Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sogndal, Søndag 5/10 kl 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by FrodeAS View Post
    Denne regelen er det ikke mange som forstår! Ikke en gang noen av "ekspertene" i TV 2 sine sendinger er klar over at det fortsatt er viljehands som gjelder. De fire punktene en dommer skal se hen til som du refererer skulle aldri vært skrevet ned i regelverket. Utgangspunktet var at disse punktene skulle hjelpe dommerne med å bestemme om det var viljehands eller ikke, men nå tror mange at det er hands utelukkende fordi hånden var i en unaturlig posisjon...
    Joa, men jeg synes reglene slik de står skrevet her er ganske tydelige. Ja jeg synes det er skremmende at ikke kommentatorer og eksperter vet hva som egentlig er hands. Det er mange ganger de bare roper, ja den er borti hånda det skulle vært straffe. Da er det kanskje ikke så rart at det også for folk flest regner med at det er straffe så fort hånda ikke er inntil kroppen.

Uansett ser man jo at hands praktiseres annerledes innenfor og utenfor straffe feltet. Noe jeg egentlig ikke synes er noe problem, problemet er at folk generelt ikke er klar over reglen og da blir det enda mer forvirring.

Comment

Hva regelverket sier og hva regelverket burde si er to forskjellige ting. Det skaper alt for mye utydelighet all den tid det er vanskelig å vurdere ting som forsett, naturlig posisjon osv. Regelen burde gjøres om til at det er hands når ballen treffer en hånd som ikke er inntil kroppen i mine øyne. Strengt, men fjerner mye tvil.

Comment

tror det handler lite om man forstår reglene. Mye ligger nok igjen i at det var slik før. Reglene har jo endret seg, ikke mange som følger med når ikke en gang eksperter og kommentatorer vet om det hvordan kan det da nå ut til almenheten?

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
          Hva regelverket sier og hva regelverket burde si er to forskjellige ting. Det skaper alt for mye utydelighet all den tid det er vanskelig å vurdere ting som forsett, naturlig posisjon osv. Regelen burde gjøres om til at det er hands når ballen treffer en hånd som ikke er inntil kroppen i mine øyne. Strengt, men fjerner mye tvil.
          Syns ikke det var straffe. Et sted må jo armen være. Så lenge den ikke er 90 grader ut fra kroppen, MEN da må alle dommere gå ut i fra det. Har sett det bli blåst for sånt mange ganger. Faren med å blåse for alle sånne forseelser er at da kan man jo bare sikte på armen også får man straffe. Ikke helt heldig det heller..

Comment

Working...
          X