Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Runde 19: Vålerenga - Sarpsborg 08, Lørdag 9. Aug 15:30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hagen er en drittdommer som virkelig trenger en pause fra Tippeligaen. Dømmer stabilt elendig alle kamper han dømmer. At vi fikk straffe var smått sensasjonelt. Fatter fremdeles ikke hvorfor Ørn ble utvist. Og når han velger og vise ut Ørn, hvorfor får da særpspillern gult?

Når det gjelder resultatet så er 2-2 helt greit. Fortjener ikke 3 poeng når man slipper inn sånne pissmål!

Comment

• Så skummelt tynn ut stallen når vi mangler noen av våre beste menn, Calvo var helt ute av det (skuffa!) og Berre ser vel aldri særlig bra ut med mindre han har mange gode rundt seg så han kan dukkopp putte. Med én ute bak må vi rokkere og plutselig er vi på felgen. Mye verdt å ha spillere som kan bekle flere posisjoner i Niklas, og ikke minst Alex Mathisen. Synd vi måtte bruke sistnevnte der bak, tror vi hadde sett langt bedre ut med ham lengre opp i banen igår.

Men å drive å prate om at resten av sesongen gikk i dass igår? Piss! 33 poeng igjen å spilles om!
      I år så tar vi alt!! EVIG TRO! Ære være Vål'Enga

Comment

• Originally posted by Dude View Post
        Hagen er en drittdommer som virkelig trenger en pause fra Tippeligaen. Dømmer stabilt elendig alle kamper han dømmer.
        Hagen er den stolte innehaver av sisteplassen på VGs dommerbørs. Flaks at vi får ham så ofte...

Comment

• Hagen gjør ingen bra kamp nei. Både straffen og det røde kortet var feil, i mine øyne

Comment

• Det kommer ikke mye godt fra Østfold, heller ikke fotballag.

Selv om det er møkk å reise til Åråsen uten Ørnen er det greit å huske at vi alltid vinner på Åråsen uten Kjartansson....

Tok for øvrig bilder fra kampen i går som ligger her: http://www.grydis.no/blog/2014/08/09...sarpsborg-2-2/
            www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
            Glemmer passordet mitt...

Comment

• Originally posted by san Paolo View Post
              Mener å huske at det kan idømmes rødt kort ved dytting med strake armer - beste eksempel jeg husker er fra cupsemi'n mot Molde i 2009:
              Nordvik (dengang for VIF) dytta Moldes M. B. Diouf innafor vår 16.m med strake armer. Diouf kunne fint ha holdt seg på beina, men han datt som en sørpefull Teletubby med muskelsvinn. Etter min mening kun gult til Diouf for å overspille. Men det ble dømt rødt kort til Nordvik + straffe...

Men Dommeren i dag står jo rett bak, men er vel delvis dekka av Kjartansson. Kan i grunn forstå at han blir lurt av Ernemann. Dytten er reell nok, men fallet ser overdrevent dramatisk ut - Men det lønner seg jo å dette... Så Ernemann at dommeren var like ved, mon tro?
              Riktig om cupkampen mot Molde. Men det beviser ikke hva som kvalifiserer til rødt kort, men at Svein Odvar Moen er en forferdelig dommer. Jeg glemmer aldri at han bevist ødela for Enga i den kampen, det er en tragedie hver gang han kommer inn på banen. Det er flaut at han var i Brasil og jeg håpet i det lengste at han bare fikk fjerdedommer jobben, noe han heldigvis bare fikk.

Jeg kan ikke forstå at Hagen ble lurt av skuespilleren. Dommeren skal dømme hva han ser, ikke hva han tror han ser. Dessverre er det mange dommere som tipper når de blåser i fløyta. Hagen har ødelagt to kamper for oss nå, NFF må se hva som skjer og gi han en pause fra Enga kamper. Mannen er en vandrende tragedie i alle fall på Ullevaal.

Ellers var forskjellen på Ullevaal forsvaret til lagene, Sarpsborg har et forsvar, vi har ikke det. Jeg tippet to mål til Sarpsborg siden vi er så lekk bak, men trodde vi skulle skåre flere. Men med 8 mann i forsvar klarte vi ikke å trenge igjennom muren.

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
                Moussa Nije kunne spille spiss. Rykk og god teknikk!
                Moussa Nije kom inn på slutten av kampen mot Sarpsborg. Han er mest brukt på kant.

Han er ekstremt rask, rykk og bygd som Di Maria bare uten musklene Han blir spist opp av midtstoppere hvis han prøver seg som spiss. Tror ikke den går.
                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
                  Moussa Nije kom inn på slutten av kampen mot Sarpsborg. Han er mest brukt på kant.
                  Gøy at han kom innpå, selv om det bare ble noen sekunder. Moussa mangler en del på styrke, men ellers har han allerede nå kvaliteter som a-laget kan ha bruk for. Spesielt som kontringsspiller hvis vi leder og har kontroll på kampen.

Comment

• Originally posted by Grydis View Post
                    Tok for øvrig bilder fra kampen i går som ligger her: http://www.grydis.no/blog/2014/08/09...sarpsborg-2-2/

Var det du som gikk ned for telling etter å ha blitt truffet av ballen på et skudd fra Kjartanson? Det var høydepunktet i førsteomgangen. Satt rett bak deg på tribunen og det så ut som du så ballen akkurat i tide til å skjønne at du kom til å bli truffet, men for sent til å komme deg unna. Du fikk i hvert fall tatt deg for nok til at fallet bakover gikk i sakte film. Man kunne virkelig beskue det hele i detalj.

Håper ikke det gjorde altfor vondt.

Comment

Working...
                    X