Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Runde 20: lillestrøm - Vålerenga, Søndag 17 Aug kl 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Runde 20: lillestrøm - Vålerenga, Søndag 17 Aug kl 19:00

Jaragitt, tiden får vise om ørnen spiller denne kampen.

Bøfla møter Tom Nordlie og Ulf borte Søndag kl 18, to finslepne lag der.

Sist hjemmekamp vant de 4-3 over Brann etter Brann imploderte totalt på overtid.

Hvis ikke Kjartansson får spille mot Lillestrøm, noe NFF selvsagt burde la han få gjøre, MÅ vi bruke Zahid på topp.
    Den eneste spilleren utenom Kjartansson som kan sette sjansene sine foran mål. Så får vi heller sette Stengel som hengende spiss.
    Får håpe at Lindkvist er tilbake til denne kampen, han er helt avgjørende for om vi skal ta 3 poeng eller 1.
    Calvo sin prestasjon mot Sarpsborg hadde ikke hørt hjemme på andrelaget engang, tydelig at han sliter for tiden.
    De få gangene han kom seg rundt Sarpsborgs høyreback, skøyt han den bak mål. Destruktiv spiller som ødelegger laget som helhet. Synd at en spiller som Calvo, med et stort register har ødelagt seg selv med dårlige holdninger. Er nok bare å sende han tilbake til Costa Rica i håp om at noen trenger han.

Uansett håper jeg vi stiller så mange som mulig til denne kampen, selv skal jeg ta turen med noen kompiser, og får bare håpe at det ikke blir A walk of shame!

Comment

Får bare håpe at cup kampen lsk vs S08 går over til ekstraomganger på torsdag slik at det er mange slitene ben i Lillestrøm på søndag... Har 0 tro på at Kjartanson ikke får karantene, og kjenner jeg lsk kampene korrekt så må vi ihvertfall score 2 mål for å vinne, for lak putter som regel mot oss på en eller annen idiotisk dødball
      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Før eller seinere får vi en kamp eller to uten Ørnen. Er IKKE så bekymra for å møte LSK evt. uten Kjartansson. Fordi:

1. Gutta får et ekstra gir mot LSK, uansett.
        2. Kampen går på "vårt" Åråsen.

Håper å se Stengel fra start i denne. Han har gode innlegg/frispark og han veit hva kampen betyr. Håper og at Lindkvist og Høegh blir klare...

Comment

Mega-trøbbel i Lillestrøm by

Veit ikke om noen andre spesielle nyheter fra Lillestrøm de siste ukene. Men det spørs om "byen" - som det er så fristende å slå vitser om - er i stand til å være vertskap for en Tippeligakamp. Iflg en notis fra 26 juli i Vårt Land siteres lokalavisa der oppe slik:

'Romerikes Blad melder i et åttespaltet (!) rikt illustrert oppslag at det står et dødt tre i Storgata i Lillestrøm. Som om ikke det var nok - det er en stor fettflekk på betonghellene på motsatt side av gaten. Ifølge lokalavisen er det flere 'som fortviler over byens *ragnarok-lignende tilstand'. Romerikingene er i sannhet et hardt prøvet folk. Tålegrensen må snart være nådd'.

* Ragnarok (Om noen lurer) - I Norrøn mytologi (med Odin, Tor og Frøya m.fl. ): var Ragnarok navnet på verdens undergang - som skulle foregå med dunder og brak!

Comment

33 poeng igjen å spille om, trua!
            Noen som vet prognoser på DFH, Høgh, Lindkvist?

Best case:

------------------ Langern -------------------
            ----- Niklas -- Larsen -- Høgh -- Kristiansen ---
            ---------- Sivert -- Zahid -- Grindheim --------
            ------ DFH --------- Ørn -------- Lindkvist ----

Tilnærmet worst case (tok med Høgh):

------------------ Langern -------------------
            ---- Niklas -- Larsen -- Høgh -- Kristiansen ----
            -------- Sivert -- Stengel -- Grindheim --------
            --- Mathisen ------ Berre --------- Zahid -----

Forhåpentligvis får Ørn spille, da blir plutselig ikke litt uvante posisjoner på Zahid osv like dramatiske. Mathisen > Berre på kant, avhengig av om Mathisen trengs på back som vi endte opp mot Sarpsborg. Zahid > Calvo på kant, med Stengel i midten, selv om vi blir litt skeive. Ser ikke for meg Nije spille fra start, da tror jeg heller vi bruker Iqbal på back ellerno. Veldig morsom tanke med Zahid som falsk 9er! ..men tviler på at Reka drar noe så charter opp av hatten.
            I år så tar vi alt!! EVIG TRO! Ære være Vål'Enga

Comment

DFH er ute i noen uker. Lindkvist kan rekke kampen. Høgh skulle spilt i går, men faila testen rett før kampstart.

Comment

Er jo kanskje greit med Ørnen ute mot LSK tenker jeg. Da slipper han noen karrieretruende skader fra de neandertalerne som spiller stoppere der.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                  DFH er ute i noen uker. Lindkvist kan rekke kampen. Høgh skulle spilt i går, men faila testen rett før kampstart.
                  Takk. Høres grei skuring ut. Med mindre Høgh har forverra seg da, håper det bare var føling. Kommer ikke over hvor skuffa jeg er over at Calvo ikke har slått til. Hadde vært timing i verdensklasse om han virka tok tak nå, så hadde vi hatt rimelig grei dekning på de offansive rollene bak Ørn.

Noen som vet hvor nærme Nije er å bli seriøst satsa på?
                  I år så tar vi alt!! EVIG TRO! Ære være Vål'Enga

Comment

Originally posted by Dux View Post
                    Noen som vet hvor nærme Nije er å bli seriøst satsa på?
                    Håper han får minst en halvtime mot fugla!
                    Nå er det atter en gang bevist at Lindkvist er den eneste vingen som fungerer på dette laget. DFH har også vært brukbar i noen perioder, men er dessverre utelukket til kampen på grunn av skade.

Nije er i hvertfall foran Kastrati i køen, i og med at Fitim har hatt en litt nedadgående kurve fra vinter og ut. Synd, for det Fitim viste mot Brann i fjor høst var imponerende!
                    Moussa er endelig skadefri og burde bli testet skikkelig på toppnivå, som Fitim fikk sjansen til. Merkelig at han ikke ble satt inn tidligere i Sarpsborg-kampen.. helt meningsløst å bare gi han to minutter på slutten av matchen!

Vil tro Brændsrød også er foran Kastrati i køen til førstelagsdøra. Brændsrød har potensiale til å bli en meget god spiller om han fortsetter utviklingen sin og jobber med det han kan bli bedre på, burde bli mer kynisk i spillestilen (lære av Rasmus kanskje?)

Nije har et fortrinn på grunn av sin ekstreme fart og evnen til å utfordre i en mot en situasjoner. Men ingen av disse kommer til å få vedvarende tillit ut sesongen, med mindre vi blir helt hektet av medaljekampen, dette har Rekdal hintet til flere ganger.
                    Isteden vil han nok fortsette å safe inn med erfaring > up and coming.
                    Hadde håpet på at Rekdal ville gamblet litt mer på den fronten, sånn at vi allerede kunne lagt planer for unggutta til 2015-sesongen!

Comment

Nå sitter ikke jeg med et klart svar, men skulle ikke anken hjelpe ser jeg ikke helt at Reka velger noen andre enn Berre på topp..
                      Såvidt jeg forstår er det ingen unggutter som er klare for roller. Noen nevner Lindquist, men han trenger vi der han har gjort det bra, på kanten. Samme med Zahid i midten.
                      Alex har vel også spilt spiss før, men Berre har i det minste en viss målteft.

Frykter dødballene til småfugla i denne kampen. Med tanke på måten vi fremstår defensivt kan det fort bli vår bane når vi ikke har ørner vår der!

Comment

Hva med Calvo som spiss? Mener å huske han var veldig god tidligere i år da han hadde Zahid til å dirigere seg litt, og med ham rett bak må vel Calvo iallfall få noen gode beskjeder. Gutten kan jo drible og skyte, men posisjoneringer blir litt "off" innimellom og driblingene en eller to for mange.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                          Høgh skulle spilt i går, men faila testen rett før kampstart.
                          Bra dem ikke tar noen sjanser når en spiller har/har hatt hodeskader.

Mht. spissplassen, tipper jeg Rekdal går for Berre. Han kan vel være 'kjekk å ha' også på dødballer imot. Og han har ofte stelt i stand trøbbel for fula...
                          Men skulle gjerne sett at Rekdal våga å gi Nije en hel omgang - helst første. Berre kunne da starta som kant.

For jeg tror uansett at vi har det som kalles 'en dårlig sak' mht. anken på det røde kortet til Kjartansson. Sjøl mener jeg at Ernemann kunne holdt seg på beina uten problemer. Men det blir vel en skjønnsmessig vurdering mht. det.
                          Dytten fra Ørnen var tydelig - Så rødt kort er vel 'etter boka'.

Maks jeg våger håpe på, er at han slipper unna med én kamps karantene. TO kamper for en slik dytt, virker temmelig drøyt.

Comment

Jo mer jeg tenker på det, jo mer liker jeg tanken på Nije på topp. Vi har jo noen gode/smarte pasningsleggere i Berre (korte pass nær mål) Grindheim (fx. til Zahid sist) og Stengel.

Nije har lite TL-erfaring, ja - men ikke SÅ mye mindre enn en viss Mohammed Abdellaoue før den første kampen hans på Åråsen...

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
                              Hva med Calvo som spiss? Mener å huske han var veldig god tidligere i år da han hadde Zahid til å dirigere seg litt, og med ham rett bak må vel Calvo iallfall få noen gode beskjeder. Gutten kan jo drible og skyte, men posisjoneringer blir litt "off" innimellom og driblingene en eller to for mange.

Calvo som spiss?

Ja hvorfor ikke, han har ikke fungert i kantrollen. Han er jo ikke god defensivt, kan man like greit teste han ut som spiss?

Min ønskeliste som spiss fra start
                              1. Riki Alba
                              2. Calvo
                              3. Daniel Fredheim Holm
                              4. Moussa Nije
                              5. Berre (nei takk)

Eventuelt droppe spiss og ta en Barcelona med offensive midtbanespillere
                              Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Working...
                              X