Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvem skal overta etter Kjetil?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Hvem skal overta etter Kjetil?

Tror media hadde mye å si der.. Herregud, han var jo Drillos arvtager! Det er jo klart forventningene var skyhøye! Se hvor Norge er med hareide: 50. plass på rankingen!! Det eneste jeg er litt usikker på ang. Semb er hvordan han vil gjøre det i klubbefotball...

Comment

Sitat: Den ons, 23 august 2006 14:36 skrev Bohem1:

> Semb må ha vært den minst populære treneren gjennom tidene i Norge - eller har dere glemt det?

For det første så har du tydeligvis glemt starten hans. Dessuten, og jeg sier dette med all mulig respekt, det finnes mange mennesker som ikke ser på livet som en popularitetskonkurranse. Selv om dette åpenbart er viktig for deg (ref: Ditt forrige innlegg), så er det neppe viktig for bl.a. Semb.

Var Rekdal så godt likt i landet da han kom til oss i 2000? Det du sier er at du ikke ville ha han som trener da fordi han ikke var populær. Det viste seg vel å være et ganske bra valg likevel, eller hva?

Jeg synes det er latterlig å si fnyse av en trener som Semb fordi han ikke er populær.

Comment

Det blir jo lansert rykter ang.nye trenere i et sett i diverse nettmedier.

Etter min mening er det to stk som skiller seg ut.

Anders Linderoth og Nils Johan Semb.

Begge er også ledige på markedet etter årets sesong.

Uansett skal klubben få tid til å kartlegge hva slags trener som skal bli ansatt.

1.desember bør det være på plass
        Blårøde brødre

Comment

Blirt nok neppe Fagermo.

- Jeg blir i Strømsgodset

http://www.alltidfotball.no/?module=...3&tournament=2

Ser også at NTB har en sak om at Godset uansett ikke vil slippe ham.

Comment

Sitat: Den ons, 23 august 2006 14:53 skrev FrankO:

> Sitat: Den ons, 23 august 2006 14:36 skrev Bohem1:

> > Semb må ha vært den minst populære treneren gjennom tidene i Norge - eller har dere glemt det?

>

> For det første så har du tydeligvis glemt starten hans. Dessuten, og jeg sier dette med all mulig respekt, det finnes mange mennesker som ikke ser på livet som en popularitetskonkurranse. Selv om dette åpenbart er viktig for deg (ref: Ditt forrige innlegg), så er det neppe viktig for bl.a. Semb.

>

> Var Rekdal så godt likt i landet da han kom til oss i 2000? Det du sier er at du ikke ville ha han som trener da fordi han ikke var populær. Det viste seg vel å være et ganske bra valg likevel, eller hva?

>

> Jeg synes det er latterlig å si fnyse av en trener som Semb fordi han ikke er populær.

Det var ikke fordi at han ikke var populær - Han og Per-Mathias Høgmo er etter min mening de mest sympatiske og populære personene som er i den nære kretsen til Fotballforbundet - delvis på grunn av at de er fotballfaglige svært dyktige, men også på grunn av at deres positivitet i forhold til egne prestasjoner... Nå i det siste, så har ble han vel kåret til den mest populære ekspertkomentatoren på TV... - han ble vel gangske upopulære på grunn av alle unnaforklaringene og han ødela veldig mye av den entusiasmen som var skapt for landslaget gjennom de siste årene... - men det er som sagt ikke populariteten hans som er ankepunktet mot ham..

Fortiden kan ofte være lur å se på i forhold til hva fremtiden antagelig vil bringe... Da bør NJS bli målt i forhold til hva han gjorde med landslaget (han har vel ikke vært trener siden da...??) - her fikk han sparken på grunn av manglende resultat - Men det var ikke det jeg reagerte sterkest på (han hadde alltid en eller annen statistikk, som han viste til - slik at uansett resultat, så hadde han gjort en kjempejobb) - men det var entusiasmen - som forsvant under hans ledelse... - en entusiasme som er på tur oppover enda, men som fremdeles er "skadet" etter hans ledelse... - Skal vi virkelig vurdere å ansette han som gjorde dette mot landslaget vårt?

Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Bengt Eriksen !

Som en annen på forumet skrev, elsker enga og er passe breial !

Og.... der tolereres ingen "kjære mor" ! Bengt veit å si fra.

Og Skog.... jeg er enig !

Comment

Sitat: Den ons, 23 august 2006 15:29 skrev KnutH:

> Bengt Eriksen !

> Som en annen på forumet skrev, elsker enga og er passe breial !

> Og.... der tolereres ingen "kjære mor" ! Bengt veit å si fra.

Så lenge man er "passe breial" så er alt greit? Han har ingenting å vise til som trener og han skal ta over skuta? Nei faen, gi meg noen som er kvalifisert! Det blir altfor BINGO uten!

Comment

Som nederlender (med norske aner) leser jeg med interesse debatten om ny trener. Det er tydelig at mange mener at bare utenlandske trenere erg ode nok for et ?storlag? som VIF. Følger norsk football via internet og det som bør være en tankevekker for VIF er at av de seks lagene foran VIF på tabellen er det bare to som har utenlandske trenere. Så vidt jeg vet er det ingen grunn til at VIF skulle karakterisere seg mer som et storlag enn de fleste av disse lagene, hverken nær det gjelder tilskuere, økonomi, historie eller resultater. På meg virker det som om Norge har veldig mange dyktige og velutdannede trenere som også har resultater å vise til. Selvsagt er det mange dyktige utenlandske trenere også, men ikke blant dem som norske lag normalt rekruterer fra. Man blir ikke automatisk en bedre trener av å ha svensk, tysk eller britisk pass. Skal dere gå utenlandsk må dere være villige til minst å doble lønnen. Selvsagt kan dette være vel anvendte penger, men også et sjansespill. Ett tips dersom dere går utenlandsk. Ikke glem Nederland. Ingen land i verden har produsert så mange topp internasjonale spillere de siste 35 årene. Ikke en gang Brasil. Danny Blind, fjorårets Ajax trener er ledig på markeded.

Comment

Sitat: Den ons, 23 august 2006 14:36 skrev Bohem1:

> Sitat: Den ons, 23 august 2006 14:23 skrev FrankO:

>

> > Sitat: Den ons, 23 august 2006 14:13 skrev Bohem1:

> Semb må ha vært den minst populære treneren gjennom tidene i Norge - eller har dere glemt det? - det er flere år siden han ødela mye av den entusiasmen, som Drillo bygde opp... - det er rett og slett flaut at vi i det hele diskuterer navnet hans...

Helt riktig og takk. Mulig at semb kan en del om teori selv om det ikke virker såm han har en egen selvskapt tanke når han kommenterer fotball på tv`n, han er uansett neppe mannen som får entusiasme tilbake i laget.

Vi får selge kakelådd....så vi ikke behøver å kjøpe Semb the looser eller Keiko the super looser.
                    T

Comment

Her er min liste over hvem som bør overta...

1. Magnus Haglund - Elfsborgs success trener...

2. Trond Sollied - Olympiakos (trenger ingen nærmere presentasjon...)

3. René Meulensteen - Brøndby - ekstremt dyktig på det psykologiske planet... (sier også at supporterne for klubben er viktigere enn alle enkeltspillerne i en kamp...).

Ingen av disse vil koste under 10 mill å kjøpe fra fra kontrakten sin, men jeg tror de kan få mer ut av vår spillestall enn det alle trenere som kan gå gratis til oss kan få til med spillekjøp for 100 mill...

Comment

Angående Semb...

Vi bør også huske på at han ikke klarte å løse konflikten med Carew... - Hareide brukte 2 dager, så var konflikten løst og Carew tilbake på Norge... -

De som jobbet nær ham sa at det ikke var hans sterke side å ta opp negative ting..., noe som både Carew episoden og denne episoden (http://www.aftenposten.no/nyheter/sp...?service=print) viser...:

Ikke råd til tellerskritt?

«Det er vanskelig for meg å svare på. Han har jo gitt ulike signaler i mediene. Jeg er litt usikker på hva han vil, medgir Nils Johan Semb»

Kan ikke VG tipse landslagssjefen om at Martin Andresen er innehaver av et lite apparat med taster på? Mobiltelefon, er det ikke det de kaller det?

Det har jo også vært klart lenge at han aller mest har hatt lyst på jobben som Vikingtrener - noe han selvsagt ikke var i nærheten av å få... (ble latterliggjort av Vikingfansen, da han "beilet" for dem...)

Comment

René Meulensteen er tidligere reservelagstrener for Man Utd (ledet de til reservelags-treble i fjor) og er regnet som et stort treneremne. Jeg er redd vi ikke kan hoste opp nok til å fristille han fra hans kontrakt.

Comment

Sitat: Den ons, 23 august 2006 18:44 skrev hp29:

> René Meulensteen er tidligere reservelagstrener for Man Utd (ledet de til reservelags-treble i fjor) og er regnet som et stort treneremne. Jeg er redd vi ikke kan hoste opp nok til å fristille han fra hans kontrakt.

Er enig i at Meulensteen kommer til å bli svindyr, men sannsynligheten for at han er verdt det er ekstremt store... -han har imponert meg stort og han er en type som passer inn i enga...

Synes det er bedre å bruke mye penger på en god trener og videreutvikle de spillerne vi har - istedenfor å få en trener rimelig og bruke masse penger på spillekjøp...

P.S. hadde ikke vi et budsjett på 100 mill i år - hvor mye av dette går til den aller viktigste stillingen vår - trener?

Comment

Jeg kunne ikke vært mer enig. Det jeg er usikker på er om klubben har råd, eller er villigige til å betale prisen.

Comment

Sitat: Den ons, 23 august 2006 15:29 skrev KnutH:

> Bengt Eriksen !

> Som en annen på forumet skrev, elsker enga og er passe breial !

> Og.... der tolereres ingen "kjære mor" ! Bengt veit å si fra.

> Og Skog.... jeg er enig !

-------------------------------------------------------------------

jeg er også passe breial, har hjertet i enga, har ufattelig mange timer med CM bak meg, har vært trener selv, og er ganske så rappkjefta...og vet hvordan man sier ifra..

men jeg blir ikke trenerkandidat for det

hvis du tar vekk elsker enga...så definerer du også Ivar Hoff eller Erik Foss

Comment

Working...
                                X