Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; Godset - Vålerenga 0-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nico70
    replied
    ufattelig deilig og må innrømme jeg satt litt halvsjokka etter 20 min av 1 omg. Vi ble mer eller mindre valsa over også leda vi 0-2 . Nå er jeg ikke helt enig i forsvar i verdensklasse som reka sa i garderoben ei heller coaching i verdensklasse ( han sa d ikke), for det er kun en ting jeg synes var forferdelig de første 20 min... det var forsvarsspillet på Ruben sin side. Der burde vi klart å rette opp rimelig raskt. Godset kom gang på gang til innlegg fordi Ruben trakk seg langt inn og etterlot motorvei til Storflor ( tror jeg d var) og Rasmus var ikke i nærheten å hjelpe til defensivt/følge løp. Flaks at godset ikke utnytta det bedre...når det er sagt så imponerer Enga meg noe helt jævlig i 2 omg. Man venter Godset-kjør,men så er det Enga som tar tak og tar over alt..det er verdensklasse i psykologi og krigføring . Er så digg å se gutta blø for drakta..håper nå inderlig at bena er godt planta inn mot stabæk-kampen, for der har vi en rask Boli å passe oss for på kontringer. Orker ikke å se oss ryke hjemmestatistikken vår rett etter en deilig seier mot godset. Nå må det bli 20 tusen på kamp !!!!!! Ære være !!!

Leave a comment:

• maestro
    replied
    Originally posted by Daniel37 View Post

Videre har vel vi vært kjent for å ha gode gutte og juniorlag. Det som har vært baugen i Enga i forhold til andre klubber er det å utvikle spillere fra junior til seniorfotball. Andre klubber er kanskje ikke like gode til å utvikle gode juniorlag, men de klarer å få utviklet de få enkeltspillere de har til brukbare seniorspillere.
    Vi har i mange år produsert masse gode, unge spillere. Problemet (om man kan kalle det det) er at ikke alle talentene vi produserer kan spille i klubben til evig tid. 17-18-19 åringer utvikler seg litt ulikt. Rekdal ser utover det rent ferdighetmessige (der kan mange være like gode), han ser etter de rette "vinnerskallene" og dem er det færre av. Singh, Anene f.eks (Fellah og, for den saks skyld) er dandyer du ikke ville tatt med deg ut i krigen. Heltne Nilsen? Absolutt. Gunnarsson, Iqbal, Blårud. Oh yes. Uansett blir jeg glad og litt stolt når jeg ser at gutter som Nouri, Næss og andre som ikke klarte å komme seg inn i troppen lykkes i andre tippeliga og Addecoklubber. Vi kvitter oss ikke med dem fordi vi ønsker oss selv vondt, men fordi vi ønsker dem alt vel (unntatt når de møter oss, seff...). Vålerenga: Stolt leverandør av kvalitet til norsk fotball!!!

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by san Paolo View Post
    Fellah så vel Rekdal og - men Fellah fikk vel først skikkelig med spilletid under MA. Da MA "oppdaga" Singh, lot han jo Singh overta plassen han selv hadde hatt på midtbanen... (Men som de fleste trenere, har han jo bomma med noen han og...)

Uansett REkdal/MA - de folka som har jobba/jobber med rekruttlagene har gjort og gjør MYE BRA under både Rekdal 1/MA og Rekdal 2!! Er vel rekruttfolka som plukker opp og "siler" talentene i forkant...
    Fellah ble vel tatt opp til 2006-sesongen. Da var Rekdal fortsatt der. Men Fellah forsvant som kjent ut en lang periode, når en tyrker i en aldersbestemt landslag mistet hodet etter at Fellah hadde dominert fullstendig og sparket han på nesten 2 års skadefravær.

Man behøver ikke være Einstein for å se at Singh hadde talent utover det vanlige. For Singh var vel med på en av disse Jet-seierne hvor Singh fulllstendig dominerte turneringen.

Videre har vel vi vært kjent for å ha gode gutte og juniorlag. Det som har vært baugen i Enga i forhold til andre klubber er det å utvikle spillere fra junior til seniorfotball. Andre klubber er kanskje ikke like gode til å utvikle gode juniorlag, men de klarer å få utviklet de få enkeltspillere de har til brukbare seniorspillere.

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    " MA "så" talentet i Singh, Fellah, Strandberg, Nielsen, Moa osv. Så litt talent så han vel han og.
    Fellah så vel Rekdal og - men Fellah fikk vel først skikkelig med spilletid under MA. Da MA "oppdaga" Singh, lot han jo Singh overta plassen han selv hadde hatt på midtbanen... (Men som de fleste trenere, har han jo bomma med noen han og...)

Uansett REkdal/MA - de folka som har jobba/jobber med rekruttlagene har gjort og gjør MYE BRA under både Rekdal 1/MA og Rekdal 2!! Er vel rekruttfolka som plukker opp og "siler" talentene i forkant...

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Mange her på forumet som ikke så talentet til Zahid også.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    "Kan han se deg, må han snu seg
    Først da kan han se rett på deg
    Han ser i mono (å ja)
    Men på avstand
    Kan han også se i stereo
    Han har problemer (å si'r du det)
    Med å feste blikket (å ja)
    For han har
    Ivar Medaas' øyne"

Nå kan man jo anklage Rekdal for ikke å ha "sett" Zahid i hele fjor. Det er jo kanskje greit å huske på at Zahid rett og slett var for ung når MA var her da. Jeg tror de fleste har fått med seg at du ikke hadde sansen for MA. Men litt realisme i kritikken er vel greit å ha? MA "så" talentet i Singh, Fellah, Strandberg, Nielsen, Moa osv. Så litt talent så han vel han og.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Det er lov å være uenig, men jeg trur du da ikke helt ser hva Zahid faktisk gjør på banen. Det er ikke alltid så lett heller. Martin Andresen ville kaste ut Zahid da han var 18 for han så ingen ting den spilleren gjorde som forsvarte en plass på laget; men Aleksander Olsen, Johannes Moesgaard, Morten Berre og Kristofer Hæstad kjempa i mot. Ikke før Andresen knøyt på seg fotballskoa for å redde rekruttlaget fra nedrykk skjønte han hvor god Zahid var. Han måtte rett og slett spille med Zahid for å se det, han så det ikke fra sidelinja eller tribunen.

Det sier noe om hvor vanskelig det er og ganske mye om hvorfor to forskjellige supportere har helt forskjellig oppfatning av enkelte situasjoner. Og rollen til Zahid er den vanskeligste av alle å forstå. Jeg har i hvert fall aldri sett en mer dedikert spiller til tierrollen i Norge enn Zahid.
    Så M.A "så ikke" Zahid? Av en eller annen merkelig grunn, så blir jeg liksom ikke overrasket over dette. M.A så talentet i Benjamin Dahl Hagen. M.A så talentet i Oussou. M.A så talentet i Suleiman.

Tror man kan oppsummere med at når det kommer til å "se" fotballspillere, så har M.A Ivar Mediaas-øyne. Gudene vet hvilken vei han ser.

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Det er lov å være uenig, men jeg trur du da ikke helt ser hva Zahid faktisk gjør på banen. Det er ikke alltid så lett heller. Martin Andresen ville kaste ut Zahid da han var 18 for han så ingen ting den spilleren gjorde som forsvarte en plass på laget; men Aleksander Olsen, Johannes Moesgaard, Morten Berre og Kristofer Hæstad kjempa i mot. Ikke før Andresen knøyt på seg fotballskoa for å redde rekruttlaget fra nedrykk skjønte han hvor god Zahid var. Han måtte rett og slett spille med Zahid for å se det, han så det ikke fra sidelinja eller tribunen.

Det sier noe om hvor vanskelig det er og ganske mye om hvorfor to forskjellige supportere har helt forskjellig oppfatning av enkelte situasjoner. Og rollen til Zahid er den vanskeligste av alle å forstå. Jeg har i hvert fall aldri sett en mer dedikert spiller til tierrollen i Norge enn Zahid.
    Og jeg er enig i alt det du sier, men hvis jeg skal forstå folk rett så har han vært en av våres aller beste. Jeg mener han er en fantastisk spiller i 10er rollen, og er vel som du sier den mest komplette 10eren vi har hatt i klubben. Eneste er vel at han kunne hatt ett litt farligere skudd.

Uansett er poenget mitt bare at det er ett langt steg fra første div til tippeligaen. Jeg synes ikke han har prestert så godt som folk skal ha det til. Han burde få tillitt fordi han er såpass spennende og er en spiller som spiller andre gode. Spiller han som han har gjort de to seneste kampene er det heller ikke noen grunn til å sette han ut av laget.

Jeg ser godt hva han gjør på banen. Jeg synes han har vært god, men ikke så god som flere skal ha det til. Han har hatt flere gode kamper men også en del som ikke har vært gode nok. Han har enda mye å gå på.

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Når det gjelder økonomien til klubben så er det en kjempefordel at det vi trenger er 15 millioner og ikke 15 millioner, pluss penger til et nytt lag.

Hvis dette løser seg så bør Rekdal få en statue her. Treneren som redder klubben ikke en, men to ganger.
    Japp. Hadde denne Christiansen fått vilja si med Høgmo eller Jönsson, ville Trøim vært borte, og Enga konkurs. DET er jeg rimelig sikker på. Rekdal er guds gave til Vålerenga.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Når det gjelder økonomien til klubben så er det en kjempefordel at det vi trenger er 15 millioner og ikke 15 millioner, pluss penger til et nytt lag.

Hvis dette løser seg så bør Rekdal få en statue her. Treneren som redder klubben ikke en, men to ganger.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Zahid er genial i den rollen. Synes ikke kampen igår var hans beste til tross for mål og at han ble felt i det som ga oss en straffe. Noen slurvefeil her og der, og vet han kan enda bedre. Men her har en spiller som kommer til å gi oss mange morsomme øyeblikk fremover. Han blir bare bedre og og bedre utover.. Jeg spår mange målgivende og ihvertfall 4 mål til denne sesongen. :-) Unik spiller vi har der.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Originally posted by 1/2VorseN View Post
    Når det gjelder Zahid så synes jeg de fleste her har vært for positive til det han har gjort på banen i år. For all del gutten er spennende og morsom å se på, men han har ikke vært så fantastisk. Selv om jeg synes jeg ser forbedringer i de to seneste kampene mener jeg han må prestere bedre for å høste de lovordene han har fått av flere av dere.

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Det er sånne herlige artikler, som gjør at du tror på at dette ordner seg til slutt.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Synes jo denne artikkelen er herlig lesning

"Tror på nye Rekdal-år i VIF"
    ** Hovedaksjonær Trøim: - Trygg på at treneren fortsetter
    ** Daglig leder: - Seieren mot Godset kan redde klubben
    ** Medaljejagende Rekdal: - Jeg har ikke tenkt til å slutte

Leave a comment:

• Grydis
    replied
    Bilder fra kampen er lagt ut: http://www.grydis.no/blog/2014/07/19...valerenga-0-2/

Leave a comment:

Working...
X