Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Viking - Vålerenga Lørdag 2. August 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by skog View Post
    Muri kommer ikke tilbake etter hva jeg hører.

Forøvrig vil jeg bare ta av meg hatten til Langer som gjør en astronomisk redning på 5-5.
    Langer er veldig "uheldig" med denne kampen. For han er keeper og laget slipper inn 5 mål. Da er det de enkle som tenker sitt. I virkeligheten er han veldig i nærheten av etpar av målene. F.eks målet til 5-5. Det prikkes mot hjørnet og Langer er på ballen, men ikke nok til å få den ut til siden. Trolig er det slik at veldig mange keepere hadde ikke kommet til ballen engang. Det samme med Nisjas tverrvending på 5-meteren og ned i hjørnet. Langer er nesten på den også. Men for en keeper så er det brutalt: Er man bare "nesten" på ballen, så er det mål i mot.

For å si det slik: Man kan ikke bare se på antall innslupne mål for å avgjøre om en keeper holder mål eller ikke, på lik linje som at man kan ikke se på antall scorede mål for å avgjøre om en spiss er veldig god eller ikke. For la oss si at det er en keeper som har sluppet inn 3 mål, og en annen keeper har sluppet inn 5 mål over gitt antall spilte minutter. Da er det veldig lett å kategorisere at den ene er bedre enn den andre. Men hvis den med få innslupne mål, spiller på et lag som slipper til veldig få sjanser, så vil resultatet bety at vedkommende vil ha mange spilte minutter uten innslupne mål. For keeperen kan ha vært "arbeidsløs" og det betyr ikke at han er god. Så har man vedkommende som har flere innslupne mål, men hvor det er vesentlig flere sjanser mot. Langer med sin 5 innslupne mål fikk en meget aktiv arbeidsdag fordi spillerne som skal forhindre at motstanderen kommer i gode posisjoner til å kunne sette Langer på prøve, de gjorde ikke en særlig god jobb. Med brukbare midtstoppere så ville ikke en meget begrenset teknisk spiller som Nisja fått tverrvende på 5 meter og sette den ned i hjørnet.

Comment

• Originally posted by skog View Post
      Muri kommer ikke tilbake etter hva jeg hører.
      Jeg har også hørt det samme på Valle. Dessverre, Muri sliter med å gå skogstur uten å få problemet. Trist, men 3 stk solide hjernerystelser er mye for selv den barskeste midtstopper.

Muri kommer trolig ikke tilbake. På sitt beste var han landslagsaktuell. Mener Drillo hadde han på benken en gang.
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Alt i alt greit med uavgjort. Allikevel utilgivelig å gi fra seg en 5-2 ledelse. Men vi er fortsatt med.

Vidar: 18 kamper, 18 mål. Smask!

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
          Jeg har også hørt det samme på Valle. Dessverre, Muri sliter med å gå skogstur uten å få problemet. Trist, men 3 stk solide hjernerystelser er mye for selv den barskeste midtstopper.

Muri kommer trolig ikke tilbake. På sitt beste var han landslagsaktuell. Mener Drillo hadde han på benken en gang.
          Apropos Muri..

Niso kjemper for samme rettigheter som det vanlige arbeidstakere har. Og mulig de allerede har klart å få til det også. Muri, iflg VIF-fotball.no, er nå sykemeldt.

"- André har jo hatt en rekke hjernerystelser, og foreløpig er det uavklart, men status er at han er sykemeldt inntil videre."

En vanlig arbeidsplass som har en ansatt som er sykemeldt mer enn 2(!) uker, slipperjo å betale for den ansatte etter x antall uker som sykemeldt? Er det da slik med Muri også, og at vi nå egentlig ikke har utgiftene for Muri nå når han er sykemeldt, og at NAV har tatt over de utgiftene?
          Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
            Apropos Muri..

Niso kjemper for samme rettigheter som det vanlige arbeidstakere har. Og mulig de allerede har klart å få til det også. Muri, iflg VIF-fotball.no, er nå sykemeldt.

"- André har jo hatt en rekke hjernerystelser, og foreløpig er det uavklart, men status er at han er sykemeldt inntil videre."

En vanlig arbeidsplass som har en ansatt som er sykemeldt mer enn 2(!) uker, slipperjo å betale for den ansatte etter x antall uker som sykemeldt? Er det da slik med Muri også, og at vi nå egentlig ikke har utgiftene for Muri nå når han er sykemeldt, og at NAV har tatt over de utgiftene?
            Dette har vært oppe et par ganger før. NAV dekker lønnsutgifter opp til et visst nivå (6G) etter 16 kalenderdager, som jeg antar er vesentlig under Muris lønn.

Først og fremst er jo dette veldig synd for Muri, som altså faktisk ennå ikke er frisk nok til å fungere i det daglige, hvis ryktene stemmer. Håper han blir frisk så fort som mulig.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
              Dette har vært oppe et par ganger før. NAV dekker lønnsutgifter opp til et visst nivå (6G) etter 16 kalenderdager, som jeg antar er vesentlig under Muris lønn.

Først og fremst er jo dette veldig synd for Muri, som altså faktisk ennå ikke er frisk nok til å fungere i det daglige, hvis ryktene stemmer. Håper han blir frisk så fort som mulig.
              Okei, det har jeg ikke sett. Har tenkt på dette en stund nå, men glemt å spørre.
              Ja, det er trist at Muri mest sannsynlig ikke får fortsette som fotballspiller. Jeg, som alle andre, ønsker han alt godt og håper han blir frisk nok til å fungere i det daglige så snart som mulig

Hvor lang tid tar det før en vanlig arbeider får redusert sykelønn? Er det ett år som sykemeldt?

Takk for info forøvrig!
              Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Originally posted by McCabre View Post

Det er jo tegnet forsikringer for Muri. Så hvis han ikke kommer tilbake så vil det være et spørsmål for forsikringsselskapene. Og gitt at han kommer tilbake i vanlig gjenge etter karrieren, samt at han ikke blir "dophue" på painkillers, så vil Andre Muri se frem til heftig payday av forsikringen. Det skyldes at han hadde en meget heftig kontrakt da han ga seg.

Sagt veldig kynisk: Gitt, og forhåpentligvis så slipper han unna smerter og kan komme tilbake til hverdagen, så skal man ikke se bort fra at Andre Muri egentlig er ganske fornøyd med at ting gikk som det gikk. Er det slemt å hevde det? Muligens. Men la oss innse realiteter: Andre Muri fikk den mest lukrative kontrakten i norsk fotballhistorie for en spiller med hans ferdigheter. Og når han ev. gikk ned for siste gang så var det en spiller som var kraftig på retur. Men uavhengig om Muris ferdigheter og uavhengig om Muri var kraftig på retur så vil det han ev få fra forsikringsselskaper kun speile den kontrakten han inngikk. Og som kjent så var det meget, gjenta meget fete greier.

For å være enda mer kynisk: Hvis man spør folk på gata om hva de er villig til å gjøre for 1-2 milloner kroner, så er det trolig at svaret vil være veldig mye. Selv ting som mange finner frastøtende. For husk 1-2 milloner kroner er tross alt 1-2 milloner kroner. Andre Muri vil se slike summer renne inn på kontoen kun basert på siste kontraktsår i Vålerenga. Hvis Andre Muri har en brukbar advokat så hadde han klart å bløffe på klienten sin etpar år til i norsk tippeliga med ca 1 million i året. Så det er mulig at Andre Muri kan cashe inn en 5-6 millioner kroner for spillerkarrieren sin.

Men for å klargjøre: Selvfølgelig er det veldig trist at Andre Muri muligens ikke kommer tilbake på banen. For selvfølgelig vil Andre Muri, hvis han har mulighet ønske å komme tilbake på banen. Og det er beklagelig at skader setter folk utenfor banen.

Comment

Okei, det har jeg ikke sett. Har tenkt på dette en stund nå, men glemt å spørre.
                  Ja, det er trist at Muri mest sannsynlig ikke får fortsette som fotballspiller. Jeg, som alle andre, ønsker han alt godt og håper han blir frisk nok til å fungere i det daglige så snart som mulig

Hvor lang tid tar det før en vanlig arbeider får redusert sykelønn? Er det ett år som sykemeldt?

Takk for info forøvrig!
                  Etter ett år som sykemeldt må man over på andre ordninger (f.eks. arbeidsavklaringspenger (AAP) eller uførepensjon). Hva (og fra hvem) man da får utbetalt avhenger blant annet av om det er AAP eller uføretrygd man går over til, og om man har pensjonsforsikring eller andre forsikringer som trår i kraft.

Comment

• Problemet i dette tilfellet er vel at vi ikke vet hva som står i kontrakten hans. Det vil overaske meg om ikke han har dekt seg for noe med skader utover NAV-systemet.

Comment

• Utrolig rart og bare se sammendraget av målene, de 3 siste scoringene våre er jo fantastiske angrep, mens de påfølgende 3 i sekken ser så amatørmessig ut at jeg får hjerteklapp.

Comment

• Originally posted by Alex Malager View Post
                        Utrolig rart og bare se sammendraget av målene, de 3 siste scoringene våre er jo fantastiske angrep, mens de påfølgende 3 i sekken ser så amatørmessig ut at jeg får hjerteklapp.
                        Vi har etpar spillere som har utviklet relasjoner til hverandre på banen. Når disse setter igang så er det en nytelse. Det er f.eks Lindkvist og Kristiansen som har relasjon ute på venstresiden. Det er Lindkvist og Ørnen og sannelig har man Zahid som liker å slå disse vekta pasningene bak forsvaret.

Man merket at Lindkvist ikke spilte og nå skal ingen ta dette som en kritikk av Zahid. For Zahid spilte i en posisjon hvor han ikke hadde de naturlige refleksene defensivt for en slik posisjon. Lindkvist er ikke akkurat guds gave som back, men han forstår backspillerens rolle i det defensive arbeidet. Så med sin fart er han dyktig til å komme Kristiansen til unnsetning.

Comment

• Vi får håpe Tom Nordli kan mane frem en seier over Odd i ettermiddag - da vil det fortsatt være ganske tett i medaljekampen etter 18.runde siden Godset bare klarte 1.poeng mot Sogndal. Men Odd blir vel for sterke på hjemmebane og med seier, vil Odd innta 2.plassen. Rbk kan passere oss med seier over Stabæk, men det oppgjøret er ganske åpent...
                          \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Originally posted by Kroken6 View Post
                            Vi får håpe Tom Nordli kan mane frem en seier over Odd i ettermiddag - da vil det fortsatt være ganske tett i medaljekampen etter 18.runde siden Godset bare klarte 1.poeng mot Sogndal. Men Odd blir vel for sterke på hjemmebane og med seier, vil Odd innta 2.plassen. Rbk kan passere oss med seier over Stabæk, men det oppgjøret er ganske åpent...
                            RBK reiser til Bærum med kun 16 mann. Både Reginiussen og Strandberg ute, så et helt nytt stopperpar. Det utnytter Stabæk.

Setter HU på min tippelapp.

Comment

• Så nå siste 5 minuttene en gang til. Maken. Jeg har aldri sett så dårlige klareringer noensinne. Dette er så dårlig at det ikke er verdig et lag i tippeligaen en gang, sliten eller ikke sliten.

Uansett, beit meg merke i at Reka er i disputt med et par supportere rett etter kampslutt. Noen som har hørt/lest noe om det? Ser ut som at han ber de to komme ned på matta og si det samme som de tydeligvis har sagt oppe på tribunen. Hehe.
                              Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Så nå siste 5 minuttene en gang til. Maken. Jeg har aldri sett så dårlige klareringer noensinne. Dette er så dårlig at det ikke er verdig et lag i tippeligaen en gang, sliten eller ikke sliten.

Uansett, beit meg merke i at Reka er i disputt med et par supportere rett etter kampslutt. Noen som har hørt/lest noe om det? Ser ut som at han ber de to komme ned på matta og si det samme som de tydeligvis har sagt oppe på tribunen. Hehe.
                                la merke til det jeg også, det med Rekdal.
                                men det er vell like bra at ingen medier lagde en sak ut av det, vi er skikkelig i flyten nå, en negativ sak hadde ikke vært bra, uansett hvor liten den er.

Comment

Working...
                                X