Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Runde 19: Vålerenga - Sarpsborg 08, Lørdag 9. Aug 15:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Runde 19: Vålerenga - Sarpsborg 08, Lørdag 9. Aug 15:30

Ny kamp, så hvorfor ikke nytt kamptidspunkt.

Det var mange sure tryner når vi fikk juling av Sarpsborg 08 på kunstgresset i Sarp sist, men de har fem seire og to uavgjort hjemme etter det.

Borteformen dems har vært helt ræva, men vant utrolig nok 4-3 over Glimt forrige bortekamp. Det var S08s første borteseier i Tippeligaen siden Haugesund i mai 2013.

I skrivende stund er Sarpsborg 08 i trøbbel da de ligger under 0-2 for Haugesund hjemme, i det som er en oddsbombe av dimensjoner dersom det holder helt inn. Men kampen er i øyeblikket stoppet grunnet tordenvær.

Her har vi uansett en gyllen mulighet for tre poeng. Vi har slått S08 i de to foregående oppgjørene på Ullevål.

Andre kamper:

Odd-Strømsgodset(!)
    Brann-Aalesund
    Haugesund-Viking
    Molde-Stabæk
    Rosenborg-Start
    Sandnes Ulf-Lillestrøm
    Sogndal-Bodø/Glimt
    Last edited by skog; 09.08.2014, 19:02.

Dette er en kamp vi skal og bør vinne. Får håpe Høgh er kampklar eller at Næsberg/Olafsen er klar til å ta nivået. Håper gutta tar med seg angrepsspillet fra Viking-kampen og forsvarsspillet fra Godset-kampen, så kan dette bli virkelig gøy. Hvis samtidig Godset og Odds spiller uavgjort og Rosenborg går like på trynet som i dag ligger vi VELDIG godt an til medalje.

Comment

Interessant runde, som virkelig kan være definerende for inngangen til høsten.

Odd-Strømsgodset: Vet ikke helt om jeg skal håpe på uavgjort eller Odd-seier. Vinner Odd tror jeg Godset ristes av og det er en færre å forholde seg til i toppen. På den annen side knapper vi da ikke innpå sølvet. Tror jeg går for uavgjort.

Brann-Aalesund: Ålesund: Vri kniven, så kommer vi med saltbøssa om et par uker.

Haugesund-Viking: Haugesund på opptur, tar poeng her og vi rister av oss Viking en gang for alle.

Molde-Stabæk: Samma faen.

Rosenborg-Start: Rosenborg er, som Steffen Iversen så riktig sa det, ræva. Ganske svake hjemme i år, men det er Start borte også, så det nuller seg ut.

Sandnes Ulf-Lillestrøm: En fin anledning for at Nordlie-effekten skal slå inn. S/U rykker ned uansett, men kan gjerne iføre seg et bøffelskinn på vei ut i kulda.

Sogndal-Bodø/Glimt: Gjeeeesp....

Vinner vi mot S-08 (det gjør vi selvsagt) tror jeg vi blir med hele veien inn.

ALLE MANN TIL ULLEVÅL!
      Vi er Vål'enga!!

Comment

Blir jo noen nøkkelkamper utover. Godset er vi ferdig med innbyrdes, mens vi spiller borte mot RBK og hjemme mot Odds. Her avgjøres mye.

Så et uavgjortresultat mellom Odd og Godset denne runden, er nok aller, aller best ja. Vanskelig å vite hvem man skal håpe på hvis man må ønske en vinner. Bare å krysse fingrene for Mjelde og Start.

Gå rett i strupen på 08 Lørdag. De fikk seg en liten selvtillitsknekk mot Haugesund.

Kom igjen Enga!

Comment

Originally posted by maestro View Post
          Interessant runde, som virkelig kan være definerende for inngangen til høsten.

Odd-Strømsgodset: Vet ikke helt om jeg skal håpe på uavgjort eller Odd-seier. Vinner Odd tror jeg Godset ristes av og det er en færre å forholde seg til i toppen. På den annen side knapper vi da ikke innpå sølvet. Tror jeg går for uavgjort.
          Egentlig er det ikke så viktig hvordan det går med andre kamper, får vi nok poeng så får vi medalje. Men det er klart, men kan jo ikke unne Odd og Rosenborg noen seier. Hvem liker bartemenn og Fagermo&Co.

Håper Høgh er klar til kamp igjen. En gjentakelse av siste kamper med følgende oppsett hadde vært fint.

Mitt ønskeoppsett og trolig kampoppsett

Langer

Gunnarson - Larsen - Høgh (Evt. Simen Olafsen) - Kristiansen

Grindheim - Nilsen

Hvem som helst - Zahid - Lindkvist

Ørnen

Ting jeg har merket meg
          1. Kristiansen og Lindkvist er rå sammen. Ruben fungerer dårlig med andre makkere, kombinasjonen med Zahid på venstre kamp forrige kampen var dårlig greier.
          2. Zahid og Ørnen spiller hverandre bra i riktige roller.
          3. Fungerer bare i en fri 10er rolle.
          4. Stengel er dessverre overflødig så lenge Grindheim, Nilsen og Zahid spiller så bra.
          Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

15.30 lørdag. Dvs god i kakken før 18.

Men vi skal da kunne ta for oss S08. Problemet er at vi har jo en offensiv spiller hos motstanderen som omtrent vil gå gjennom veggen for å vise nese til Rekdal nok en gang.

Comment

Jeg vil ha følgende lag:

.....................Langer
              Gunnarsson - Larsen - Høgh - Kristiansen
              .............H.Nilsen - Grindheim
              ....Calvo... - ....Zahid.... - ....Lindqvist
              ..................Kjartansson

Mot bedre lag så burde H.Nilsen og Grindheim ligge litt lavere og hjelpe til i forsvar. Samt kantene våre burde ligge litt lavere og mer kompakt.
              Får inntrykk av at det blir for mye rom når vi spiller på denne måten. Blir for få på midtbanen når alle tenker offensivt. Veldig flott under angrep, men skaper bare kaos for forsvaret når vi forsvarer oss.

At vi har flest sjanser i mot oss sier alt. Enten er forsvaret vårt så ræva at alle burde byttes ut, hver og en, eller så må alle fra midtbanen og opp ligge lavere og hjelpe til i forsvar.

Det er rart å tenke på at vi skaper veldig lite i forhold til alle andre. Godt vi setter det vi har av sjanser. Og mtp på så offensive som vi er, så er det rart at vi skaper mindre enn andre lag. Brann som ligger i bunn skaper mer enn oss, det sier veldig mye om angrepet vårt (ikke avslutningene), men det sier mer om avslutningene til Brann, selvsagt.
              Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

http://vif-fotball.no/news/id/14pwr7...31sw8ar7671wc6

Fy faen, venta på den. Tom Harald Hagen og co skal dømme kampen. Hagen selv og hans ene linjemann, lot jo alt gå RBKs vei på Ullevaal sist. Jaja.

"Bedre enn han andre".

Comment

Får håpe linjemannen har lært seg offsideregelen siden sist da...

Comment

Midtstopper dilemma

Nicolai Høgh
                    Noen som vet hva status på Høgh er? Er han kamp klar?
                    Det slaget mot bakhodet han fikk forrige kamp mot Viking så lei ut.

André Muri
                    Langttidskadet.

Reserver Ivan Näsberg og Simen Olafsen
                    spiller G18 landskamper i Latvia både tirsdag og torsdag. Tirsdag spilte Ivan hele kampen, mens Olafsen var ubenyttet reserve.

Det norske G18-landslaget slo Latvia 2-1 tirsdag kveld.

Plan B er kanskje å bruke Gunnarson som midtstopper, men usikker om det er ideelt.

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
                      Får håpe linjemannen har lært seg offsideregelen siden sist da...
                      Jeg var fly forbanna da jeg var på stadion under den situasjonen, men til hans forsvar så virket det å være hårfint korrekt da jeg kom hjem og så det i reprise.
                      Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                        Plan B er kanskje å bruke Gunnarson som midtstopper, men usikker om det er ideelt.
                        Er vel 99,9 % sikkert at det er det som skjer? Olafsen og Näsberg har ikke spilt nok i TL til å starte matcher ennå spør du meg. Får håpe en av de kanskje kan spille de siste 15 hvis vi leder stort. Selv om det beste jo selvfølgelig hadde vært om en av dem fikk muligheten fra start, brillierte, tok plassen til Høgh fremover og stod fram som ny forsvarssjef...

Comment

Til Gunnarsson sitt forsvar så har han vært solid på den plassen i de fleste kamper, med unntak av Viking. Da var det kaos.

Jeg tror at han kan bli en solid stopper for oss, hvis han får lov til å spille der permanent. Han er vel i utgangspunktet en midtstopper som er omskolert til høyreback grunnet gode midtstoppere i Odd.

Mathisen var også grei/god da han spilte høyreback, men han må opp flere hakk hvis vi skal ta medalje med han som høyreback. Er Iqbal et verre alternativ sånn egentlig? Han er vel den eneste rene høyrebacken vi har i troppen.
                          Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                            Er Iqbal et verre alternativ sånn egentlig? Han er vel den eneste rene høyrebacken vi har i troppen.
                            Sett Ali Iqbal spille litt på VIF2, får mye spilletid der. Men vanskelig å si om han greier å ta steget til VIF1 basert på motstanden de får der.

Ali Iqbal tippeligaerfaring
                            - Molde kampen var katastrofe og Iqbal ble tatt av til pause.

- Innhoppet i minutt 71 mot stabæk spilte han greit.

- Brann kampen spilte han bra, da fikk han tillit fra start når Gunnarson var ute pga karantene. Ali har grei fysikk og fart. Var villig med på løp og gjorde jobben defensivt. Like ræva innlegg som Gunnarson, men skit au.

Veit ikke helt om jeg ser for meg Medalje med Iqbal på høyreback, men til hans forsvar er han bare 19år.

Comment

Originally posted by Gladhaug View Post
                              Får håpe en av de kanskje kan spille de siste 15 hvis vi leder stort.
                              Det hjelper ikke oss å lede stort er vel erfaringa fra Viking...
                              Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Working...
                              X