Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Veien mot seriesølv!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veien mot seriesølv!

Så er det mulig - takket være bartenes seier ivkeld.

- Enga må vinne begge sine kamper (SIF, TIL)

- LSK må tape minst en av sine tre gjenværende kamper (TIL, ODD, LYN)

og heller ikke vinne to av kampene med tilsammen mer enn fire mål mer enn Enga...

- Brann kan maks få en uavgjort og ingen seiere (HAM, VIK)

... så blir det serie sølv!!!

Ikke umulig - men Brann er antagelig for sterke for både

HAM og VIK.

At LSK taper minst en av kampene er nok ganske sannynlig.

VIF bør normalt sett både slå SIF og TIL...

.. Jeg lever iallefall i trua!

Re: Veien mot seriesølv!

Brann har tapt gullet og stemninga i leiern er på bånn.. Tipper de taper begge

LSK er derimot de jeg er redd for

Comment

Så kun andre omgang av kampen Brann-Rææævbk, men jeg registrerte

ihvertfall èn ting: Gashi gjør ikke gull av gråstein i Bergen. Frustrasjon, horrible taklinger og gult kort. Skammer meg kanskje litt når jeg sier som guttungen min : det gosser meg. Gashi kan bare bli i Bergen og regne bort. For et kjøtthue. Slepp han aldri tilbake til Oslo by, ikke engang for å kjøpe julepresanger.
      Trikkern

Comment

Sitat: Den søn, 22 oktober 2006 22:35 skrev Devold:

> Så kun andre omgang av kampen Brann-Rææævbk, men jeg registrerte

> ihvertfall èn ting: Gashi gjør ikke gull av gråstein i Bergen. Frustrasjon, horrible taklinger og gult kort. Skammer meg kanskje litt når jeg sier som guttungen min : det gosser meg. Gashi kan bare bli i Bergen og regne bort. For et kjøtthue. Slepp han aldri tilbake til Oslo by, ikke engang for å kjøpe julepresanger.

Gashi??? Å ja, han hissigproppen som spilte for Vålerenga for en tid tilbake.

Gashi, du er katta i sekken.

-flygind, som går for sølv.

-flygind

Comment

Brann er på en skikkelig knekk nå, de ble ydmyket i sin egen stue da de skulle vise at de var Norges neste lag. De har ikke bare tapt kampen og seriegullet, de har samtidig en smak av grus, snørr og blod i munnen. Og de klarer ikke motivere seg for sølv nå, CL kval. til tross: hadde de kommet bakfra så hadde sølv vært som en seier, men de har tapt 16 poeng vis a vis RBK på det som virker som et par serierunder Jeg er nesten sikker på at Brann taper begge de siste kampene.

LSK er nok pt et bedre lag, men det er vel å ta i å si at de har funnet høstformen. Klarer vi to seire til, så tror jeg dette kan bli veldig veldig morsomt 5. nov kl. 1945.

Comment

Sitat: Den søn, 22 oktober 2006 22:09 skrev trulte:

> Så er det mulig - takket være bartenes seier ivkeld.

>

> - Enga må vinne begge sine kamper (SIF, TIL)

> - LSK må tape minst en av sine tre gjenværende kamper (TIL, ODD, LYN)

> og heller ikke vinne to av kampene med tilsammen mer enn fire mål mer enn Enga...

> - Brann kan maks få en uavgjort og ingen seiere (HAM, VIK)

>

> ... så blir det serie sølv!!!

>

> Ikke umulig - men Brann er antagelig for sterke for både

> HAM og VIK.

> At LSK taper minst en av kampene er nok ganske sannynlig.

>

> VIF bør normalt sett både slå SIF og TIL...

>

> .. Jeg lever iallefall i trua!

-------------

Nå skal vi ikke spille mot SIF (Strømsgodset IderettsForening) før til neste år - Men du har rett sånn ellers - Vi kan banke SF (Sandefjord) og TIL sånn som vi spiller nå... Og det KAN bli sølv. Skal dog ikke klage om det blir bronse...

>

Comment

Vel, vel - la oss regne litt på det, rent statistisk, helt uten å tenke på motstanderen...

I en fotballkamp er det 3 mulige utfall: seier(S), uavgjort(U) og tap(T)

I 2 fotballkamper sett i sammenheng er det 9 (3x3) mulige utfall

Her er de 9 utfallene med hvor mange poeng de gir:

SS - 6

SU - 4

ST - 3

US - 4

UU - 2

UT - 1

TS - 3

TU - 1

TT - 0

Vi er 5 poeng bak Brann, og om vi skal ta sølv må vi forbi de. 5 poeng er ikke mulig å få på 2 kamper, så om vi skal ta sølv må vi ta 6 poeng på våre 2 siste, og i lista over ser vi at altså kun 1 av 9 utfall gir 6 poeng.

Altså er det 1/9 sjanse for at vi tar 6 poeng.

Og, om vi da har fått våre 6 poeng tåler vi at Brann får 1 poeng ettersom vi har bedre målforskjell. I lista over ser vi at det er 2 utfall som gir 1 poeng og 1 utfall som gir 0 poeng, altså 3 av 9 utfall lar oss passere Brann (om vi tar 6 poeng). 3/9 forkorter vi til 1/3.

Altså er det 1/3 sjanse for at Brann tar 1 eller 0 poeng.

LSK kan snyte oss for sølvet med full pott. Altså må vi også regne litt på de. De har 3 kamper igjen. 3 kamper har 27 (3x3) mulig utfall.

1 utfall gir 0 poeng (TTT)

3 utfall gir 1 poeng (TTU, TUT, UTT)

3 utfall gir 2 poeng (TUU, UTU, UUT)

4 utfall gir 3 poeng (UUU, STT, TST, TTS)

6 utfall gir 4 poeng (SUT, STU, UST, UTS, TSU, TUS)

3 utfall gir 5 poeng (SUU, USU, UUS)

3 utfall gir 6 poeng (SST, STS, TSS)

3 utfall gir 7 poeng (SSU, SUS, USS)

1 utfall gir 9 poeng (SSS)

Skal vi holde LSK bak oss burde de helst ikke få mer enn 5 poeng, men vi velger i dette regnestykket (for å forenkle) å anta at de heller ikke med 6 poeng kommer seg forbi (altså antar vi at målforskjellen vår, som er 4 plussmål bedre enn LSK, holder mål).

Altså er det 23 av 27 utfall som holder LSK bak oss (forutsatt at vi tar 6 poeng, så klart)

Oppsummering:

Det er 1/9 (11%) sjanse for at vi tar 6 poeng

Det er 1/3 (33%) sjanse for at Brann ikke tar mer enn 1 poeng

Det er 23/27 (85%) sjanse for at LSK ikke tar mer enn 6 poeng

(Den som var mest redd for LSK ser kanskje at det er størst grunn til å frykte egne prestasjoner??)

Så er det en gang slik i sannsynlighetsregning at for å regne ut sannsynligheten for at alle de ovenfornevnte faktorene skal slå inn, så må de ganges med hverandre, og 1/9 x 1/3 x 23/27 = 23/729 (3,15%)

Comprende? Det er 3,15% sjanse for at vi tar sølvet i år.

Om vi derimot unner Brann sølvet og fokuserer på bronsen tror jeg vi ville finne en langt større sannsynlighet, men å regne ut denne overlater jeg til andre. Man må da ta med de 3 siste kampene til LSK og de to siste kampene til Lyn, Start, Stabæk og VIF. Vi snakker her 177147 mulige utfall...

MEN, med 6 poeng er det kun LSKs kamper som betyr noe, og over så vi at sansynnligheten for å slå de var 85% med 6 poeng sjøl, så om vi bare gjør vår del av jobben er det ikke helt som å tro på julenissen å håpe på bronse. Sølv derimot?

Konklusjon: Det er lov å være optimist, men å håpe på sølv er som å be om å bli skuffa. Husk at vi ved trenerskiftet like gjerne kunne havna i nedrykksstriden - nå er 7. plass det dårligste vi kan få. Royal League burde glede noen og enhver. Bronse (medalje for 3. året på rad!) burde skape elleville jubelscener.

PS! Med LSK-seier i morgen synker sannsligheten for å passere LSK (med 6 poeng til oss) til 66%.

Faen, nå føler jeg meg skikkelig nerd... God natt

Comment

Sitat: Den søn, 22 oktober 2006 23:33 skrev ice69:

> Og de klarer ikke motivere seg for sølv nå, CL kval. til tross:

Følger neppe CL-kval med sølvplassen - Norge har vel bare ett lag med neste år (takket være bl.a. vår kvikke exit i europa).

Comment

Gashi fins ikke mer. Vif-Brann neste år: Håper vi ikke buer han ut, som er standard, men heller blir helt stille. Hvor bra hadde ikke det vært? Hele ullevål; helt stille. Eneste vettuge markering. Gidder ikke bue på den jævla sniken engang, sparer stemma mi til senere i kampen. Uansett, klart vi tar sølv!! Brann taper resten, Burfugla tar ikke ett poeng til. Med dopingdom mot RBK, dømt ned en divisjon og 9 poeng minus: Da blir det GULL folkens!!! Vidar Riseth er så stygg at han MÅ være dopa. I år så tar vi alt!!!
                  Ikke syt - syng!

Comment

Sitat: Den man, 23 oktober 2006 01:01 skrev hmchrist:

> Sitat: Den søn, 22 oktober 2006 23:33 skrev ice69:

>

> > Og de klarer ikke motivere seg for sølv nå, CL kval. til tross:

>

> Følger neppe CL-kval med sølvplassen - Norge har vel bare ett lag med neste år (takket være bl.a. vår kvikke exit i europa).

Du har sikkert rett, og i så fall har Brann enda mindre å kjempe for...

Comment

Sølv betyr ikke en dritt for Brann:

http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article778437.ece

Comment

Sitat: Den man, 23 oktober 2006 00:57 skrev hmchrist:

> Vel, vel - la oss regne litt på det, rent statistisk, helt uten å tenke på motstanderen...

>

> I en fotballkamp er det 3 mulige utfall: seier(S), uavgjort(U) og tap(T)

> I 2 fotballkamper sett i sammenheng er det 9 (3x3) mulige utfall

> Her er de 9 utfallene med hvor mange poeng de gir:

> SS - 6

> SU - 4

> ST - 3

> US - 4

> UU - 2

> UT - 1

> TS - 3

> TU - 1

> TT - 0

>

> Vi er 5 poeng bak Brann, og om vi skal ta sølv må vi forbi de. 5 poeng er ikke mulig å få på 2 kamper, så om vi skal ta sølv må vi ta 6 poeng på våre 2 siste, og i lista over ser vi at altså kun 1 av 9 utfall gir 6 poeng.

> Altså er det 1/9 sjanse for at vi tar 6 poeng.

>

> Og, om vi da har fått våre 6 poeng tåler vi at Brann får 1 poeng ettersom vi har bedre målforskjell. I lista over ser vi at det er 2 utfall som gir 1 poeng og 1 utfall som gir 0 poeng, altså 3 av 9 utfall lar oss passere Brann (om vi tar 6 poeng). 3/9 forkorter vi til 1/3.

> Altså er det 1/3 sjanse for at Brann tar 1 eller 0 poeng.

>

> LSK kan snyte oss for sølvet med full pott. Altså må vi også regne litt på de. De har 3 kamper igjen. 3 kamper har 27 (3x3) mulig utfall.

> 1 utfall gir 0 poeng (TTT)

> 3 utfall gir 1 poeng (TTU, TUT, UTT)

> 3 utfall gir 2 poeng (TUU, UTU, UUT)

> 4 utfall gir 3 poeng (UUU, STT, TST, TTS)

> 6 utfall gir 4 poeng (SUT, STU, UST, UTS, TSU, TUS)

> 3 utfall gir 5 poeng (SUU, USU, UUS)

> 3 utfall gir 6 poeng (SST, STS, TSS)

> 3 utfall gir 7 poeng (SSU, SUS, USS)

> 1 utfall gir 9 poeng (SSS)

> Skal vi holde LSK bak oss burde de helst ikke få mer enn 5 poeng, men vi velger i dette regnestykket (for å forenkle) å anta at de heller ikke med 6 poeng kommer seg forbi (altså antar vi at målforskjellen vår, som er 4 plussmål bedre enn LSK, holder mål).

> Altså er det 23 av 27 utfall som holder LSK bak oss (forutsatt at vi tar 6 poeng, så klart)

>

> Oppsummering:

> Det er 1/9 (11%) sjanse for at vi tar 6 poeng

> Det er 1/3 (33%) sjanse for at Brann ikke tar mer enn 1 poeng

> Det er 23/27 (85%) sjanse for at LSK ikke tar mer enn 6 poeng

> (Den som var mest redd for LSK ser kanskje at det er størst grunn til å frykte egne prestasjoner??)

>

> Så er det en gang slik i sannsynlighetsregning at for å regne ut sannsynligheten for at alle de ovenfornevnte faktorene skal slå inn, så må de ganges med hverandre, og 1/9 x 1/3 x 23/27 = 23/729 (3,15%)

>

> Comprende? Det er 3,15% sjanse for at vi tar sølvet i år.

>

> Om vi derimot unner Brann sølvet og fokuserer på bronsen tror jeg vi ville finne en langt større sannsynlighet, men å regne ut denne overlater jeg til andre. Man må da ta med de 3 siste kampene til LSK og de to siste kampene til Lyn, Start, Stabæk og VIF. Vi snakker her 177147 mulige utfall...

> MEN, med 6 poeng er det kun LSKs kamper som betyr noe, og over så vi at sansynnligheten for å slå de var 85% med 6 poeng sjøl, så om vi bare gjør vår del av jobben er det ikke helt som å tro på julenissen å håpe på bronse. Sølv derimot?

>

> Konklusjon: Det er lov å være optimist, men å håpe på sølv er som å be om å bli skuffa. Husk at vi ved trenerskiftet like gjerne kunne havna i nedrykksstriden - nå er 7. plass det dårligste vi kan få. Royal League burde glede noen og enhver. Bronse (medalje for 3. året på rad!) burde skape elleville jubelscener.

>

> PS! Med LSK-seier i morgen synker sannsligheten for å passere LSK (med 6 poeng til oss) til 66%.

>

> Faen, nå føler jeg meg skikkelig nerd... God natt

Interessante betraktninger, men det er en grunnleggende feil i dem. Du antar at sannsynligheten for S, U, T er like stor, men det er jo ikke tilfelle. I lotto er det slik, men ikke i fotball. Hadde det vært slik at utfallet var like sannsynlig, kunne man jo like godt avgjort fotballkamper ved loddtrekning.
                        mvh

Ogni M

Comment

Ogni M sier:

Interessante betraktninger, men det er en grunnleggende feil i dem. Du antar at sannsynligheten for S, U, T er like stor, men det er jo ikke tilfelle. I lotto er det slik, men ikke i fotball. Hadde det vært slik at utfallet var like sannsynlig, kunne man jo like godt avgjort fotballkamper ved loddtrekning.

Helt enig, og denne antagelsen har hmchrist redegjort før, jamfør den første setningen i resonnementet hans: "Vel, vel - la oss regne litt på det, rent statistisk, helt uten å tenke på motstanderen..."

Harald, optimistisk med tanke på medalje

Comment

Sitat: Den man, 23 oktober 2006 05:22 skrev Cucharacha:

> Gashi fins ikke mer. Vif-Brann neste år: Håper vi ikke buer han ut, som er standard, men heller blir helt stille. Hvor bra hadde ikke det vært? Hele ullevål; helt stille. Eneste vettuge markering. Gidder ikke bue på den jævla sniken engang, sparer stemma mi til senere i kampen. Uansett, klart vi tar sølv!! Brann taper resten, Burfugla tar ikke ett poeng til. Med dopingdom mot RBK, dømt ned en divisjon og 9 poeng minus: Da blir det GULL folkens!!! Vidar Riseth er så stygg at han MÅ være dopa. I år så tar vi alt!!!

Hva er det med det her?!

Hvorfor skal vi være helt stille og la han føle at jaja, dem syns vel det var greit at jeg gikk da..

La han høre hvor stor drittsekk vi syns han er!

IKAROS

Comment

Sitat: Den man, 23 oktober 2006 10:59 skrev superman:

> Sitat: Den man, 23 oktober 2006 05:22 skrev Cucharacha:

>

> > Gashi fins ikke mer. Vif-Brann neste år: Håper vi ikke buer han ut, som er standard, men heller blir helt stille. Hvor bra hadde ikke det vært? Hele ullevål; helt stille. Eneste vettuge markering. Gidder ikke bue på den jævla sniken engang, sparer stemma mi til senere i kampen. Uansett, klart vi tar sølv!! Brann taper resten, Burfugla tar ikke ett poeng til. Med dopingdom mot RBK, dømt ned en divisjon og 9 poeng minus: Da blir det GULL folkens!!! Vidar Riseth er så stygg at han MÅ være dopa. I år så tar vi alt!!!

>

> Hva er det med det her?!

> Hvorfor skal vi være helt stille og la han føle at jaja, dem syns vel det var greit at jeg gikk da..

> La han høre hvor stor drittsekk vi syns han er!

>

...og hvorfor skal vi bruke så mye som en kalori på det?

Alle som så Gashi i går vet at han har klart å gjøre et sportslig sett idiotisk trekk ved å dra til Bergen, det svir mer for han enn vi noen gang klarer å melde fra tribunen uansett.

Comment

Working...
                              X