enn Larsen. Larsen selv om han gjør sine ting bra defensivt synes jeg er litt begrensent. Han er for dårlig med ball i beina litt slurv og unkonsentrert til tider. Også noe jeg irritere meg grundig over er første mulighet SIF får, Kovacs er alene gjennom og Larsen bare holder opp hånda og regner med at det er offside. han bruker sikkert ett halvt sekund før han faktisk skjønner at det ikke er det. Slike holdninger hater jeg og det kunne kostet oss ett tidlig mål i mot, man må spillet til dommer blåser.
Når det gjelder Zahid så synes jeg de fleste her har vært for positive til det han har gjort på banen i år. For all del gutten er spennende og morsom å se på, men han har ikke vært så fantastisk. Selv om jeg synes jeg ser forbedringer i de to seneste kampene mener jeg han må prestere bedre for å høste de lovordene han har fått av flere av dere. Men han har alt som skal til får å bli en fantastisk spiller. herlig teknikk, stort reportuar av pasninger finter og dragninger. Det var vel sist kamp mot RBK der han klasker til ballen med utsiden av foten og skaper nesten en stor mulighet, slik er faen meg så deilig å se på, mye mer interessant enn brassespark og lignende. Han er utrolig elegant i driblinga si, ikke eksplosivt som Ronaldo, men mer som Zidane. Tror han kan bli fantastisk i norsk målestokk, synes dog han burde jobbe litt bedre uten ball noen ganger, spesielt når motstander ligger dypt.
Synes Kjartansson var våres beste i dag. han skårer ett mål og samtidig så er han en trussel feilvendt, jobber seg inn i en masse halvsjanser og der det fort kunne blitt en del sjanser. Han har vel bare en kamp i år der jeg synes han har spilt bedre.
Dette med 100% sjanser er også litt latterlig synes jeg, vet noen faktisk hvor ofte det scores på slike 100% sjanser? selv de beste spissene vi verden scorer ikke på hver mulighet og jeg tror man hadde blitt overasket hvis man faktisk viste hvor stor sansynligheten er for å skåre i forskjellige posisjoner, også disse såkalte 100% sjansene. Har sett en dokumentar tidligere om akkurat dette om optanor? og det var særdeles interessant hvor nærme man måtte komme før det ble en man har over 50% sjanse til å score.
Comment