Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sogndal, Søndag 5/10 kl 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Sogndal, Søndag 5/10 kl 18

Intet mindre enn en sjelden hovedrundekamp! Tre dager igjen og nok en kamp vi ikke har råd til å tape. Gjør vi det er sannsynligheten for å havne i ingenmannsland midt på tabellen temmelig nær.

Det som påvirker oss i denne runden er:

LSK-RBK i morra. En kamp begge helst bør tape, men det beste vi kan håpe på er uavgjort og gjerne en håndfull eller to med kort i varierte farger til begge lag.

S08-SIF: Her satser vi på at Bojan og Kongshavn gjør sitt for å ta full pott mot et Godset-lag som har vært litt på dalende front i det soste.

B/G-STB: Med seier til Stabæk melder de seg på i striden om den sagnomsuste 4. plassen. Som vi vet er B/G kjipe å slå hjemme i blås-bort-land, så vi satser på at fisk slår børs.

Med seier over Sogndal og vind i ryggen denne runden så er det kun 4. poeng opp til 4. plass – og min. 4 poeng ned til plassen under oss på tabellen

Det er 5 kamper igjen i sesongen.
    Vi har 36 poeng nå, og kan dermed maks ende på 51.
    RBK har 45, Godset 43 og LSK 40.
    7 poeng til 4.plass med 5 kamper igjen er veldig vanskelig både generelt og spesielt med den formen vi har hatt i det siste.
    RBK er det strengt tatt bare å glemme, det skal mye til for at de ikke tar minst 6 poeng på de 5 siste...

Hvor vil jeg med dette? For å opprettholde håper om Europa-plass er det 4.plassen vi bør krysse fingere for. Det betyr å håpe på at Sarpsborg vinner og at LSK IKKE vinner. RBK-seier er altså helt greit. (ja, jeg vet at vi har igjen innbyrdes mot RBK og at dette kan endre på mange forutsetninger..)

Til selve kampen: Denne må bare vinnes!
    Haugesund møter Sandnes Ulf hjemme og med hjemmeseier der og seier til oss er Sogndal i praksis plassert enten på kvalik eller nedrykk. Og det er der de hører hjemme!

Comment

Hvordan blir laget til søndag?
      Er Daniel tilbake på høyrekanten?

Håper og tror på et sterkt VIF-lag som tar 3 poeng.

ALLE til Ullevaal.
      EVIG VIF

Comment

Kjenner jeg blir litt uvel, men vi må håpe Rosenborg vinner innbyrdes mot flishuene og Godset.

Edvartsen dømmer matchen mot Sogndal forresten.

Comment

Liker ikke disse kampene mot Sogndal. Vi er ræva på dødballer imot, og Sogndal er gode på det.
          Har et lite håp om at Iqbal snart får sjansen på høyrebacken. Synes ikke høyresiden vår er god nok offensivt, og tror Iqbal kan gjøre den bedre. I en kamp mot Sogndal, så tror jeg Rekdal bruker spillere med mye fysikk, for å være bedre rusta på dødballene. Så tipper at det blir den vanlige 4-backslinja vår med Gunnarsson, Høgh, Larsen og Kristiansen.

Comment

Å spille hjemme mot Sogndal er som å legge an på ei nonne. Vanskelig å komme i mål, og om man klarer det blir det sjeldent noe man husker..
            Unntaket er selvfølgelig en viss regntung drittdag i 2000 jeg helst vil fortrenge.

Her er vi avhengig av at Kjartansson og Zahid finner ut av det! Vi er kapable til å la hvem som helst putte mot oss, men denne gangen har jeg for første gang på lenge tro på at vi holder nullen..

Comment

Originally posted by j_robber View Post
              om man klarer det blir det sjeldent noe man husker..
              Jeg tror du ville husket det

Comment

Originally posted by anderan View Post
                Jeg tror du ville husket det
                hehe.. Vel. Nå har de sikkert ikke mange nonner i Sogndal, men hadde de hatt det kommer det veldig an på.
                Tone Damli i nonnedrakt hadde vært noe jeg hatt brent inn i skallen ganske lenge!
                Realiteten hadde nok vært nærmere Liv Signe Navarsete. Og i det tilfellet ville jeg mest sannsynlig vært så drita på lokal fruktbrennevin at jeg ikke hadde fått med meg noe som helst.

For ikke å være helt OT, så håper jeg på å få se Brændsrød i denne kampen! Litt skuffa over at han ikke har fått mer spilletid etter lsk kampen.

Comment

hehe.. Vel. Nå har de sikkert ikke mange nonner i Sogndal, men hadde de hatt det kommer det veldig an på.
                  Tone Damli i nonnedrakt hadde vært noe jeg hatt brent inn i skallen ganske lenge!
                  Realiteten hadde nok vært nærmere Liv Signe Navarsete. Og i det tilfellet ville jeg mest sannsynlig vært så drita på lokal fruktbrennevin at jeg ikke hadde fått med meg noe som helst.

For ikke å være helt OT, så håper jeg på å få se Brændsrød i denne kampen! Litt skuffa over at han ikke har fått mer spilletid etter lsk kampen.
                  Synes Brændsrød har vært litt tam i det siste..

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                    Jeg vil se Daniel på kanten i samme form som mot Haugesund.
                    Da terroriserte han og Zahid forsvaret.

Og når de gutta herjer så vet vi at vi har en superspiss som lurer i sivet og plutselig har satt et par baller i nettet.
                    EVIG VIF

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                      Antar i så fall på andrelaget..? Dem har dessverre ikke sett særlig av. Synd om han ikke blei mer gira og motivert etter etter å ha begynt så bra!
                      Med Daniel skada og Berre som tydelig er blitt gammel ville det vært en gylden mulighet til å spille seg inn på høyrekanten!

Comment

Antar i så fall på andrelaget..? Dem har dessverre ikke sett særlig av. Synd om han ikke blei mer gira og motivert etter etter å ha begynt så bra!
                        Med Daniel skada og Berre som tydelig er blitt gammel ville det vært en gylden mulighet til å spille seg inn på høyrekanten!
                        Jepp! Der og i semifinalen i junior NM. Han var jævli god mot Medkila, men Medkila er et veldig dårlig lag for tida og har mista nesten alle spillerne sine, og er mer eller mindre et juniorlag.

Comment

Kommer tippekonken opp etterhvert? Eller kan jeg også snekre en?

Comment

Originally posted by hp29 View Post
                            Kommer tippekonken opp etterhvert? Eller kan jeg også snekre en?
                            Den kommer opp etterhvert

Comment

Tror ikke det er "giringa" det står på. Med unge spillere er det veldig mye opp og ned. Kan hende han føler han er en del av A-stallen nå og ubevisst binder seg litt framfor å være et wild card som plutselig får sjansen og uforferdet gønner på. Dette er kun hobbypsykologi fra min side, men forøvrig skulle jeg gjerne sett både han og flere av ungkalvene få prøve seg.
                              Vi er Vål'enga!!

Comment

Working...
                              X