Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Viking - Vålerenga Lørdag 2. August 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Viking - Vålerenga Lørdag 2. August 18.00

http://vif-fotball.no/news/id/m93k2djqbuz11mx6kbsft77ir

Er vel bare å dra i gang denne. Viking starta sesongen bra, men har falt av både tabellmessig og spillemessig. Fikk en opptur med 1-0 seier mot Brann borte i forrige runde, men imponerte ikke nevneverdig. Alle vinner over Brann i Bergen. Det er det eneste målet de har putta på de 3 siste kampene.

Her mener jeg vi har alle muligheter, men vi må opp på nivået vi hadde borte mot Godset. Da vinner vi garantert. Full rulle i medaljekampen nå. Det har jeg savna i mange år. Moro.

Tommy Skjerven dømmer matchen.

Kom igjen Enga!

I utgangspunktet ville jeg vært happy med å dra herfra med ett poeng, men så jevnt som det er om medaljene nå, må vi bare gønne på og gå for tre. Gunnarsson inn som stopper, Alex på høyre back, Høgh på Stena Line til Fredrikshavn. Blir nok ikke så veldig målrikt, så her er det viktig å få satt den første. Kom igjen Enga!!!
    Vi er Vål'enga!!

Comment

Blir spennende kamp! Som nevnt vant Viking 1-0 over Brann i Bergen, men det var faktisk et ran. Brann herjet tidvis med siddisene, og det var bare bergensk ineffektivitet som ødela.

Jeg tror Lindkvist og DFH blir veldig viktige denne kampen. Huseklepp og Askar fikk herje ganske greit mot Vikings kanter/backer. Hvis det samme skjer i morgen, så får vi nok sjanser til å ta med 3 poeng hjem.

Ser ikke ut som at vi har noen karantener eller nevneverdige skader heller, så vi stiller vel bortimot toppet.

Comment

Originally posted by maestro View Post
        I utgangspunktet ville jeg vært happy med å dra herfra med ett poeng, men så jevnt som det er om medaljene nå, må vi bare gønne på og gå for tre. Gunnarsson inn som stopper, Alex på høyre back, Høgh på Stena Line til Fredrikshavn. Blir nok ikke så veldig målrikt, så her er det viktig å få satt den første. Kom igjen Enga!!!
        Viking med 26 poeng. Vålerenga med 30.
        Dette kan bli kampen vi hekter Viking av sølvkampen og samtidig for shizzle melder oss på sjæl.

Helt enig i at Høgh med fordel kan få seg en pause og at Gunnarsson kan skyves inn i midt. Alex er uansett en bedre ballspiller og i hvert fall ikke noe dårligere på innlegg, og det trenger vi på høyresida.
        Håper Fredheim Holm får starte. Synes han var glimrende på å få med seg ballen i de rette rommene mot Stabæk.
        In the beginning the Universe was created.
        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
        - Douglas Adams

Comment

Kan også bli spennende å se om Calvo har fått med seg litt inspirasjon og motivasjon hjem fra Brasil. Er jo flere av costaricanerne som har fått sjansen i større klubber nå, så hadde vært fett å se en Calvo med dødsforakt og besluttsomhet, som virkelig har bestemt seg for at han også vil komme seg videre. Blir vel DFH som starter i og med at han klarte seg bra sist, men Calvo kan bli en veldig vitkig spiller å ha i bakhånd mot slutten av kamper, så håper han får vist det mot Viking.

Comment

Kan også være Calvo starter for Lindkvist. Nå mener jeg Lindkvist stort sett har vært god i det siste, men Reka nevnte vel i intervjuet etter kampen at han mente Fredheim Holm og Lindkvist har hatt en liten dupp i formen..og det kan jo fort åpne opp for Diego.
            In the beginning the Universe was created.
            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
            - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
              Kan også være Calvo starter for Lindkvist. Nå mener jeg Lindkvist stort sett har vært god i det siste, men Reka nevnte vel i intervjuet etter kampen at han mente Fredheim Holm og Lindkvist har hatt en liten dupp i formen..og det kan jo fort åpne opp for Diego.

I blant har Rekdal Ivar Mediaas-øyne. Jeg skal avstå å kommentere Fredheim Holm ytterliggere, men det med å single ut Lindkvist med "formdipp" når man har de to midtstopperne som man har, det er alternativt. Jeg ville heller valgt å sette Gunnarson inn i midtforsvaret. Alex ned på høyreback, Calvo på høyreving og Lindkvist på venstreving. Da ville man hatt to veldig bevegelige vinger, som er meget nødvendig mot Viking.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                I blant har Rekdal Ivar Mediaas-øyne. Jeg skal avstå å kommentere Fredheim Holm ytterliggere, men det med å single ut Lindkvist med "formdipp" når man har de to midtstopperne som man har, det er alternativt. Jeg ville heller valgt å sette Gunnarson inn i midtforsvaret. Alex ned på høyreback, Calvo på høyreving og Lindkvist på venstreving. Da ville man hatt to veldig bevegelige vinger, som er meget nødvendig mot Viking.
                Fredheim Holm var bra sist, Calvo har vist veldig lite i Enga. Bra innhopp dog. Selv om du har bestemt deg angående DFH, skal man være passe fotballblind for og ikke se hans gode kamper.

Comment

Tror Lindkvist kan være en bra type å ha som innbytter hvis man feks forsvarer en ledelse. Friske ben og stor fart er ofte en vinnende kombo. Calvo hadde stigende kurve før han dro til VM, og har hatt en bra kamp på 2.laget + et godt innhopp nå sist, så er mye mulig han bør starte mot Viking.

Comment

Kampen mot Viking er veldig avgjørende. For med seier så avskilter man faktisk et lag fra å komme opp i medaljediskusjonen og man legger press på klubbene bak moille.

På en måte vil jeg si at det er en perfekt kamp for en slik som Reka. Dette er en slik type kamp som han liker. "Moment to be great".

Håper bare at Rekdal går med sitt første innstinkt. Det er når han skal være kreativ FØR kamp at det kan gå galt. Det er stygt å si det, men det hadde vært stor suksess om Rekdal ble tvunget til å gå med den 11'eren som han tenkte ut først. For det er hans "hjertebarn" for den kampen. Om det hadde vært praktisk mulig så burde Rekdal faktisk nektes muligheten til å tenke overhodet fra han kom med sin opprinnelige 11'er (gitt at det ikke blir noen skader eller lignende omstendigheter) og frem til kampstart. Så når kampen begynner så hadde han tillatelse til å begynne å tenke igjen.

Jeg håper at Rekdal så at vi trenger å få endret midtstopper-paret. Og jeg tror faktisk at det vil skje. Min hunch er at midtstopper-paret mot Viking er Larsen-Gunnarson. Så vil Alex være høyreback og forhåpentligvis Calvo høyreving.

Comment

Viking med 26 poeng. Vålerenga med 30.
                      Dette kan bli kampen vi hekter Viking av sølvkampen og samtidig for shizzle melder oss på sjæl.

Helt enig i at Høgh med fordel kan få seg en pause og at Gunnarsson kan skyves inn i midt. Alex er uansett en bedre ballspiller og i hvert fall ikke noe dårligere på innlegg, og det trenger vi på høyresida.
                      Håper Fredheim Holm får starte. Synes han var glimrende på å få med seg ballen i de rette rommene mot Stabæk.
                      Alexander Mathisen kommer ikke til å starte som back. Han er tilbake fra skade og sliter med å holde hel kamp pga skade. Backfirer er ikke et sted man planlegger å rotere. Det er kantene og sentral midtbane Rekdal bytter. Med mindre det oppstår en prekær situasjon.

Det blir gjentakelse av samme bakre firer, med mindre Iqbal herjer på trening eller Muri hadde vært i matchform.

Calvo har friske bein og starter sikkert også.

Høgh er ikke ideel, men han gjør jobben han skal og har tatt steg siden sesongstart.

Det som derimot er realistisk er å se Grindheim på benken, han må rulleres. Vi hadde kamp for ikke mange dager siden, han begynner å bli voksen. Kanskje stengel får starte. Ikke umulig.

Men når kamper kommer tett er det naturlig med rotasjon.
                      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Magan sier:
                        Blir overrasket om Calvo starter.
                        Er sikkert sprek og i form, men gjør seg bedre som joker siste 30. Kommer inn!
                        Linkvist: Klokere, bedre og mer strukturert defensivt, bortekamp, starter, og byttes ut.
                        Bakre firer blir samme som sist. Når du starter med Høgh hjemme hvor vi skal underholde og vil bli kontra på av ligaens raskeste, starter han også borte mot Viking hvor han skal klarere i etablert.
                        Daniel har vært meget god i det siste, tror og håper at han starter, men om det er noen jeg er usikker på så er det han.
                        Var ikke han ute med en liten skade for litt sia? Har jo alltid vært litt kjeks, og nå som matcha kommer tett så ere kanskje Daniel som hviles...???
                        kompis av Anders

Comment

Laget.

http://www.vif-fotball.no/news/artic...ter-mot-viking

Herman fra start.

Kom igjen Enga!!

Comment

Noen som veit om en bra streaming side som viser kampen?
                            enga for alltid.

olenga.

Comment

http://bliner-planet.info/stream3.html

Comment

Working...
                              X